"Pocący się silnik"

Postprzez child » 28 lip 2021, 22:36

Shnikiel napisał(a):Podepnę się, 20 lipca 4 przegląd, przebieg 61000, usterka – wyciek oleju (poci się) z obudowy rozrządu – ponoć uszczelka. Otrzymałem propozycję promocyjną naprawy 1445zł, podobno dwa dni pracy i nie policzyli wszystkich roboczogodzin


Jeśli to uszczelka pod pokrywą rozrządu, to znalazłem opis dotarcie do niej w manualu serwisowym:

Cylinder Head Cover Removal Note
1. Disconnect the OCV connector.
2. Remove the wiring harness clips secured to the cylinder head cover.
3. Remove the wiring harness clip secured to the intake manifold as shown in the figure, and set the wiring harness aside.
4. Disconnect the ventilation hose.
5. Disconnect the brake vacuum hose from the intake manifold and set it aside.
6. Remove the catch tank with the evaporative hose still connected and set it aside. (SKYACTIV-G 2.5) (See PURGE SOLENOID VALVE
REMOVAL/INSTALLATION [SKYACTIV-G 2.0, SKYACTIV-G 2.5].)
7. Remove the cylinder head cover.


Oczywiście założenie nowej uszczelki jest bardziej skomplikowane, bo trzeba jeszcze zapodać uszczelniacz w kilku miejscach <glupek2>
Chciałbym poznać człowieka, któremu zajęłoby to dwa dni. Nie – jednak nie chciałbym ;)

Zdenerwowałem się trochę bo taką naprawę to 3-ci właściciel powinien wykonywać a nie pierwszy.


To zależy jak często samochód zmienia właściciela :) Akurat ta uszczelka to znany problem w naszych Mazdach – oczywiście właściciele woleliby, żeby go nie było, ale tak jest z każdym "znanym problemem" konkretnego modelu.

W aso twierdza ze gwarancja rozszerzona tego nie obejmie – można to jakoś zweryfikować?


Oczywiście – trzeba przeczytać warunki rozszerzonej gwarancji. <nauka>

Z tą gwarancją to w ogóle dziwnie bo myślałem że obejmuje wszystko, w momencie kupna nie otrzymałem dodatkowej polisy z jej warunkami, najprawdopodobniej była „kliknięta” tylko w systemie i dopisana do umowy kupna. Żona jeździ cx3 kupioną w zeszlym roku i tam jest osobna, podpisana polisa, ja takiej do swojej „3” w momencie kupna nie otrzymałem.


Nie wiem, dlaczego myślałeś, że rozszerzona gwarancja obejmuje wszystko – nawet podstawowa gwarancja nie obejmuje wszystkiego :) A każdy przypadek rozszerzonej gwarancji na samochód, jaki znam, to długa lista wymieniająca elementy, które gwarancja obejmuje – oczywiście reszty nie obejmuje.

Co zrobilibyście na moim miejscu, jest sens pisać do mazdy i nawtykać im ze sprzedawcy nie informują o rzeczywstym faktach przedłużonej gwarancji, dwa samochody kupione a nawet nie wiedziałem że jest coś takiego jak gwarancja w opcji „ plus”.
Zawsze mogę im napisać że sobie mogą wsadzić te skyaktiv, jako właściciel dwóch samochodów jestem zawiedziony i kolejnej mazdy nie będzie.
Pozdrawiam


Cóż mogę powiedzieć – napisać zawsze możesz, ale jeśli będziesz im pisał, że "mogą sobie wsadzić", to skończy się na (wątpliwej) satysfakcji, a jeśli będziesz pisał grzecznie, że serwisujesz samochód w ASO, że trochę siara, że uszczelka puszcza przy niedużym przebiegu i że mogliby coś z tym zrobić, to być może zrobią to taniej w ramach gestu handlowego. Chociaż ja bym chyba wolał wziąć do normalnego mechanika i zrobić za 2 stówy plus cena uszczelki.

Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz – wytrzeć ten wyciek i zobaczyć, jak szybko pojawi się ponownie oraz jak szybko ubywa olej na bagnecie. Jeśli bardzo powoli, to możesz to po prostu olać. :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Imbeer » 29 lip 2021, 19:59

@child wybacz że Cię nie zacytuję, ale zajęłoby to 98% mojego wpisu <lol> odbiorę się wyłącznie do ostatniego akapitu

Tak jak wyżej – wyciek (a raczej zapocenie) zaobserwowałem około 35tys. km temu – zarówno pod pokrywą jak i na czujniku zmiennych faz rozrządu. Przetarłem, po 10tysiacach zapocenie znowu wyszło. Stan oleju sprawdzam dość często, a zwłaszcza przed wymianą oleju – ubytku na bagnecie od wymiany do wymiany (10tys. km) brak, więc szczerze mówiąc, nomen omen – olałem ten temat
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez RobertPi » 29 lip 2021, 21:19

Imbeer napisał(a):...ubytku na bagnecie od wymiany do wymiany (10tys. km) brak, więc szczerze mówiąc, nomen omen – olałem ten temat

Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Takie bicie piany aby w końcu stwierdzić, że w zasadzie problemu nie ma <glupek2> .
U mnie zapocenie występuje od strony kolektora dolotowego i tak już od 60 kkm.
Jak się zacznie pogarszać to zacznę się martwić :P . Na razie nie ma powodu.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Imbeer » 30 lip 2021, 09:07

RobertPi napisał(a):
Imbeer napisał(a):...ubytku na bagnecie od wymiany do wymiany (10tys. km) brak, więc szczerze mówiąc, nomen omen – olałem ten temat

Nie bardzo rozumiem o co chodzi. Takie bicie piany aby w końcu stwierdzić, że w zasadzie problemu nie ma <glupek2> .
U mnie zapocenie występuje od strony kolektora dolotowego i tak już od 60 kkm.
Jak się zacznie pogarszać to zacznę się martwić :P . Na razie nie ma powodu.


Żadne bicie piany, potwierdzam słowa childa że tak naprawdę warto indywidualnie kontrolować "zjawisko" i zastanowić się czy warto coś z tym robić. Dziwne że wielu coraz częściej w zwykłych wypowiedziach doszukuje się ataku <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez RobertPi » 30 lip 2021, 13:34

Jakiego ataku <serduszka> , ja tylko się zdziwiłem. To nic osobistego.
Wydawało mi się tylko, że jak już masz zamiar "zwracać auto producentowi" bo taki bubel to jednak problem istnieje a nie, że finalnie nie ma się czym martwieć.
A tak na poważnie, może problem jednak jest dużo większy.
Masz ubytki oleju poprzez nieszczelną uszczelkę pod pokrywą zaworów ale tego na bagnecie nie widać bo ilość paliwa jaka dostaje się do oleju rekompensuje ubytek. Tu chyba należałoby się zacząć martwić i mocno za radą Kritika skrócić interwał wymiany oleju.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Imbeer » 30 lip 2021, 15:06

RobertPi napisał(a):Jakiego ataku <serduszka> , ja tylko się zdziwiłem. To nic osobistego.
Wydawało mi się tylko, że jak już masz zamiar "zwracać auto producentowi" bo taki bubel to jednak problem istnieje a nie, że finalnie nie ma się czym martwieć.
A tak na poważnie, może problem jednak jest dużo większy.
Masz ubytki oleju poprzez nieszczelną uszczelkę pod pokrywą zaworów ale tego na bagnecie nie widać bo ilość paliwa jaka dostaje się do oleju rekompensuje ubytek. Tu chyba należałoby się zacząć martwić i mocno za radą Kritika skrócić interwał wymiany oleju.


Aaaa, teraz już rozumiem. Pomerdały Ci się osoby, to nie ja pisałem o zwracaniu auta producentowi (a kolega Shnikiel), ja dopiero co dołączyłem do dyskusji <lol>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez RobertPi » 30 lip 2021, 22:31

Ale wtopa <glupek2> . Wszystko przez wakacje i brak urlopu.
Ale już niedługo i mam nadzieję, że w tym roku uda się zejść ze średnią poniżej 5l <jupi> .
Sorki, znowu nie ten wątek.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Shnikiel » 1 sie 2021, 14:58

child napisał(a):
Shnikiel napisał(a):Podepnę się, 20 lipca 4 przegląd, przebieg 61000, usterka – wyciek oleju (poci się) z obudowy rozrządu – ponoć uszczelka. Otrzymałem propozycję promocyjną naprawy 1445zł, podobno dwa dni pracy i nie policzyli wszystkich roboczogodzin


Jeśli to uszczelka pod pokrywą rozrządu, to znalazłem opis dotarcie do niej w manualu serwisowym:

Cylinder Head Cover Removal Note
1. Disconnect the OCV connector.
2. Remove the wiring harness clips secured to the cylinder head cover.
3. Remove the wiring harness clip secured to the intake manifold as shown in the figure, and set the wiring harness aside.
4. Disconnect the ventilation hose.
5. Disconnect the brake vacuum hose from the intake manifold and set it aside.
6. Remove the catch tank with the evaporative hose still connected and set it aside. (SKYACTIV-G 2.5) (See PURGE SOLENOID VALVE
REMOVAL/INSTALLATION [SKYACTIV-G 2.0, SKYACTIV-G 2.5].)
7. Remove the cylinder head cover.


Oczywiście założenie nowej uszczelki jest bardziej skomplikowane, bo trzeba jeszcze zapodać uszczelniacz w kilku miejscach <glupek2>
Chciałbym poznać człowieka, któremu zajęłoby to dwa dni. Nie – jednak nie chciałbym ;)


Dzięki za odpowiedź, w ofercie aso jest trochę więcej pozycji niż w manualu – załącznik
Na przeglądzie wyciek wyczyścili także ja już nic nie zobaczyłem, muszę odtworzyć na większym ekranie ten filmik który przysyłają w smsie.
Na razie pojeżdżę i będę obserwował.
A co do rozszerzonej gwarancji to problem jest taki że sprzedawcy o tym nie informują, przy 3” na 100% nie mam podpisanej polisy i nie mam do niej warunków, dlatego byłem zdziwiony jakimiś wyłączeniami. przy żony samochodzie już mam komplet dokumentów, no ale w międzyczasie zmienił się właściciel salonu, poprzedni właściciel miał nieciekawe opinie i jakoś brak kompletu dokumentów mnie nie zdziwił.
Skoro piszecie że to jest typowe to ok, szkoda że nie dopatrzyli się tego na gwarancji – ale przetrawię, tak jak [tiiit]..wy miękki i cienki lakier ( machine grey ale chyba wszystkie tak mają), do skrzyni biegów która nie jest idealna też jakoś się przyzwyczaiłem.
We wrześniu wstawię go do aso i niech dla świętego spokoju ogarną to co mają
Pozdrawiam wszystkich
Załączniki
52FDC32A-34C3-41E6-9D65-CA241F1E6C24.jpeg
Początkujący
 
Od: 28 lip 2021, 12:57
Posty: 2
Auto: Mazda 3 2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323