Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez esem » 15 sty 2021, 08:28

zadra napisał(a):
Kritik napisał(a):ara supra była zbyt płynna

rozwiń co się działo u stosujących taki olej i skąd masz taką wiedzę? bo ciekawe dla mnie to co piszesz.

Przecież było o tym kilka stron wcześniej. Wystarczy poczytać a nie zanudzać @Kritik ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 383 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez zadra » 15 sty 2021, 12:33

esem napisał(a):
zadra napisał(a):
Kritik napisał(a):ara supra była zbyt płynna

rozwiń co się działo u stosujących taki olej i skąd masz taką wiedzę? bo ciekawe dla mnie to co piszesz.

Przecież było o tym kilka stron wcześniej. Wystarczy poczytać a nie zanudzać @Kritik ;P


Panie, ja z tych niedowierzających..
Prosiłbym o przykłady np potwierdzenia uszkodzenia silników lub zużycia elementów smarowanych takim olejem ..
Stwierdzenie, że "zbyt płynna" albo, że gorsza, lepsza – mi nie wystarczają.

Nawet opierając się na testach syntetycznych i właściwościach fizycznych trudno wnosić, że silnik auta które z zaleceń producenta ma jeździć na oleju o danej normie będzie taki olej źle znosić.
Kritik twierdzi "zbyt płynna"... hmm ja się pytam : komu się coś spsuło..

Gdy ja twierdziłem "zbyt płynne" proponując np 5w30 (w tym samym temacie) to również bez podania przykładów narzucony został shell 0w20..
Niby dlaczego mam wierzyć we wszystko co TU napisane?
Nawet do Wikipedii się nie będę odnosił.. działa podobnie.. "Ktoś" wprowadzi dane i informację a miliony czytają bez zastanowienia i przyjmują za pewnik.. :|
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez esem » 15 sty 2021, 15:20

zadra napisał(a):...

Gdy ja twierdziłem "zbyt płynne" proponując np 5w30 (w tym samym temacie) to również bez podania przykładów narzucony został shell 0w20..
... :|

Jak se dałeś narzucić to Twój problem (prywatny). Ja jeżdżę na FF 5w30 bo @Kritik mnie do niego przekonał. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 383 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez zadra » 15 sty 2021, 21:05

się nie dałem, bo ja leję zupełnie coś innego.
Po prostu argumenty "bo tak jest – bo ja wiem" do mnie nie trafiają a nie mam ochoty na siłę się przepychać.
Każdy ma swój rozum..
Ostatnio edytowano 17 sty 2021, 22:43 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kubala147 » 15 sty 2021, 21:09

Rozważać olej w kategorii bardziej płynny czy nie to generalnie słaby temat ;).

Wszystko jak sprawdzimy w kategorii 5w30 i niżej (0w20 0w16) to woda w porównaniu z olejami do motosportu.
:D

Supra 0w20 ma generalnie słabe parametry olejowe. (odsyłam do poprzednich postów tego tematu. Głównie @Kritik tu je przytaczał).

Z mojego doświadczenia gdy miałem zalane 0w20 mazdy olej miał wyższe tendencje do "ubywania" (ulegał spalaniu) głównie przy wyższych prędkościach obrotowych. Po tym 5w30 od Mazdy już mniej ale jednak też lekko ubyło go od wymiany do wymiany.

Zmieniłem na Amsoil 5w30 i o ubytku nie słyszałem i nie widziałem :).

Poza tym co tu się w naszych Mazdach bać panewek! 2 lata wstecz na portalach aukcyjnych latała Mazda 6 z 2.0l skyactivem z przebiegiem 530tys km bez remontu.

Ten samochód prędzej ulegnie degradacji atmosferycznej niż zdążymy remont silnika zrobić :D
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 142 (6/2)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez demonpredkosci » 17 sty 2021, 22:09

to ze Ci ubywalo oleju to bym sie martwil – te silniki nie biora oleju co najwyzej moze dostawac sie paliwo do oleju (gdy jazda glownie miasto bo jest bezposredni wtrysk) ale wtedy poziom rosnie
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 210 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez zadra » 17 sty 2021, 23:06

Właśnie na szybko spojrzałem w neta.
Nic nie znalazłem jako dowód na to, że 0w12, 0w16 , albo 0w20 uszkodziło komuś silnik..
Mity jakieś czy co?
Ja i tak będę się trzymał tezy, że bezpieczniej jest dobry 5w30 zalać i mieć święty spokój..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez kubala147 » 17 sty 2021, 23:46

@demonpredkosci Skad ta rewelacja, zebym mial się czym martwić? ;)
Nie powiedziałbym w każdym razie :> . Przegoń swoją furę na 0w20 (w klasie oleju pokroju mazdy supry) i utrzymuj obroty miedzy 4k ,a 6k przez kilka minut i zobaczymy czy Ci nie ubędzie. Stawiam drinka jeżeli zostanie Ci taki sam poziom oleju ;)

Oleje 0w20 mają najczęściej wysoki parametr odparowalności, niską temperaturę zapłonu oraz niską lepkość przy temperaturach 100 stopni i wyżej.
Przy dobrym sprincie na trasie taką temperaturę osiągasz w kilkanaście sekund przy dogrzanym motorze.
<nauka>
Te czynniki (zwłaszcza 2 pierwsze) wpływają na ubytek oleju. A Supra 0w20 to niestety średni olej , a z całą pewnością nieodpowiedni dla osób lubiących odwiedzić czerwone pole.

Zdaję sobie sprawę, że są kierowcy, którzy sporadycznie albo wręcz wogóle nie przekraczają 4k obrotów i cieszą się taką jazdą. Zdażają się tacy, którym olej "nie ubywa" i ganiają od czasu do czasu auto w wysokich prędkościach obrotowych, by potem zrobić parę krótkich wypraw po mieście z niedogrzanym silnikiem i mieć go lekko podlanym benzyną.
Są też i tacy, którym oleju wręcz przybywa (z wiadomej przyczyny).

Kończąc mój wywód. Posłużę się starą metodą w wyborze między 0w20 a 5w30.
<nauka>
Jak jeździsz przepisowo i książkowo, a do tego rzadko przekraczasz 4k obrotów – 0w20.
Gdy częściej jeździsz w rejonie wysokich wartości obrotowych i blisko prędkości maksymalnych – 5w30.

<oczko>
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 142 (6/2)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez demonpredkosci » 18 sty 2021, 10:52

tylko po co upalać silnik który nie ma mocy w aucie które nie ma sportowego charkteru

upalanie mazdy 2.0 czy 2.5 nei rozni sie niczym od upalania 30 letniego golfa 1.4 – idiotyzm i tyle to nei sa silniki do tego
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 210 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Kritik » 18 sty 2021, 11:50

KrzysiekWPR napisał(a):Słuchajcie a ktoś mądry mógłby coś powiedzieć co myśli o jednym zdanku które usłyszałem od jednego "fajna motoryzacji", nie rzucajcie się od razu, że koleś jest w ogóle nawiedzony i nie zna się na niczym bo serio trochę się zna. Czyli:

Jak powiedziałem mu że leję do Mazdy 0w20, to odpowiedział, czy nie boję się o PANEWKI.. jego zdaniem, olej jest za rzadki do większości silników. Jednocześnie zaznaczył, że nie zna akurat za dobrze SkyActive w Mazdach, więc wypowiedział się tylko ogólnie. Więc nie boimy się o Panewki cz boimy? <czarodziej>

nie wiem co takim powiedzieć... często na FB jak polecam Shell 0W20 to dostaje odpowiedzi ze to syf i Shell to tylko paliwo dobre ma, a olej gówniany, a jak pytam na czym sie bazuje jego zdanie, to dyskusja przechodzi w chamstwo lub się kończy... czyli nie bazuje się na żadnych danych, tylko na nie wiem czym.... co do 0w20 już wiele razy pisałem, ze właściwości smarne absolutnie nie są uzależnione od gęstości oleju... 5w40 może mieć gorsze właściwości smarne niz 0w20 a co do panewek i w ogóle smarowania, i dobierania oleju do silnika i t.d... to zapytaj u kolegi "speca" ale nie "speca po Mazdach" czy słyszał o takim parametrze oleju jak HTHS, daje 99.9% ze nie... to o czym my mówimy tutaj w ogóle, i jak można dawać opinia co do oleju i jego pasowaniu czy nie do konkretnego silnika, jeżeli ten "rzeczoznawca" nie zna podstawowych parametrów oleju i wymagań co do tego parametru silników SkyActive
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 18 sty 2021, 11:54

A gdzie można zobaczyć wymagania silników SkyActive co do tego (i innych) parametrów?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 18 sty 2021, 12:12

child napisał(a):A gdzie można zobaczyć wymagania silników SkyActive co do tego (i innych) parametrów?


Chyba tylko wykonać śledztwo po normach zalecanego specyfiku dla silnika.
Gdzieś jest norma określająca minimum bazowe dla C3, albo dla SN/CF itp..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 18 sty 2021, 12:16

zadra napisał(a):
Kritik napisał(a):ara supra była zbyt płynna

rozwiń co się działo u stosujących taki olej i skąd masz taką wiedzę? bo ciekawe dla mnie to co piszesz.


no ale co tutaj rozwijac...
jest zalecany olej 0w20 i 5w30
znaczy ze oba pasuja
ja zawsze jestem za zloty srodek.

Wiec wybieram olej albo najgęstszy 0w20 (Shell/Amsoil/Mobil1) albo najpłynniejszy 5w30 (Ford F)

juz wiele razy pisałem, ze każdy silnik Mazda z bezpośrednim wtryskiem, leje paliwo w olej.
i nie chce lać jeden z najbardziej płynnych 0w20 jak to Supra, bo z paliwem to już będzie 0w16, który nie jest zalecany do naszego silnika.
tym bardziej ze Supra ma wiele innych parametrów gorszych niż Shell/Amsoil/Mobil1
to po co kupować cos, co kosztuje tyle samo, albo i więcej, a jest gorsze?

ja w ogóle jestem przeciwnikiem OEM olejow

bo żaden producent samochodów nie produkuje oleju

dla nich to robi producent oleju Total/Castrol/Mobil/Shell i t.d..

to po co mam przepłacać za olej Castrol ze znaczkiem BMW czy innym, jeżeli mogę kupić ten sam olej z napisem Castrol za 30% taniej...

i tak jest w 99%, ale zawsze są wyjątki, jak to Ford F, ale i ten olej można kupić jak o Castrol, ale wiele osób uważa ze Castrol jest syfem,a Ford F jest super.... to polecam Ford F, żeby było mniej pytan.

Dopisano 18 sty 2021, 11:19:

esem napisał(a):
zadra napisał(a):
Kritik napisał(a):ara supra była zbyt płynna

rozwiń co się działo u stosujących taki olej i skąd masz taką wiedzę? bo ciekawe dla mnie to co piszesz.

Przecież było o tym kilka stron wcześniej. Wystarczy poczytać a nie zanudzać @Kritik ;P


no właśnie

ja o niektórych rzeczach to już pisze dziesiąty raz

i co kilka stron pojawia się to samo pytanie albo ktoś, kto nie wierzy, albo kolega mu powiedział co innego i t.d.. <lol>

Dopisano 18 sty 2021, 11:29:

zadra napisał(a):Panie, ja z tych niedowierzających..
Prosiłbym o przykłady np potwierdzenia uszkodzenia silników lub zużycia elementów smarowanych takim olejem ..
Stwierdzenie, że "zbyt płynna" albo, że gorsza, lepsza – mi nie wystarczają.

Nawet opierając się na testach syntetycznych i właściwościach fizycznych trudno wnosić, że silnik auta które z zaleceń producenta ma jeździć na oleju o danej normie będzie taki olej źle znosić.
Kritik twierdzi "zbyt płynna"... hmm ja się pytam : komu się coś spsuło..

Gdy ja twierdziłem "zbyt płynne" proponując np 5w30 (w tym samym temacie) to również bez podania przykładów narzucony został shell 0w20..
Niby dlaczego mam wierzyć we wszystko co TU napisane?
Nawet do Wikipedii się nie będę odnosił.. działa podobnie.. "Ktoś" wprowadzi dane i informację a miliony czytają bez zastanowienia i przyjmują za pewnik..


dane w tabelkach są z laboratorium który ma wszystkie niezbędne pozwolenia/atesty/maszyny i t.d. dla testów olejów silnikowych i nie tylko

nawet załączałem pliki z wynikami testów i ilością sprawdzanych parametrów

dane o płynności czy gęstości tam są, wiec nie trzeba miec ukonczonych studiow zeby zrozumiec ze olej z gestoscia 7 jest duzo plynniejszy, niz olej z gęstością 9

kurde i nie trzeba kłamać, bez podania czemu i t.d...

ja robiłem analizę każdego oleju i pisałem czemu ten jest lepszy od innych czy na odwrot

jak sie nie chce albo nie umie czytać ze zrozumieniem, to niestety ja już nie pomogę... ale poproszę chociaż nie klamac

czemu Shell/Amsoil/Mobil1 z 0w20 – pisałem 100 raz

czemu Ford F a nie inne 5w30 tez pisałem 100 raz

nie chcesz, nie wierzysz, nie rozumiesz, to twój problem, ale nie trzeba kłamać. ok?

możesz zamówić test dowolnego oleju, zapłacić za niego i przekonać się. i udostępnić nam wyniki.

ale mogę założyć się ze nie zrobisz tego

Dopisano 18 sty 2021, 11:31:

zadra napisał(a):się nie dałem, bo ja leję zupełnie coś innego.
Po prostu argumenty "bo tak jest – bo ja wiem" do mnie nie trafiają a nie mam ochoty na siłę się przepychać.
Każdy ma swój rozum..

ale kurde, czy ja dalem malo danych i parametrow na podstawie ktorych stwierdzilem ze ten jest lepszy od innego?
No ile z można pisać takie bzdury i kłamać.
nigdy nie pisałem ze ten i tyle bo to moje zdanie
to zdanie zawsze bazuje się na danych które również podałem w tym wątku
ile już można kłamać i okłamywać mnie i innych <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez kubala147 » 18 sty 2021, 13:01

demonpredkosci napisał(a):tylko po co upalać silnik który nie ma mocy w aucie które nie ma sportowego charkteru

upalanie mazdy 2.0 czy 2.5 nei rozni sie niczym od upalania 30 letniego golfa 1.4 – idiotyzm i tyle to nei sa silniki do tego



Korzystanie z pełnych osiągów auta to z pewnością nie "upalanie" i nie "idiotyzm" ;)

Natomiast silnik wolnossący ma taką charakterystykę, że te osiągi pokazują się w wysokich zakresach obrotowych.

Kończąc post odsyłam do tego co napisałem w poprzednim:

kubala147 napisał(a):Jak jeździsz przepisowo i książkowo, a do tego rzadko przekraczasz 4k obrotów – 0w20.
Gdy częściej jeździsz w rejonie wysokich wartości obrotowych i blisko prędkości maksymalnych – 5w30.

<oczko>
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 142 (6/2)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez child » 18 sty 2021, 19:56

zadra napisał(a):
child napisał(a):A gdzie można zobaczyć wymagania silników SkyActive co do tego (i innych) parametrów?


Chyba tylko wykonać śledztwo po normach zalecanego specyfiku dla silnika.
Gdzieś jest norma określająca minimum bazowe dla C3, albo dla SN/CF itp..


No ale to jest trochę zapętlone – wybierane oleju na podstawie rzekomych parametrów silnika, które wynikają z zalecanego oleju...

Dlatego ponawiam pytanie do Kritika – skąd wziąłeś wymagania silników SkyActive? Bo co do ilości parametrów oleju oraz ich badań podawanych przez ciebie jestem zadowolony (w przeciwieństwie do zadry ;)), zresztą połowy i tak nie rozumiem :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2021, 23:40

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 19 sty 2021, 00:10

Neonixos666 napisał(a):a to może być ?
https://[...].pl/viewtopic.php?t=143


Coś nie tak z linkiem.
Jakieś cuda mi się otwierają..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3314 (41/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 19 sty 2021, 00:18

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 19 sty 2021, 13:55

No ale właśnie ty piszesz o tym samym – o normie oleju, którą zaleca producent. Olejów spełniających te normy jest od groma (właściwie wszystkie, o jakich tu rozmawialiśmy, a także całe stado innych). Więc jeśli te normy traktujemy jako źródło doboru oleju, to jest to tak precyzyjne jak dobór skarpet – na upartego wejdę w te same skarpety, co moja żona, a nasze stopy różnią się o 7 numerów :)

Chodziło mi o to, żeby Kritik przytoczył te "wymagania silnika SkyActive-G", których to "nie znają rzeczoznawcy", a dzięki którym wiemy, że Supra 0W20 jest zbyt rzadka, a Shell 0W20 jest ok. Podawanie tutaj normy jako źródła wymagań w sposób oczywisty nie pozwala na takie rozróżnienie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez esem » 19 sty 2021, 14:54

Wymagania silnika SkyActive-G mógłby określić tylko producent. I się jakoś określił > instrukcja obsługi <czytaj>
Oprócz tego obowiązuje myślenie: olej za rzadki czy za gęsty <co?> Producenci olejów ujawniają to co publikuje @Kritik <czytaj> To tylko Twój wybór, nie szukaj winnych <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 383 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323