Mnie przekonują argumenty Elipssisa.
Nie znam całej historii, ale ja w tym przypadku zgłosiłbym się do serwisu niech to sprawdzą i naprawią.
W razie czego mogą zrobić sobie jazdę testową i porównać wyniki z jakąś demówką.
Nie zmienia to faktu że 165KM jest zestrojona bardziej sportowo a 120KM ekonomiczne, więc różnice musza być.
Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Tak sie sklada, że nie ma zadnej demówki 165km. W ogole z tego co slyszalem to ciezko jest w salonach znajsc demo 165km. Wszedzie sa te mega ekonomiczne 120km, moze jest to celowy zabieg aby klient sie przejechal ta 120, napalil sie bo auto nic nie pali, zamowi 165 i potem jest szok. Ja tez przed zakupem jak zobaczylem ze 120ta z 4 osobami w aucie palia 7.5 bylem zachwycony. Jakbym wiedzial, że 165 pali 2 litry wiecej to bym napewno tego auta nie kupil. Volvo S60 1.6 turbo 150km ktore wazy 1600kg na tescie w salonie palilo mi 8.5 litra i to jest ciezkie auto segmentu D z turbo a nie wydmuszka z golymi blachami o wadze ponizej 1300kg. Mnie np. nikt nie mowil w salonie ze 165 pali sporo wiecej od 120tki. Powiedziano mi tylko, że te silniki poprostu nic nie pala a w 165 dodatkowo dzieki krotkiej skrzyni bedzie pan mial lepsze przyspieszenie. Nie zglebialem juz tematu bo jakos przez mysl mi nie przeszlo, że silnik o tej samej pojemnosci moze palic tak diametralnie wiecej. Jeszcze czytajac raporty spalania Mazdy 6 z tym 165km silnikiem gdzie chlopaki pisza ze auta pala spokojnie do 6 na trasie i max 8 w miescie bylem zachwycony – mniejsza 3ka powinna spalic jeszcze mniej a tu pali wiecej niż mazda6..
W Warszawie w nivette jeździłem w październiku m in. białą 165 KM 
Dopisano 15 kwi 2016, 11:35:
Mi po pierwszym 1000 km (80% trasa / 20 % miasto) komp pokazuje 7,2 l. Mam 165 KM
Dopisano 15 kwi 2016, 11:37:
Mi po pierwszym 1000 km (80% trasa / 20 % miasto) komp pokazuje 7,2 l. Mam 165 KM
Dopisano 15 kwi 2016, 11:35:
Mi po pierwszym 1000 km (80% trasa / 20 % miasto) komp pokazuje 7,2 l. Mam 165 KM
Dopisano 15 kwi 2016, 11:37:
Mi po pierwszym 1000 km (80% trasa / 20 % miasto) komp pokazuje 7,2 l. Mam 165 KM
7.2 kiedy 80% to trasa jest jak najbardziej wiarygodnym wynikiem. Jak bedziemy jechac z predkościa TIR czy autobusu czyli 90/h to zmiescimy sie w 6litrach ale normalna predkosc osobówki czyli 100-120 to spalanie wynosi wlasnie 7-8 litrów w moim przypadku.
Konczymy dyskusje aby nie powodowac nie potrzebnych uszczypliwości a widać, że chetni do tego czekaja w pogotowiu. Reasumujac, 120km wersja silnika 2.0 jest swietnie zestrojona i jesli ktos nie potrzebuje super osiagów i nie chce diesla jest to strzal w 10. Natomiast wersja 165km jest jej zaprzeczeniem i dla mnie z ta ultra krótka skrzynia kompletnie bez sensu. Dodatkowe KM ktore osiagane sa dopiero powyzej 4 tys obr a wiec w tym zakresie z ktorego w normalnej jezdzie prawie w ogole sie nie korzysta kosztuja nas 1.5-2 litry wiecej. 9 litrów to pala obecne silniki turbo 1.6 ktore maja podobna moc do 2.0 165km a przy tym oferuja wysoki moment obr dostepny od samego dolu a wiec tam gdzie na codzien z niego korzystamy. Osiagi do 4 tys sa identyczne dla obu silników, 165 delikatnie lepiej sie zbiera dzieki krotkiej skrzyni. Kazdy medal ma dwa konce, co z tego ze stosunkowo szybko sie przyspiesza ale predkosci z tego nie ma. Ta skrzynia marnuje potencjal tego silnika, na 2ce mamy max 90/h to sa mozliwosci dla Diesla a nie dla benzyniaka który wlasnie szerokim zakresem obr i skrzynia pozwala na dynamiczna i elastyczna jazde.
Podsumowując ideałem jest 120tka odblokowana na 165KM
Skrzynia zostaje długa a dodatkowa moc powyżej 4500 się pojawia 


Ostatnio edytowano 12 gru 2016, 20:41 przez DISItune, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze moze znalezc sie czarna owca wsrod aut. Jedne pija olej jak alkoholik piwo na cugu, inne moga lykac troche wiecej paliwa. @ellipsis moze miec zwyczajnie pecha co do egzemplarza i tyle. Wg mnie skrzynia ma duze znaczenie co do spalania jedynie przy predkosciach autostradowych, w pyrkaniu po miescie w zakresie do 3500rpm nie powinna miec zadnego. Niedowiarki zawsze sie moga zamienic autami na tydzien, aczkolwiek to taki lekki hardkor
. A pechowcowi, coz zostaje meczyc ASO, aczkolwiek nie mam pojecia czy to cos da – to taka walka z wiatrakami
I co do przyszlych watkow w tym temacie, spalaniem naszych aut dzielimy sie TUTAJ

I co do przyszlych watkow w tym temacie, spalaniem naszych aut dzielimy sie TUTAJ
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Aby wiarygodnie porównać spalania silników 165 i 120 należałoby zrobić jazdę równoległą ze zmianą biegów na sygnał. U mnie silnik 165 spali poniżej 5 litrów na równym terenie, poza terenem zabudowanym, przy prędkości ok. 70 km/h na 5 lub 6 biegu, bez wyprzedzania. Miasto miastu nierówne, ale w korkach w zimie przy krótkich dystansach musi wyjść te 10 litrów. Słabość silnika 165 to odcięcie już na 2 biegu przy około 90 km/h. Poza tym uważam, że silnik jest naprawdę fajny.
Jeszcze tylko dodam od siebie, że u mnie (wersja 165KM) spalanie poza miastem (ok 90-100 km/h) wynosi 5-5,5l, autostrada (130 km/h tempomat) ok 6l, a w mieście (Poznań) wynosi ok 8-8,5l pomimo średnio ciężkiej nogi. Tankuję na BP 98 oktanów, aczkolwiek nie wiem czy ma to duży wpływ na spalanie.
Szczerze mówiąc w mieście ciężko mi zbliżyć się do 9 l a 10 nie zdarzyło się nigdy.
Skrzynia faktycznie trochę marnuje potencjał silnika na niższych biegach. Na dwójce powyżej 3500 rpm są problemy z trakcją nawet na suchym asfalcie, a dynamiczne ruszenie przy nawet lekko skręconych kołach jest praktycznie niemożliwe. Z drugiej strony mocniejszą wersję kupuje się dla przyjemności z jazdy, a z tego co wiem taką samą skrzynię ma nowa mx-5, więc pewnie ma to być taka namiastka sportowego auta.
Szczerze mówiąc w mieście ciężko mi zbliżyć się do 9 l a 10 nie zdarzyło się nigdy.
Skrzynia faktycznie trochę marnuje potencjał silnika na niższych biegach. Na dwójce powyżej 3500 rpm są problemy z trakcją nawet na suchym asfalcie, a dynamiczne ruszenie przy nawet lekko skręconych kołach jest praktycznie niemożliwe. Z drugiej strony mocniejszą wersję kupuje się dla przyjemności z jazdy, a z tego co wiem taką samą skrzynię ma nowa mx-5, więc pewnie ma to być taka namiastka sportowego auta.
PonuryGrubas napisał(a):Tankuję na BP 98 oktanów, aczkolwiek nie wiem czy ma to duży wpływ na spalanie.
Ja tankuję praktycznie na zmianę 98 i 95 właśnie na BP i widzę, że na 98 można zrobić 50 – 60km więcej.
Przypominam, że to jest wątek o różnicach pomiędzy G120 a G165. O spalaniu jest osobny, o wpływie zastosowanego paliwa można założyć nowy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
PonuryGrubas napisał(a):Jeszcze tylko dodam od siebie, że u mnie (wersja 165KM) spalanie poza miastem (ok 90-100 km/h) wynosi 5-5,5l, autostrada (130 km/h tempomat) ok 6l, a w mieście (Poznań) wynosi ok 8-8,5l pomimo średnio ciężkiej nogi.
Też jeżdżę po Poznaniu i o ile spalanie w mieście, które podałeś jest zbliżone do mojego o tyle na tempomacie 130 km/h w życiu nie wyszło mi mniej niż 6.5 l/100 ( zapewne z górki ). Czyżby 98 robiło taką różnicę w jeździe poza miastem? Chyba to sprawdzę choć szczerze wolę nie lać 98.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość