Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?

Postprzez marlad » 29 mar 2017, 19:12

ellipsis napisał(a):Jeżeli wersja 120 i 165 to dokładnie te same silniki to rozumiem, że oryginalna wersję 165km też można podkrecić za pomocą tej mapy do tych 180KM i 225nm ?

Dokładnie tak :
https://chiptuningpro.pl/chip-tuning/ma ... -g-165-km/
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 18:06
Posty: 225 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez rafs24 » 29 mar 2017, 19:26

mf113 napisał(a):
rafs24 napisał(a):Kusi mnie odblokowanie swojego silnika, może w wakacje się skuszę :) Na koniec maja lub na początku czerwca pojadę na przegląd i spytam się w aso co o tym sądzą w kwestii gwarancji :geek: I jakie są koszty takiego programu, nikt nie podaje ceny za modyfikacje, to jakaś tajemnica czy co? :P Może ktoś wysłać na priv informację z kosztami, z góry dziękuję za taką informację.

HTC#10

W serwisie lepiej nie pytaj – bo sobie zapiszą i sprawdzą na przeglądzie ;)
Ja odblokowałem i nie poznaję samochodu <serduszka>

W sumie racja. Zawsze można zadzwonić do innego serwisu incognito i się zapytać co oni na to 8-) A co do odblokowania silnika to rozumiem, że polecasz? :P

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez mf113 » 29 mar 2017, 19:53

Wcześniej jeździłem 120 i 165 i nie za wiele czułem. Ale to pewnie emocje przy zakupie.
Potem rok jazdy, wakacje z załadowanym wozem i ponownie pojeździłem 165. Na szczęście brat ma 165 – więc mam komfort. W weekend się porównamy :D
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2016, 23:31
Posty: 296 (5/13)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyPassion
Benzyna 2.0 MT 120KM-->175KM
2015

Postprzez tomeq83 » 23 kwi 2017, 08:29

Tak z ciekawości pytam, czy ktoś z kolegów którzy zrobili chuptuning M3 120KM robili pomiar przyspieszenia 0-100km/h? Katalogowo niby w okolicach 8,9s.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez krabdul » 23 kwi 2017, 09:24

Na serii te 8.8/8.9s jest mało realne. Raczej takie 9.5-10s
Po odblokowaniu wychodzi ok 8.2s, ale z dodatkowym wytłumieniem, narzędziami i belkami na dachu. Bez tego badziewia 8 możesz liczyć.
Większy zysk jest później, bo do 0-160 km/h na serii wychodzi ok 24s a po modzie ok 19s. Do 190 km/h ok 30s

60-100 km/h na ciężkich zimówkach i też z tym badziewiem wychodzi mniej więcej tak:

4 bieg: 8.5s
3 bieg: 6s
2 bieg: 4s

Jak oglądam filmiki na yt to przyspieszenia (nie elastyczność) wychodzi taka jak w kompaktach 1.4-1.6T (140-170KM) tyle, że ja mam bardzo małe przekłamanie licznika a te z filmików mogą mieć już "normalne" ale nie muszą oczywiście.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 625 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez tomeq83 » 23 kwi 2017, 10:44

krabdul, dzięki za odpowiedź.

Tak dla "porównania" pomiary z seryjnego automata https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiar ... 525356870/

Mazda 3 III Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 120KM 2013-2016

Stan nawierzchni: mokro

Opony: zimowe

Skrzynia biegów: automatyczna

Liczba osób w aucie: 1
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,4 s
Przyspieszenie od 0 do 50 km/h: 3,1 s
Przyspieszenie na 4. biegu od 60 do 100 km/h: 8,1


Myślę, że w skrzyni MT jednak na letnich oponach, bez załadunku i na suchej nawierzchni da się osiągnąć katalogowe przyspieszenie.

Dziwna jest tylko różnica przyspieszeń 60-100 na 4 biegu.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez krabdul » 23 kwi 2017, 20:53

tomeq83 napisał(a):Dziwna jest tylko różnica przyspieszeń 60-100 na 4 biegu.

Nie jest dziwna bo z tego co oglądam filmiki to w automatach są różne długości biegów.
Niektóre mają takie jak G120 a niektóre ciut krótsze, ale nie takie jak G165
Na filmiku widać, a nawet bardziej słychać, że przy 90 zmienia bieg na 3kę, więc tu masz raczej tę krótszą skrzynię. Ja na 2ce przed odblokowaniem ciągnąłem do 110 (choć sens był do 90), a po do 120 bo mam przesuniętą odcinkę do 7000rpm, ale więcej jak 110-115 i tak nie ma sensu.

Nawet jakby na filmiku była ta dłuższa skrzynia to dochodzą jeszcze 2 inne rzeczy. Ja elastyczność mierzyłem na zimowych 18" z bagażami i pasażerką :) a zakres obrotów przy tych prędkościach na 4tym biegu i tak nie wkracza na obszar gdzie po odblokowaniu zaczyna się coś dziać. Jedynie masz zysk ok 5Nm. Na filmiku jest skyenergy z butem 16" i gościu 100kg ale ja z żoną i gratami do kupy miałem jakieś 200kg :)

Także samemu i bez bagażu pewnie te 8 też by wyszło mimo cięższych kół (chodzi o moment bezwładności a nie o samą masę) i gorszego przełożenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 625 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez dydek » 24 kwi 2017, 08:03

Czy masz może gdzieś filmik gdzie przełożenia AT są takie jak manual ? Zawsze mi się wydawało że w 3 AT ma zawsze takie same przełożenia które jak napisałes są trochę krótsze niż MT.
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2016, 12:26
Posty: 86 (0/2)
Auto: Mazda3 2.0AT `16 skypassion

Postprzez krabdul » 24 kwi 2017, 08:11


Zmienia z 3 na 4 przy 160 i wskakuje 5000rpm, potem ciągnie do 220 na 4ce czyli do ok ok 6900rpm.
Ponoć bezpiecznie te silniki do 7300 się kręcą, tyle że od 6500 już niewiele się dzieje. Ja przedłużyłem odcinkę głównie dla 1nki. Wszystko widać w odpowiednim wątku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 625 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez wojtas82 » 10 maja 2017, 11:45

Zastanawiam się jakie są różnice między silnikiem do Mazdy 3 w wersji 120KM a 165KM.
Na początku nurtowało mnie jak z silnika 120KM wyciągnęli dodatkowe 45KM, oba silniki mają jednakową pojemność 2L.

W salonie dowiedziałem się że to silnik 165KM ma naturalną moc, a wersja 120KM została ograniczona – w jaki sposób? sprzedawca z salonu nie był w stanie wytłumaczyć. Domyślam się że komputer podaje do cylindrów mniej mieszanki paliwowo-powietrznej. Poza tym wszystkie elementy przenoszące energię od wału korbowego na koła muszą być wykonane z solidniejszych materiałów, co tłumaczy wyższą cenę (+ 4 500 zł) za silnik 165 KM w porównaniu do 120 KM.

Tak z ciekawości zapytałem się sprzedawcy czy jest możliwość odblokowania mocy w silniku 120 KM za pomocą zmiany w konfiguracji w komputerze. Gość stwierdził że nie jest to możliwe, bo ludzie kupowaliby Mazdę 3 z silnikiem 120KM i odblokowali moc na 165 KM (nie wspominając o utracie gwarancji).

Jakie jest wasza wiedza na temat uzyskania mocy 165 KM w porównaniu do silnika 120KM (czy gość z salonu mówił prawdę) i co z odblokowaniem mocy przez zmianę konfiguracji w komputerze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2017, 14:53
Posty: 31 (8/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM HB SkyActiv-G 120KM 6MT 1998ccm 2016

Postprzez rafs24 » 10 maja 2017, 11:50

Masz taki wątek już, wszystko w nim zostało napisane :)
viewtopic.php?t=168781

HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez brii » 10 maja 2017, 12:03

wojtas82 napisał(a):Poza tym wszystkie elementy przenoszące energię od wału korbowego na koła muszą być wykonane z solidniejszych materiałów, co tłumaczy wyższą cenę (+ 4 500 zł) za silnik 165 KM w porównaniu do 120 KM.

Przepraszam ale <lol> hahaha
Płaci się tylko za inny wsad do kompa, utrata gwarancji w tym przypadku powiedziałbym, że jest mocno dyskusyjną sprawą ;) Różnią się tylko przełożenia skrzyni biegów – na co dzień najlepszą kombinacją jest skrzynia z wersji 120KM + soft ze 165KM.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8821 (89/218)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez wojtas82 » 10 maja 2017, 13:46

no i ładnych rzeczy się dowiedziałem ;)

nie pozostaje nic innego jak rozejrzeć się za Mazdą 3 z silnikiem 120KM i odblokować moc (zamiana mapy silnika w ECU) na hamowni.

W ten sposób można wycisnąć 180KM i 220Nm (oba przy 6,5k RPM) z silnika 120KM.

Przy obrotach do 4,5k RPM oba silniki zachowują się identycznie, a dopiero po przekroczeniu magicznych 4,5k RPM seryjny silnik 120KM jest elektronicznie dławiony.

Teraz nie mam wątpliwości, że nie opłaca się dopłacać 4 500 zł za wersję 165KM w salonie, bo to kwestia konfiguracji oprogramowania, a nie lepszej jakości materiałów.

Dzięki za wskazanie właściwych wątków na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2017, 14:53
Posty: 31 (8/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM HB SkyActiv-G 120KM 6MT 1998ccm 2016

Postprzez wojtas82 » 10 maja 2017, 14:24

ponawiam pytanie zadane jakiś czas temu, bo dotąd nie padła odpowiedź.

Jak wygląda kwestia gwarancji po modyfikacji mapy silnika (ECU) na hamowni?

Czy podczas wizyty w ASO mechanicy są w stanie poznać, że ustawienia w komputerze zostały zmienione?
Domyślam się że to kwestia podłączenia samochodu do komputera diagnostycznego i tam już wszystko widać jak na dłoni.

a i jeszcze kwestia danych w dowodzie rejestracyjnym ;) czy po wizycie na hamowni trzeba zaktualizować dowód rejestracyjny (i zapłacić wyższe OC)?

na 99% technik pracujący na SKP nie będzie w stanie poznać podczas przeglądu technicznego, że autko zostało podkręcone. A skoro na SKP nie poznają to i w urzędzie, bo niby skąd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2017, 14:53
Posty: 31 (8/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM HB SkyActiv-G 120KM 6MT 1998ccm 2016

Postprzez krabdul » 10 maja 2017, 14:30

Póki nic z silnikiem nie zgłosisz to sami z siebie raczej nie będą gmerać. Gdyby ASO dostało takie odgórne polecenie od Mazdy to ta wiele by straciła wizerunkowo.

Nikt kto ma nową mapę się raczej tym nie chwali w ASO, więc nie oczekuj konkretnej odpowiedzi.

Co do dowodu to każda 120tka powinna mieć zmieniony, bo gratis 20KM chyba nie mieści się w normie ;)

Żyj autem, nie strachem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 625 (2/25)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Wcześniej: BM'15 i GG'02

Postprzez popi2009 » 10 maja 2017, 15:57

poza tym jak widać 120tki czasem uzyskają nawet 140 seryjnie i zdarzją sie takie ze blokada przepustnuicy jest na 5500 a nie 4500 – zatem wiesz to tak jakbys tracil gwarancje za to że mazda dala Ci 20KM w gratisie?
popi2009
 

Postprzez Grand Tour » 29 sie 2017, 06:26

Mimo, że w temacie powiedziano już naprawdę dużo mam jeszcze drobne pytanie. Czy modyfikacja ECU może mieć znacząco negatywny wpływ na skrzynię i sprzęgło? Jak już wiemy seryjne mazdy 120 od 165 różnią się mi. Skrzynią.

Czy nie jest tak, że skrzynia seryjna z 120 może z jakiegoś powodu nie wytrzymać mocy generowane przez podkręcony silnik? Kiepski ze mnie mechanik więc jeżeli odpowiedź jest banalna przepraszam :). Czytam o temacie całkiem sporo ale nigdzie nie natknąłem się na odpowiedź. Czy to samo może dotyczyć sprzęgła?
Początkujący
 
Od: 21 sie 2017, 21:20
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM HB (2014). Benzyna 2.0 120+. Manual. Przebieg ~55k.

Postprzez esem » 29 sie 2017, 06:58

Grand Tour napisał(a):Mimo, że w temacie powiedziano już naprawdę dużo mam jeszcze drobne pytanie. Czy modyfikacja ECU może mieć znacząco negatywny wpływ na skrzynię i sprzęgło? Jak już wiemy seryjne mazdy 120 od 165 różnią się mi. Skrzynią.

Czy nie jest tak, że skrzynia seryjna z 120 może z jakiegoś powodu nie wytrzymać mocy generowane przez podkręcony silnik? Kiepski ze mnie mechanik więc jeżeli odpowiedź jest banalna przepraszam :). Czytam o temacie całkiem sporo ale nigdzie nie natknąłem się na odpowiedź. Czy to samo może dotyczyć sprzęgła?

Tego wątku nikt nie ujawnia bo pewnie nie ma jeszcze doświadczeń a jak są to nikt nie chce się pochwalić. <faja>
Skrzynia liczona i wykonana pod 120KM nie musi być niezawodna dla 165KM – znane są przypadki innych marek gdzie chipowanie silników powodowało że łożyska w skrzyniach wytrzymywały ok. 6 miesięcy. <czytaj>
Czyli czekamy na pierwsze relacje tych co chipowali silnik nie zmieniając skrzyni biegów <ok> Też mnie interesuje jak się sprawują skrzynie pod 120KM traktowane jako skrzynie pod 165KM <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 293 (2/8)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez DISItune » 29 sie 2017, 07:19

Bazując na serwisówce skrzynia w benzynowych 3kach (i 1.5D) jest jedna (C66M-R) . W zależności od wyposażenia lub nie w i-ELOOP i rynku różnią się przełożeniem głównym oraz przełożeniami 1szego i wstecznego biegu. Sprzęgło jest takie samo. W przypadku A/T (FW6A-EL) jest jeszcze prościej, skrzynia w zależności od silnika i wyposazenia w start/stop/i-ELOOP różni się tylko przełożeniem głównym wszystkich benzynach które oferują, czyli w zależności od rynku 2.0 120/165 i 2.5 192.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1474 (17/11)
Skąd: Warszawa
Auto: S197 GT 4.6 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez sevecc » 29 sie 2017, 08:19

DISItune napisał(a):Bazując na serwisówce skrzynia w benzynowych 3kach (i 1.5D) jest jedna (C66M-R) . W zależności od wyposażenia lub nie w i-ELOOP i rynku różnią się przełożeniem głównym oraz przełożeniami 1szego i wstecznego biegu. Sprzęgło jest takie samo. W przypadku A/T (FW6A-EL) jest jeszcze prościej, skrzynia w zależności od silnika i wyposazenia w start/stop/i-ELOOP różni się tylko przełożeniem głównym wszystkich benzynach które oferują, czyli w zależności od rynku 2.0 120/165 i 2.5 192.


Czyli mówiąc krótko jeb.. skrzynia czy nie jeb... ?

oto jest pytanie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 09:08
Posty: 361 (55/15)
Auto: Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Mazda CX-30 100th Anniversary edition

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323