Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez jaketherake » 14 gru 2014, 21:59

@ellipsis
Co do silnika Hondy zwracam honor, myliłem się (nie czytałem zalinkowanego wątku dokładnie, byłem przekonany że 1.8 w Accordzie z 2007r to ta sama jednostka co w Civicach UFO).

Różnica w spalaniu do ok. 120km/h między 120km a 165km wyniesie średnio ok. 1l. Tak mi powiedziano u dealera pierwszego dnia kiedy M3 weszła do salonów i pojechałem przetestować, tak też mniej więcej wychodzi w testach.
Jeśli idzie o spalanie w mieście, to chyba wszystko już powiedziano (ja uważam że jest normalne).
Co do spalania w trasie, to pozostaje silnik nie "ułożony", czyli niski przebieg całkowity, niekorzystne warunki pogodowe oraz pozostaje 1 promil na wadliwość Twojego egzemplarza.
Mogę Ci napisać, że w mojej M3 BK 2.0 Pb (dwie generacje wstecz) mam spalanie przy licznikowym 135km/h w trasie (maj, S8 Wawa-Wrocław) ok. 7,5l/100km (na GPS 129km/h). Jak sądze w BM 165km powinno być w IDENTYCZNYCH warunkach ok. 0,5l mniej.

edyta: Widzę, że na konkurencyjnym forum M6 ludzie odpisują na Twoje rozterki dokładnie to samo co my, więc.... :D
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez child » 15 gru 2014, 19:06

ellipsis napisał(a):Child- podales link do V40 poprzedniej generacji ze starym silnikiem T5, mowimy o obecnym modelu z nowym silnikiem T5 2.0 turbo 245km..


A patrzyłeś na wyniki nowej generacji V40? Dla T5 2.0 245KM nie ma niestety wyników, ale T4 2.0 180KM pali... 9.3l. Czy uważasz, że T5 ma o 1/3 niższe spalanie (przy większej mocy)?

Druga rzecz – poczytaj sobie komentarze tu: http://www.autocentrum.pl/spalanie/volvo/v40/ii/

Co tam ludzie piszą?
– "W momencie wyjazdu z salonu komputer pokazywał około 12 l/100km, jednakże z każdym następnym kilometrem spalanie spada, dzisiaj jest już 9.1 l/100km"
– " Przykre jest to, że w Polsce nowy samochód już od samego początku jeździ na paliwie które go zabija" (nt. wyższego spalania w Polsce niż na Zachodzie)

Dlaczego kupilem wersje 165km? Juz Ci odpowiadam, bralem pod uwage V40 T3 1.6 150km w wersji Ocean Race. Kupujac nowe auto chcialem bogata wersje ze skora, w Mazdzie skora dostepna jest tylko w Skypassion a tam dostepny jest tylko silnik 165km, 120 jest z automatem. Pozatym czytajac raporty o spalaniu wersji 165 nikt nie pisal ze pali 9.5 litra w miescie tylko ok 6 w trasie i 8 w miescie wiec dla mnie bajka.


Może jeżdżą w inny sposób/na innej trasie. Jeszcze inna możliwość jest taka, że z twoim samochodem jest coś nie tak. Albo z tobą ;)

Poczytajcie sobie forum 6GJ, silnik mamy taki sam a im te auta pala mniej.


Ale to nie jest ten sam samochód. Nie wiem, jak ze skrzynią biegów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 15 gru 2014, 20:31

Child, ale T4 obecnie to nie jest 2.0 tylko 1.6 Ecoboost forda z programem 180km.
http://www.volvocars.com/pl/all-cars/vo ... -spec.aspx

M6 to inny samochod, oczywiscie ale wage ma podobna, silnik ten sam i skrzynie tez bo na 2ce jedzie 90/h tak jak nasze 3ki :)

Odnosze wrazenie ze macie mi za zle to ze pisze o miejmy nadzieje przejsciowym "problemie" wysokiego spalania jak i innych rzeczy ktore mi sie nie podobaja w M3 (podswietelnie przycisku szyb, sredniej jakosci audio BOSE, slabe wyciszenie). To tu na forum mozna jedynie wychwalac Mazde pod niebiosa a jak sie ma inne zdanie to odrazu jest sie hejtowanym ? Chyba od tego sa fora danych marek czy modeli aby uzytkownicy mogli sie wymieniac roznymi opiniami i wrazeniami z uzytkowania auta prawda? Tymczasem jak powiedzialem ze nie podoba mi sie to czy tamto to odrazu dostalem odp. typu sprzedaj Mazde, lub zbyt wiele oczekujesz. Sorry ale takie blachostki jak podswietlenie przyciskow czy wygluszenie auta to jest w obecnej chwili standardem u innych producentow.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 15 gru 2014, 21:23

@ellipsis
Jeśli chodzi o o wymianę poglądów, to piszesz o tym, że wahałeś się między BM SkyPassion ze skórą a V40 T5. Rzucając okiem do aktualnego cennika V40 (i nie doktoryzując się z niego), widzę co następuje:
– silnik T5 możesz mieć w następujących wersjach: Kinetic (120700PLN), Mommentum (127300PLN), Summum (140100PLN)
– skórę P100 (czyli jak rozumiem Twój must have): Kinetic 7720PLN, Mommentum 5920PLN, Summum w cenie
– kolor: 2690PLN

Zakładając że nie bierzesz żadnej opcji masz samochód w następujących cenach katalogowych:
– Kinetic 131100PLN
– Mommentum 135910PLN
– Summum 142790PLN

SkyPassion BM ze skórą to 95 000 PLN (mocno na okrągło).

Nie sądzisz że badziewne Bose, dziadowskie klocki, paliwożerny i słaby silnik bez turbo oraz bezsensownie podświetlone przyciski we wnętrzu można wycenić właśnie na te co najmniej bagatela 35 000PLN? Sorry za hiperbole, ale ja po prostu nie rozumiem sensu porównywania samochodów z ewidentnie różnych półek cenowych. A jeśli miałeś możliwość wziąć V40 w cenie BM, to co Cię podkusiło na Mazdę?

Zastanawia mnie też masturbowanie się o litr paliwa na setkę, osoby spełniającej swoje hobby za ~100tys zł, ale tak wiem, to żaden argument. Wracając do SkyAcive – ktoś jeszcze wierzy że nie jest to tylko marketing? Jeśli tak, to podstawię swoją BM, dam śrubokręt i poproszę o wykręcenie mi z auta tego SkyActive:) Dla mnie to taki sam slogan jak hiszpański temperament, lekki niemiecki design, das Auto, TDI, TSI, that's all:) Co do porównywania silników – ja akurat stoję na stanowisku że można porównywać każdy z każdym – bo dlaczego nie? Przy doborze zdrowych kryteriów nie powinno być z tym żadnego problemu. Co do liczenia spalania na podstawie chwilowego zużycia, to jeśli mógłbym coś podpowiedzieć, to znam taki kawałek dwupasmówki po której śmigają TIRy, kilka km mocno z górki. Przy odrobinie szczęścia można zapiąć się pod jakiegoś TIRa śmigającego ze 110km/h, zapiąć tempomat i zjechać z tej górki napawając się widokiem wskazań spalania.

PS. Nie byłbym sobą gdybym nie napisał że oba te samochody mają coś wspólnego: w obu deska rozdzielcza trzeszczy tak samo – nie żartuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 15 gru 2014, 21:42

Powoli... Mialem kupic V40 ale T3 z 1.6 150km w wersji ocean race. Byla do wziecia z salonu za 106tys, kupilbym ja bo cholernie mi sie podobala ale byla mega ciasna i ja ze swoimi 190cm wzrotu poprostu sie nie miescilem..

Nie sadze ze auto za 95tys czyli Mazda 3 musi miec z automatu kiepskie klocki i brak podswietlenia przycisków i o to nie mozna miec pretensji bo mozna a i nawet trzeba! To sa rzeczy podstawowe, góra urodziła mysz jak to sie mowi. Kosmiczne technologie, zoom zoom, i inne pierdoly a takich podstaowwych rzeczy jak podswietlenie czy wyciszenie auta nie potrafia zrobic?!
Wydaje mi sie ze wiele osob na tym forum poprostu na sile stara sie usprawiedliwic oczywiste wady i braki swojej ukochanej marki. W klubie Accordklubpolska tez cos takiego wystepowalo, co niektorym nie dalo sie przegadac ze Accord to poprawne i normalne auto a nie cud na patyku. Auto jest wg. mnie super jak na swoja klase, jezdzilem nim 4 lata i zlego slowa nie powiem ale jest to normalne auto a nie klasa wyższa jak inni uwazali. Wszyscy zakochani w swoich autach z klapkami na oczach, dopiero jak jeden z drugim kupil A4, Lexusa czy BMW przyznal racje ze jednak to nie ta polka jesli chodzi o jakosc wykonania, wyciszenie, komfort itd itd.

Jestem daleki od wychwalania tego co moje, jesli cos jest wg. mnie kiepskie to mowie to wprost. Z motoryzacja mam troche wspolnego, wymagam okreslonych rzeczy od auta i nie traktuje go jako dupowozu z pkt. A do B. W salonie Volvo sprzedawca zaczal mi nawiajac bajki o tym jakie to jest auto premium i w ogole szok. A ja odrazu skonczylem jego wywody, Panie od kiedy Focus w opakowaniu volvo to klasa premium? Podwozie, silnik wszystko Ford Focus a karoseria Volvo wiec ile w tym aucie jest klasy premium 10% ?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Wojtek » 15 gru 2014, 22:04

Chyba czegoś nie zauważyłem...
Kto tutaj twierdzi, że Mazda3 BM to klasa Premium? :>

Rządza wszędzie księgowi... i tak już jest od dłuższego czasu w Mazdzie...
Skoro kupiłeś Mazdę, a nie auto wyższej klasy (premium), to wybacz, ale nie wymagaj podświetlenia wszystkich przycisków, miękkich boczków czy super tapicerki... Dołóż do ceny Mazdy kilka tysięcy i będziesz zadowolony :)
Nie uważam też, że miękkie klocki to sa złe klocki... nie jest to przecież wada...
Już nie wspomnę o sprawdzaniu spalania w trybie jednego wyjazdu, a nie zużytego baku...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ellipsis » 15 gru 2014, 22:45

Z tego co pamietam to nawet w Octavi z 2004 roku mialem podswietlone wszystkie przyciski. Ja nie mowie ze Mazda to klasa premium, choc sama do niej pretenduje mowiac o swoich nowych modelach ze maja byc pomostem miedzy markami dla Kowalskiego czyli Ford, VW, Toyota a klasa premium. Widac ze jeszcze sporo do odrobienia pozostalo i nie mow mi Wojtek ze podswietlenie przyciskow to jest wyposazenie zarezerwowane dla klasy premium :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 15 gru 2014, 23:14

ellipsis napisał(a):Z tego co pamietam to nawet w Octavi z 2004 roku mialem podswietlone wszystkie przyciski.


A miałeś np HUD? Masz go w innych kompaktach konkurencyjnych do BM? Wiesz, mi też brakuje np tak elementarnej funkcji w Europie jak autoryglowanie drzwi, która jest standardem nawet w nowych autach segmentu A. Ale auta muszą się czymś różnić, muszą mieć jakieś wady i zalety:) Jedne marki idą w ekstrawagancki design (który też kosztuje) inne wolą punktować równo w każdej kategorii przycinając np właśnie na design i wypuszczając nowy model który ciężko odróżnić od poprzedniego tzw laikowi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez child » 16 gru 2014, 01:21

@ellipsis

Nie mamy ci za złe, że piszesz o wadach Mazdy 3 (subiektywnych lub obiektywnych). Ja osobiście nie przepadam za wychwalaniem pod niebiosa i niedostrzeganiem wad, bo to nie pomogłoby mi podjąć sensownej decyzji (gdybym jej już nie podjął rok temu :)). Dlaczego uważasz, że cię "hejtujemy" (nie znoszę tego słowa)? Nikt cię przecież od idiotów ani baranów nie wyzwał.

Natomiast to, co mi osobiście się nie podoba w twoich wypowiedziach (które ogólnie są dość sensowne i przemyślane), to swego rodzaju jęczenie typu "ooo, Mazda miała być taka SkyActiv i w ogóle, a tu nawet podświetlenia przycisków szyb nie ma, chyba nią zjadę bokiem z mostu" (oczywiście przerysowuję). Każdy samochód ma wady i tak jak już powiedzieli koledzy: Mazda ma takie, inne marki mają inne. Każda marka/model ma swoje oczywiste i głupie wady, ostatnio oglądając test jakiegoś bardzo wypasionego Mercedesa koleś narzekał na brak wyprowadzenia kabla do telefonu od USB ze schowka, a Mazda to ma :) Tu chodzi o to, że jednemu dana wada przeszkadza, innemu nie. I jak ktoś tak strasznie podkreśla nieszczęsny brak podświetlenia, to inni zaczynają się zastanawiać "o co mu chodzi – większych problemów nie ma?". I to chyba forumowicze ci próbują przekazać racjonalizując. A że racjonalizowanie czasami przekracza dopuszczalne granice, to inna sprawa i zdarza się na każdym forum – w końcu to tutaj nie nazywa się "forum obiektywnych oceniaczy samochodów wszystkich marek" :)

Jak tak patrzę na niektóre zgłaszane przez ciebie problemy, to mam wrażenie, że spodziewałeś się samochodu idealnego. I tu niespodzianka (?) – Mazda 3 taka nie jest. Moja propozycja – odpuść sobie te drobniejsze rzeczy, bo cię stres wykończy :) Ja też na początku dbałem na maksa o lakier – powłoka, zabawa ściereczką itp Po paru tygodniach zaparkowałem koło supermarketu i zarobiłem piersze przyrąbanie drzwiami. Od takich rzeczy mi przeszło to przesadne dbanie – w końcu samochód to tylko samochód, a pewnych rzeczy nie da się uniknąć. Więc pewnie możesz żyć z pylącymi klockami – albo naprawdę się nie nadajesz psychicznie do posiadania samochodu ;) Nie mówię, żeby o tym nie mówić – tylko nie dramatyzować.

Teraz do moich konkretnie wypowiedzi: jak ci piszę o różnych możliwościach, to nie na zasadzie "masz wybór: albo się zamknij albo spier...". Staram się przedstawić rzeczywiste możliwości: skoro Mazda twoim zdaniem za dużo pali, to albo naprawdę za dużo pali albo tobie się wydaje. Jeśli naprawdę za dużo pali, to jest wadliwa i trzeba reklamować. Jeśli ci się wydaje, to jest kilka możliwości itd. Chodzi o to, żebyś coś zrobił ze swoim problemem, bo na razie to nas nieco nim zamęczasz, a co my możemy na to spalanie poradzić? Dostałeś już chyba wszystkie możliwe rady, w tym sprzeczne :)

Kończę, bo zaczynam tłumaczyć jak kobiecie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 16 gru 2014, 01:51

Dzieki za konkretna i rzeczowa wypowiedź. Może zbyt dużo obiecywałem sobie po Mazdzie ale z drugiej strony tak jest przedstawiana. Czytaleś napewno ten artykul:
http://www.forbes.pl/mazda-celuje-w-ryn ... 7,1,1.html

Więc byłem mocno zdziwiony, że brakuje tak podstawowych rzeczy jak podswietlenie. Mowicie o wyswietlaczu HUD, no np. dla mnie jest to zbyteczny bajer, na który nigdy nie patrze. Zanim odczytam te male cyferki z niego to wystarczy rzut oka na obrotomierz i juz wiem ile jade.

Wracajac do spalania, muszę poczekac na wiosne, silnik wtedy bedzie mial z 2-3 tys przebiegu i zobaczymy wtedy jak bedzie sie kształtować spalanie. Usterke raczej wykluczam, problem z sondą lambda to by palil z 15 a nie litr wiecej od normy.

Czytajac przed zakupem caly czas nasze forum, zaczalem sie zastanawiać czy zamówienie Mazdy było dobra decyzją. Docierałem do różnych niepokojących opini nt. hałasu, slabego lakieru, trzasków w środku auta itd. Ja sie zakochalem w tym V40 ale dla mnie i domowników to auto bylo poprostu za małe i za ciasne. Co mnie przekonało poza silnikiem i wyglądem to jakość wykonania wnętrza, tam jest wszystko miekkie i przyjemne w dotyku, sprawia wrażenie solidnego. Teraz nie powiem, że to była zła decyzja bo na chwile obecna raczej najlepsza, chyba że miałbym 130tys na A klase. Autem mi sie super jeździ, rewelacyjnie wyglada i na chwile obecna jakby spalanie bylo o litr mniejsze bylbym mega zadowolony.

Child mówisz, że teraz już nie zwracasz uwagi na lakier itd. Ja jestem jeszcze na tym etapie ze traktuje auto jak jajko. Jak gdzies zostawiam to z boku aby nikt kolo mnie nie stal i nie obil np. drzwiami ;) Wydaje mi sie ze to zależy tez od osoby, albo komuś zalezy na utrzymaniu auta w dobrym stanie albo mu to wisi i po roku auto jest tak zniszczone jak by miało 10 lat.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 16 gru 2014, 10:42

ellipsis napisał(a):Mowicie o wyswietlaczu HUD, no np. dla mnie jest to zbyteczny bajer, na który nigdy nie patrze. Zanim odczytam te male cyferki z niego to wystarczy rzut oka na obrotomierz i juz wiem ile jade.


A widzisz, dla mnie to z kolei świetna funkcja, zwłaszcza w połączeniu z nawigacją – wręcz zwiększająca użyteczność i podnosząca czytelność wskazań auta. Przez pół roku za to moje auto, szyby (inne niż kierowcy) miało otwarte cały jeden raz – przy teście czy działa ich otwieranie. Szybę kierowcy otwieram tylko przy szlabanie na parkingu pracowym. Zatem dla mnie Twoja bolączka dotycząca braku podświetlenia guzików od szyb jest marginalna (analogicznie zresztą jak potrzeba przejścia przez tryb AUTO do świateł pozycyjnych, z innego wątku), tak samo jak obecność HUD.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 16 gru 2014, 13:29

Wracajac do tematu, wczoraj skasowalem licznik i jezdze po miescie, fakt wiecej dwupasmowkami ale nadal na krotki dystans i spalanie rano rosnie do 8.2/8.4 ale na koniec jazdy wychodzi okolo 7.8-8.0 czyżby cos sie zmienialo na lepsze? ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 16 gru 2014, 18:55

Mam dla ciebie pewną wymagającą heroizmu propozycję – przez miesiąc nie patrz na wyniki spalania, a potem zacznij znowu mierzyć. Bo tak porównując z każdej jazdy to można osiwieć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 16 gru 2014, 19:07

child napisał(a):Bo tak porównując z każdej jazdy to można osiwieć.

Chyba, że ... już siwym jest hahaha
Z całym szacunkiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 16 gru 2014, 20:19

A ja proponuję wyjeździć kilka baków (po każdym tankowaniu obliczać ile pali z dystrybutora)...
Po miesiącu można powrócić do sprawy... :P
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez nexus30 » 16 gru 2014, 21:47

Panowie a ja u siebie od ostatniego tankowania (w sobotę) zauważyłem znaczny spadek spalania. Z poprzedniego zbiornika miałem 9,4 a teraz jest 8,3. Jeżdżę ciągle po tych samych trasach, w tych samych godzinach. Pogoda za bardzo się nie zmieniła, mój styl jazdy też nie, a jest litr mniej :). Jedyne co zauważyłem, to że moja Madzia właśnie przekroczyła 4500 km. Czyżby prawdą było to, co ktoś kiedyś pisał na forum, że "na dotarciu" ECU działa na innych parametrach niż normalnie...?

P.S. A przed chwilą, wracając ze sklepu pobiłem rekord, na trasie 4 km monitor spalania pokazał 7,1 (silnik był już rozgrzany).
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 17:18
Posty: 226 (3/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 165 KM Soul Red 2014

Postprzez ellipsis » 16 gru 2014, 22:45

Moze wlasnie warunki maja znaczenie, jestes z Wrocławia a na poludniu teraz mamy po 8-10C wiec silnik szybciej sie rozgrzewa, krócej chodzi na ssaniu?

czarmi napisał(a):
child napisał(a):Bo tak porównując z każdej jazdy to można osiwieć.

Chyba, że ... już siwym jest hahaha
Z całym szacunkiem.


Ha ha ha, siwych włosów jeszcze nie mam.. ;P
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez jaketherake » 16 gru 2014, 23:02

@ellipsis
Emocjonalnie podchodzisz do autka, stąd emocje na forum. Pojeździsz i docenisz walory M3, a też przy okazji poznasz mazdowskie niedoróbki i inne ciekawostki :D
Osobiście nie odnosiłem się do niczego innego w Twoich wypowiedziach niż sprawa spalania w Skyactive. Byłem napalony na BM ponad rok temu, u jednego z dealerów warszawskich jako pierwszy klient ujeżdżałem premierową demówkę: M3 165km Skyenergy w Soul Red, jeszcze z przebiegiem coś 500 czy 600km <lol> Pamiętam z przejażdżki po mieście wyszło niecałe 9l z kompa (raczej nie mam ciężkiej nogi), ale za jakiś czas w nim jeszcze siedziałem i przy 2 czy 3 tys. km miał już średnią z całego przebiegu 7,8l.
Ostatecznie nie zdecydowałem się na zakup, bo nie mogłem się przekonać do 16-stek w Skyenergy, brakowało mi w cenniku czegoś pośredniego pomiędzy Skyenergy a Skypassion, coś jak mają Czesi i Słowacy, czyli Revolution (Skyenergy+ 18 felgi, keyless, HUD, czujnik przód-tył, itp). Skypassion było poza moim zasięgiem finansowym, a wtedy kosztowało jeszcze bodajże coś 93 ze skórą (po upustach).
Po drodze udało się znaleźć fajne BK i po niespełna roku użytkowania jestem nadal zadowolony z trójki.
Obyś przekonał się do swojej <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Postprzez ellipsis » 16 gru 2014, 23:24

Ale ja jestem przekonany do M3, [tiiit] mi sie nia smiga, rewelacyjnie sie prowadzi, dzieki twardo zestoponiowanemu zawieszeniu i oponom 18" w zakretach auto nie plywa. Skyenergy a Skypassion ze skora to sa calkiem inne auta. W skyenergy jest sporo twardego plastiku, ja mam wszystko mieciutkie i przyjemne, lacznie z podlokietnikiem i tylnymi boczkami drzwi.

Jak narazie widze poprawe, nie wiem czym podyktowana ale od wczoraj mam srednia 8-8.1a wcale nie jade 50 na 6tym biegu tylko ze swiatel czy po dwupasmowkach w miescie latam dosc dynamicznie.

Panowie musze znajsc jakiegos fachowca od krecenia liczników aby mi podkrecil z 500km na jakies 5000 aby oszukac komp. i odblokowac ten tajemniczy "kaganiec" ktory podobno jest w kazdej nowej Mazdzie do jakiegos tam przebiegu <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez jaketherake » 16 gru 2014, 23:32

Widziałem tę różnicę między Skyenergy a Skypassion na jazdach próbnych.
Z parametrami trójek w początkowym okresie użytkowania swoją drogą ciekawa sprawa: kiedyś czytałem test AŚ sedana BL z 2.0 Pb na dłuższym dystansie (50 tys. km) i wyszło im na koniec testu, że zauważalnie spadło spalanie średnie jak i czas 0-100km/h, w porównaniu do rozpoczęcia testu.
Może to kolejny tajemniczy patent skośnookich? <lol>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 20:01
Posty: 456 (15/2)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323