walec7_7 napisał(a):Okey, a jeśli chciałbym zalać tego Shell 0w20, a wcześniej był np. 5w30 to warto? Nie wpłynie to negatywnie na silnik? Czy lepiej już zostać na 5w30 ale wlać coś dobrego?
PS. Nie wiem co było wcześniej lane

zasada jest taka ze przy zmianie oleju na inny, trzeba dużo skrócić okres wymiany, do 6000 km +/–
a na 0w20 zawsze warto zmienić, bo nic złego w tym oleju nie ma, i on jest lepszy niż większość 5w30
i nawet duzy przebieg nie jest wskazaniem do zmiany z 0w20 na 5w30, bo to oznakowanie nie ma nic wspólnego z tym czy "bierze" silnik olej i t.d.
na to ma wpływ NOACK, temperatura zapłonu i t.d.
esem napisał(a):Jak się wybierasz do Skandynawii na dłużej – to lej Pan śmiało
Jak zostajesz w Polsce a bodaj boże wybierasz na południe – to się głęboko zastanów czy warto

możesz jakoś wytłumaczyć swoje zdanie, czy tylko taka wrzutka i tyle?
mieszkam w Krakowie, a nie w Oslo, mam zalany 0w20 i nie wiem czy mam zmienić na 10w40? czy możne 10w60?
