Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
Imbeer napisał(a):Gepard007 – z ciekawości, ile mocy straci silnik po zmianie z 0w20 na 5w30? 5, 10, 30, 50%?
Poczytaj cały wątek i forum. Jak nie katujesz auta to powinieneś przyjmować wartości fabryczne. Przy sprężaniu w cylindrze silnika i tak już jest do...bany na maksa.
Ja stosuję 0w20 przebieg ponad 70 kkm i zero problemów. Wkręca się do czerwonego kiedy tylko chce. Wymiana ci 10-12 kkm.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2019, 20:24 przez Gepard007, łącznie edytowano 1 raz
Masz może jakiś link dla badań na ten temat, książka, może chociaż rzetelny artykuł w sieci? Bo to bardzo ciekawe co piszesz. Druga sprawa, że jeśli olej jest sprężany w komorze spalania (i "dojebany" na maksa), bo obecność oleju nad tłokiem to nie jest porządana sytuacja. I ostatnie – naprawdę myślisz że film olejowy na gładzi cylindra ma zauważalny wpływ na moc generowaną przez silnik (tym bardziej przy przejściu 0w20 / 5w30)?
popi2009 napisał(a):do 3 bm 2.0 będziesz lal 5w30?
po co
Do tej pory lałem olej alternatywny pt. Gulf 0w20.
Po 3 latach uznałem iż silnik jest dotarty więc świadomie przechodzę na alternatywny olej pt. FFF 5w30.
Dlaczego? Sorry, taki mamy klimat.
Zgodni jesteśmy @esem...lecz ja nie zamieniłem jeszcze po 3latach na 5w30. Myślę , że kryterium każdy podobnie myślący określi sam ale ważne w tym by sobie wyznaczyć stan silnika który nazwałbym "przytartym "
...aby nie mylić obligatoryjnej nazwy "dotarcia "( przy przebiegu 2-3tyś.km). Przypuszczam , że przy moim spokojnym powiedzmy normalnym użytkowaniu nastąpi to po min.80tyś.km 
ja nie wiem po co zmieniac 0w20 na 5w30 po 3 latach czy 80-100k km
po 300k km i 10 latach, moze to ma sens
ale jak jest dobrze na 0w20 nie bierze oleju, to ja bym nic nie zmienial
planuje jezdzic na 0w20 ile bede mial to auto
po 300k km i 10 latach, moze to ma sens
ale jak jest dobrze na 0w20 nie bierze oleju, to ja bym nic nie zmienial
planuje jezdzic na 0w20 ile bede mial to auto
...też masz rację – "jak nie wiesz" to i słusznie po co sobie zawracać głowę
W ogóle to po co ktoś wymyślił jakieś tam olejowe parametry przez co nie ma końca "dyskusja olejowa"

W ogóle to po co ktoś wymyślił jakieś tam olejowe parametry przez co nie ma końca "dyskusja olejowa"


Ja popieram Kritika. W mojej starej Maździe 6, którą miałem ponad 10 lat, od początku do końca lałem 5w30. To był ten lepszy, bo w specyfikacji był też 10w40. Poszła na złom (zgniła) z przebiegiem 200 tysięcy mil, silnikowi nic nie dolegało – ciągnął jak głupi do końca swoich dni.
Jak auto masz od nowości, wiesz, że zmieniasz olej jak zdrowy rozsądek przykazał (czyli częściej niż 20kkm), to po tych 80-100kkm silnik powinien być jak nowy! A skoro jest jak nowy, to po co zmieniać gradację oleju?
Teraz leję 0w30 do Diesla (ten lepszy), przebieg 90kkm i nie zamierzam schodzić na 5w30 (ten gorszy). Olej zmieniam po 8-10 tysiącach, 2x w roku. W miejskiej Maździe 2 olej zmieniam jeszcze szybciej, bo żona rocznie robi nie więcej jak 5kkm. Tam leję 0w20.
Jak auto masz od nowości, wiesz, że zmieniasz olej jak zdrowy rozsądek przykazał (czyli częściej niż 20kkm), to po tych 80-100kkm silnik powinien być jak nowy! A skoro jest jak nowy, to po co zmieniać gradację oleju?
Teraz leję 0w30 do Diesla (ten lepszy), przebieg 90kkm i nie zamierzam schodzić na 5w30 (ten gorszy). Olej zmieniam po 8-10 tysiącach, 2x w roku. W miejskiej Maździe 2 olej zmieniam jeszcze szybciej, bo żona rocznie robi nie więcej jak 5kkm. Tam leję 0w20.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3110 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
toruńczyk napisał(a):...też masz rację – "jak nie wiesz" to i słusznie po co sobie zawracać głowę![]()
W ogóle to po co ktoś wymyślił jakieś tam olejowe parametry przez co nie ma końca "dyskusja olejowa"![]()
![]()
![]()
ok, ja to w ogóle się nie znam na temacie
możesz mi wytlumaczyc, jaki jest powód takiej zmiany?

To chyba naleciałość sprzed dobrych kilkunastu lat gdzie ludzie uważali że lanie oleju innego niż zaleca producent (tym gęstszego im większy przebieg) wpływa pozytywnie na jego żywotność. Coś jak zamierzchłe "skręcam w lewo ale na głównej więc nie daję kierunkowskazu",a jak pojadę prosto to dam kierunek w prawo
Imbeer napisał(a):To chyba naleciałość sprzed dobrych kilkunastu lat gdzie ludzie uważali że lanie oleju innego niż zaleca producent (tym gęstszego im większy przebieg) wpływa pozytywnie na jego żywotność. Coś jak zamierzchłe "skręcam w lewo ale na głównej więc nie daję kierunkowskazu",a jak pojadę prosto to dam kierunek w prawo
nie nie
to my się po prostu nie znamy się na temacie.
i zaraz nam toruńczyk wszystko wytłumaczy
ja mysle ze zasada jest taka
0-50k km 0w20
50-100k km 5w30
100-150k km 5w40
150k-200k km 10w40
200k+ km 10w60

Imbeer napisał(a):To chyba naleciałość sprzed dobrych kilkunastu lat gdzie ludzie uważali że lanie oleju innego niż zaleca producent (tym gęstszego im większy przebieg) wpływa pozytywnie na jego żywotność. Coś jak zamierzchłe "skręcam w lewo ale na głównej więc nie daję kierunkowskazu",a jak pojadę prosto to dam kierunek w prawo
A ktoś tu leje oleje inne niż zalecane przez producenta

Kiedyś (np. w średniowieczu) nabijali się iż w Polsce najwięcej jest lekarzy a teraz najwięcej jest olejarzy

https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_WiVIpbwDGCSlzEOkD0twCfeRmzFNbab7.jpg
Kol. @Kritik ja nie jestem tutaj by wadzić się czy też krytykować a jeśli zacytowałem słowa Twe to nie w złej wierze a tylko utwierdzając słuszność Twojego toku myślenia .Jeśli myślisz o tym inaczej to przepraszam ale to już Twój problem .
@esem . Też tak sądzę ale , że nie chcąc "należeć do grona olejarzy" skończę dyskusję .
Miło pozdrawiam !
@esem . Też tak sądzę ale , że nie chcąc "należeć do grona olejarzy" skończę dyskusję .
Miło pozdrawiam !
Pl aso jeszcze kilka lat temu namawiało i wymieniało na 5w30, często bez pytania właściciela auta o zgodę. W naszym klimacie ten olej jest bardziej odpowiedni, zresztą producent auta uwzględnił warunki atmosferyczne na innych kontynentach i dlatego dopuścił stosowanie 0w20 i 5w30. Możemy sobie gdybać i przkrzykiwać dośiadczeniem ale ja bardziej ufam konstruktorom silnika. Jeśli w europie zaleca lać 5w30 to ma podstawy do tego.
531-640-670
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości