Ja trochę z innej paki:
Zmieniłem w swojej M3 BN 120KM 5W30 Shell na 5W30 Mazda Ultra.
Od jakiegoś czasu odnotowuje dużo głośniejszą pracę silnika, nieco większe zużycie paliwa i ubytek oleju – ktoś się z tym może spotkał?
Zapytam jeszcze czy jest jakikolwiek sens zejścia z 5W30 na 0W20/30?
Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
A ja trochę z innej beczki – czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, który olej Mazdy jest oryginalny? Bo na opakowaniu wszystkie są "original", ale problem w tym, że co sklep to inne opakowanie tego samego oleju (0w-20). Rozumiem, że pewnie większość to podróbki (fabryka raczej wypuszcza w jednym rodzaju opakowania). Opakowania tego samego oleju na eBay'u są oczywiście zupełnie inne niż te w Polsce. Razem jest co najmniej 4-5 różnych opakowań "tego samego" oleju.
Przyznam, że wracam do 5W30 SHELL AF – spełnia normę A5 a jednak ten nowy 0W20SHELL SP jest jeszcze rzadszy od poprzedniego 0W20. Zalazłem taki raz, ale wracam z powrotem do nieco gęstrzego.
Cześć, co polecicie teraz z 0w20 (mam instalację LPG)? Patrzyłem właśnie na tego Shella SP, ale on jest niskopopiołowy (C5), a moja trójka z 2018 (120KM AT) chyba jeszcze bez GPFa się obyła? Lepiej pójść w coś z klasy A3 lub A5? Jest jeszcze ten Shell Hybrid (A3), co o nim uważacie? Tylko trochę drogi w sumie.
allegro.pl/oferta/shell-helix-ultra-sp-0w-20-5l-13983487480
vs
allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-hybrid-0w20-5l-benzyna-lpg-13668374096
allegro.pl/oferta/shell-helix-ultra-sp-0w-20-5l-13983487480
vs
allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-hybrid-0w20-5l-benzyna-lpg-13668374096
- Od: 8 paź 2023, 14:34
- Posty: 1
1/Bardzo ważnym parametrem oleju jest tzw; Noack – Odparowalności oleju;
– czyli zdolność do tworzenia nagaru z par gorącego oleju,
– nagar tworzy się na zaworach, gniazdach zaworowych, tłokach;
N < 8 – to bardzo dobrze..;
8 > N < 10 – to dobrze
2/ Za odkładanie się nagaru odpowiedzialny jest bezpośredni wtrysk paliwa;
....a/ponieważ mieszanka tworzona jest wewnątrz komory spalania, a więc nie obmywa zaworów,
....b/pary gorącego oleju ze skrzyni korbowej, dostają się poprzez ;
.........– zawór odmy olejowej do kolektora dolotowego i poprzez zawory ssące, trafiają na denka tłoków
.............w komorze spalania – odkładając nagar po drodze,
3/Intensywność odkładania nagaru eliminujesz przez ;
– markowe paliwo,
– markowy olej np.; amsil, ravenol – o niskim wskaźniku Noack,
– sprawnym zaworem odmy olejowej lub tzw; "oil catch can ",
– wtryskiem gazu V-generacji do kanału dolotowego,
– małym udziałem jazdy po mieście i na krótkich dystansach
– czyli zdolność do tworzenia nagaru z par gorącego oleju,
– nagar tworzy się na zaworach, gniazdach zaworowych, tłokach;
N < 8 – to bardzo dobrze..;
8 > N < 10 – to dobrze
2/ Za odkładanie się nagaru odpowiedzialny jest bezpośredni wtrysk paliwa;
....a/ponieważ mieszanka tworzona jest wewnątrz komory spalania, a więc nie obmywa zaworów,
....b/pary gorącego oleju ze skrzyni korbowej, dostają się poprzez ;
.........– zawór odmy olejowej do kolektora dolotowego i poprzez zawory ssące, trafiają na denka tłoków
.............w komorze spalania – odkładając nagar po drodze,
3/Intensywność odkładania nagaru eliminujesz przez ;
– markowe paliwo,
– markowy olej np.; amsil, ravenol – o niskim wskaźniku Noack,
– sprawnym zaworem odmy olejowej lub tzw; "oil catch can ",
– wtryskiem gazu V-generacji do kanału dolotowego,
– małym udziałem jazdy po mieście i na krótkich dystansach
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość