Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez RobertPi » 15 cze 2020, 22:09

A mnie w ASO zamontowali miedzianą :( .
Tak na poważnie według mnie miedź jest lepsza. Alu nie pożyje kilku lat.
Jak wymieniamy ją za każdym razem przy wymianie oleju to nie powinno mieć znaczenia.
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek

Suzuki Baleno1,2Hybrid
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1179 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Handzol » 16 cze 2020, 08:50

Ok, dzięki za odpowiedzi – podejdzie miedziana :) Jestem po "studiach olejowych" z różnych forum Mazdy i muszę finalnie wybrać najsensowniejszy olej, pacjent to Mazda 3 BM 1.5 Skyactiv, przebieg 80tys, użytkowanie 90% trasa w łagodnym stylu, 10% miasto też w łagodnym stylu. Zdecydowałem że zaleje któryś z tych oleji:
– Shell 0w20,
– Amsoil Signature 0w20,
– Amsoil Signature 5w30

Teraz pojawia się pytanie, przy moim użytkowaniu lepiej co 15 tys zmieniać Shella czy co 20 tys zmieniać Amsoila?
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 09:22
Posty: 13
Auto: Mazda 2 DJ, 1.5 Skyactiv-G 90KM, 2015

Mazda 3 BM, 1.5 Skyactiv-G 2014

Postprzez artgeo » 16 cze 2020, 09:28

Masz w tym wątku tabelki olejowe Kritika, do wyboru do koloru.
A co ile? Co 10 tys km. Najlepiej.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez child » 16 cze 2020, 20:44

RobertPi napisał(a):A mnie w ASO zamontowali miedzianą :( .


Nie wiem, jak to zrobiłem, ale chciałem napisać, że standardowo jest miedziana, a napisałem aluminiowa <glupek2>

Dopisano 16 cze 2020, 20:45:

Handzol napisał(a):Teraz pojawia się pytanie, przy moim użytkowaniu lepiej co 15 tys zmieniać Shella czy co 20 tys zmieniać Amsoila?


Lepiej zmieniać częściej – zwłaszcza, że Shell jest zdecydowanie tańszy, a niekoniecznie gorszy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 16 cze 2020, 22:19

Ja zapytałbym ile km robisz w ciągu roku.
Może wystarczy co roku raz na zimę wymienić.

U Ciebie wychodzi ok 16tys/rok
Robiłbym na zimę raz w roku dobry olej i dobre filtry.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 17 cze 2020, 19:31

Denaturat napisał(a):Witam!
Posiadam mazdę 3 BN 2.0 120km z 2016r.
Wczoraj pojechałem na pierwszą wymianę oleju w silniku nie w ASO, w polecanym warsztacie w okolicy.
Nie dawałem wytycznych co do tego jaki chce olej itd, powiedziałem tylko najlepszy dla tego silnika wydawało mi się oczywiste że mechanicy powinni wiedzieć/ umieć znaleźć informację jaki olej ma być.
Odebrałem samochód zaglądam pod maskę na kartkę z informacją a tam że wlany został 5w40, a znalazłem że producent rekomenduje 0w20 albo 5w30.
Moje pytanie brzmi : czy może tak zostać do następnej wymiany oleju, czy też powinienem to zrobić od razu, tanie to to nie jest, ale jak trzeba to trzeba. Będę wdzięczny za informację!
Pozdrawiam wszystkich ;)


wymienic jak najszybciej na 0w20/5w30
i po kilku tys. km jeszcze raz wymienic <ok>

Dopisano 17 cze 2020, 18:32:

michal047r napisał(a):Witam, co sie może stać w przyszłości lejąc olej 5w30 ?


nic zlego
mysle ze z 70% Mazd jezdzi na 5w30

Dopisano 17 cze 2020, 18:35:

skrzat87 napisał(a):Niedawno kupiłem Mazdę 3 2.0 165KM 2014. Poprzedni właściciel serwisował samochód tylko w aso i z tego co znalazłem w fakturach cały czas był lany 5w30, a pierwsza zmiana była dopiero po 18kkm. Samochód ma obecnie przejechane 92k i zastanawiam się co wlać. Dalej 5w30 mazda/total/elf, czy może coś innego? Przeczytałem większość tego wątku, ale jestem teraz chyba głupszy niż byłem.
Niestety większość czasu będę poruszać się po mieście na krótkich dystansach.


mysle ze warto juz zostać na 5w30
tylko nie mazda/total/elf <glupek2>
kup shell/valvoline/mobil1/ford formula F
tylko oryginal <spoko>

Dopisano 17 cze 2020, 18:42:

piszesz takie rzecy
Handzol napisał(a):Jestem po "studiach olejowych" z różnych forum Mazdy

a pozniej pytasz takie cos? <lol>
Handzol napisał(a):Teraz pojawia się pytanie, przy moim użytkowaniu lepiej co 15 tys zmieniać Shella czy co 20 tys zmieniać Amsoila?

chyba nie byles na zadnym zajeciu na tych swoich studiach <lol>

juz pisalem 100500 raz, napisze 100501
1. lepiej wymieniac shell 0w20 co 10 tys niz amsoil 0w20 co 20 tys
2. lepiej wymieniac olej po godzinach, niz po km, bo ktos za godzine przejedzie w miescie 20km, a ktos w trasie 100 km, a my rozmawiamy o oleju w siliku, a nie o oponach
3. lepiej Shell 0w20 co 12 tys, max, jezeli faktycznie 90% trasa
4. zaden olej, czy to shell za 30zl/1L czy amsoil za 50zl/1L, nie chroni silnik 20 tys km.... wiec nie ma sie co zastanawiac.... <ok>

Dopisano 17 cze 2020, 18:47:

zadra napisał(a):Ja zapytałbym ile km robisz w ciągu roku.
Może wystarczy co roku raz na zimę wymienić.

U Ciebie wychodzi ok 16tys/rok
Robiłbym na zimę raz w roku dobry olej i dobre filtry.

najwiekszy blad
wymieniac olej na zime.... w Polsce...

juz pisalem 100501 raz, napisze 100502 <lol>
1. silnik Mazdy leje paliwo na "zimno" i to paliwo trafia do oleju, i robi z 0w20, 0w16
2. przy takich zimach jak teraz, nie ma sie co bac ze olej zamarznie pry +5 <lol>
3. jednak lepiej wymieniac olej na wiosne, bo za cala zime, niech to nawet bedzie zima z +5, i tak w oleju uzbiera sie troche paliwa, olej bedzie jeszcze bardziej plynny, a tu upaly +40, a my na 0w16.... i trasa nad morze....

wiec ja bym lepiej wymienial olej bardziej na wiosne
a ja to w ogole wymieniam 2 razy na rok
co 8000 km, i u mnie to akutrat wychodzi raz na wiosne, raz na jesien.... <spoko>
i na lato i na zime mam swiezy olej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez skrzat87 » 17 cze 2020, 23:43

Kritik napisał(a):mysle ze warto juz zostać na 5w30
tylko nie mazda/total/elf <glupek2>
kup shell/valvoline/mobil1/ford formula F
tylko oryginal <spoko>


Dzięki :)
Z 5w30 Shella chyba był polecany Professional AF 5W-30 tutaj na forum jeśli dobrze pamiętam.
Pare dni temu zerkałem na stronę shell i wskazywała 0w20 ,a 5w30 jako alternatywę.
Dzisiaj zerknąłem ponownie i jako rekomendowany podany jest AM-L 5W-30
http://www.shell-livedocs.com/data/publ ... 36e665.pdf
Tylko zastanawiam się, czy to dobry wybór, wedle tabelki lepkość jest dużo wyższa niż przy AF
Początkujący
 
Od: 14 cze 2020, 18:41
Posty: 3
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BM, 165KM 6MT, HB SkyEnergy, 2014

Postprzez zadra » 18 cze 2020, 00:00

1. silnik Mazdy leje paliwo na "zimno" i to paliwo trafia do oleju, i robi z 0w20, 0w16

No i zimą mamy jeszcze ochronę a wiosną, latem paliwo z oleju łatwiej paruje i mamy wciąż 0w20

jednak lepiej wymieniac olej na wiosne, bo za cala zime, niech to nawet bedzie zima z +5, i tak w oleju uzbiera sie troche paliwa, olej bedzie jeszcze bardziej plynny

Wymieniasz na wiosnę.. Przez wiosnę, lato i jesień silnik mazdy jak sam piszesz
silnik Mazdy leje paliwo na "zimno" i to paliwo trafia do oleju

i przez całą zimę, choćby nie wiadomo jaka była masz 0w16, albo i mniej.
Rozrzedzona oliwa nie zostaje na panewkach i ściankach,tłokach,sworzniach tak samo jak nierozrzedzona, przy niższych temperaturach dłużej silnik dochodzi do temp. roboczej, więc i dłużej "podlewa" paliwem a oliwa już 50/50 po rozrzedzaniu przez poprzednie 3 pory roku..
Jak widzisz Twoja szkoła nie jest jedyna i najlepsiejsza – każdy ma swoją praktykę i swoje metody,żeby czuć się lepiej.
Każdy ma swój zdrowy rozsądek, dlatego już gdzies napisałem, że zawsze lepiej 5w30 niż 0w20, ale oczywiście jest w tym temacie tylko jedna prawda...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez michal047r » 21 cze 2020, 22:03

Podkładka miedziana pompowana najlepsza. Co do olejów z molibdenem to czy te oleje nie powinny być lekko szare/grafitowe ? A jak oglądam je na testach to są w normalnym kolorze jak oleje bez tego dodatku. <co?>
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2020, 20:34
Posty: 75 (2/0)
Auto: Mazda 3 2.0 120 km

Postprzez Kritik » 22 cze 2020, 10:59

michal047r napisał(a):Podkładka miedziana pompowana najlepsza. Co do olejów z molibdenem to czy te oleje nie powinny być lekko szare/grafitowe ? A jak oglądam je na testach to są w normalnym kolorze jak oleje bez tego dodatku. <co?>


te ilosci nie maja zadnego wplywu na kolor
to tylko LiquiMoly robi takie szare oleje, noby one na 50% skladaja sie z molibdenu <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez bezkluczyk » 22 cze 2020, 13:28

Jaki olej lać do skrzyni automatycznej? M3, 2016 rok, USA, hatchback, 2.0 165kM – przebieg 80k km, nie wiem kiedy ostatnio było zmieniane. Może ktoś polecić olej plus filtr?
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2020, 07:25
Posty: 71 (0/1)
Auto: M3

Postprzez demonpredkosci » 22 cze 2020, 14:24

ravenol atf fz
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2020, 12:01
Posty: 210 (0/2)
Auto: Mazda CX5 Grand Touring Reserve

Postprzez Kritik » 23 cze 2020, 08:51

bezkluczyk napisał(a):Jaki olej lać do skrzyni automatycznej? M3, 2016 rok, USA, hatchback, 2.0 165kM – przebieg 80k km, nie wiem kiedy ostatnio było zmieniane. Może ktoś polecić olej plus filtr?


o skrzyniach jest inny watek :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Handzol » 9 lip 2020, 09:11

Zgodnie z zaleceniami z tutejszego forum, dzisiaj do Madzi został zalany Shell 0w20 :D Chyba faktycznie ta baza GTL to całkiem coś innego niż HC ponieważ zapach samego oleju jest całkiem inny.
Początkujący
 
Od: 1 mar 2016, 09:22
Posty: 13
Auto: Mazda 2 DJ, 1.5 Skyactiv-G 90KM, 2015

Mazda 3 BM, 1.5 Skyactiv-G 2014

Postprzez sh13 » 7 sie 2020, 19:26

Supra Ow20 został zastąpiony olejem supra-x. Czy ktoś wie jakie są parametry supra-x? Można mieszać te oleje?
Po poprzednich 2 wymianach pozostało 1.6l i myślałem kupić 3 ale trudno go już kupić. Sprzedawca twierdzi że to tylko zmiana marketingowa ale nie jestem przekonany.Ma ktoś specyfikację supry-x?
Początkujący
 
Od: 3 maja 2017, 17:31
Posty: 12
Auto: MAZDA 3 BN SkyEnergy 120KM

Postprzez child » 8 sie 2020, 09:26

Można mieszać – sprzedawca dobrze ci powiedział.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Kritik » 10 sie 2020, 10:36

sh13 napisał(a):Supra Ow20 został zastąpiony olejem supra-x. Czy ktoś wie jakie są parametry supra-x? Można mieszać te oleje?
Po poprzednich 2 wymianach pozostało 1.6l i myślałem kupić 3 ale trudno go już kupić. Sprzedawca twierdzi że to tylko zmiana marketingowa ale nie jestem przekonany.Ma ktoś specyfikację supry-x?

nie polecam mieszać stare oleje do nowych
olej naciąga wilgoci, i starzeje się, tym bardziej ze jest otwarty

jak byś miał zapakowany litr starego + zapakowany litr nowego, to jeszcze ok, no stary do nowego, to nie najlepszy pomysł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 10 sie 2020, 16:13

olej naciąga wilgoci, i starzeje się, tym bardziej ze jest otwarty

Na oil-club jest informacja, iż po kontroli oleju który przeleżał kilkanaście lat (oczywiście zamknięty) badania wykazały iż olej posiada cały czas swoje fabryczne właściwości.
W związku z tym można twierdzić, iż oleje nie tracą zbyt wiele na jakości wraz z upływem czasu..
Ja zakręcając butlę z olejem lekko ją zaciskam, tak aby boki były lekko zapadnięte. Po zakręceniu ściskam mocniej i jeśli powietrze nie wydostaje z butli to działa to również i w drugą stronę – powietrze nie dostaje się do środka.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3328 (41/89)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 10 sie 2020, 16:36

Kritik napisał(a):olej naciąga wilgoci, i starzeje się, tym bardziej ze jest otwarty


Nie słyszałem żeby ciecz niepolarna była higroskopijna, nawet jeśli się zmieszają to tworzą emulsję a raczej nie widać jej w zamkniętym oleju.

Najgorsze co może się stać dla oleju dzieje się w silniku czyli wysoka temperatura i ciśnienie, wtedy dochodzi do skracania łańcuchów węglowodorowych i utrata pierwotnych właściwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Tasman20Wroc » 10 sie 2020, 16:56

Neonixos666 napisał(a):
Kritik napisał(a):olej naciąga wilgoci, i starzeje się, tym bardziej ze jest otwarty


Nie słyszałem żeby ciecz niepolarna była higroskopijna, nawet jeśli się zmieszają to tworzą emulsję a raczej nie widać jej w zamkniętym oleju.

Najgorsze co może się stać dla oleju dzieje się w silniku czyli wysoka temperatura i ciśnienie, wtedy dochodzi do skracania łańcuchów węglowodorowych i utrata pierwotnych właściwości.

Nic dodać nic ująć <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 21:45
Posty: 518 (24/13)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BP 2021
Były:
Mazda 3 BL 2012
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323