Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Mam pytanie, na które odpowiedzi niestety nie znalazłem: czy jest ktoś na forum, która już miał remapę silnika 120 KM i z taką nową mapą pojechał na przegląd do ASO? Waham się ciągle między silnikami 120 i 165 (spalanie mnie nie interesuje:) bo auto będzie leasingowane, więc sprawa trochę bardziej złożona.
- Od: 11 cze 2016, 23:15
- Posty: 16
Chromaticall napisał(a):Mam pytanie, na które odpowiedzi niestety nie znalazłem: czy jest ktoś na forum, która już miał remapę silnika 120 KM i z taką nową mapą pojechał na przegląd do ASO? Waham się ciągle między silnikami 120 i 165 (spalanie mnie nie interesuje:) bo auto będzie leasingowane, więc sprawa trochę bardziej złożona.
Weź pod uwagę, że sam leasingodawca też zabrania wprowadzać modyfikacji w aucie bez ich zgody podczas trwania leasingu. Oczywiście tego w żaden sposób nie sprawdzą normalnie, ale jeśli np będziesz miał poważniejszą stłuczkę i przy okazji to wyjdzie, to możesz mieć duży problem.
Zawsze można to zrobić dopiero po skończonym leasingu i gwarancji
Chromaticall napisał(a):Mam pytanie, na które odpowiedzi niestety nie znalazłem: czy jest ktoś na forum, która już miał remapę silnika 120 KM i z taką nową mapą pojechał na przegląd do ASO? Waham się ciągle między silnikami 120 i 165 (spalanie mnie nie interesuje:) bo auto będzie leasingowane, więc sprawa trochę bardziej złożona.
Podbijam.
Trochę czasu minęło od tego posta. Może ktoś już był na serwisie po remapie?
Ja jestem już po remapie.
Dzięki Michał za pomoc
700km przejechane, cały dzień w trasie ale było warto.
Moc według normy 1) Pnorm 176,9 BHP / 130,1 kW
Moc na silniku PMot 178,8 BHP / 131,5 kW
Moc na kołach Pkoła 134,4 BHP / 98,9 kW
Straty mocy Pstraty 44,4 BHP / 32,7 kW
Maksymalna moc przy 6155 rpm / 194,8 km/h
Moment obrotowy 1) Mnorm 223,1 Nm
Maks.moment obrotowy przy 4030 rpm / 127,6 km/h
Maks.osiągnięta pr.obrotowa 6520 rpm / 206,5 km/h
pozdrawiam
Dzięki Michał za pomoc
700km przejechane, cały dzień w trasie ale było warto.
Moc według normy 1) Pnorm 176,9 BHP / 130,1 kW
Moc na silniku PMot 178,8 BHP / 131,5 kW
Moc na kołach Pkoła 134,4 BHP / 98,9 kW
Straty mocy Pstraty 44,4 BHP / 32,7 kW
Maksymalna moc przy 6155 rpm / 194,8 km/h
Moment obrotowy 1) Mnorm 223,1 Nm
Maks.moment obrotowy przy 4030 rpm / 127,6 km/h
Maks.osiągnięta pr.obrotowa 6520 rpm / 206,5 km/h
pozdrawiam
na razie ciężko jednoznacznie powiedzieć, trasa tam i spowrotem wygląda bardzo podobnie, ale w drodze powrotnej trochę testowałem nowe ustawienia.
Zobaczę na moich tradycyjnych trasach. Nie powinno być różnicy gdyż mapa zmieniła ustawienia powyżej 4500rpm.
Dam znać za jakiś czas.
Zobaczę na moich tradycyjnych trasach. Nie powinno być różnicy gdyż mapa zmieniła ustawienia powyżej 4500rpm.
Dam znać za jakiś czas.
Cieszę się, że jesteś zadowolony!
różnica jest spora, nie czuć tego dziwnego zjawiska przy wyprzedzaniu po redukcji i wciśnięciu gazu.
przy normalnej jeździe przez miasto nie odczułem różnicy, różnicę czuć przy szybkim starcie lub redukcji i wyprzedzaniu.
podam przykład: wjazd ze ślimaka na a1 przy lotnisku pyrzowice, od samego Siewierza 2m za mną trzymało się jakieś A6 i strasznie próbowalo mnie wyprzedzić, podwójna ciągła, spory ruch itp.
po zjeździe ze ślimaka na a1 zrobiło się miejsce i czułem już mruganie światłami za mną ze mam puścić gościa, zredukowałem i dałem po gazie, gość oddalał się we wstecznym lusterku , wcześniej było to nie do pomyślenia, wyprzedził mnie dopiero przy 190km/h i pojechał dalej, a ze ślimaka ruszyliśmy od 40km/h
przy normalnej jeździe przez miasto nie odczułem różnicy, różnicę czuć przy szybkim starcie lub redukcji i wyprzedzaniu.
podam przykład: wjazd ze ślimaka na a1 przy lotnisku pyrzowice, od samego Siewierza 2m za mną trzymało się jakieś A6 i strasznie próbowalo mnie wyprzedzić, podwójna ciągła, spory ruch itp.
po zjeździe ze ślimaka na a1 zrobiło się miejsce i czułem już mruganie światłami za mną ze mam puścić gościa, zredukowałem i dałem po gazie, gość oddalał się we wstecznym lusterku , wcześniej było to nie do pomyślenia, wyprzedził mnie dopiero przy 190km/h i pojechał dalej, a ze ślimaka ruszyliśmy od 40km/h
Ładny wynik , ciekawe jak idą na skrzynie biegów 165 vs odblokowane 120 ?
Odblokowane 120 na 2 idzie do 100/h ?
Odblokowane 120 na 2 idzie do 100/h ?
Fabryczne 120KM można na 2 kręcić do ok 110km/h więc jak się odblokuje, to będzie tylko lepiej przyspieszać i setka na liczniku pojawi się wcześniej. No bo na ustawieniu fabrycznym to gdzieś od 80km/h do 110kkm/h to jest już taka jazda jakby z lekko naciśniętym hamulcem...
Skoro 120tka i 165ka sa to dokladnie takie same silniki tylko ze jeden z nich jest zdlawiony elektronicznie to jakim cudem ze 165km mozna wycisnac wiecej KM niż ze 120ki?
Jesli jest inna mapa dla 2.0 Skyactive to moc i moment obr po jej wgraniu powinien byc identyczny w obu silnikach.
Jesli jest inna mapa dla 2.0 Skyactive to moc i moment obr po jej wgraniu powinien byc identyczny w obu silnikach.
Tak da się wycisnąć coś więcej z wersji 165, ale nie łudźcie się że tyle co ze 120tki.
Poniżej przykład CX-3 150KM, której silnik różni się nieco kolektorem dolotowym od wersji z 3ki. Według OVTune powinno wyjść więcej ale dla wersji 4x4 z A/T to jest to wynik akceptowalny.
Samochód z dolotem CorkSport (i jakimś dziwnym tłumikiem końcowym, który równie dobrze może więcej szkodzić niż pomagać) zmierzony 155KM 200Nm, po modyfikacji 163KM 210Nm.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.
Poniżej przykład CX-3 150KM, której silnik różni się nieco kolektorem dolotowym od wersji z 3ki. Według OVTune powinno wyjść więcej ale dla wersji 4x4 z A/T to jest to wynik akceptowalny.
Samochód z dolotem CorkSport (i jakimś dziwnym tłumikiem końcowym, który równie dobrze może więcej szkodzić niż pomagać) zmierzony 155KM 200Nm, po modyfikacji 163KM 210Nm.
Może i wartości maksymalne szału nie robią ale przebieg krzywych wyraźnie
się wygładził a różnice miejscami dochodzą do 20Nm. Pozwolę sobie też przypomnieć,
że to wolnossący silnik który nie jest w żaden sposób sztucznie zdławiony.
Modyfikacja OrangeVirus Tuning z ostatecznym szlifem DISItune.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości