Strona 1 z 2
Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
5 paź 2010, 15:35
przez piotr_bono
Witam wszystkich forumowiczów, jestem tu po raz pierwszy (w sposób czynny). Od 2 tygodni jestem posiadaczem Mazdy 6 2,0 benzyna 147 km , rocznik 2006, przebieg na liczniku 97 tys km. Auto kupione od rzekomo pewnej osoby. Zanim dokonałem zakupu pojechałem na sprawdzenie auta w autoryzowanym serwisie Mazdy . Diagnoza była następująca ;
-głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy – do weryfikacji, poza tym nic szczególnego. Koleś w serwisie wytypował mi 3 elementy które mogą być za to odpowiedzialne ; napinacz łańcucha rozrządu, napinacz paska osprzętu oraz rolka paska osprzętu. Po zapoznaniu się z kosztorysem części i biorąc pod uwagę że nie będę tego robił w ASO , zdecydowałem się na zakup. Napiszę teraz czym przejawia się ta głośność pracy, w momencie wciskania pedału przyspieszenia lub przy redukcji biegu silnik chrobocze, czy też cyka, jak zwał tak zwał. Nie jest to jakiś straszny klekot ale jednak wkurza mnie to i zaczyna martwić. W momencie przyspieszania są taki chwile jakby silnik delikatnie się ociągał- innymi słowy nie przyspiesza w 100% harmonijnie, nie jest to bardzo wyczuwalne ale odnoszę wrażenie , że coś jest nie tak. Na biegu jałowym wyczuwam delikatne wibracje wewnątrz auta jakby to był diesel- nie są one jakieś wyraźne , ale takie mam odczucie. Bylem u mojego mechanika- jeździłem do niego wcześniej corollą i lancerem i mam o nim naprawdę dobre zdanie. Pokazałem mu świstki z ASO a on na 2 dni wziął auto na warsztat. Wg niego nie jest to wina paska osprzętu gdyż odpalili auto bez niego i dalej trzeszczało (nie jestem znawcą sfery technicznej więc sorry jak coś pomyliłem). Stwierdził że musi to być łańcuch rozrządu- najprawdopodobniej wyciągnął się i powiedział ze trzeba zamówić nowy z osprzętem, bo jak się tam dostanie i wszystko rozbierze , to trzeba założyć nowy. I tu się zastanawiam , czy aby na pewno to jest łańcuch, bo z tego co znalazłem tutaj na forum , wyczytałem że nigdy nie spotkano się z takim przypadkiem. Dodam jeszcze, że auto nie miało książki serwisowej więc tak na prawdę nie wiadomo jak było serwisowane. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Piotrek
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
5 paź 2010, 15:43
przez Grzyby
Trochę ciężkie do uwierzenia że przy tak niskim przebiegu coś dzieje się z łańcuchem.
Może i na forum nie są opisane takie przypadki ale wiem że u Jaksy już trochę rozrządów w benzyniakach wymieniono. Ale przy duuużo wyższych przebiegach.
Ciężko będzie zdalnie stwierdzić czy to łańcuch.
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
5 paź 2010, 17:21
przez Wojtek
Witaj,
Przy 97 000 km, to bys nie uslyszal lancucha... chyba, ze ktos go niezle przeciagnal przy niskim poziomie oleju...
inna opcja , to napinacz sie rozsypal...
Trudno cos doradzic... najlepiej niech autko oslucha mechanik (ale taki od mazd) np Jaksa?
Niskich kosztow zycze

Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
5 paź 2010, 17:52
przez Stivi
Znany problem w Mazda 6 MPS ale nie slyszalem o tym w zwyklej emerytalnej 6tce.
Dokladnie to samo klekot diesla. Wiec jest to wina rozrzadu. Wymieniajac sam lancuch klekot moze nie ustapic. Zalecany jest takze napinacz i wariator tak jest w MPSie i dotyka to bardzo duzo modeli przy niskim przebiegu. Jak tak mialem w swoim mps juz przy przebiegu 30 tys km. ASO to robilo na gwarancji.
Bedziesz mial na 99.9% to samo,ponoc da sie z tym jezdzic i nic sie nie dzieje ale ja bym proponowal wymiane dla swietego spokoju.
PS. Myslalem ze to tylko w MPS skopali,ale jak widac nie

.
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
5 paź 2010, 19:23
przez piotr_bono
Gość w ASO mówił , że można z tym jeździć i powinno to ustąpić po dwóch częstszych wymianach oleju, ale ja nie jestem na tyle cierpliwy , poza tym nie bardzo w to wierzę .
Jestem z Łodzi więc z serwisów pozostają : Auto-Club, który raczej nie jest tu polecany, Matsuoka Motors i był jeszcze podobno dobry serwis na ul.Przestrzennej . Ja osobiście jeżdżę do serwisu aut Japońskich OBZUN na ul. Krzemienieckieji i nigdy sie na nich nie zawiodłem. Ewentualnie gdybym jechał do Warszawy mógłbym odwiedzić osobę, która się tu często przewija w postach – Jaksa i może wtedy miał bym jasność, co, jak i za ile. Co do wymiany łańcucha ,to mój mechanik mówił ze trzeba go wymienić wraz z elementami z nim współpracującymi.
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
6 paź 2010, 22:04
przez Stivi
piotr_bono napisał(a):Gość w ASO mówił , że można z tym jeździć i powinno to ustąpić po dwóch częstszych wymianach oleju,
podobno mozna ale czy warto ryzykowac? Wymiana oleju tam nie pomoze,byly przypadki ze poprostu lanuch jest za dlugi i sie tlukl. Niestety olej go nie skroci. Na olej nie licz.
Wymien co trzeba i spij spokojnie.

Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
7 paź 2010, 14:17
przez piotr_bono
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi/odpowiedzi , dam znać czy po czynnościach serwisowych wszystko będzie ok. Pozdrawiam serdecznie
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
7 paź 2010, 14:40
przez Wojtek
Jest jeszcze jedna mozliwosc... masz rzadki i zlej jakosci olej... sprawdz to zanim rozbebeszysz pol auta i wydasz kupe kasy...
Ps. Jak auto nie przyspiesza poprawnie (ociaga sie) to nie ma nic wspolnego z lancuchem...
Sprawdz autko na kompie.
Powodzenia

Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
7 paź 2010, 17:54
przez piotr_bono
Jeśli chodzi o olej to mam Castrol EDGE 05 W 30, świeżo zalany. Przed zmianą i po zmianie było tak samo.
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
18 lis 2010, 17:02
przez piotr_bono
Witam
Jetsem po wymianie łańcucha,napinacza i obu ślizgów ............i nic

.
Jestem nieźle wściekły, bo kasy wydałem niemało a problem pozostał. Koleś w serwisie powiedział mi że łańcuch był wyciągnięty, napinacz też zdezelowany, ale efektu zero!!! Powiedział że po podłączeniu do kompa wszystko jest ok, a z kąd się bierze ten dziwny dźwięk tego nie wie. Co dalej robić? Może ten szum/stukot/cykanie bierze się jakiejś bardziej błachej rzeczy? Help
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
18 lis 2010, 18:16
przez Wojtek
piotr_bono napisał(a):Co dalej robić? Może ten szum/stukot/cykanie bierze się jakiejś bardziej błachej rzeczy? Help
moze nagraj odglosy silnika... tego chrobotania, cykania... i podaj tutaj... posluchamy...
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
18 lis 2010, 18:30
przez piotr_bono
Dobry pomysł, może nagram filmik i jutro go wrzucę. Dzięki
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
22 lis 2010, 21:14
przez magicadm
piotr_bono napisał(a):Na biegu jałowym wyczuwam delikatne wibracje wewnątrz auta jakby to był diesel- nie są one jakieś wyraźne , ale takie mam odczucie
Troszkę po czasie ale może się przyda...
U mnie tak było, ale to poduszka olejowa silnika była wylana.
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
25 lis 2010, 21:10
przez piotr_bono
Oto link do filmiku, generalnie w oryginale jest ok , ale po wrzuceniu na youtube jakość nie najlepsza. Generalnie głośniki na maxa i jak już auto stoi na postoju może coś usłyszycie. Pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=2Il9o51fRoo
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
21 cze 2011, 14:17
przez piotr_bono
Witam ponownie.
Minęło już sporo czasu a sytuacja z autem nie uległa zmianie. Obecnie samochód stoi u mechanika który jesienią wymienił mi rozrząd i w ramach gwarancji/reklamacji męczy się z problemem od 3 tygodni. Twierdzi że rozebrał wszystko począwszy od miski olejowej (nic niepokojącego w niej nie znalazł) i nigdzie nie widać zużycia, a jedyne co może być odpowiedzialne za taką pracę silnika oraz wibracje i nierówne obroty to łańcuch i kółko napędzające pompę oleju oraz sama pompa oleju. Byłem jakiś czas temu w punkcie nieautoryzowanym zajmującym się Mazdami i mechanik stwierdził że to łańcuch rozrządu się tłucze i może to być spowodowane wadliwie działającym napinaczem. Powiedział żebym jechał tam gdzie wymieniałem rozrząd i niech robią to od początku. I tu nasuwa się pytanie, jeśli rozrząd był wymieniony na nowy ,oryginalny, w sposób właściwy, to co może być nie tak?
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
21 cze 2011, 14:31
przez Arek_78
Jaki masz przebieg, że w aucie z 2006 r. już rozrząd wymieniałeś?
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
21 cze 2011, 14:34
przez piotr_bono
102 tys km wg wskazań licznika, na bezwypadkowe.net sprawdzałem po nr VIN (auto jeździło w Danii) i w styczniu 2010 przebieg był 84 tys km
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
21 cze 2011, 15:17
przez Arkadius 73
Czyszczono przepustnicę i sprawdzano Maf-sensor?
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
21 cze 2011, 15:20
przez piotr_bono
Tak, przepustnica była czyszczona, co do sensora to nie wiem.
Re: Głośność pracy silnika w pewnych zakresach obrotów odbiega od normy

Napisane:
21 cze 2011, 15:26
przez Arkadius 73
Nie wiem za wiele o tym silniku więc ci nie pomogę mam nadzieję ,że zajrzy na forum ktoś kto ma wiedzę o tym.
PS. sprawdż czy nie jest zabrudzony maf sensor