BŁAD P0038 I P0140

Postprzez Andrzej2010 » 27 lis 2024, 17:12

Należy udać się do elektryka
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 27 lis 2024, 18:35

Myślę ze to nie jest sonda.
Po odłączeniu 1 sondy jest błąd p0031.
Po odłączeniu 2 sądy jest błąd p0037.
A u mnie jest p0038.

Dopisano 27 lis 2024, 19:53:

Andrzej2010 napisał(a):Należy udać się do elektryka

Byłem u 3 elektryków i tylko potrafią czytać błędy. I tylko wymienić sondę.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 28 lis 2024, 13:21

simson12 napisał(a): u mnie tylko jest na grzałkę 12v

Wypnij sondę II,
Włącz zapłon ;
– sprawdziłeś że jest 12V,
– podepnij żarówkę 21 W do dwóch przewodów idących na grzałkę,
– żarówka powinna świecić,
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 28 lis 2024, 16:54

Ok. Jutro sprawdzę
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez simson12 » 29 lis 2024, 17:56

U mnie, żarówka nie świeci jak podłącze ją pod dwa przewody od grzałki.
dopiero jak jednym przewodem dotknę masy to zaświeci.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 29 lis 2024, 19:07

Żarówka świeci przy połączeniu z masą, czyli ;
-brak masy na przewodzie drugim białym ,
Masą steruje sterownik silnika;
– drugi biały przewód prowadzi do sterownika ,
– prawdopodobnie – tu nie ma przejścia
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 29 lis 2024, 20:31

Wszystkie cztery przewody prowadzą do sterownika, każdy przewód ma przejście z kostki do sterownika.
Pewnie coś poszło w sterowniku.

Dopisano 29 lis 2024, 19:36:

Mam taki sam sterownik, tylko nie sprawdzę bo immobilizer nie będzie działał.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 29 lis 2024, 21:25

Grzałki sond – zasilane są z przekaźnika wtrysku
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 29 lis 2024, 22:36

Czyli co powinienem zrobić ?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez Andrzej2010 » 30 lis 2024, 11:00

Drugi biały przewód prowadzi do sterownika ,
– prawdopodobnie – tu nie ma przejścia elektrycznego,
Ten przewód musi być drożny elektrycznie i przenieść moc 21 W żarówki

Udaj się do kumatego mechanika zajmującego się Mazdą
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Postprzez simson12 » 30 lis 2024, 11:31

Masa nie powinna być na przewodzie od grzałki, tylko na innym przewodzie.
Ale faktycznie masa nie wychodzi z sterownika, czyli jest coś spalone w sterowniku.

Dopisano 30 lis 2024, 10:34:

Czy może któryś z kolegów rozbierał taki sterownik?
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Postprzez simson12 » 5 gru 2024, 19:43

Temat zamykamy. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Dla wiadomości jak by ktoś miał taki problem, to był upalony sterownik.
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2019, 21:20
Posty: 44
Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323