Ja trochę z innej paki:
Zmieniłem w swojej M3 BN 120KM 5W30 Shell na 5W30 Mazda Ultra.
Od jakiegoś czasu odnotowuje dużo głośniejszą pracę silnika, nieco większe zużycie paliwa i ubytek oleju – ktoś się z tym może spotkał?
Zapytam jeszcze czy jest jakikolwiek sens zejścia z 5W30 na 0W20/30?
Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?
A ja trochę z innej beczki – czy ktoś jest mi w stanie powiedzieć, który olej Mazdy jest oryginalny? Bo na opakowaniu wszystkie są "original", ale problem w tym, że co sklep to inne opakowanie tego samego oleju (0w-20). Rozumiem, że pewnie większość to podróbki (fabryka raczej wypuszcza w jednym rodzaju opakowania). Opakowania tego samego oleju na eBay'u są oczywiście zupełnie inne niż te w Polsce. Razem jest co najmniej 4-5 różnych opakowań "tego samego" oleju.
Przyznam, że wracam do 5W30 SHELL AF – spełnia normę A5 a jednak ten nowy 0W20SHELL SP jest jeszcze rzadszy od poprzedniego 0W20. Zalazłem taki raz, ale wracam z powrotem do nieco gęstrzego.
Cześć, co polecicie teraz z 0w20 (mam instalację LPG)? Patrzyłem właśnie na tego Shella SP, ale on jest niskopopiołowy (C5), a moja trójka z 2018 (120KM AT) chyba jeszcze bez GPFa się obyła? Lepiej pójść w coś z klasy A3 lub A5? Jest jeszcze ten Shell Hybrid (A3), co o nim uważacie? Tylko trochę drogi w sumie.
allegro.pl/oferta/shell-helix-ultra-sp-0w-20-5l-13983487480
vs
allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-hybrid-0w20-5l-benzyna-lpg-13668374096
allegro.pl/oferta/shell-helix-ultra-sp-0w-20-5l-13983487480
vs
allegro.pl/oferta/olej-shell-helix-hybrid-0w20-5l-benzyna-lpg-13668374096
- Od: 8 paź 2023, 14:34
- Posty: 1
1/Bardzo ważnym parametrem oleju jest tzw; Noack – Odparowalności oleju;
– czyli zdolność do tworzenia nagaru z par gorącego oleju,
– nagar tworzy się na zaworach, gniazdach zaworowych, tłokach;
N < 8 – to bardzo dobrze..;
8 > N < 10 – to dobrze
2/ Za odkładanie się nagaru odpowiedzialny jest bezpośredni wtrysk paliwa;
....a/ponieważ mieszanka tworzona jest wewnątrz komory spalania, a więc nie obmywa zaworów,
....b/pary gorącego oleju ze skrzyni korbowej, dostają się poprzez ;
.........– zawór odmy olejowej do kolektora dolotowego i poprzez zawory ssące, trafiają na denka tłoków
.............w komorze spalania – odkładając nagar po drodze,
3/Intensywność odkładania nagaru eliminujesz przez ;
– markowe paliwo,
– markowy olej np.; amsil, ravenol – o niskim wskaźniku Noack,
– sprawnym zaworem odmy olejowej lub tzw; "oil catch can ",
– wtryskiem gazu V-generacji do kanału dolotowego,
– małym udziałem jazdy po mieście i na krótkich dystansach
– czyli zdolność do tworzenia nagaru z par gorącego oleju,
– nagar tworzy się na zaworach, gniazdach zaworowych, tłokach;
N < 8 – to bardzo dobrze..;
8 > N < 10 – to dobrze
2/ Za odkładanie się nagaru odpowiedzialny jest bezpośredni wtrysk paliwa;
....a/ponieważ mieszanka tworzona jest wewnątrz komory spalania, a więc nie obmywa zaworów,
....b/pary gorącego oleju ze skrzyni korbowej, dostają się poprzez ;
.........– zawór odmy olejowej do kolektora dolotowego i poprzez zawory ssące, trafiają na denka tłoków
.............w komorze spalania – odkładając nagar po drodze,
3/Intensywność odkładania nagaru eliminujesz przez ;
– markowe paliwo,
– markowy olej np.; amsil, ravenol – o niskim wskaźniku Noack,
– sprawnym zaworem odmy olejowej lub tzw; "oil catch can ",
– wtryskiem gazu V-generacji do kanału dolotowego,
– małym udziałem jazdy po mieście i na krótkich dystansach
Używam od kilku lat Shell Helix Ultra SP 0W20 – jest sens zmieniac na 0w20 Amsoila? Wcześniej używałem SN plusa ale już go chwilę nie produkują i jest tylko SP.
Co aktualnie zalewacie? Zmieniam oczywiscie max 10k km
Co aktualnie zalewacie? Zmieniam oczywiscie max 10k km
Witajcie,
Chciylbym troszke odgrzebac ten watek..
W kontakscie oleju Orlen Platinium DEX1 5W-30, ktory wg specyfikacji producenta spelnia normy API SN, SN+ oraz SN RC. ILSAC GF-5. Nie ma nic niestety odnosnie normy ACEA.
0W-20 to API SP oraz ILSAC GF-6.
Jak nalezy patrzec na te normy w kontekscie 2.0 skyactiv 120KM? Mazda dopuszcza API SN oraz ACEA A3/A5.
Czy te normy sa jakos ze soba powiazane i np z ILSAC zy API mozna wywnioskowac ACEA?
Silnik przejechal 100 tys na 0W-20 na Dexelii Ultra, wymieniane co 10tys, glownie autostrady 130-140 kmh (czasami wymiana 12-15 tys). Miedzy wymianami nie dolewam choc na bagnecie widze ok 1-2mm ubytku. Ostatnia wymiana 4 miesiace temu zalalem 5W-30 tez Dexelie Ultra.
Przekopujac caly ten watek oczywiscie widze, ze co uzytkownik to inna opinia i jeden rabin powie 0W-20 a iny powie 5W-30
Co do rzeczonego Orlenu PLATINUM Max Expert DEX1 to z ciekawosci zerknalem bo spelnia z nawiazka API, dodatkowo ma ochrone przed występowaniem zjawiska przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych LSPI. Ale nic tam nie ma o ACEA. Oczywiscie napisalem do Orlen i poki co czekam na odpowiedz. Ale ciekawi mnie wlasnie taka kwestia, jak Mazda zaleca API i ACEA a producent oleju pisze juz tylko API i ILSAC.
Z gory dzieki za kazda opinie.
Dopisano 5 gru 2024, 14:02:
[quote=
3/Intensywność odkładania nagaru eliminujesz przez ;
– markowe paliwo,
– markowy olej np.; amsil, ravenol – o niskim wskaźniku Noack,
/quote]
Polecisz jakis konkret z Ravenolu
Chciylbym troszke odgrzebac ten watek..
W kontakscie oleju Orlen Platinium DEX1 5W-30, ktory wg specyfikacji producenta spelnia normy API SN, SN+ oraz SN RC. ILSAC GF-5. Nie ma nic niestety odnosnie normy ACEA.
0W-20 to API SP oraz ILSAC GF-6.
Jak nalezy patrzec na te normy w kontekscie 2.0 skyactiv 120KM? Mazda dopuszcza API SN oraz ACEA A3/A5.
Czy te normy sa jakos ze soba powiazane i np z ILSAC zy API mozna wywnioskowac ACEA?
Silnik przejechal 100 tys na 0W-20 na Dexelii Ultra, wymieniane co 10tys, glownie autostrady 130-140 kmh (czasami wymiana 12-15 tys). Miedzy wymianami nie dolewam choc na bagnecie widze ok 1-2mm ubytku. Ostatnia wymiana 4 miesiace temu zalalem 5W-30 tez Dexelie Ultra.
Przekopujac caly ten watek oczywiscie widze, ze co uzytkownik to inna opinia i jeden rabin powie 0W-20 a iny powie 5W-30
Co do rzeczonego Orlenu PLATINUM Max Expert DEX1 to z ciekawosci zerknalem bo spelnia z nawiazka API, dodatkowo ma ochrone przed występowaniem zjawiska przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych LSPI. Ale nic tam nie ma o ACEA. Oczywiscie napisalem do Orlen i poki co czekam na odpowiedz. Ale ciekawi mnie wlasnie taka kwestia, jak Mazda zaleca API i ACEA a producent oleju pisze juz tylko API i ILSAC.
Z gory dzieki za kazda opinie.
Dopisano 5 gru 2024, 14:02:
[quote=
3/Intensywność odkładania nagaru eliminujesz przez ;
– markowe paliwo,
– markowy olej np.; amsil, ravenol – o niskim wskaźniku Noack,
/quote]
Polecisz jakis konkret z Ravenolu
- Od: 19 cze 2021, 11:35
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 sedan 2017 2.0 benz 120KM
trasheros napisał(a):Czy te normy sa jakos ze soba powiazane i np z ILSAC zy API mozna wywnioskowac ACEA?
Zalecane to;
API; =/> SN lub ACEA; A5/B5,
Istotny jest tzw; Noack!!!
Andrzej2010 napisał(a):trasheros napisał(a):Czy te normy sa jakos ze soba powiazane i np z ILSAC zy API mozna wywnioskowac ACEA?
Zalecane to;
API; =/> SN lub ACEA; A5/B5,
Istotny jest tzw; Noack!!!
co polecisz zatem z ravenola lub shella w kontekscie niskiego noack?
- Od: 19 cze 2021, 11:35
- Posty: 3
- Auto: Mazda 3 sedan 2017 2.0 benz 120KM
trasheros
Należy przeczyścić;
– przepustnicę, przepływomierz, egr,
– zastosować olej Ravenol 5w30 DXG ;
..... zmieniany co ok;10.000 km
Należy przeczyścić;
– przepustnicę, przepływomierz, egr,
– zastosować olej Ravenol 5w30 DXG ;
..... zmieniany co ok;10.000 km
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość