Nowa Mazda3 (BM) – wymiana oleju
ja w czwartek otrzymałem info z Allegro ze teraz mój ulubiony olej z monetami, wiec zamówiłem i w Piątek już dostałem olej Shell 0w20 5L + samochodzik Ferrari w prezencie
myślę ze to za to jak promuje ten olej tutaj na forum
ale do wymiany mam jeszcze +/– 2 miesiące, albo 2250 km, albo 55 motogodzin
strona https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/93930
bardzo pomaga w wyliczeniu ilości godzin
bo jest przebieg miedzy tankowaniem, i średnia prędkość
ostatnie tankowanie, 523 km, średnia prędkość w tym czasie 40km/h = 13.075 godzin pracował olej i t.d.
już sobie wyliczyłem ze od ostatniej wymiany oleju, mam 145 godzin za mną, wymienię na 200 +/–
myślę ze to za to jak promuje ten olej tutaj na forum
ale do wymiany mam jeszcze +/– 2 miesiące, albo 2250 km, albo 55 motogodzin
strona https://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/93930
bardzo pomaga w wyliczeniu ilości godzin
bo jest przebieg miedzy tankowaniem, i średnia prędkość
ostatnie tankowanie, 523 km, średnia prędkość w tym czasie 40km/h = 13.075 godzin pracował olej i t.d.
już sobie wyliczyłem ze od ostatniej wymiany oleju, mam 145 godzin za mną, wymienię na 200 +/–
Teraz na Allegro tanio znalazłem Millersa 0w20 a to chyba lepszy olej niż shell
demonpredkosci napisał(a):Teraz na Allegro tanio znalazłem Millersa 0w20 a to chyba lepszy olej niż shell
no i czym on jest lepszy od shella?
Millers 0w20
Charakterystyka:
Lepkość kinematyczna przy 100 C…7,77 cSt – gorszy niż Shell
Lepkość kinematyczna przy 40 C… 43,8 cSt – gorszy niż Shell
Indeks lepkości…148 – gorszy niż Shell
Temperatura krzepnięcia.. -39 C – gorszy niż Shell
Temperatura zapłonu…>200 C – gorszy niż Shell
Lepkość na zimno…6,200 cP max – gorszy niż Shell
No widzisz. Ty sie znasz na cyferkach. Ja się nie znam i brałem pod uwagę opinie kolegi mechanika
No ale jak mówisz ze z cyferek wynika co innego to pewnie następnym razem pójdzie shell
No ale jak mówisz ze z cyferek wynika co innego to pewnie następnym razem pójdzie shell
Szanowni forumowicze. Miesiąc temu kupiłem 3letnia mazdę 3, 2.0 benzyna. Auto po gwarancji. Do wymiany jest olej. Chciałem zrobić to w ASO. Cena wymiany i przegląd 1300pln ASO Wrocław. Jaki przegląd, jak to wygląda po gwarancji? Co trzeba zrobić?
- Od: 7 sie 2021, 08:27
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 hatchback, benzyna 2.0 skyactiv, 2018
trochę nie ten wątek, ale..
Po gwarancji generalnie nie musisz jeździć do ASO. W instrukcji masz opisane co należy sprawdzić/wymienić, przy jakim przebiegu lub po ilu latach ( oczywiście warto skrócić te okresy ) – to samo za połowę lub nawet mniej ceny robi zwykły solidny warsztat. Tyle, że zwykły warsztat nie zrobi Ci wpisów w książce serwisowej (obecnie online), a niektórym na tym zależy szczególnie przy sprzedaży – wybór należy do Ciebie
PS. jest też wątek, co należy sprawdzić/wymienić po zakupie używanego auta
Po gwarancji generalnie nie musisz jeździć do ASO. W instrukcji masz opisane co należy sprawdzić/wymienić, przy jakim przebiegu lub po ilu latach ( oczywiście warto skrócić te okresy ) – to samo za połowę lub nawet mniej ceny robi zwykły solidny warsztat. Tyle, że zwykły warsztat nie zrobi Ci wpisów w książce serwisowej (obecnie online), a niektórym na tym zależy szczególnie przy sprzedaży – wybór należy do Ciebie
PS. jest też wątek, co należy sprawdzić/wymienić po zakupie używanego auta
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam
Wczoraj dostałem informację od aso Andora Kraków, przegląd + wymiana oleju i filtrów 1 700zl, z czego 700zl same części. Czy ta cena jest normalna? a może ktoś w ostatnim czasie robił to np na sląsku zabrze/sosnowiec dla porównania?
Kolejna rzecz to czy aso robi problemy jeśli miałbym swój olej i filtry do wymiany?
Wczoraj dostałem informację od aso Andora Kraków, przegląd + wymiana oleju i filtrów 1 700zl, z czego 700zl same części. Czy ta cena jest normalna? a może ktoś w ostatnim czasie robił to np na sląsku zabrze/sosnowiec dla porównania?
Kolejna rzecz to czy aso robi problemy jeśli miałbym swój olej i filtry do wymiany?
Sądząc po roczniku to pewnie jeszcze "coś" tam przypada do wymiany. Zobacz w dokumentacji co wypada po roczniku i przebiegu.
Sam olej + filtry to ceny około: olej 200zł, powietrza 50zł, oleju 50zł, pyłki 50zł – to dopiero połowa. No chyba, że podrożało w serwisie
Sam olej + filtry to ceny około: olej 200zł, powietrza 50zł, oleju 50zł, pyłki 50zł – to dopiero połowa. No chyba, że podrożało w serwisie
OrioNxXx napisał(a):Dostałem dokładną wycenę i tak:
Olej 5w30 – 331zl
Filtr oleju – 53zl
Uszczelk – 9zl
Filtr kabinowy- 180zl
Filtr powietrza – 120zl
Płyn hamulcowy – 47zl
No to są takie typowe ceny ASO, czyli jakieś 100% wyższe od sklepowych.
Filtr kabinowy 180zł – chyba złocony
Jeśli nie masz już gwarancji i nie palisz kasą w kominku, to dam ci dobrą radę – chociaż te proste rzeczy (filtr powietrza/kabinowy) zrób sam, a sporo zaoszczędzisz. A jeśli ASO dopuszcza przywiezienie własnych materiałów (z reguły tak, ale niektóre kręcą nosem), to nawet nie ma co się zastanawiać, tylko kupować wszystko samemu.
Dopisano 15 paź 2021, 10:35:
OrioNxXx napisał(a):Dostałem dokładną wycenę i tak:
Olej 5w30 – 331zl
Filtr oleju – 53zl
Uszczelk – 9zl
Filtr kabinowy- 180zl
Filtr powietrza – 120zl
Płyn hamulcowy – 47zl
No to są takie typowe ceny ASO, czyli jakieś 100% wyższe od sklepowych.
Filtr kabinowy 180zł – chyba złocony
Jeśli nie masz już gwarancji i nie palisz kasą w kominku, to dam ci dobrą radę – chociaż te proste rzeczy (filtr powietrza/kabinowy) zrób sam, a sporo zaoszczędzisz. A jeśli ASO dopuszcza przywiezienie własnych materiałów (z reguły tak, ale niektóre kręcą nosem), to nawet nie ma co się zastanawiać, tylko kupować wszystko samemu.
Hej! Dzisiaj oddałem autko do warsztatu (nie ASO) na taki pozakupowy serwis, m.in. olej (stanęło na polecanym shell 0W20). Jako, że jestem świeżo upieczonym właścicielem Mazdy to mam pytanko, czy po wymianie oleju trzeba coś w systemie/komputerze resetować, kalibrować itd.? Jakieś czujniki, liczniki czy coś w ten deseń? A jeśli tak to w jaki sposób?
PS. Tak, czytałem instrukcję i jest tam coś o jakimś resetowaniu w przypadku elastycznego planu przeglądu czy coś takiego. Nie do końca to rozumiem, stąd pytanie.
PS. Tak, czytałem instrukcję i jest tam coś o jakimś resetowaniu w przypadku elastycznego planu przeglądu czy coś takiego. Nie do końca to rozumiem, stąd pytanie.
- Od: 25 kwi 2021, 12:23
- Posty: 5
- Auto: Mazda 3 BM 2015 r. 2.0 120KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości