Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez esem » 20 sty 2022, 08:33

Johan29 napisał(a):Panowie,
...
Kto mi na szybki powie (odpadłem na 20 str. tego wątku i się poddałem) jaki 5w30 do takiej szósteczki wlać? Mobil, Elf, Motul?

Od października jestem na Elf Evolution 900 SXR 5w30: 5l za 112PLN i jest O.K. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 381 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez PonuryGrubas » 8 mar 2022, 20:50

Ja zmieniłem na shell'a 0W20 (SP) i sobie chwalę. Od nowości jeździłem na mazdowskim 0W20 wymienianym co 15 tys. Przy 165 tys. zrobiłem płukankę po raz pierwszy w tym silniku i zalałem po raz pierwszy shell'a. Silnik działa ciszej, spokojniej, jest jakby trochę zrywniejszy, ale to może być subiektywne odczucie. Nie wiem co miało większy wpływ, płukanka czy nowy olej, ale różnica w pracy silnika jest zauważalna.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez yahoo9 » 30 mar 2022, 19:49

Czołem ludziska,
Nadszedł czas zmiany oleju w mojej BMce, dotychczas wlewałem shella 0w20 sn plus ACEA A1/B1. Złożyłem zamówienie na 5l tego oleju, odebrałem paczkę, a tu niespodzianka, 3l shella sn plus i 2l oleju SP. W związku z tym pytanie drodzy forumowicze, czy można je miksować? Mam pewne wątpliwości, gdyż SP jest w specyfikacji ACEA C5, czy to się nie kłóci ze sobą? Pozdrawiam i z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi.
P.S. kiedyś miałem podobny problem, dotyczył on Sn i SN plus, wówczas nie było problemu, żeby je mieszac(opinia z tego forum)
Początkujący
 
Od: 28 gru 2018, 14:35
Posty: 23
Auto: Mazda 3 bm

Postprzez kubala147 » 30 mar 2022, 20:11

Generalnie jak masz klase SN + i SP to mieszajac obnizysz troche parametry (lub podwyzszysz – zalezy jak spojrzysz ;) ) ale nie sadze, ab to byl problem dla silnika. Podstawą przy mieszaniu jest, aby baza, na której został wyprodukowany olej była ta sama. W tym przypadku wszystko gra
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 140 (6/2)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Palmer » 30 mar 2022, 22:49

A jak wypadają na testach laboratoryjnych parametry (takie jak gęstość, lepkość, zawartość molibdenu itp.) oleju SHELL Helix Ultra SP 0W-20 w stosunku do niedostępnego już na rynku odpowiednika SN Plus – są takie same czy może lepsze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 502 (108/33)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez ellipsis » 1 kwi 2022, 21:04

Ja po wielu latach na Shellu 0w20 sn a potem sn plus w tym roku przechodzę na Shella AF 5w30. Dlaczego? Wydaje mi się, że bedzie to bezpieczniejsze dla silnika. Nowy Shell SP ma lepkość przy 100c 8.0 gdzie stary sn miał ok. 9. Obecne oleje 0w20 sa dostosowywane do norm obecnych silników przez co nie do końca muszą pasować do silnika z przed 10 lat, tak mi sie wydaje. Mam na uwadze jeszcze fakt rozcieńczania oleju paliwem przez silniki skyactive.
Na oilclub jest badanie lab ostatniej edycji sn czyli SN+ i bardzo zmniejszyli ilość CA a z tego co pamietam to odp. to za właściwości czyszczace silnik.
Także zalewam AF 5w30, spelnia norme A5 a tego wymaga Mazda.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez PonuryGrubas » 9 kwi 2022, 11:02

Ehh, czyli z deszczu pod rynnę, wybornie...
Z tego co napisałeś wynika, że lepkość przy 100°C jest taka sama jak oleju mazdy (totala) 0W20.
Miał być gęstszy, a tu <dupa> , no trudno. Przynajmniej nie jest jakiś super rzadki.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2015, 21:04
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Palmer » 9 kwi 2022, 13:31

Ja tam ufam badaniom niezależnym, które nieobecny tu już od dłuższego czasu, forumowicz Kritik wyszukał i opracował tabelaryczne zestawienie porównawcze (jest załączone do niniejszego wątku). Z tego opracowania wynika, że Shell 0W-20 SN Plus był lepszy jakościowo niż Mazdowski OEM. Pytanie czy jego następca, oznaczony symbolem SP, nadal jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2020, 09:21
Posty: 502 (108/33)
Skąd: woj. dolnośląskie
Auto: Mazda3 BP 110 kW, AT '20

Postprzez yogi248 » 16 kwi 2022, 20:34

Czesc,
Kupiłem egzemplarz 190k przebiegu 2016r.
Nie wiem jaki olej był wcześniej był lany. Z racji przebiegu mysle, żeby zalać 5W czy mimo wszystko iść 0W?

Dostałem taka ofertę ze sklepu, wypowiecie się ? Filtry wezmę MANN

Obrazek

Czy warto robić płukankę silnika w benzynie?
Dziekuje
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2022, 09:32
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 HB skyactive-G 165 km, 2016 r.

Postprzez fux » 18 kwi 2022, 10:20

Total. 0w-20, filtr mann ok.
Intercars. Tak a Maździe robiłem przez 5 lat. Ponad 190 kkm nalotu.
Płukanka bez sensu.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez yogi248 » 18 kwi 2022, 18:18

No ale jeśli wcześniej był lany 5W to można gładko przejść na 0W?
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2022, 09:32
Posty: 7 (2/0)
Auto: Mazda 3 HB skyactive-G 165 km, 2016 r.

Postprzez ellipsis » 23 kwi 2022, 16:39

Potrafi ktos wytlumaczyc dlaczego Mazda dopuszcza jedynie olej ze spec. A5 a nie C2 C3? Przeciez sa to oleje lepsze gatunkowo, spelniajace obecne normy a olej A5 poza tym ze jest paliwooszczedny przez nizsza lepkosc, spelnia normy z przed 20 lat.

Inne marki stosuja w silnikach benzynowych oleje C3 a Mazda do silnika z 2013 roku dopuszcza olej tak stary generacja jak A5?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez zadra » 24 kwi 2022, 02:41

ellipsis napisał(a): dlaczego Mazda dopuszcza jedynie olej ze spec. A5

Czy jeżeli Ci to ktoś wytłumaczy, to będziesz zalewał olej specyfikacji nie zalecanej przez mazdę ? :>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3212 (38/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez ellipsis » 24 kwi 2022, 11:52

Nie, poprostu ciekawi mnie ten fakt. Rozumiem, do starszych silników ale skyactiv to konstrukcje z przed 10 lat gdzie silniki innych producentów Mercedes, BMW, VW pracują na nowoczesnych olejach, spelniające wysokie normy. Można wywnioskować, że silnik Mazdy nowoczesny jest tylko w broszurach i papce marketingowej a nie w rzeczywiśtości .

Ja nie kombinuje, leje olej A5 tak jak mówi książka. Zastanawiam sie tylko czy on nie ma negatywnego wpływu na katalizator. Nie jest to olej "low saps".
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez esem » 25 kwi 2022, 07:18

W tym topiku @kritik to już wyjaśniał <nauka> Wystarczy poszukać <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 381 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez ellipsis » 25 kwi 2022, 11:03

Tak wiem, kolega Kritik swego czasu był tu bardzo aktywny, głosił swoje wykłady nt. olejów i dziwnym przypadkiem nagle znikł bez śladu. Wydaje się to dość zastanawiające, bo jeśli był by zwykłym użytkownikiem, który hobbystycznie zgłębia temat olejowy to raczej cały czas dzielił by się na forum różnymi informacjami. A powody nagłego zniknięcia osoby, która budowała obraz specjalisty z dziedziny olejów mogą być różne..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez darrecki » 25 kwi 2022, 11:18

Albo sprzedał Mazdę i zwyczajnie nie ma potrzeby / chęci bycia aktywnym na forum.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kubala147 » 25 kwi 2022, 15:42

@Elipsis

Klasa C jest dla silnikow diesla. Klasa A jest dla silnikow benzynowych. Mimo, ze klasa olejowa C moze byc mlodsza i "bardziej zaawansowana technologicznie" to wcale nie mowi, ze dla naszego benzyniaka bedzie lepsza. Ma to zwiazek z procesem produkcji MID/LOW SAPS, ktory redukuje popiol siarczanowy. Sam popiol degraduje olej, a jednostki diesla sa bardzo wrazliwe na ten produkt uboczny spalania (vide zapchany filtr DPF, oblepiony katalizator etc.)

Po wiecej szczegolow zapraszam do @Kritik lub wujka Google.

Piatka!
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 18:11
Posty: 140 (6/2)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez andrep » 25 kwi 2022, 18:52

ellipsis napisał(a):Tak wiem, kolega Kritik swego czasu był tu bardzo aktywny, głosił swoje wykłady nt. olejów i dziwnym przypadkiem nagle znikł bez śladu.

Kolega Kritik nie znikł nagle , udzielał się jeszcze w temacie autek elektrycznych bo takie zakupił po sprzedaży Mazdy :)
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0#p3450370
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2521 (79/177)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez ellipsis » 25 kwi 2022, 20:28

kubala147 napisał(a):@Elipsis

Klasa C jest dla silnikow diesla. Klasa A jest dla silnikow benzynowych. Mimo, ze klasa olejowa C moze byc mlodsza i "bardziej zaawansowana technologicznie" to wcale nie mowi, ze dla naszego benzyniaka bedzie lepsza. Ma to zwiazek z procesem produkcji MID/LOW SAPS, ktory redukuje popiol siarczanowy. Sam popiol degraduje olej, a jednostki diesla sa bardzo wrazliwe na ten produkt uboczny spalania (vide zapchany filtr DPF, oblepiony katalizator etc.)

Po wiecej szczegolow zapraszam do @Kritik lub wujka Google.

Piatka!


Wiem, że klasa C jest do diesla tylko, że tak jak pisalem wczesniej, benzyniaki europejskich producentów nie maja z tym problemu a co więcej takich olejów wymagają. Nasza mazdy nie maja DPF ale maja katalizator, czy olej A5 nie przyczyni się do jego szybszego zużycia?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323