Mazda 3 BM 2.0 Skyactive niska kompresja

Postprzez marcin1508 » 1 sie 2024, 14:36

Witam. 2 tygodnie temu kupiłem M3 2013 2.0 Skyactive. Przebieg 184kkm chyba odblokowany na 165km bo kręci wyżej.
Po kilku dniach zauważyłem że silnik pracuje nierówno na biegu jałowym. Po wizycie u mechanika okazało się że kompresja wynosi 11bar, 7bar, 8bar, 7bar. Na kamerze endoskopowej widać uszkodzone gładzie cylindrów. Silnik wydaje się być żwawy. Czy olej bierze? Tego nie jestem w stanie jeszcze stwierdzić. Dymu z rury też nie zauważyłem. Jedyne co jeszcze słychać to lekkie dzwonienie przy uchylonych szybach jadąc gdzieś przy ścianie. Mechanik twierdzi że silnik do przekładki i to koszt 5-6tys. Jednak czytając forum widzę że lepszą opcją jest remont.

Pytanie 1: Ile taki remont może wynieść?
Pytanie 2: Czego się spodziewać przy dalszej jeździe? Kilometrów robię mało bo jakieś 6tys rocznie ale za miesiąc mam wyjazd 350km w jedną stronę i się zastanawiam czy nie czeka mnie jakaś niespodzianka po drodze.
Pytanie 3: Czy możecie polecić warsztaty z okolic Poznania lub trochę dalej? Dzwoniłem do słynnego warsztatu w Katowicach ale tam przerwa do września.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2024, 14:19
Posty: 3
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactive 2013 Hatchback Soul Red

Postprzez darrecki » 7 sie 2024, 13:14

Jakiego rodzaju uszkodzenia są na cylindrach? Wypalenia, odbite zawory, nagar?

Kupiłeś uszkodzone auto 2 tygodnie temu i chcesz naprawiać a nie oddać? Czyżby od Niemca co płakał jak odjeżdżałeś?

Te silniki tak średnio chodzą na biegu jałowym, bo standardowo ustawione są nisko.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez marcin1508 » 8 sie 2024, 08:32

Kupiłem ze znanej firmy na A.. Po złożeniu reklamacji odzyskałem 5000. Lepsze to niż chodzenie po sądach. Bardziej przypomina to wypalenia.
Skoro auto ma wg. mnie przyzwoitą moc, nie widzę dymu, spalanie w mieście 8l czyli chyba normalne to może sam ceramizer na początek zamiast remontu silnika?
Początkujący
 
Od: 1 sie 2024, 14:19
Posty: 3
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactive 2013 Hatchback Soul Red

Postprzez darrecki » 8 sie 2024, 10:40

A zawory od spodu jak wyglądają? Nie widząc zdjęć ciężko cokolwiek stwierdzić, ale jeśli nie trzyma kompresji to stan zaworów będzie ważniejszy niż cylindrów, bo kompresja gdzieś musi uciekać. Skoro na cylindrach są wypalenia, to na zaworach tym bardziej.

Chociaż nie słyszałem o tego typu awarii w benzynie skyactiv, byłbyś pierwszy.

Jeśli rzeczywiście są wypalenia, to jest tam za ciepło, więc leją wtryski. Jeśli tak właśnie jest, to będzie już tylko gorzej, w końcu denko tłoka się zniekształci, zacznie skrobać gładź cylindra i masz po silniku.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3131 (48/160)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez RobertPi » 8 sie 2024, 11:14

Zastanawiałem się nad samą awarią, silnik nie ma jakiegoś kosmicznego przebiegu.
Jeśli dobrze pamiętam to chyba pierwszy taki przypadek opisany na forum.
Szukając odpowiedzi znalazłem ciekawy artykuł i tu chyba jest rozwiązanie problemu.
Jeśli poniższe to prawda to zarobiłeś 5000 a w A.. pracują amatorzy hahaha .


Pomiar ciśnienia sprężania w silnikach Mazdy Skyactiv-G

Utworzono: poniedziałek, 29 styczeń 2018 17:01
Specyfika pewnych rozwiązań technicznych może bezpośrednio rzutować na wyniki pomiarów, których interpretacja dokonana według kryteriów sprzed kilku lat zakwalifikuje dany silnik do skomplikowanej naprawy. Doskonałym przykładem jest badanie ciśnienia sprężania w cylindrach benzynowych silników Mazdy z technologią Skyactiv-G.
Proces diagnostyki nowoczesnych silników samochodowych wymaga szczegółowych informacji o ich konstrukcji oraz znajomości zasady działania poszczególnych podzespołów jednostki napędowej. Brak wystarczającej wiedzy technicznej może przyczynić się do błędnie przeprowadzonej diagnozy lub naprawy.
Silnik mazdy – technologia Skyactiv-G
Inżynierowie Mazdy skupili się na poprawie wydajności silnika benzynowego z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim poprzez zwiększenie jego stopnia sprężania (silniki Skyactiv opisaliśmy w numerze 8/2017 Auto Moto Serwisu – przyp. redakcji).
Grupę specyficznych innowacji zdefiniowali terminem Skyactiv, rozszerzając zakres modyfikacji na układ napędowy oraz nadwozie. Podstawowym problemem wynikającym z podwyższonego stopnia sprężania jest niekontrolowany zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej oraz wystąpienie ryzyka spalania stukowego.
W 16-zaworowym silniku (ilustr. 1) o pojemności skokowej 2000 cm3 i mocy maksymalnej 118 kW przy 6000 obr./min osiągnięto stopień sprężania o wartości 14.0:1.
Uzyskanie tak wysokiego stopnia sprężania i zapewnienie prawidłowej pracy silnika wymagało:
• obniżenia temperatury mieszanki paliwowo-powietrznej dzięki zastosowaniu wielootworowych wtryskiwaczy paliwa oraz długiego kolektora wydechowego typu 4-2-1, co znacznie poprawiło proces tworzenia samej mieszanki,
• zmodyfikowania przebiegu prędkości fazy sprężania i zapłonu ładunku w cylindrze, jak i wyeliminowania zjawiska spalania stukowego poprzez zmodyfikowanie kształtu tłoka,
• zastosowania zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych (sterowanych bezstopniowo silnikiem elektrycznym) oraz zaworów wylotowych (regulacja hydrauliczna),
• redukcji masy układu korbowo-tłokowego,
• zaadaptowania systemu wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego z ulepszonym układem zapłonowym.

Pomiar ciśnienia sprężania
Zakres modyfikacji mający bezpośredni wpływ na wynik badania ciśnienia sprężania w cylindrach obejmuje obszar układu zmiennych faz rozrządu. Napęd rozrządu realizowany jest za pośrednictwem łańcucha z hydraulicznym napinaczem.
Teoretycznie przy tak wysokim stopniu sprężania na poziomie 14.0:1 należało by się spodziewać wyniku pomiaru ciśnienia sprężania w zakresie pomiędzy 1250 kPa a 1600 kPa. Jednak ze względu na zastosowanie zmiennych faz rozrządu i dużych opóźnień w czasach zamykania zaworów dolotowych silnika 2.0 Skyactiv-G, podczas pomiaru ciśnienia sprężania należy odnieść się do wartości ustalonych w zakresach:
• 885 kPa – prawidłowe ciśnienie sprężania (nominalne)
• 708 kPa – minimalne ciśnienie sprężania.


Mariusz Leśniewski
Pełny artykuł przeczytają Państwo w wydaniu nr 1/2018 Auto Moto Serwisu
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1178 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez sebek-71 » 8 sie 2024, 11:49

Przekładka 5 tyś??? :D
Nie no kolego dodaj do tego jeszcze raz tyle.Chyba że kupisz badziewie zajeżdżone za 3-4 koła.Sam silnik w dobrym stanie to myślę że koszt co najmniej 4-5tys a do tego robota....
Poza tym nie będziesz miał nigdy pewności czy ten drugi silnik pojeździ i w jakim jest stanie..
Jeśli już najlepszą opcją jest remont na dobrych częściach co oczywiście wiąże się z kosztem ale masz pewność czym jeździsz i.....spokój na dłuugo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez marcin1508 » 8 sie 2024, 12:52

Przeskanowałem jeszcze go dzisiaj i żadnych błędów nie wykryto.
Dzwonienie ustąpiło po wizycie na myjni <lol>
Więc z objawów pozostała tylko nierówna praca na wolnych.
Początkujący
 
Od: 1 sie 2024, 14:19
Posty: 3
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Skyactive 2013 Hatchback Soul Red

Postprzez Andrzej2010 » 9 sie 2024, 12:15

marcin1508 napisał(a):
2 tygodnie temu kupiłem M3 2013 2.0 Skyactive.
Przebieg 184 kkm, chyba odblokowany na 165km bo kręci wyżej.
Po kilku dniach zauważyłem, że silnik pracuje nierówno na biegu jałowym.
Po wizycie u mechanika okazało się, że kompresja wynosi 11bar, 7bar, 8bar, 7bar.

marcin1508 napisał(a):Więc z objawów pozostała tylko nierówna praca na wolnych.

Dobrze silnikowi zrobi jak;
1/ Przeczyścisz;
– przepływomierz,
– przepustnice,
– egr,
– filtr powietrza,
2/Zastosujesz;
– markowy olej,
– markowy filtr oleju
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 15:19
Posty: 26 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323