Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez darrecki » 25 kwi 2022, 21:37

Nowe, benzynowe europejczyki (pewnie jeszcze nie wszystkie) mają z racji głupich norm odpowiednik DPF z diesla, nic dziwnego więc, że wymagają olejów klasy C. Mazda to proste auto, katalizatorów nie wynaleziono 10 czy 20 lat temu, a wówczas nikt nie słyszał o olejach low saps. Katalizatorom to jakoś nie przeszkadzało...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez RobertPi » 25 kwi 2022, 22:46

Szybszego czyli ? W " starszych" modelach na podobnych olejach wytrzymywał bez problemu 300 kkm więć czemu teraz miałoby być inaczej?
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez ellipsis » 26 kwi 2022, 16:13

darrecki napisał(a):Nowe, benzynowe europejczyki (pewnie jeszcze nie wszystkie) mają z racji głupich norm odpowiednik DPF z diesla, nic dziwnego więc, że wymagają olejów klasy C. Mazda to proste auto, katalizatorów nie wynaleziono 10 czy 20 lat temu, a wówczas nikt nie słyszał o olejach low saps. Katalizatorom to jakoś nie przeszkadzało...


A czy nowa 3ka nie ma już przypadkiem GPF? Proste czy nie ale normy EU musi spelniać a mimo to zalecenia olejowe dla nowego modelu sa takie same jak do naszych więc chyba nie o GPF tu chodzi. Dobra kończymy dyskusję. Dodam tylko, że po 7 latach 0w20 nastały czasy 5w30 A5 od Shella i nie widzę żadnych zmian w pracy silnika. Nie hałasuje na zimno, ładnie wkreca sie na obroty, nie pali więcej a wydaje mi się, że może i troszke mniej. Może to zasługa paradoksalnie wiekszej lepkości oleju a co za tym idzie lepszego smarowania i mniejszych oporów, nie wiem? Jak zlewałem 0w20 teraz po zimie to ten olej panowie był wodą. Po okreceniu korka wylewał się jak woda z kranu.. Troche mnie to przerazilo, czy taki olej jest w stanie zapewnic odp. ochrone silnikowi podczas upałów czy dynamiczniejszej jezdzie?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez zadra » 26 kwi 2022, 18:49

7 lat jeździłeś, silnik jeszcze odpala, panewki nie złapało, może nawet wielkich ubytków olejowych nie było..
Widocznie ta woda zwana olejem była wystarczająca..
Wiesz, żebyś czasami nie poszedł za bardzo w drugą stronę i ratował silnika olejem 5w60...

Wg mnie takie 5w30 będzie optymalne, jeśli oczywiście jest zalecane przez mazdę dla Twojego silnika, ale co ja tam wiem..
Kritik by napisał, że tylko 0w20 i tylko shell, ja od siebie, że 5w30 i niekoniecznie shell, byleby nie najgorszy szajs i nie podrobiony a dodatkowo w normach zalecany..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ellipsis » 27 kwi 2022, 18:18

Przesada w jedną czy drugą strone nigdy nie jest dobra. Zawsze lałem do silników to co dopuszczała książka obsługi.

Obecne oleje 0w20 maja niższa lepkość przy 100c niż jeszcze kilka lat temu stąd moja decyzja o zalaniu 5w30 A5. Ksiązka dopuszcza ten olej jako zamiennik 0w20 wiec nie ma problemu a jestem spokojniejszy.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Imbeer » 9 maja 2022, 19:49

Opiszę wrazenia organoleptyczne po zalaniu nowego oleju Shella (0W20 z edycji tegorocznej)

Od nowosci do auta lany 0W20, najpierw dwa razy oem mazda, pozniej raz mitasu moly trymer, kolejnym razem znow oem i przez 5 kolejnych wymian Shell Helix Ultra. Spostrzezenie mam takie, ze dotychczas caly przebieg od wymiany do wymiany auto przejezdzalo bez najmniejszego wahania poziomu oleju. Niestety dzis po przejechaniu dystansu ok. 6000km od wymiany zauwazylem na bagnecie spadek poziomu o kilka mm (z 8/10 wskazania na 5/10). Ubytek niewielki, mieszczacy sie w normie – badz co badz anomalia zaobserwowana po raz pierwszy.

Z gory uprzedzam – przy kazdej wymianie kontroluje poziom oleju w tych samych warunkach, w tym samym miejscu, po takim samym czasie od zalania. Te same warunki odtwarzam co jakis czas kontrolnie co kilka tys. km/ przed dluzszymi trasami ;) Ba, zachowuje bańki z lat ubieglych by widziec ile oleju weszlo poprzednim razem xD

Osoby ktore zdecydowaly sie zalac nowego Shella – dajcie znac jak Wasze spostrzezenia (zarowno co do poprzednoch wymian jak i aktualnej)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez RobertPi » 9 maja 2022, 22:03

Jaki mamy przebieg? Doliczyłem się 9 wymian czyli mamy zgodnie z zaleceniami Kritika około 60 kkm czy mazdowskie 180 kkm? W tym drugim przypadku lekki ubytek nie byłby jakimś problemem chyba.

Ja mam teraz 88 kkm, cły czas na 5W30 i ubytków nie ma.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Imbeer » 9 maja 2022, 22:27

RobertPi napisał(a):Jaki mamy przebieg? Doliczyłem się 9 wymian czyli mamy zgodnie z zaleceniami Kritika około 60 kkm czy mazdowskie 180 kkm? W tym drugim przypadku lekki ubytek nie byłby jakimś problemem chyba.

Ja mam teraz 88 kkm, cły czas na 5W30 i ubytków nie ma.


Przebieg niecale 100tys, jazda spokojna, zgodna z przepisami.

Aktualnie nie traktuje zaobserwowanego zjawiska jako wadę, poki co zwracam uwagę że po zalaniu najnowszej edycji "cos jest inaczej". Moze zbieg okolicznosci, moze nie – zobaczymy
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez ellipsis » 12 maja 2022, 09:50

Ja do tej pory nie zauważałem ubytku oleju ale sądze, że silnik napewno coś "bierze" a ubytek jest uzupełniany paliwem stąd brak zmian na bagnecie przez caly okres od wymiany do wymiany. U Ciebie może ten ubytek wynika właśnie z niskiej lepkości obecnego Shella.
Ja natomiast po zmianie na 5w30 AF doswiadczam zmniejszonego zużycia paliwa. Jezdzę cały czas tymi samymi trasami i sprawdzam sobie spalanie od uruchomienia silnika i za każdym razem jest mniej po przecinku. Np. wczoraj jazda 25km poza miastem z klima wynik 5.6, tyle to ja mialem kiedys bez klimy. Dodam jeszcze, że wymianiłem też świece przy 90 tys. km.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Dmb_T » 12 maja 2022, 10:09

Ja mam problem, mój skyactive G bierze olej. Nie wycieka ale bierze.
Poprzednio uzupełniano olej 9 tys km temu i znów na bagnecie jest ponizej minimum a komp sygnalizuje potrzebę dolewki.
Trójka jest na gwarancji, ma półtora roku. Serwis uwaza, że to wynik dużego przebiegu, ja tego nie kupuję,. Macie jakieś podpowiedzi może??
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez child » 12 maja 2022, 13:01

To uzupełnienie 9 tys. km temu było do pełna?

Jak jeździsz – dużo autostrad? Jaki masz przebieg?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 12 maja 2022, 19:20

ellipsis napisał(a):Ja do tej pory nie zauważałem ubytku oleju ale sądze, że silnik napewno coś "bierze" a ubytek jest uzupełniany paliwem stąd brak zmian na bagnecie przez caly okres od wymiany do wymiany. U Ciebie może ten ubytek wynika właśnie z niskiej lepkości obecnego Shella.
Ja natomiast po zmianie na 5w30 AF doswiadczam zmniejszonego zużycia paliwa. Jezdzę cały czas tymi samymi trasami i sprawdzam sobie spalanie od uruchomienia silnika i za każdym razem jest mniej po przecinku. Np. wczoraj jazda 25km poza miastem z klima wynik 5.6, tyle to ja mialem kiedys bez klimy. Dodam jeszcze, że wymianiłem też świece przy 90 tys. km.


Jesli juz jestesmy przy spalaniu na 0w20 Shella

Dystans 26km, prędkość 60% 100km/h, 20% 60km/h, reszta to miasto z częstymi światłami, ale przyznam ze poza zabudowanym hamulca niemal nie uzywam.

Oczywiscie to srednia w jedna strone, jak widac ze zdjecia ciagle kraze wokol 6.1 litrow sredniego spalania na calym baku (tu akurat codzienne dojazdy do pracy po 26km w jedna strone droga krajowa, dwa razy w miesiacu autostrada po 100km w jedna strona, reszta miasto)
Załączniki
20220512_161347.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Dmb_T » 15 maja 2022, 12:49

child napisał(a):To uzupełnienie 9 tys. km temu było do pełna?

Jak jeździsz – dużo autostrad? Jaki masz przebieg?


Dużo, auto jeżdzi głownie autostradą. Przebieg roczny 37 tysięcy. Tak, nie tyle uzupełnienie ile wymiana oleju była 9 tys km temu. Było na maks.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez zadra » 15 maja 2022, 18:02

licząc, że między Max i min jest 1litr (ja nie wiem ile tam jest, ale na pewno nie więcej, ) to zużycie oleju jest niewielkie – 0,1 l na każdy tysiąc km.
Oczywiście, lepiej gdyby to w ogóle nie było, ale weź pod uwagę, że np 10% objętości potrafi "uciec" poprzez odparowanie frakcji (w różnych olejach różnie, ale zakresy od 7.....15% są normalne) co przy 4l objętości sprawia, że zostaje np 3,6l w misce olejowej, z tego "coś" silnik skonsumuje i mamy już minimum na bagnecie..
Myślę, że serwis może Cię olać, bo książkowo, silnik może pewnie brać 10x więcej oleju i nadal będzie mieścił się w normie producenta..

najlepiej – noga z gazu , i litr oleju "na w razie czego" w bagażniku..
Oczywiście co 2...3 tyś km kontrola poziomu na bagnecie, dla spokoju..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Dmb_T » 17 maja 2022, 10:28

No i tak zrobię, ale problem w tym, że poprzednia Trójka, z rocznika 2018, miała identycznie duże przebiegi i tam nie było żadnych dolewek oleju między przeglądami. Tam też był skyactive 2.0.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez child » 18 maja 2022, 14:54

Wiem, że to zużycie denerwuje, ale przy autostradowych przebiegach to nic dziwnego. Ja czasami (ale rzadko) po dłuższych trasach na autostradach widziałem ubytki oleju. Ale nieregularnie – nie wiem, od czego to zależy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 18 maja 2022, 19:37

Ja mam przebieg 61000 km, auto ma ósmy rok, a nigdy nie miałem żadnych ubytków oleju. Od początku zalewam 0W20 i dość często sprawdzam stan oleju. Fakt, że rzadko jeżdżę autostradami, bo najczęściej wokół komina po Warszawie, gdzie jednak bywają obwodnice i trasy szybkiego ruchu.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez RobertPi » 18 maja 2022, 22:53

Szybka jazda autostradą nie jest korzystna dla utrzymania poziomu oleju, to fakt.
Ale tutaj przy 120 km/h silnik ledwie kręci się 2600 rpm. Jakie to wysokie obroty?
W BK było wtedy 3500 a przy 140 – 4000 rpm.
Tutaj to non stop 180 km/h trzeba jechać, żeby ten efekt wystąpił <glupek2> .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1086 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez zadra » 19 maja 2022, 00:10

Może należałoby porównać wydajność pompy oleju albo ciśnienia w układzie smarowania..
Przy wyższych obrotach – wyższa wydajność/ciśnienie oleju albo coś...
Gdzieś ten olej musi się do komory spalania dostawać..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3149 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez JacekM » 12 wrz 2022, 19:44

Zamierzam teraz zalac silnik olejem 5W/30 Total Quartz 9000 NFC (spec. A5/B5).
Czy ktoś używał tego oleju i może wystawić jakąs opinię nt. eksploatacji silnika 2.0 skyactiv-g z tym olejem ?
Dobry znajomy i dobry mechanik w jednej osobie radzi mi zebym zalał teraz Valvoline 5W30 C3 poniewaz ma ten olej z pewnego zrodła i dlatego nie bedzie to podróba. Mówi też ze specyfikacja C3 oznacza ze jest to olej lepszy jakosciowo niz A5 i moge smiało zalac go do mojej Mazdy.
Nie wiem co robić ?
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2021, 12:48
Posty: 81 (3/1)
Skąd: Norwegia
Auto: CX-3, 2016, 2.0 benz, 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323