Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju

Postprzez walec7_7 » 20 lis 2019, 06:53

Przeczytałem cały temat, ale mam jedno pytanie. Co zalać (0w20 czy 5w30) do silnika gdzie nie wiadomo co wcześniej było zalane? Pewnie coś zgodne z wytycznymi Mazdy ale poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany <glupek2>
Początkujący
 
Od: 21 paź 2019, 22:21
Posty: 17
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.

Postprzez child » 20 lis 2019, 09:56

Mógłbyś go spytać, gdzie serwisował na gwarancji (bo pewnie w ASO), a potem tam zadzwonić i spytać, co leją.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 20 lis 2019, 10:22

walec7_7 napisał(a):Przeczytałem cały temat, ale mam jedno pytanie. Co zalać (0w20 czy 5w30) do silnika gdzie nie wiadomo co wcześniej było zalane? Pewnie coś zgodne z wytycznymi Mazdy ale poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany <glupek2>

cokolwiek, tylko polecam wymienić olej po tej pierwszej wymianie, po 4000+/– km
a dalej już standardowo (tylko nie co 20 tys km) <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez karek84 » 20 lis 2019, 11:33

Cześć,

Rok temu wymieniałem olej w mojej CX-3 na ten zalecany przez Mazdę tj MAZDA SUPRA SKYACTIVE 0W20.
Widze że teraz w sprzedaży jest niejaki MAZDA SUPRA-X SKYACTIV 0W20.

Na stronach z ofertami piszą że to następca tamtego ale wolałem się upewnić że ktoś z Was już korzystał.
Wiecie czy są jakieś różnice między SUPRA i SUPRA-X?
Początkujący
 
Od: 20 lis 2019, 11:28
Posty: 1
Auto: Mazda CX-3

Postprzez Kritik » 20 lis 2019, 12:14

karek84 napisał(a):Cześć,

Rok temu wymieniałem olej w mojej CX-3 na ten zalecany przez Mazdę tj MAZDA SUPRA SKYACTIVE 0W20.
Widze że teraz w sprzedaży jest niejaki MAZDA SUPRA-X SKYACTIV 0W20.

Na stronach z ofertami piszą że to następca tamtego ale wolałem się upewnić że ktoś z Was już korzystał.
Wiecie czy są jakieś różnice między SUPRA i SUPRA-X?

testów nowego Supra-X jeszcze nie mam
ale poprzednik był bardzo płynny
nie polecam ten olej.....

jeżeli lejemy 0w20 to polecam coś z tych najgęstszych <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez walec7_7 » 20 lis 2019, 13:40

child nie serwisował w ASO, tylko jakimś warsztacie. Taki trochę nie ogarnięty ale co zrobić. Ja bym wolał wiedzieć podstawowe rzeczy.
Kritik ok, dzięki. Tak zrobię, muszę teraz pomyśleć czy 0w20 czy 5w30.
Początkujący
 
Od: 21 paź 2019, 22:21
Posty: 17
Skąd: Oświęcim
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.

PostTen post został usunięty przez darrecki 6 lut 2020, 10:33.
Powód: Reklama

Postprzez Calvex » 17 lut 2020, 21:57

Witam, tez zapytam o wymianę oleju, bo zbliza sie przegląd, wiec zrobie wszystko na raz

We wrześniu kupiłem Mazde 3 2014 BM. Benzyna 2.0 i chip z 120 na 175 koni u DISI-tune. Sprzedawca mi pisał, że lał olej motul 300v 10w40 przez to, że jest chip na 175 koni. No i tu pytanie. Nadal lać 10w40 czy coś innego? Bo Mazda niby zaleca 5w30/0w20
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 13
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez mxostry » 18 lut 2020, 00:47

10w40 to półsyntetyczny Olej , jesteś pewien ze takie scierwo zostało zalane ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez child » 18 lut 2020, 00:49

Od tego, że jest "chip", BM nie stanie się sportowym samochodem ;) Popatrz na to tak – są wersje z silnikiem 165KM i leje się do nich taki sam olej, czyli 0w20/5w30. Taki lej, a nie jakieś wynalazki przeznaczone do zdecydowanie bardziej usportowionych aut.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez esem » 18 lut 2020, 08:18

10w40 ja leję do 8 zaworowego silnika Pyzia koleżanki Małżonki. Ma bazę mineralną i półsyntetyczne dodatki uszlachetniające. Do Madzi bym się nie odważył.
Chociaż w stanie wojennym do kaszlaka lałem olej napędowy i wymieniałem co 2kkm. <nie powiem> Aż w końcu załatwiłem 2l 20w40, tzw. Monte Carlo. To były czasy <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 18 lut 2020, 10:15

Calvex napisał(a):Witam, tez zapytam o wymianę oleju, bo zbliza sie przegląd, wiec zrobie wszystko na raz

We wrześniu kupiłem Mazde 3 2014 BM. Benzyna 2.0 i chip z 120 na 175 koni u DISI-tune. Sprzedawca mi pisał, że lał olej motul 300v 10w40 przez to, że jest chip na 175 koni. No i tu pytanie. Nadal lać 10w40 czy coś innego? Bo Mazda niby zaleca 5w30/0w20


masakra
wymieniaj im szybciej na 0w20/5w30
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez kubala147 » 18 lut 2020, 10:16

Mazdy maja dosc ciasno spasowane silniki i jest to nowoczesna konstrukcja przystosowana pod lekkobierzne i tylko takie oleje syntetyczne.
Niektore konstrukcje maja problemem z wyciekiem spod pokrywy zaworow i moze sprzedajacy wlasnie tak sobie z tym poradzil.
Na twoim miejscu zrobilbym plukanke po tym oleju i zalal to co trzeba czyli pelny syntetyk 5w30 w klasyfikacji API SM/SN przeznaczony do aut osobowych.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Kritik » 18 lut 2020, 10:34

kubala147 napisał(a):Mazdy maja dosc ciasno spasowane silniki i jest to nowoczesna konstrukcja przystosowana pod lekkobierzne i tylko takie oleje syntetyczne.
Niektore konstrukcje maja problemem z wyciekiem spod pokrywy zaworow i moze sprzedajacy wlasnie tak sobie z tym poradzil.
Na twoim miejscu zrobilbym plukanke po tym oleju i zalal to co trzeba czyli pelny syntetyk 5w30 w klasyfikacji API SM/SN przeznaczony do aut osobowych.


żadnych płukań
wymiana na docelowy olej, a później kolejna wymiana po kilku tys km, i będzie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 18 lut 2020, 12:06

Ja tam płukam diesla co 2 wymianę oleju i nic nie cieknie. A przynajmniej smok olejowy nie ma czasu się zapchać, ostatnio nawet miskę zdejmowałem żeby go sprawdzić.
Także nie widzę nic złego w płukaniu silnika, poprzedni diesel zrobił 300kkm, obecny niecałe 90k. Zawsze lałem ten ten "rzadszy" olej, czyli 5w30 w staruszku, obecnie 0w30.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 18 lut 2020, 15:30

darrecki napisał(a):Ja tam płukam diesla co 2 wymianę oleju i nic nie cieknie. A przynajmniej smok olejowy nie ma czasu się zapchać, ostatnio nawet miskę zdejmowałem żeby go sprawdzić.
Także nie widzę nic złego w płukaniu silnika, poprzedni diesel zrobił 300kkm, obecny niecałe 90k. Zawsze lałem ten ten "rzadszy" olej, czyli 5w30 w staruszku, obecnie 0w30.


cieknąc nie będzie
ale to ze olej zostanie wymieszany z ta pukanina to nie jest dobrze
w silniku zawsze zostaje jakaś ilość oleju która nie da się ani spuścić ani wyssać
i lepiej jeżeli to będzie ten sam olej co będzie dalej zalany, niż stary olej + pukanina + ten cały syf zebrany po płukaniu + nowy olej
myślę ze tak samo poprzedni diesel przejechał by 300kkm bez płukania jak i z płukaniem
a kasę na płukanie lepiej przeznaczyć na wcześniejsza wymianę oleju o kilka tys km, to da dyzo więcej korzyści <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 18 lut 2020, 18:17

Zmieniam co 8-10kkm, w miejskiej "2" nawet częściej <spoko> Odpukać, ale może właśnie dlatego nic złego się nie dzieje, a płukanka to tylko przyczyna lepszego samopoczucia <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Calvex » 19 lut 2020, 19:55

Heh, masakra, to ładna wtopa... Najgorsze jest, to że byłem wczoraj na przeglądzie i zalali mi tego Motula 10w40, bo znalezli kartkę w komorze silnika po poprzednim serwisie i było napisane co lali. Najgorsze, ze kosztował on 250 zł, a pójdzie w błoto.

Wezmę 0w20 i który najlepiej wziąć?
Castrol EDGE 0W-20 LL IV
Shell Helix Ultra SN PLUS 0W-20
MAZDA DEXELIA SUPRA SKYACTIV 0W20
MOTUL 8100 ECO-LITE 0W20 –

Wszystko ma podobne ceny.
Początkujący
 
Od: 5 paź 2019, 11:14
Posty: 13
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez child » 20 lut 2020, 00:09

Weź tego Shella
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez esem » 20 lut 2020, 08:42

Nie musisz się śpieszyć. Ja bym pojeździł 2-3kkm i dopiero wtedy wymienił. W takiej sytuacji nawet bez płukanki. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323