Strona 3 z 3

PostNapisane: 22 kwi 2022, 08:38
przez bezkluczyk
Co do pierwszego to tak – ja czekam jakoś 20-30 sekund żeby obroty zeszły i wtedy odpalam D/R.

A co do świateł to mam praktycznie tylko co na D podczas jazdy.

[Usunięte]

PostNapisane: 16 lis 2022, 09:25
przez peterdanish2811
PostTen post został usunięty przez darrecki 16 lis 2022, 12:19.
Powód: SPAM

Re: Odpalanie zimnego silnika.

PostNapisane: 7 kwi 2023, 13:52
przez przemekp
Po odpaleniu silnika, przez jakieś 30 s. silnik trzyma ok. 1400 obr./min., ciśnienie szyny paliwowej ok. 17000 kpa a dawka wtrysku paliwa to ok. 25 mg/cylinder. Po tym czasie obroty spadają skokowo do ok. 1000 obr./min. (później płynnie do ok. 550 obr./min.), ciśnienie wynosi 3000 kpa a dawka paliwa ok 6-7 mg/cylinder. Czy to normalne wartości? Pytam, gdyż przez te 30 sekund auto mocno kopci jasnym siwym dymem.

Re: Odpalanie zimnego silnika.

PostNapisane: 7 kwi 2023, 22:36
przez RobertPi
Ja aż tak się nad zachowaniem Mazdy nie doktoryzowałem, żeby mierzyć ciśnienia ale zachowanie silnika u mnie jest podobne. Najpierw dość wysokie obroty przez jakieś 20-30 potem spadek 1100 czyli na podwyższone obroty biegu jałowego a potem już normalne około 600.
Co do siwego dymu to na ogół jest to normalny objaw dla auta parkującego pod chmurką i przez pierwsze minuty wyparowującego z układu wydechowego wodę, która skropliła się w nocy. Efekt widoczny najbardziej w okresie jesienno-zimowym. Latem powinno być lepiej. Ja wyjeżdżając z garażu tego prawie nie zauważam.
Istnieje oczywiście druga opcja. Masz uszkodzony silnik, który "pali" płyn chłodniczy ale to skrajność ;) . Występuje w naprawdę dużych przebiegach. Raczej obstawiam ten pierwszy przypadek.

Re: Odpalanie zimnego silnika.

PostNapisane: 8 kwi 2023, 10:30
przez przemekp
Dzięki za informację. Widać ten silnik tak ma z tym przeskokiem po ok. 30 sekundach. Nic nie mierzyłem. Dane to odczyt z Forscana. Najbardziej właśnie interesuje mnie to ciśnienie i dawka paliwa po odpaleniu na zimnym silniku, czy nie są za wysokie. Płynu nie ubywa, test na CO2 też nic nie wykazał. Nie wiem, może puszczają uszczelniacze zaworowe, mogą trochę wtryski lać.