Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
Dlaczego oleju C3 nie mozna lac do naszych benzyn?
Olej C2/C3 to olej do silnikow benzynowych i diesla z katalizatorami i filtrami dpf. Takie oleje spelniaja tez norme API SN. SN oznacza najwyzszej jakosci olej do silnikow benzynowych.
Oleje A5/B5 czyli takie jakie zaleca mazda nie spelniaja tych rygorystycznych norm. Ten olej ma za zadanie tylko oszczedzac paliwo. Wg. API takie oleje spelniaja tylko stara norme SL, wiec sa to oleje o gorszych parametrach.
Olej C2/C3 to olej do silnikow benzynowych i diesla z katalizatorami i filtrami dpf. Takie oleje spelniaja tez norme API SN. SN oznacza najwyzszej jakosci olej do silnikow benzynowych.
Oleje A5/B5 czyli takie jakie zaleca mazda nie spelniaja tych rygorystycznych norm. Ten olej ma za zadanie tylko oszczedzac paliwo. Wg. API takie oleje spelniaja tylko stara norme SL, wiec sa to oleje o gorszych parametrach.
ellipsis napisał(a):Dlaczego oleju C3 nie mozna lac do naszych benzyn?
Olej C2/C3 to olej do silnikow benzynowych i diesla z katalizatorami i filtrami dpf. Takie oleje spelniaja tez norme API SN. SN oznacza najwyzszej jakosci olej do silnikow benzynowych.
Oleje A5/B5 czyli takie jakie zaleca mazda nie spelniaja tych rygorystycznych norm. Ten olej ma za zadanie tylko oszczedzac paliwo. Wg. API takie oleje spelniaja tylko stara norme SL, wiec sa to oleje o gorszych parametrach.
Dla tego że masz w książce napisane, jakie ACEA i API pasuje do naszego silnika
C3 może i pasuje do benzyniaków, ale na pewno nie do naszej Mazdy
A "stara" norma SL nie znaczy że jest gorsza od nowej SM czy SN
jak widać co teraz się dzieje z automotive, i każdy nowy standard jest coraz bardziej pro EKO niż pro Auto

Toyota już zaleca 0w16, a za chwile będziemy łac wodę w silnik, bo to jest EKO
Jest zalecany przez producenta 0w20 i 5w30
Również są zalecane przez producenta normy, którym powinien olej odpowiadać
i takich olejów jest w sumie 0w20+5w30 = ponad 40 różnych
czemu nie wybrać sobie cos z tego, a kombinować z C3 i czy z 0w30?
To powiedz mi czym konkretnie rozni sie olej 5w30 C3 od A5?
Sam piszesz o tym ze wszystko idzie w kierunku eco, olej A5 jest wlasnie nastawiony na oszczednosc paliwa nie na ochrone silnika czy katalizatora.
Skoro A5 jest tak dobry to dlaczego w paletach producentow olejow te oleje sa zazwyczaj tansze i w nizszych seriach produktow niz oleje C2 i C3? Banka 4l 5w30 a5 kosztuje ok 100 zl a C3 ok 150-170zl. Pozatym oleje A5 nie nadaja sie do zadnych nowych aut benzynowych i diesli poza Mazda wiec chyba jasno swiadczy to o tym ze sa to oleje gorszej jakosci.
Sam piszesz o tym ze wszystko idzie w kierunku eco, olej A5 jest wlasnie nastawiony na oszczednosc paliwa nie na ochrone silnika czy katalizatora.
Skoro A5 jest tak dobry to dlaczego w paletach producentow olejow te oleje sa zazwyczaj tansze i w nizszych seriach produktow niz oleje C2 i C3? Banka 4l 5w30 a5 kosztuje ok 100 zl a C3 ok 150-170zl. Pozatym oleje A5 nie nadaja sie do zadnych nowych aut benzynowych i diesli poza Mazda wiec chyba jasno swiadczy to o tym ze sa to oleje gorszej jakosci.
ellipsis napisał(a):To powiedz mi czym konkretnie rozni sie olej 5w30 C3 od A5?
Sam piszesz o tym ze wszystko idzie w kierunku eco, olej A5 jest wlasnie nastawiony na oszczednosc paliwa nie na ochrone silnika czy katalizatora.
Skoro A5 jest tak dobry to dlaczego w paletach producentow olejow te oleje sa zazwyczaj tansze i w nizszych seriach produktow niz oleje C2 i C3? Banka 4l 5w30 a5 kosztuje ok 100 zl a C3 ok 150-170zl. Pozatym oleje A5 nie nadaja sie do zadnych nowych aut benzynowych i diesli poza Mazda wiec chyba jasno swiadczy to o tym ze sa to oleje gorszej jakosci.
już pisałem
1 i najważniejsze to lepkość
A5 ma 50+/– przy 40C i 9+/– przy 100C
C3 ma o wiele wiecej.
znam przypadki, kiedy po zalaniu niewłaściwego oleju, za gęstego, i przez to wzrosło spalanie, i nawet wzrosła temperatura pracy silnika, silnik po rozgrzaniu prawie cały czas trzymał 100C, a na właściwym oleju było 80+/–
i to ze olej kosztuje 100zl to nie znaczy ze on jest zły.
silnik jest projektowany pod odpowiednią warstwę smarną, lepkość oleju i t.d.
ja myślę ze projektanci Mazdy lepiej wiedza co pasuje do ich silnika niż ty
i jeżeli trzeba było by łac C3, to oni by to na pewno napisali.
jak jest to dla ciebie za tanio – kupuj Amsoil

a tak w sumie to dla mnie wszystko jedno
możesz łac i C3 i za 250zl, twoje auto, twój wybór
ja swój wybór już zrobiłem
Ale ja wcale nie wiem lepiej niż inż Mazdy, po prostu mnie to intryguje więc dyskutuję z Tobą
Na chlopski rozum im olej spełnia nowsze normy i jest zalecany do nowych – wysilonych silników tym jest lepszy ?
Czyli reasumując oleje A5 sa olejami o mniejszej lepkości nawet w obrębie takiej samej lepkości np. 5w30 a oleje C2 i C3 są olejami, które mają za zadanie chronić układy DPF i Katalizatory. Tylko teraz pytanie czy tak jak sam pisałes wcześniej – wszyscy idą w strone ECO, nie patrząc na ochrone silnika. Ciekawe czy Mazda zalecając tylko olej A5 też nie patrzy wyłącznie na to aby silnik spełniał normy ECO a to czy on jest odp. chroniony to już mniej istotne.
Sądzisz, że Toyota zalecając olej 0w16 ma na uwadze dobro i długowieczność silnika czy normy ECO i walke o każdą setke paliwa mniej? Wątpie czy taki olej wytrzymuje i zapewnia ochronę silnikowi latem kiedy mamy +30C, stoimy w korku lub kręcimy się po mieście gdzie silnik benzynowy grzeje się bardzo i temp. oleju jest wysoka.
Czyli reasumując oleje A5 sa olejami o mniejszej lepkości nawet w obrębie takiej samej lepkości np. 5w30 a oleje C2 i C3 są olejami, które mają za zadanie chronić układy DPF i Katalizatory. Tylko teraz pytanie czy tak jak sam pisałes wcześniej – wszyscy idą w strone ECO, nie patrząc na ochrone silnika. Ciekawe czy Mazda zalecając tylko olej A5 też nie patrzy wyłącznie na to aby silnik spełniał normy ECO a to czy on jest odp. chroniony to już mniej istotne.
Sądzisz, że Toyota zalecając olej 0w16 ma na uwadze dobro i długowieczność silnika czy normy ECO i walke o każdą setke paliwa mniej? Wątpie czy taki olej wytrzymuje i zapewnia ochronę silnikowi latem kiedy mamy +30C, stoimy w korku lub kręcimy się po mieście gdzie silnik benzynowy grzeje się bardzo i temp. oleju jest wysoka.
ellipsis napisał(a):Ale ja wcale nie wiem lepiej niż inż Mazdy, po prostu mnie to intryguje więc dyskutuję z Tobą Na chlopski rozum im olej spełnia nowsze normy i jest zalecany do nowych – wysilonych silników tym jest lepszy ?
może on i jest lepszy, ale olej nie musi być lepszy, a musi być odpowiedni do wymagań producenta
i z odpowiednich już się wybiera lepszy.

ellipsis napisał(a):Czyli reasumując oleje A5 sa olejami o mniejszej lepkości nawet w obrębie takiej samej lepkości np. 5w30 a oleje C2 i C3 są olejami, które mają za zadanie chronić układy DPF i Katalizatory. Tylko teraz pytanie czy tak jak sam pisałes wcześniej – wszyscy idą w strone ECO, nie patrząc na ochrone silnika. Ciekawe czy Mazda zalecając tylko olej A5 też nie patrzy wyłącznie na to aby silnik spełniał normy ECO a to czy on jest odp. chroniony to już mniej istotne.
tak jak pisałem A5 tez są różne, mają lepkość od prawie 0w20 do prawie 5w30 C3
Ja uważam ze trzeba wybierać "zloty środek"
nie naj płynniejszy 0w20 ale i nie najgęstszy 5w30
ja myślę, że zdecyduje się na Total QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30 albo ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 – co jest tym samym olejem albo VALVOLINE SYNPOWER FE 5W30 co jest również bliźniakiem, ale nie krewnym.

przy czym cena za 5L = do 100zl
super cena za dobry olej, lepiej wymieniać 2 razy częściej olej za 100zl niż raz w 20 000 km olej za 200zl
Nikt z nas nie wie jak do konca jest z tymi zaleceniami. Czy sa one dyktowane konstrukcja silnika czy koniecznoscia spelnienia norm eco.
Powiem przewrotnie – zalewajmy 0w20, skoro pod taki olej jest projektowany silnik. Jesli cos sie stanie to bedziemy mieli czyste sumienie bo lalismy to co zaleca producent. A tak to bedziemy sie zastanawiac czy kombinacje olejowe nie spowodowaly komplikacji.
Powiem przewrotnie – zalewajmy 0w20, skoro pod taki olej jest projektowany silnik. Jesli cos sie stanie to bedziemy mieli czyste sumienie bo lalismy to co zaleca producent. A tak to bedziemy sie zastanawiac czy kombinacje olejowe nie spowodowaly komplikacji.
kritik te tabelki z excela z porównaniem oliw rewelacja , od kilku dni analizuje i w tym momencie chyba wybrałbym shella 0w20 stosunek jakość /cena bardzo dobra ale zabrakło w tej tabelce jednego oleju , zamiast idemitsu które w Polsce jest niedostępne czy mógłbyś wrzucić mitasu 0w20 ale tem w nowym opakowaniu nie w złotym a brązowym , może masz gdzieś zapisana Na kompie tą tabelkę i mógłbyś wrzucić zaktualizowaną i albo dodać mitasu albo zmienić pozycje zamiast idemitsu wrzucić parametry mitasu . Będę bardzo wdzięczny, Dzwoniłem do oficjalnego sklepu Eneosa aby wysłali kartę produktu zero W 20 oczywiście minął tydzień i do dziś nie dostałem myślę że sami nie mają tej karty produktu ale powiedzieli mi że mitasu rozlewają w Singapurze , Z drugiej strony naszą Mazdę robią w Meksyku więc co to za różnica gdzie jest rozlewany olej
tak, zgadzam się, z 0w20 ja bym tez wybrał Shella
ale jednak myślę ze za kilka set km, zaleje cos z 5w30, chce mieć zapas w utracie lepkości przez rozpuszczanie oleju paliwem, i uwzględniając algorytm pracy pompy olejowej i zaworu na pompie, na oleju 5w30 silnik będzie lepiej chroniony na niskich obrotach, a jednak częściej jeżdżę na niskich(2000) niż na wysokich(4000+) obrotach.
odnośnie Idemitsu/Mitasu
Idemitsu – jest naprawdę bardzo dobrym i naprawdę japońskim olejem, i jest używany jak o fabryczny do wielu japońskich marek
Mitasu – jest tylko zarejestrowany w Japonii, ale nie ma zdanej fabryki w Japonii, i jest produkowany w Singaporze. Jeszcze kilka lat temu, Mitasu nie miało żadnej normy OEM żadnego producenta samochodów.
Niestety nie mam żadnych testów z labow tego oleju, a wpisywać do tabelki dane "od producenta", nie będzie uczciwym do innych olejów, bo wszystkie co są w tabelce – mają dane z labu, i są prawdziwe, a jak powiedzieli mi w labie na przykładzie Ravenola, to co jest napisane na puszce nie zawsze odpowiada tym, co jest w puszce.
a uwzględniając cenę (MITASU GOLD SN 0W-20 1L = 48zl) na poziomie Amsoil, ja bym lepiej używał Amsoil
ale jednak myślę ze za kilka set km, zaleje cos z 5w30, chce mieć zapas w utracie lepkości przez rozpuszczanie oleju paliwem, i uwzględniając algorytm pracy pompy olejowej i zaworu na pompie, na oleju 5w30 silnik będzie lepiej chroniony na niskich obrotach, a jednak częściej jeżdżę na niskich(2000) niż na wysokich(4000+) obrotach.
odnośnie Idemitsu/Mitasu
Idemitsu – jest naprawdę bardzo dobrym i naprawdę japońskim olejem, i jest używany jak o fabryczny do wielu japońskich marek
Mitasu – jest tylko zarejestrowany w Japonii, ale nie ma zdanej fabryki w Japonii, i jest produkowany w Singaporze. Jeszcze kilka lat temu, Mitasu nie miało żadnej normy OEM żadnego producenta samochodów.
Niestety nie mam żadnych testów z labow tego oleju, a wpisywać do tabelki dane "od producenta", nie będzie uczciwym do innych olejów, bo wszystkie co są w tabelce – mają dane z labu, i są prawdziwe, a jak powiedzieli mi w labie na przykładzie Ravenola, to co jest napisane na puszce nie zawsze odpowiada tym, co jest w puszce.
a uwzględniając cenę (MITASU GOLD SN 0W-20 1L = 48zl) na poziomie Amsoil, ja bym lepiej używał Amsoil
ellipsis napisał(a):Znalazłem ciekawą ofertę – kompromis: Shell 0w30 A5/B5
https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-sil ... 0w-30.html
mam parametry tego Shella 0w30 i dodałem ich do tabelki.
Shell 0w20 który jest najlepszy moim zdaniem z 0w20
Shell 0w30
i Valvoline 5w30 który ja myślę że zaleje na przeglądzie.
A teraz cena
Shell 0w20 5L = 149zl
Shell 0w30 5L = 175zl
Valvoline 5w30 5L = 96zl
I co z tego wychodzi
Ze Shell 0w30, nie jest dopuszczalny prze producenta, ma baaardzo zblizone parametry do valvoline 5w30, roznica w lepkosci 3 / 0,24 jest o tyle minimalna, ze ja nie widze sensu przepłacać 2 razy tyle i mieć problem z gwarancja na silnik, bo olej 0w30 nie jest zalecany przez producenta
po co cały czas wymyślać sobie cos, co może spowodować jakiś problem
to C3 który nie pasuje, to 0w30 którego nie ma w książce i różnica z 5w30 jest minimalna
jest 15-20 olejów 0W20, i jeszcze więcej 5w30, które pasują do naszego silnika
nie uwierzę ze nie da się wybrać z tych 40-50 olejów, cos dla siebie, i żeby ten olej odpowiadał wymaganiom producenta i pasował do silnika.
Dopisano 24 lut 2019, 14:06:
mxostry napisał(a):No dobra a co z tym molibdenem, czy molibden występuje we wszystkich olejach czy w niektórych ?
w niektórych on jest, w niektórych on jest zamienionym innymi modyfikatorami tarcia
zależy od pakietu dodatków które stosuje producent
to nie jest najważniejszy wskaźnik przy wyborze oleju
niektóre producenci tak się tym chwała, i pisza o tym na każdej puszce oleju, jak to robi Liqui Moly, a przy tym zwykły Ford Formula F ma tego molibdenu o wiele więcej niż Liqui Moly, ale nie ma o tym żadnego wspomnienia na puszce Ford
Marketing, i tyle....
To mam kolejna zagwozdke , co myśleć o millersie 0w20 – parametry chyba słabe patrząc na stronie internetowej , no i w tabelce mamy tez mobil 1 0w20 advanced fuel economy ale jest tez jakiś mobil 1 espX2 0w20 , ciekawe czym się różnią
mxostry napisał(a):To mam kolejna zagwozdke , co myśleć o millersie 0w20 – parametry chyba słabe patrząc na stronie internetowej , no i w tabelce mamy tez mobil 1 0w20 advanced fuel economy ale jest tez jakiś mobil 1 espX2 0w20 , ciekawe czym się różnią
żaden Mobil1 EPS nam nie pasuje niestety, albo nie spełnia norm, albo za gesty.
Mobil1 0w20 AFE – bardzo dobry olej, jak shell 0w20, tylko droższy.
Millers XF LONGLIFE 0W20 – za plynny
Millers XF LONGLIFE ECO 5W30 – calkiem OK
Millers EE LONGLIFE ECO 5W30 – za gesty
reszta nie pasuje w ogole
ellipsis napisał(a):Kritik, gdzie Ty znalazłes Shella 0w20 w 5 litrowych bańkach? On występuje w litrówkach.
Poza Shelem i Mobilem mamy jeszcze oleje Motul – 0w20 EcoLite i EcoNergy 0w30/5w30 A5
1L = 29.80 * 5 = 149 zl
Poza shellem i mobilem mamy jeszcze z 50 producentów olejów, ale co z tego.

o 0w30 nie chce w ogóle rozmawiać, bo jak mówiłem , nie jest to zalecany przez producenta olej, i ja w nim w ogóle nie widze sensu, bo on ma na tyle zbliżone parametry z 5w30 ze ja w nim nie widze sensu...
no i temat jest o 0w20/5w30 a nie o 0w30
motul generalnie jest bardzo drogim olejem, ale nie ma super parametrów
płacimy bardziej za reklamę, która jest wszędzie, i sponsorowanie zespołów wyścigowych, niz za olej.
jeśli chodzi o GULF to tu masz parametry:
gęstość w 15 stopniach – 851
lepkość w 100 stopniach – 8.9
indx lepkości – 174
punkt zaplconu – 220 stopni
plyniecie – -36
TPN – 7,1
HTHS – 2,68
gęstość w 15 stopniach – 851
lepkość w 100 stopniach – 8.9
indx lepkości – 174
punkt zaplconu – 220 stopni
plyniecie – -36
TPN – 7,1
HTHS – 2,68
-
popi2009
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości