Jaką benzynę tankujecie do swoich mazd?
A co z paliwami 95+ czyli z dodatkami uszlachetniającymi, czy w stosunku do zwykłych 95-ek są lepsze dla silników w ogóle, w szczególności Skyativ-G? W swojej ofercie mają je np. Shell (V-Power 95), albo CircleK (95 milesPLUS). BP zaś oferuje takie paliwa w całej gamie i określa jako Active. Reklamowane są one takimi sloganami jak np.:
SHELL:
Poczuj moc
Czy wiesz, że zaawansowana technologia czyszcząca w paliwach Shell V-Power pomaga poprawić moc silnika, a także zwiększyć wydajność paliwa do maksimum? Poczuj tę moc. Wybierz Shell V-Power.
Poczuj pewność
Składniki paliwa Shell V-Power zmniejszające tarcie działają w samym sercu Twojego silnika, by jego kluczowe elementy poruszały się płynnie.
CircleK:
Produkty premium pod marką milesPLUS® opracowaliśmy z myślą o większej mocy i lepszym przyspieszeniu. Stworzone przez ekspertów paliwo najwyższej jakości dba o silnik i pomaga mu działać płynniej i wydajniej – tak, aby służył ci jak najdłużej i jak najlepiej.
milesPLUS® 95 benzyna
Więcej energii do jazdy? Proszę bardzo! Nowa benzyna premium zawiera modyfikator tarcia, który wydobywa z silnika MOC, o jaką do tej pory nawet go nie podejrzewałeś. Do tego utrzymuje silnik w czystości, chroni przez korozją i zużyciem, przedłużając jego żywotność. Czystszy i bardziej wydajny silnik to więcej energii, a jednocześnie obniżone do 3% zużycie paliwa. 95-oktanowe paliwo milesPLUS® 95 jest zgodne z wymogami normy PN-EN 228 i jest przeznaczone do stosowania w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym. Liczba oktanowa „RON 95”, jest zgodna z wymaganiami i zaleceniami większości producentów samochodów. W razie wątpliwości, należy sprawdzić minimalną wymaganą liczę oktanową w instrukcji obsługi pojazdu lub w stacji ASO.
BP:
Wszystkie nasze nowe paliwa posiadają teraz technologię ACTIVE – to nazwa, którą określamy naszą wyjątkową mieszankę zawierającą specjalne składniki opracowane i przetestowane przez naszych inżynierów w celu potwierdzenia ich zaawansowanej i wyjątkowo efektywnej skuteczności w usuwaniu zanieczyszczeń.
Oznacza to, że po raz pierwszy także nasza benzyna bezołowiowa 95 usuwa z silnika zanieczyszczenia, które mogą pozostawiać zwykłe paliwa*. Przy regularnym stosowaniu benzyna bezołowiowa 95 BP z technologią ACTIVE pomaga:
przywrócić wydajność silnika, dzięki czemu będzie pracował jak nowy
przejechać więcej kilometrów na jednym baku
zapewnić płynną jazdę
uniknąć ryzyka związanego z koniecznością nieplanowanych napraw
* Paliwa bez dodatków spełniające jedynie podstawową Polską Normę PN-EN.
Czy w kontekście zmniejszenia zanieczyszczeń i ochrony silnika ma to rzeczywiście znaczenie i warto do takiego paliwa dopłacać?
A wracając jeszcze do paliw na stacjach marketowych (Auchan, Carrefour itp.) – czy one przyp. nie mają ddoatków bio, co też w jakimś stopniu uzasadaniałoby ich niższą cenę niż na Orlenie?
SHELL:
Poczuj moc
Czy wiesz, że zaawansowana technologia czyszcząca w paliwach Shell V-Power pomaga poprawić moc silnika, a także zwiększyć wydajność paliwa do maksimum? Poczuj tę moc. Wybierz Shell V-Power.
Poczuj pewność
Składniki paliwa Shell V-Power zmniejszające tarcie działają w samym sercu Twojego silnika, by jego kluczowe elementy poruszały się płynnie.
CircleK:
Produkty premium pod marką milesPLUS® opracowaliśmy z myślą o większej mocy i lepszym przyspieszeniu. Stworzone przez ekspertów paliwo najwyższej jakości dba o silnik i pomaga mu działać płynniej i wydajniej – tak, aby służył ci jak najdłużej i jak najlepiej.
milesPLUS® 95 benzyna
Więcej energii do jazdy? Proszę bardzo! Nowa benzyna premium zawiera modyfikator tarcia, który wydobywa z silnika MOC, o jaką do tej pory nawet go nie podejrzewałeś. Do tego utrzymuje silnik w czystości, chroni przez korozją i zużyciem, przedłużając jego żywotność. Czystszy i bardziej wydajny silnik to więcej energii, a jednocześnie obniżone do 3% zużycie paliwa. 95-oktanowe paliwo milesPLUS® 95 jest zgodne z wymogami normy PN-EN 228 i jest przeznaczone do stosowania w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym. Liczba oktanowa „RON 95”, jest zgodna z wymaganiami i zaleceniami większości producentów samochodów. W razie wątpliwości, należy sprawdzić minimalną wymaganą liczę oktanową w instrukcji obsługi pojazdu lub w stacji ASO.
BP:
Wszystkie nasze nowe paliwa posiadają teraz technologię ACTIVE – to nazwa, którą określamy naszą wyjątkową mieszankę zawierającą specjalne składniki opracowane i przetestowane przez naszych inżynierów w celu potwierdzenia ich zaawansowanej i wyjątkowo efektywnej skuteczności w usuwaniu zanieczyszczeń.
Oznacza to, że po raz pierwszy także nasza benzyna bezołowiowa 95 usuwa z silnika zanieczyszczenia, które mogą pozostawiać zwykłe paliwa*. Przy regularnym stosowaniu benzyna bezołowiowa 95 BP z technologią ACTIVE pomaga:
przywrócić wydajność silnika, dzięki czemu będzie pracował jak nowy
przejechać więcej kilometrów na jednym baku
zapewnić płynną jazdę
uniknąć ryzyka związanego z koniecznością nieplanowanych napraw
* Paliwa bez dodatków spełniające jedynie podstawową Polską Normę PN-EN.
Czy w kontekście zmniejszenia zanieczyszczeń i ochrony silnika ma to rzeczywiście znaczenie i warto do takiego paliwa dopłacać?
A wracając jeszcze do paliw na stacjach marketowych (Auchan, Carrefour itp.) – czy one przyp. nie mają ddoatków bio, co też w jakimś stopniu uzasadaniałoby ich niższą cenę niż na Orlenie?
testowałem kilka zbiorników Shell V-Power
Spalanie takie same a może i wyższe niż na Auchan
co do Auchan, to tankuje tam już od kilku lat
paliwo to same co i na Orlenie, tylko tańsze, bo
1. Nie ma wypasionej stacji o kiblami i parówkami
2. Mniej personelu
3. To jest marketing i zachęcanie klientów do robienia zakupów u nich
To wszystko pozwala robić minimalna marze, i przez ogromne ilości kupowanego paliwa dostawać dobra cenę hurtowa na zakup.
Mam po drodze dom-praca-dom, może z 10 stacji BP/Shell/Orlen
Na żadnej z nich nie ma takich kolejek jak na Auchan.
A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże, i nie jest złe, bo wtedy nie było by takich kolejek.
OK, na innych też czasem widzę kolejki, ale bardzo rzadko, i to przez tych, co idą zapłacić, a tam jeszcze siku, a tam jeszcze hot dog....
I to tez dla mnie ogromny plus dla Auchana, bo jade tankować, i tankuje, a nie denerwuje się w kolejce przez parówkarzy...
Już wiele razy widziałem jak na stacji Auchan stała beczka Orlen i zlewała paliwo
Już na kilku autach, przez ostatnich kilka lat, w 95% tankuje na Auchan i nigdy nie było żadnego problemu
A w przeliczeniu na zl/km, to Auchan zawsze u mnie wychodzi najtaniej
Spalanie takie same a może i wyższe niż na Auchan
co do Auchan, to tankuje tam już od kilku lat
paliwo to same co i na Orlenie, tylko tańsze, bo
1. Nie ma wypasionej stacji o kiblami i parówkami
2. Mniej personelu
3. To jest marketing i zachęcanie klientów do robienia zakupów u nich
To wszystko pozwala robić minimalna marze, i przez ogromne ilości kupowanego paliwa dostawać dobra cenę hurtowa na zakup.
Mam po drodze dom-praca-dom, może z 10 stacji BP/Shell/Orlen
Na żadnej z nich nie ma takich kolejek jak na Auchan.
A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże, i nie jest złe, bo wtedy nie było by takich kolejek.
OK, na innych też czasem widzę kolejki, ale bardzo rzadko, i to przez tych, co idą zapłacić, a tam jeszcze siku, a tam jeszcze hot dog....
I to tez dla mnie ogromny plus dla Auchana, bo jade tankować, i tankuje, a nie denerwuje się w kolejce przez parówkarzy...
Już wiele razy widziałem jak na stacji Auchan stała beczka Orlen i zlewała paliwo
Już na kilku autach, przez ostatnich kilka lat, w 95% tankuje na Auchan i nigdy nie było żadnego problemu
A w przeliczeniu na zl/km, to Auchan zawsze u mnie wychodzi najtaniej
Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
child napisał(a):Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
wiele moich kolegów, które maja LPG i tankują paliwo raz na kilka miesięcy, czasami nawet maja problem z odpalaniem auta i jeździe na benzynie
jak paliwo leżakuje miesiąc w zbiorniku na stacji, a potem jeszcze kilka miesięcy w zbiorniku auta, to jest już ogromna i wyczuwalna różnica
kolega który pracował kiedyś w centrali jednej wielkiej sieci paliw, mówił ze jak ładowali na któraś stacje paliwo, które schodziło dłużej niż 3msc, to leciały im KPI, a to już cos znaczy...
znaczy ze paliwo traci swoje właściwości i jest ryzyko niezadowolonych klientów i reklamacji
i pomimo prawie pełnych zbiorników musieli tam dolewać świeżego paliwa
child napisał(a):Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
Potwierdzam co pisze Kritik. Zimując motocykle (nie popierdółki, tylko fz6 i r1) zawsze po 3-4 miesiącach był problem z odpaleniem i ogólnie pracą silnika na paliwie, które stało w baku przez ten okres. A bak był zawsze pełen, aby zmniejszyć ryzyko korozji (mit czy nie mit, tak robiłem). Uprzedzając, nie były to stare majace problemy z odpalaniem strucle, tylko kilkuletnie zadbane i regularnie seriwsowane sprzęty.
piotear napisał(a):child napisał(a):Kritik napisał(a):A to znaczy ze paliwo szybko schodzi, zawsze świeże,
To dbanie o świeżość paliwa to jest jakaś obsesja. To nie bułki, że muszą być świeże, bo następnego dnia już jest wyraźna różnica.
Potwierdzam co pisze Kritik. Zimując motocykle (nie popierdółki, tylko fz6 i r1) zawsze po 3-4 miesiącach był problem z odpaleniem i ogólnie pracą silnika na paliwie, które stało w baku przez ten okres. A bak był zawsze pełen, aby zmniejszyć ryzyko korozji (mit czy nie mit, tak robiłem). Uprzedzając, nie były to stare majace problemy z odpalaniem strucle, tylko kilkuletnie zadbane i regularnie seriwsowane sprzęty.

piotear napisał(a):Zimując motocykle (nie popierdółki, tylko fz6 i r1) zawsze po 3-4 miesiącach był problem z odpaleniem i ogólnie pracą silnika na paliwie, które stało w baku przez ten okres.
Zimowanie to jedna rzecz – nie twierdzę, że żadne procesy nie zachodzą w paliwie i że nie mogą w końcu wyniknąć z nich problemy.
Chodzi mi o paranoję polegającą na uganianiu się po stacjach za "świeżym paliwem". Myślicie, że paliwo stoi w zbiornikach na stacji kilka miesięcy?
Dziwna ta stacja, która przez kilka miesięcy nie potrafi sprzedać paliwa ze zbiornika. Największe jakie znalazłem to 120 m3. To daje jakieś 100 dwudziestolitrowych tankowań dziennie przez 2 miesiące. Szału nie ma. A przecież nie każda stacja ma tak duży zbiornik. I paliwo uzupełnia się gdy zbiornik jest prawie a nie całkiem pusty, Jak dla mnie "nie świeże" paliwo ma nie więcej niż miesiąc a penie dużo mniej.
RobertPi napisał(a):Dziwna ta stacja, która przez kilka miesięcy nie potrafi sprzedać paliwa ze zbiornika. Największe jakie znalazłem to 120 m3. To daje jakieś 100 dwudziestolitrowych tankowań dziennie przez 2 miesiące. Szału nie ma. A przecież nie każda stacja ma tak duży zbiornik. I paliwo uzupełnia się gdy zbiornik jest prawie a nie całkiem pusty, Jak dla mnie "nie świeże" paliwo ma nie więcej niż miesiąc a penie dużo mniej.
jeżeli chodzi o paliwa "premium" na stacjach w nie bardzo popularnych miejscach, to mógł by się zdiwic...
i taki 1-2 miesięczne paliwo premium za 4,8zl może miec już gorsze parametry i auto będzie gorzej jechać niż na świeżym z Auchan za 4,1zl
Tu zgoda ale znając popyt zamawia się odpowiednią ilość towaru. Żeby "nie zalegał na pułkach".
Taka podstawowa zasada biznesu
.
Zbiorniki na paliwo premium też pewnie są mniejsze.
Taka podstawowa zasada biznesu
Zbiorniki na paliwo premium też pewnie są mniejsze.
RobertPi napisał(a):Tu zgoda ale znając popyt zamawia się odpowiednią ilość towaru. Żeby "nie zalegał na pułkach".
Taka podstawowa zasada biznesu.
Zbiorniki na paliwo premium też pewnie są mniejsze.
no tutaj już wchodzi w grę cena zakupu i MOQ
ale to już zupełnie inne Supply Chainowe tematy

Dmb_T napisał(a):Leję regularnie od dwóch lat na Auchanie, tanio, czasem nawet bardzo tanio w stosunku do cen. Auto jeździ bez żadnych zastrzeżeń.
Po co przepłacać?
również tankuje już kilka lat na Auchan, kilka rożnych aut, i wszystko OK
Co ty Piszesz parę miesięcy xd w wojsku 5 lat w zbiornikach leży 98 po czym jest tankowany sprzęt a kolejne silosy są uzupełniane pozdro
- Od: 2 sie 2024, 19:24
- Posty: 1
- Auto: Mazda 3 hatchback 2018r 121 kw165 katalogowo od 154-165 po chip tuning 170 km
Podobno Skyactive (jest też tutaj na formu) są dostrojone pod paliwo 98. Mapa dopasowana pod 98.
Teoretycznie widziałem nawet wyniki z hamowni, że nasze 2.0 Skyactive w wersji 165KM na paliwie 98 mają 172-174KM oraz ok + 10Nm momentu więcej. Na 95-tce parametry bliższe seryjnym.
Sprawa dodatkowa, że auto zmienia mapę i dopasowuje wyprzedzenie zapłonu i inne parametry jak przejedziecie na 98-ce nieco większy dystans. Oczywiście możliwe że to samosugestia i wytwór wyobraźni ale wg. mnie auto jest nieco żwawsze tak po 2/3 pełnych tankowaniach 98.
Teoretycznie widziałem nawet wyniki z hamowni, że nasze 2.0 Skyactive w wersji 165KM na paliwie 98 mają 172-174KM oraz ok + 10Nm momentu więcej. Na 95-tce parametry bliższe seryjnym.
Sprawa dodatkowa, że auto zmienia mapę i dopasowuje wyprzedzenie zapłonu i inne parametry jak przejedziecie na 98-ce nieco większy dystans. Oczywiście możliwe że to samosugestia i wytwór wyobraźni ale wg. mnie auto jest nieco żwawsze tak po 2/3 pełnych tankowaniach 98.
I super, jeśli lepiej jeździe to lej 98.
Tylko pytanie jak wytłumaczyć, że seryjne 1,5 w zależności od modelu M2 90 KM lub M3 101 KM ma na hamowni przy 95 oktanach 120 kucy i moment 160-170? Według mnie Mazda tak ma, że zaniża realne dane. Pewnie ma to jakieś uzasadnienie.
Tak na marginesie jak wcześniej w BK jeździłem na 98 to jedyne co osiągnąłem to wyższe spalanie.
Może skyactiv jest bardziej elastyczny ale ja osobiście sensu nie widzę lania 98.
Tylko pytanie jak wytłumaczyć, że seryjne 1,5 w zależności od modelu M2 90 KM lub M3 101 KM ma na hamowni przy 95 oktanach 120 kucy i moment 160-170? Według mnie Mazda tak ma, że zaniża realne dane. Pewnie ma to jakieś uzasadnienie.
Tak na marginesie jak wcześniej w BK jeździłem na 98 to jedyne co osiągnąłem to wyższe spalanie.
Może skyactiv jest bardziej elastyczny ale ja osobiście sensu nie widzę lania 98.
Wszystko zależy czy mapa jest zestrojona pod 98, jeśli nie jest to takie paliwo nic nie da. Może wtryski będą w lepszej kondycji.
Silnik musi być zestrojony, skyqctive niby jest.
Co do 1.5 i wyników z hamowni nie wypowiadam się bo nie znam sprawy.
Silnik musi być zestrojony, skyqctive niby jest.
Co do 1.5 i wyników z hamowni nie wypowiadam się bo nie znam sprawy.
1,5 to też skyactive a 2.0 szczególnie w wersji 120 KM ma więcej niż podaje fabryka. Pomiary zrobione przez DISI-tune najlepiej przedstawiają rzeczywistość.
Jeśli silniki skyactive byłyby zestrojone po 98 to wymóg lania takiego paliwa widniałby w instrukcji oraz pod klapką wlewu a go nie ma. Tam jest, że minimum to 95 oktanów. Silnik w pewnym zakresie będzie próbował opóźniać zapłon ale to wszystko w założonym przez "mapę silnika" zakresie. Te dodatkowe 3 oktany to teoretycznie + 3,16% wzrostu mocy/momentu ale realnie wszystko zależy od sposobu jazdy i obciążenia silnika.
Według mnie w normalnej eksploatacji efekt "lepszego" paliwa jest pomijalny.
Jeśli silniki skyactive byłyby zestrojone po 98 to wymóg lania takiego paliwa widniałby w instrukcji oraz pod klapką wlewu a go nie ma. Tam jest, że minimum to 95 oktanów. Silnik w pewnym zakresie będzie próbował opóźniać zapłon ale to wszystko w założonym przez "mapę silnika" zakresie. Te dodatkowe 3 oktany to teoretycznie + 3,16% wzrostu mocy/momentu ale realnie wszystko zależy od sposobu jazdy i obciążenia silnika.
Według mnie w normalnej eksploatacji efekt "lepszego" paliwa jest pomijalny.
Nie będzie na klapce szanowny Panie Kolego info że min 98, gdy auto prawidłowo jeździ również na 95 Zawsze podaje się minimalną zalecaną liczbę oktanową. Auto lata jak trzeba zarówno na 95 jak i 98.
W instrukcji na inne rynki ktoś pisał, że jest info o 98, zdaje się że na rynek Japonii ale jeszcze gdzieś.
Aby nie straszyć lub odstraszać potencjalnych nabywców w Polsce np. zrezygnowali z informacji, że zalecana jest 98. Tego do końca nie wiem, przytaczam co zasłyszałem.
Każdy niech traktuje to jak chce.
W instrukcji na inne rynki ktoś pisał, że jest info o 98, zdaje się że na rynek Japonii ale jeszcze gdzieś.
Aby nie straszyć lub odstraszać potencjalnych nabywców w Polsce np. zrezygnowali z informacji, że zalecana jest 98. Tego do końca nie wiem, przytaczam co zasłyszałem.
Każdy niech traktuje to jak chce.
Też uważam, że każdy tankuje co chce. Jego pieniądze
Ale w niemieckich autach też jest 95. Lepiej Niemców nie drażnić
.
Ale w niemieckich autach też jest 95. Lepiej Niemców nie drażnić
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości