Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez Chromaticall » 13 cze 2016, 23:35

Mam pytanie, na które odpowiedzi niestety nie znalazłem: czy jest ktoś na forum, która już miał remapę silnika 120 KM i z taką nową mapą pojechał na przegląd do ASO? Waham się ciągle między silnikami 120 i 165 (spalanie mnie nie interesuje:) bo auto będzie leasingowane, więc sprawa trochę bardziej złożona.
Początkujący
 
Od: 11 cze 2016, 23:15
Posty: 16

Postprzez deadeye » 29 lip 2016, 00:21

Chromaticall napisał(a):Mam pytanie, na które odpowiedzi niestety nie znalazłem: czy jest ktoś na forum, która już miał remapę silnika 120 KM i z taką nową mapą pojechał na przegląd do ASO? Waham się ciągle między silnikami 120 i 165 (spalanie mnie nie interesuje:) bo auto będzie leasingowane, więc sprawa trochę bardziej złożona.

Weź pod uwagę, że sam leasingodawca też zabrania wprowadzać modyfikacji w aucie bez ich zgody podczas trwania leasingu. Oczywiście tego w żaden sposób nie sprawdzą normalnie, ale jeśli np będziesz miał poważniejszą stłuczkę i przy okazji to wyjdzie, to możesz mieć duży problem.

Zawsze można to zrobić dopiero po skończonym leasingu i gwarancji :)
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2016, 23:34
Posty: 78 (2/2)
Auto: Mazda 3 2016 120KM Skypassion

Postprzez Mirecsk38 » 29 lip 2016, 10:04

tylko ze jak sie samochod sprzeda za 5lat od zakupu, to po gwarancji niema sensu cosz robic i dawac do tego kase. To jest podobnie jak z wyciszeniem. Jak robic, to odrazu
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez usrobo » 18 lis 2016, 12:29

czy ktoś moze polecić remapę silnika 120KM gdzieś na śląsku ?
wlaśnie skończyła mi się gwarancja i chcę trochę podkręcić ten silniczek
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez sevecc » 12 gru 2016, 15:00

Chromaticall napisał(a):Mam pytanie, na które odpowiedzi niestety nie znalazłem: czy jest ktoś na forum, która już miał remapę silnika 120 KM i z taką nową mapą pojechał na przegląd do ASO? Waham się ciągle między silnikami 120 i 165 (spalanie mnie nie interesuje:) bo auto będzie leasingowane, więc sprawa trochę bardziej złożona.


Podbijam.
Trochę czasu minęło od tego posta. Może ktoś już był na serwisie po remapie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 397 (64/15)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Postprzez usrobo » 18 gru 2016, 12:14

Ja jestem już po remapie.
Dzięki Michał za pomoc
700km przejechane, cały dzień w trasie ale było warto.
Moc według normy 1) Pnorm 176,9 BHP / 130,1 kW
Moc na silniku PMot 178,8 BHP / 131,5 kW
Moc na kołach Pkoła 134,4 BHP / 98,9 kW
Straty mocy Pstraty 44,4 BHP / 32,7 kW
Maksymalna moc przy 6155 rpm / 194,8 km/h
Moment obrotowy 1) Mnorm 223,1 Nm
Maks.moment obrotowy przy 4030 rpm / 127,6 km/h
Maks.osiągnięta pr.obrotowa 6520 rpm / 206,5 km/h

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez SebaK » 18 gru 2016, 12:30

Czy wiesz już jak opisane zmiany wpłynęły na spalanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez usrobo » 18 gru 2016, 12:42

na razie ciężko jednoznacznie powiedzieć, trasa tam i spowrotem wygląda bardzo podobnie, ale w drodze powrotnej trochę testowałem nowe ustawienia.
Zobaczę na moich tradycyjnych trasach. Nie powinno być różnicy gdyż mapa zmieniła ustawienia powyżej 4500rpm.

Dam znać za jakiś czas.
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez DISItune » 18 gru 2016, 12:44

Cieszę się, że jesteś zadowolony! <spoko>

120_1920.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Mirecsk38 » 18 gru 2016, 14:47

usrobo: jakie sa odcucia za granicom 5000rpm w porownaniu ze seriom a czy to cosz dalo przy wyprzedzaniu na 2 biegu
na kolach tam masz dozo i w serii a od 5200rpm juz spora roznica wedlig grafu
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez usrobo » 18 gru 2016, 15:02

różnica jest spora, nie czuć tego dziwnego zjawiska przy wyprzedzaniu po redukcji i wciśnięciu gazu.
przy normalnej jeździe przez miasto nie odczułem różnicy, różnicę czuć przy szybkim starcie lub redukcji i wyprzedzaniu.
podam przykład: wjazd ze ślimaka na a1 przy lotnisku pyrzowice, od samego Siewierza 2m za mną trzymało się jakieś A6 i strasznie próbowalo mnie wyprzedzić, podwójna ciągła, spory ruch itp.
po zjeździe ze ślimaka na a1 zrobiło się miejsce i czułem już mruganie światłami za mną ze mam puścić gościa, zredukowałem i dałem po gazie, gość oddalał się we wstecznym lusterku !! , wcześniej było to nie do pomyślenia, wyprzedził mnie dopiero przy 190km/h i pojechał dalej, a ze ślimaka ruszyliśmy od 40km/h
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez marcin255 » 18 gru 2016, 19:10

Ładny wynik , ciekawe jak idą na skrzynie biegów 165 vs odblokowane 120 ?
Odblokowane 120 na 2 idzie do 100/h ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Megas » 18 gru 2016, 19:26

Fabryczne 120KM można na 2 kręcić do ok 110km/h więc jak się odblokuje, to będzie tylko lepiej przyspieszać i setka na liczniku pojawi się wcześniej. No bo na ustawieniu fabrycznym to gdzieś od 80km/h do 110kkm/h to jest już taka jazda jakby z lekko naciśniętym hamulcem...
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez apx » 19 gru 2016, 10:19

a czy jest jakis sens robienia remapy na 165 km ktos to probowal ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Wojtek » 19 gru 2016, 12:06

Zapytaj w temacie w dziale firm...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez usrobo » 19 gru 2016, 12:08

wg mnie zrobisz ok 178KM, być moze trochę lepszą charakterystykę
najlepiej poszukaj kogoś kto to robił i zapytaj się go o wyniki
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez ellipsis » 19 gru 2016, 12:13

Skoro 120tka i 165ka sa to dokladnie takie same silniki tylko ze jeden z nich jest zdlawiony elektronicznie to jakim cudem ze 165km mozna wycisnac wiecej KM niż ze 120ki?
Jesli jest inna mapa dla 2.0 Skyactive to moc i moment obr po jej wgraniu powinien byc identyczny w obu silnikach.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez usrobo » 19 gru 2016, 12:23

jeśli 165KM ma faktycznie ok 177KM to nic nie zrobisz
a moze tak być jeśli 120 ma ponad 140KM realnie
Ostatnio edytowano 19 gru 2016, 12:31 przez usrobo, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez ozii » 19 gru 2016, 12:30

Też jestem ciekaw czy z fabrycznej 165G da się wycisnąć coś więcej.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez DISItune » 19 gru 2016, 12:46

Tak da się wycisnąć coś więcej z wersji 165, ale nie łudźcie się że tyle co ze 120tki.
Poniżej przykład CX-3 150KM, której silnik różni się nieco kolektorem dolotowym od wersji z 3ki. Według OVTune powinno wyjść więcej ale dla wersji 4x4 z A/T to jest to wynik akceptowalny.
Samochód z dolotem CorkSport (i jakimś dziwnym tłumikiem końcowym, który równie dobrze może więcej szkodzić niż pomagać) zmierzony 155KM 200Nm, po modyfikacji 163KM 210Nm.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.

CX3_compared_MOD_to_stock_1920.jpg
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323