Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?

Postprzez Dabek007 » 20 mar 2017, 23:02

Tak czytam Wasze opinie o spalaniu , dodam swoje doświadczenia :

Citroen C4 VTR 1,6 16V z 2006 spala od 9 do 10 l w mieście . Masa pojazdu ponad 1300 kg.
Zanim kupiłem C4 wiedziałem w co się pakuje.

Podobnie z Mazdą , z forum wiedziałem że to 5 l na 100 km raczej nie spali ,
ale wiem że przyjemności należy szukać gdzie indziej :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2017, 23:01
Posty: 25 (2/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 3 HB BN/2017 Sky Passion 165 km + Safety

Postprzez popi2009 » 21 mar 2017, 11:28

krabdul napisał(a):Mazda przy 150-160km/h pali mi ok 8l
Przy podobnych prędkościach panda 1.1 pali ok 10l
Resztę dopowiedz sobie sam.
Z pupy porównanie przy v max dla jednego z aut... jak wyżej, chociaż tam i tak mazda była tą 4l oszczędniejszą.
Mnie spalanie jak najbardziej odpowiada.


dobre..... pokonałem bo musiałem mazdą trasę rzeszów – warszawa, ok 300km

jechalem jak typowy Polak ile fabryka dała. Przypomne ze ok 50km z tej trasy to S7 ekspresowa. Dojechalem do warszawy ze spalaniem z trasy na poziomie 13,7l / 100km

nie uwierze ze komus przy 160 spala 8. koniec kropka
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 21 mar 2017, 11:45

Krabdul ale Ty masz 120tke z mega długą skrzynia. Tych aut w ogóle nie można porównywać. Jakie Ty masz obroty przy 120-160/h a jakie ja w 165tce z krótka skrzynia. Ja już kiedyś pisałem, jak jeździłem 2 dni 120tka i spalałem 7,5 litrów, gdzie moja 165tka pali 9 minimum.

FUX ale GLC 350 to Diesel, fakt sporo mocy i momentu, V6, do tego dochodzi masa i opór powietrza dla SUVa. Zgodzę się z Toba, Mazda jak na swoja mase i silniki bez turbo pali sporo (120tki to jest ewenement jesli chodzi o strojenie silnika i skrzyni biegów). Jednak 165 bliżej do turbo konkurencji a ona pali jednak mniej w takich samych warunkach a dzieki turbo dynamika jazdy jest o wiele lepsza.
Rozumiem, że są fani wolnossacych R4 i tej charakterystyki, do mnie natomiast to nie przemawia i nie czuję żadnej frajdy z jazdy takim silnikiem. Co więcej, japońskie benzyny maja dużo km, zmienne fazy itd co daje im na papierze dość wysokie parametry w stosunku do innych silników. Tylko, że w codziennej jeździe tego nie czuć. Ostatnio jechałem kolegi Astrą 1.6 PB 100km i ten silnik jadąc w obrotach normalnej codziennej jazdy do 3,5 tys wcale nie był jakoś ogromnie słabszy od mojej 2.0. Pewnie w górze obrotów opel by odstawał ale w codziennej jeździe nie czuć jakieś przepaści.

Ja jestem zawiedziony filozofia Mazdy. Materiały tandeta, hałas bardzo dokuczliwy, silnik paliwożerny o przeciętnych osiagach. No cóż pierwsza i ostatnia Mazda w moich życiu, szkoda tylko że połakomiłem się na nowe auto z salonu, które miało być takie super. W przeciwnym wypadku uciekałbym szybko z nim ale nie mogę sobie pozwolić na strate 30 tys zl..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Szarny » 21 mar 2017, 19:36

Dlaczego właściwie męczysz się z samochodem który Ci nie pasuje?

Mazdy świetnie trzymają cenę; kupiłem nową tylko dlatego że nigdzie nie było używki jak jeszcze pół roku temu szukałem. Cały czas chodzi mi po głowie zerwanie leasingu i cesja na kogoś innego, nie dlatego że samochód jest zły, ale dlatego że uświadomiłem sobie czego tak naprawdę potrzebuję i na czym mi faktycznie zależy. I nie spodziewam się tu stracić 30 tysięcy ;)
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 21:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez Mirecsk38 » 21 mar 2017, 21:53

popi2009 napisał(a):
krabdul napisał(a):Mazda przy 150-160km/h pali mi ok 8l
Przy podobnych prędkościach panda 1.1 pali ok 10l
Resztę dopowiedz sobie sam.
Z pupy porównanie przy v max dla jednego z aut... jak wyżej, chociaż tam i tak mazda była tą 4l oszczędniejszą.
Mnie spalanie jak najbardziej odpowiada.



nie uwierze ze komus przy 160 spala 8. koniec kropka

wierz, bo inaczej zle robisz. Jak zapakowana po sufit Mazda 6 G145 potrafi zrobic cca 170k ze srednia 156km/h za 8,6l, to wierze, ze G120 moze przy 160 palic kolo 8l
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 11:22
Posty: 237 (2/6)
Auto: Mazda 6 GJ, 2.0 145HP, WGN

Postprzez krabdul » 21 mar 2017, 23:09

Ja dokładnie też miałem 8.6 jak leciałem na tempomacie 160, ale jeżdżę z belkami cały rok. Przy 150 bez nich 8 do uzyskania.
My wiemy swoje, ale widocznie niektórzy znają nasze auta lepiej, albo uważają nas z nieznanych nam przyczyn za kłamców. Nie nam się tym przejmować. Pozdro <piwo>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez ellipsis » 22 mar 2017, 12:34

Szarny napisał(a):Dlaczego właściwie męczysz się z samochodem który Ci nie pasuje? Mazdy świetnie trzymają cenę;


Powiem Ci, że jeśli chodzi o strasze modele 3 i 6 to raczej ze względu na korozję na allegro stoją za psie pieniadze. Znam auta, które o wiele lepiej trzymają cene.
Teraz już skończył się bum na mazdy sky active. Sam widzę po moim mieście. Jeszcze rok,dwa non stop się widziało nowe mazdy z salonu, mozna było je zidentyfikować po tablicach rejstracyjnych. Teraz prawie żadnych nowych nie widuje, wszystko na starych numerach z przed roku, dwóch. Po tych 3-4 latach na rynku okazało się ile te auta są warte, jaką jakość prezentują. Wystarczy poczytać Facebook'a Mazdy PL czy konkurencyjne forum, opisane są chyba wszystkie bolączki nowych mazd. Ile dostaniesz za 3 letnie auto w skypasssion 60-65tys zl góra a koszt w salonie +90tys więc łatwa kalkulacja. Jest kilka mazd do sprzedania, salon pl, full opcje i stają na allegro i nikt ich nie łapie. Dlatego jeżdzę sobie dalej i proboje się cieszyć z tego co jest ;)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez sevecc » 22 mar 2017, 12:59

"Znam auta, które o wiele lepiej trzymają cene. "

Np. które?

Dla mnie to jest akademicka rozmowa.
Poczytaj na innych forach: czy to BMW, Audi, Opel, VW, obojętne – po takiej lekturze można dojść do wniosku, że żadnego auta nie warto kupować. W każdym samochodzie znajdziesz jakieś bolączki, teraz już nie ma wyjątków. Takie czasy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez popi2009 » 22 mar 2017, 15:27

a z tym ze nie warto to prwada

jedyne które faktycznie sie nie psują to toyoty i lexusy w hybrydzie


a które auto lepiej trzyma cene? wlasnie lexus w hybrydzie

ale mialem kkiedys toyote i chyba nie chcialbym wiecej

mam teraz BMW i poza tym ze fajnie za pi e r dala i moze robi "szpan" to nie uwazam zeby bylo warte swoich pieniedzy i wcale nie jest bezawaryjne
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 22 mar 2017, 17:39

Japończyki generalnie trzymają cene ale Honda i Toyota/Lexus wybitnie. Za Civica UFO z 2010 roku trzeba dać 30-35 tys aby był w godnym stanie. No ale nie o tym mowa więc kończmy off top.

Co do awaryjności BMW czy Audi, Mercedesa to Panowie bądzmy obiektywni. Tam ma sie co psuć bo jaką technologie mają te marki a jaka Mazda czy Honda, Toyota? Silniki proste, generalnie z delikatnymi modyfikacjami od 10-15 lat, żadnych bajerów elektronicznych, regulowanych zawieszeń, automaty proste hydrokinetyczne. Japońskie marki technologicznie kiedyś były wzorem a teraz są w ogonie swiata motoryzacji. Zatrzymały sie 15 lat temu i postępu żadnego, z każdym "nowym" modelem tylko buda inna a technologia ta sama. Taki Civic ile lat ma 1.8 VTEC, silnik jeszcze z czasów Accorda VI z lekkimi modyfikacjami, który miał premiere w 1998 roku to o czym my mówimy. Co to sa za parametry na dzisiejsze czasy 140km i ok 170nm momentu obr.. Wszystko dostępne przy 4500 obr, jak nie piłujesz to auto ledwo się toczy, a krecić wysoko silnik R4 i słuchać tego wycia też na dłuższa mete nie da się słuchać.

Do tej pory generalnie Japońskie auta były szczytem nudy, jeśli ktoś oczekiwał od auta tylko bezawaryjności to i mu to pasowalo. Zobaczcie, generalnie na naszych oczach Honda w europie upada, wycofali Accorda a reszta oferty szkoda gadać. Toyota też ma wycofać Avensisa za rok czy dwa i skupić sie na Suvach i autach miejskich bo nie dają rady dotrzymać kroku Passatowi czy Mondeo w segmencie D. Nie do pomyślenia, takie wielkie firmy z taką tradycja i zapleczem technologicznym.

Dopiero od paru lat Mazda czy Lexus poszły po rozum do głowy i odważyli się zaprezentować coś nowego, nowoczesnego technologicznie i stylizacyjnie. I co ruszyła sprzedaż? Ruszyła, taki Lexus sprzedaje się bardzo dobrze, Mazda też względnie dobrze.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Floyd84 » 22 mar 2017, 23:49

Ellipsis jak zwykle snujesz teorie spiskowe a fakty są takie że sprzedaż Mazdy w Polsce rośnie rok do roku w tempie dwucyfrowym – 2016 vs 2015 coś koło 20% w górę z tego co pamiętam. Poczytaj statystyki.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2015, 23:41
Posty: 91 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez Szarny » 23 mar 2017, 02:21

Przez dobre 3 miesiące nie byłem w stanie znaleźć choć JEDNEJ czerwonej M3 165 na otomoto (z Polski, serwisowanej w ASO i z 1 właścicielem).

Nie wiem gdzie te ich masy na allegro.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 21:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez popi2009 » 23 mar 2017, 09:54

sprzedaż mazdy rośnie bo stosunek wyposażenia do ceny jest bardzo dobry, do tego dochodzi potencjalnie większa bezawaryjność niż u konkurencji więc nie ma się co dziswić


audi a3 wyposażone tak jak mazda 3 w wersji skypassion kosztuje koło 200 tys czyli 2krotnie tyle.

co do pisania o tym że toyota nie dorasta – i tak i nie – polityka tej marki nie dorasta do europejskich standardów. swego czasu byłem w japoni i tam toyota to jakby inny świat – przykladowo jest avensis 4x4 czy auris z silnikiem 3.5 litra benzyna. Popatrzmy chociaż na amerykę – CAMRY / AVALON – auta któe spokojnie mogą konkurować z markami premium – nie wiadomo czemu nie w europie.
popi2009
 

Postprzez ellipsis » 23 mar 2017, 12:19

Floyd84 napisał(a):Ellipsis jak zwykle snujesz teorie spiskowe a fakty są takie że sprzedaż Mazdy w Polsce rośnie rok do roku w tempie dwucyfrowym – 2016 vs 2015 coś koło 20% w górę z tego co pamiętam. Poczytaj statystyki.


No właśnie czytałem.. Mazda w Polsce w 2016 roku jest na 14 miejscu z wynikiem sprzedaży na poziomie 11232 szt. Gorzej sprzedawały się tylko Audi/Volvo ale to premium więc one nigdy nie sa w Polsce jakoś rewelacyjnie sprzedawne. Ze zwykłych marek Mazda wyprzedziła tylko Fiata, Seata, Suzuki i Honde także tylko pozazdrościć sprzedaży. Sam wzrost sprzedaży nic nie mówi, bo sprzedając relatywnie malo, szybko można osiągnąc dwucyfrowy wzrost lub spadek bo 5 tys aut w stosunku do 10 tys a 50 tys to spora różnica.

http://motofocus.pl/informacje/nowosci/ ... owy-rekord
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 23 mar 2017, 13:07

ellipsis napisał(a):o to sa za parametry na dzisiejsze czasy 140km i ok 170nm momentu obr.. Wszystko dostępne przy 4500 obr, jak nie piłujesz to auto ledwo się toczy, a krecić wysoko silnik R4 i słuchać tego wycia też na dłuższa mete nie da się słuchać.

Kolega znowu w swoim żywiole ;) Ile chciałbyś wycisnąć z jednostki wolnossącej? Fizyki nie oszukasz, a najeździłeś się autami z turbo wiertarkami i to wyznacza teraz Twoje standardy jakości. Trochę Ci się dziwię bo to już nie jest żadną tajemnicą, że takie rozwiązania w autach z małym silnikiem wprowadzono tylko po to aby zdzierać kasę z klientów w warsztatach, a wszystko to pod przykrywką tzw. norm spalania. No i wycie 1.4 turbo też nie powala :D Oczywiście napiszesz, że rozbierałeś takie silniki i były w [tiiit] stanie po pół miliona kilometrów – nie pisz tego proszę ;)
Co do sprzedaży to irracjonalne jest argumentowanie słabej pozycji Mazdy tym, że z dalekiej pozycji nie wbili się znacznie wyżej, nie mówiąc już o czołówce... Nawet nie chcę tego komentować. Powiem więcej, nie chcę żeby Mazda kiedykolwiek była w czołówce sprzedaży w naszym kraju bo to nie mogłoby oznaczać niczego dobrego.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez fux » 23 mar 2017, 13:44

Merc 350, o którym pisałem to benzyna.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez sevecc » 23 mar 2017, 15:17

Ale totalny OT się tu zrobił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2016, 10:08
Posty: 404 (65/16)
Auto: Była:
Mazda 3 2.0 HB '17
Skypassion + safety
180KM by DiSi
Jest:
Mazda CX-30 100th Anniversary edition
Mazda CX-5 '19 skypassion

Postprzez ellipsis » 23 mar 2017, 20:46

Ozii w jakiej tam formie. Jak zwykle piszę co myśle, a że nie poprawnie politycznie to już nie mój problem.

Ja wiem, że bardzo wygodny jest argument awaryjności małych turbo benzyn. Tylko, że ni jak ma się to do rzeczywistości :) TSI z pierwszej generacji się psuło ale to bylo 10 lat temu a wy non stop to powtarzacie, śmieszny jest już ten argument i strasznie oklepany ale widać nic lepszego w pogotowiu nie macie.
Skoda, Ford też ma turbo benzyny, jeździ tych aut cała masa z racji flot i co większosc stoi w serwisie? Skoro Mazda jest taka cudowna, bezawaryjna, idealnie wykonana i przemyślana to dlaczego nawet nie zbliży w ilości sprzedanych aut do tych awaryjnych turbo wiertarek, które wiecznie stoja w ASO? Czegoś widocznie im brakuje skoro zdecydowana większość ludzi woli "Renówke", czy Forda o VAGu nie wspominając zamiast Japońskich bezawaryjnych aut.

Poza tym, dla mnie mit bezawaryjnego japońskiego auta legł w gruzach po zakupie Mazdy. A skąd masz pewność w jakiej kondycji będzie silnik Mazdy po 500 tys km ? Nie wiem czy wiesz ale to nie turbo jest powodem awaryjności tylko cięcie kosztów i stosowanie nie odpowiednich materiałów. Dotyczy to wszystkich producentów Mazdy też. Pozatym teraz projektuje się silniki na 200 tys km i dotyczy to wszystkch producentow, niezależnie czy maja turbiny czy nie.. Zrobiłes swoja już pół miliona bez awarii, że tak kategorycznie stwierdzasz fakty czy tylko tak Ci się wydaje? Jesli jest wykonany z materiałów takiej jakości jak wnętrze czy układ hamulcowy to nie wygląda to za dobrze.
Ostatnio edytowano 24 mar 2017, 01:03 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez rafs24 » 23 mar 2017, 21:29

Masz rację, cięcia są wszędzie. Czytając forum seata leona natrafiłem na temat z problemami skrzyni biegów, częste awarie i wymiany na gwarancji, haczenie biegów itd., okazuje się że koszyki łożysk są zrobione z jakiegoś tworzywa sztucznego i po prostu pękają. Cały vag :|
Obrazek
Ja tam wolę już swoją kartonową mazdę :P
A co do wnętrza to moje po przejechaniu w nim 10000km wygląda praktycznie jak w dniu odbioru samochodu z salonu, parę rysek by się znalazło co najwyżej ;)


HTC#10
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 07:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez ellipsis » 24 mar 2017, 01:08

Wiadomo, wszędzie tną koszta i nie ma już czegoś takiego jak wieczny i bezawaryjny japończyk. To, że nie ma w nich turbo czy dwusprzegłówek nie oznacza, że te auta będą jeździć wiecznie tak jak wydaje się to niektórym użytkownikom. U nas w Mazdach też skrzynie sa kiepskie, haczą u wielu właścicieli i nic się z tym za bardzo nie zrobi bo taka ich konstrukcja. Kiedys japońskie manuale to byl wzór precyzji.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323