Wysokie spalanie silnika 120 / 165 KM. Czy mam jakiś problem?
Mając niecały 1000 km przebiegu mogę co nieco na temat spalania powiedzieć
a raczej porównać go do poprzednich moich wozidełek...gdyż mam pizapisywane wszystkie pomiary spalania
Otóż od 14 lat dojeżdżam do pracy ta sama droga około 33.3 km w obie strony
około 85 proc poza miastem 15 procent miasto... 1) fiat seicento 1.1 54 km spalanie 6.0 l.,2) honda civic 1.4 90 km spalanie 6.2, 3) VW Polo 1.4 85 km spalanie 5.9, litra 4)165 konna mazda,3 spalanie 5.5!!!! Rewelacja. porównuje do jazdy każdym autem z podobnym stylem jazdy
Chyba musicie się z kolegą Ellipsis'em umówić na wspólną przejażdżkę (może z zamianą aut), bo wyniki spalania skrajnie różne ![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Czyli kolega sugeruje aby założyć wątek niskie spalanie silnika 165 km – czy mam jakiś problem
Sam nie wiem czy to defekt i udać się z nim do Aso:) a,tak poważnie po drodze mam tylko po 5 sygnalizacji świetlnych w jedna i druga strone a reszta spokojna prawie prosta droga choć w terenie zabudowanym
He he he ale żarcik
Wiesz ja cykając Maździne też mam w trasie 5.8. Nie powiedziałes jak wyglada ta twoja traska 33 km. Z jaka predkościa jedziesz bo to ważne. Piszesz, że spokojna jazda po prostej drodze więc 5.5 litra jest do osiągniecia jak cykasz 80/h na 6teczce. Ja mam kola 18' wiec też w jakims stopniu zwiekszaja spalanie
Ja moje spalanie porównywałem do spalania poprzedniego auta Hondy Accord 2.2 ICTDI, cały czas jeżdze tymi samymi trasami i z takim samym stylem jazdy. Mazda pali 1-1.5 litra wiecej, nie da sie przynajmniej mnie osiągnąc wartości katalogowych co w Hondzie mi sie udawało![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Wiesz ja cykając Maździne też mam w trasie 5.8. Nie powiedziałes jak wyglada ta twoja traska 33 km. Z jaka predkościa jedziesz bo to ważne. Piszesz, że spokojna jazda po prostej drodze więc 5.5 litra jest do osiągniecia jak cykasz 80/h na 6teczce. Ja mam kola 18' wiec też w jakims stopniu zwiekszaja spalanie
Ja moje spalanie porównywałem do spalania poprzedniego auta Hondy Accord 2.2 ICTDI, cały czas jeżdze tymi samymi trasami i z takim samym stylem jazdy. Mazda pali 1-1.5 litra wiecej, nie da sie przynajmniej mnie osiągnąc wartości katalogowych co w Hondzie mi sie udawało
Wartości katalogowe nie są do osiągnięcia od kilku lat w żadnej marce, chyba że na jakąś eksterme i chwilowo. Żeby pocieszyć u mnie w cyklu mieszanym po 2000km spalanie 5.88 średnie wg motostatu, trasy różne i diesel. Uważam że wynik jest dobry
, do katalogowego trochę brakuje.
![diabelek <diabełek>](./images/smilies/diabelek.gif)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6994 (209/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Zdaje sobie sprawe, że wartości katalogowe sa uzyskane w warunkach laboratoryjnych ale smigając Honda bardzo sie starając udawalo mi sie osiągać zbliżone rezultaty. Miasto 7.5, trasa do zakopanego wiec za krakowem już trzeba było troche pilować pod górke -5.3 wiec rewelacja była ![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Wracajac do Maździny, pomijam fakt spalania w miescie bo tu wszystko zalezy od korków ale w trasie można by palic o wiele mniej jakby skrzynia nie była tak krótka. Kurcze na 6tce przy 120 /h mamy 3 tys obrotów. Nie rozumiem troche tego pomyslu krotkiej skrzyni w wersji 165. Slabszy silnik powinien miec skrzynie krotsza ale lepiej sie zbieral a nie na odwrót![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
Wracajac do Maździny, pomijam fakt spalania w miescie bo tu wszystko zalezy od korków ale w trasie można by palic o wiele mniej jakby skrzynia nie była tak krótka. Kurcze na 6tce przy 120 /h mamy 3 tys obrotów. Nie rozumiem troche tego pomyslu krotkiej skrzyni w wersji 165. Slabszy silnik powinien miec skrzynie krotsza ale lepiej sie zbieral a nie na odwrót
Nie zgodze sie z Toba. Moment momentem ale moc jest wieksza i jakby 165km wersja miala taka sama skrzynie co 120km to i tak powyzej 4000 tys. wersja mocniejsza jechala by lepiej od 120tki. Tu to przyspieszenie jest troche mylące bo niby szybko sie zbiera i zamyka obrotomierz ale predkosci z tego nie ma. 90km/h na 2ce co to jest w benzynie. Diesel robi 80 pare km/h, caly sens benzyny to dluzsze przelozenia i duzy zakres obrotów. Tu moim zdaniem ta skrzynia kastruje potencjal silnika, szczegolnie w sprincie do setki, kiedy przy 90 musimy wrzucac 3ke i tracimy sporo czasu. Co wiecej odcinka jest juz przy 6200. Taki tego urok ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
ellipsis napisał(a):Ja moje spalanie porównywałem do spalania poprzedniego auta Hondy Accord 2.2 ICTDI
... Mazda pali 1-1.5 litra wiecej
gratuluję dobrego podejścia do problemu...
ellipsis napisał(a):Tu to przyspieszenie jest troche mylące bo niby szybko sie zbiera i zamyka obrotomierz ale predkosci z tego nie ma.
ellipsis napisał(a):Tu moim zdaniem ta skrzynia kastruje potencjal silnika, szczegolnie w sprincie do setki, kiedy przy 90 musimy wrzucac 3ke i tracimy sporo czasu.
Narzekanie na skrzynie, narzekanie na kastrację , ale co to ma wspólnego z tematem?
ellipsis napisał(a):Wysokie spalanie silnika 165 KM. Czy mam jakiś problem?
Skoda Rapid
, Mii FR-line 1.0 ![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/90197/icon3.png)
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/87062/icon3.png)
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Po 8tys km przebiegu spalanie u mnie wygląda nastepująco.
Trasa – jazda przepisowa 90-100km/h -6.5-7 litrow. Miasto -10 litrów z klima na auto 22C. Dotarcie jednak nic nie dalo, jak na kompakt pali jak smok.
Trasa – jazda przepisowa 90-100km/h -6.5-7 litrow. Miasto -10 litrów z klima na auto 22C. Dotarcie jednak nic nie dalo, jak na kompakt pali jak smok.
ellipsis – a Twoja średnia prędkość w mieście przy tym spalaniu
U mnie w mieście – 7,6l/100km (Warszawa), przy średniej prędkości – 31km/h (klima auto 21C non stop, choć silnik nie ten).
![co? <co?>](./images/smilies/co.gif)
U mnie w mieście – 7,6l/100km (Warszawa), przy średniej prędkości – 31km/h (klima auto 21C non stop, choć silnik nie ten).
czarmi napisał(a):U mnie w mieście – 7,6l/100km (Warszawa)...
Nie umiem ocenić proporcji, ale porównywanie wersji 120KM i 165KM pod kątem spalania nie ma większego sensu. Chociazby ze względu na inne przełożenia w skrzyni biegów.
Co do wartości podanych przez
to trochę więcej niż u mnie. Obwodnica W-wy pomiędzy Puławską i węzłem Pruszków, prędkość 100-120 km/h – spalanie poniżej 6l/100, również klima non-stop auto 20,5 C.ellipsis napisał(a):Trasa – jazda przepisowa 90-100km/h -6.5-7 litrow. Miasto -10 litrów z klima na auto 22C
Obecnie nie kasuję średniego spalania przy każdym tankowaniu i od ostatniego przejechane ponad 3kkm – średnie spalanie 7.2 – dojazdy do pracy częściowo obwodnicą oraz trochę jazdy po W-wie.
Jak pisałem w poście opisując wrażenia jestem i tak "do przodu" jeśli chodzi o spalanie. Zakładałem zmieścić się w 8l/100.
![spoko <spoko>](./images/smilies/spoko.gif)
ellipsis napisał(a):Trasa – jazda przepisowa 90-100km/h -6.5-7 litrow. Miasto -10 litrów z klima na auto 22C.
Giullietta 1.4 170KM – po mieście pali nam 9.9l, w trasie 7.2l
Mazda 3 BM 165KM – po mieście pali nam 9l, w trasie 7.0l
Miasto, trasy, warunki atmo, użycie klimy takie samo. Nie wyciągajmy pochopnych wniosków z tym spalaniem jak smok w stosunku do innych kompaktów. Nie piszmy też, że ten silnik w Giullietcie jest jakiś mega mocniejszy, bo w ogólnym rozrachunku alfa tylko nieznacznie lepiej "ciągnie" – nie ma jakiejś przepaści w tym zakresie.
Zibbyt – ja żeby miec spalanie w trasie ponizej 6 to musialem jechac bez klimy i max do 80/h i bardzo delikatnie z gazem wtedy mialem 5.7 ale tak sie nie da jechac. Normalna trasa zgodnie z przepisami to jest 6.5 minimum.
Creet co do Alfy to sie zgodzę. Te silniki nie sa jakos mega oszczedne, ten 170km potrafi spalic i 9.9 w miescie to i tak wmiare wynik, na forum podaja wyniki dwucyfrowe![usmiech :)](./images/smilies/usmiech.GIF)
Ja odnosze sie do 1.6 Ecoboos z focusa, 1,6 Mercedesa w Aklasie i 1.4 TSI obecnie produkowany w golfie VII. Palą zdecydowanie mniej, kurcze 10litrow to jest wg. mnie jdnak sporo jak na auto kompaktowe, dość lekkie i z silnikiem, który przełamuje konwencje. Poprzednie silniki Mazdy były paliwozerne i to co teraz oferuja jest rewelacyjne ale w stosunku do konkurencji już nie wypada tak rewelacyjnie a dodajmy, że zestawiamy jednak silniki turbo do wolnossacego, który z klima i 3 os na pokladzie w trasie slabnie w znaczny sposob.
Co do śr. prędkości to w mieście raczej powyzej 30km/h ciężko wykrecić. Ja do tej pory nie rozumiem co ma sr predkosc do spalania. To jak bym szalal po miescie od swietel do swiatel i rozpedzal auto do powiedzmy 80, uzyskam wieksza predkosc srednia to spale mniej niz jak jade plynnie 50-60/h nie hamuje i nie przyspieszam nie potrzebnie? Spalanie chyba zalezy o stylu jazdy a nie predkosci.
Wiem ze diesel to inna bajka ale nawet 10 letni diesel hondy ktora waży swoje palil przy takiej jeżdzie w trasie ok 4,5 a w miescie max 8 litrów. 1.9 TDI ktory ma 15 lat tez palil sporo mniej.
Creet co do Alfy to sie zgodzę. Te silniki nie sa jakos mega oszczedne, ten 170km potrafi spalic i 9.9 w miescie to i tak wmiare wynik, na forum podaja wyniki dwucyfrowe
Ja odnosze sie do 1.6 Ecoboos z focusa, 1,6 Mercedesa w Aklasie i 1.4 TSI obecnie produkowany w golfie VII. Palą zdecydowanie mniej, kurcze 10litrow to jest wg. mnie jdnak sporo jak na auto kompaktowe, dość lekkie i z silnikiem, który przełamuje konwencje. Poprzednie silniki Mazdy były paliwozerne i to co teraz oferuja jest rewelacyjne ale w stosunku do konkurencji już nie wypada tak rewelacyjnie a dodajmy, że zestawiamy jednak silniki turbo do wolnossacego, który z klima i 3 os na pokladzie w trasie slabnie w znaczny sposob.
Co do śr. prędkości to w mieście raczej powyzej 30km/h ciężko wykrecić. Ja do tej pory nie rozumiem co ma sr predkosc do spalania. To jak bym szalal po miescie od swietel do swiatel i rozpedzal auto do powiedzmy 80, uzyskam wieksza predkosc srednia to spale mniej niz jak jade plynnie 50-60/h nie hamuje i nie przyspieszam nie potrzebnie? Spalanie chyba zalezy o stylu jazdy a nie predkosci.
Wiem ze diesel to inna bajka ale nawet 10 letni diesel hondy ktora waży swoje palil przy takiej jeżdzie w trasie ok 4,5 a w miescie max 8 litrów. 1.9 TDI ktory ma 15 lat tez palil sporo mniej.
ellipsis napisał(a): Poprzednie silniki Mazdy były paliwozerne i to co teraz oferuja jest rewelacyjne ale w stosunku do konkurencji już nie wypada tak rewelacyjnie
?!? Bullshit...
A kto lata temu odkupił technologię od Pana Millera, jak właśnie nie Mazda: http://www.tas-moto.org/motoryzacja-455.html
Jako użytkownik silnika LF (w M3 BK), mogę tylko napisać, że nazwanie go paliwożernym to... kłamstwo. Jest to silnik o zdecydowanie umiarkowanym apetycie na paliwo: średnia z 21kkm przejechanych od zakupienia to 8.1l/100km, w tym ostatnie tankowania: wyjazd weekendowy Wawa-Mazury (7,3l, średnia predkość 81km/h, Wawa, Ostrów Maz, Łomża, Kolno, Pisz, Ruciane, powrót tą samą trasą, klima 100%, 3 osoby na pokładzie) oraz cały bak po Wawie w te upały (8,7l).
Pisałem to już kiedyś chyba w tym wątku, kolega zza biurka ma Jettę z osławionym 1,4TSI i średnie spalanie po mieście 9,5l
![! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
edyta: Żeby było nawiązanie do spalania w BM, to dodam, że imho po Wawie nie będzie dużej różnicy między LF a Skyactive 165km w M3. Z 2 jazd próbnych BM właśnie wersją 165km wychodziło mi jakieś 0,3-0,5l różnicy na korzyść obecnego modelu względem mojego auta, z tym że porównanie nie naukowe (dystrybutor u mnie, w BM średnia z przejazdu z komputera, no i auta nie jechały obok siebie w tym samym czasie po mieście).
edyta 2: Kolega od Jetty rozważa zmianę auta, bo jest z niego nie do końca zadowolony nie tylko w kontekście spalania i był już na kilku jazdach próbnych u różnych producentów. Na dzisiaj konkurencję wygrywa Mazda 6 z silnikiem 2.0
![czarodziej <czarodziej>](./images/smilies/czarodziej.gif)
ellipsis napisał(a): Ja do tej pory nie rozumiem co ma sr predkosc do spalania. To jak bym szalal po miescie od swietel do swiatel i rozpedzal auto do powiedzmy 80, uzyskam wieksza predkosc srednia to spale mniej niz jak jade plynnie 50-60/h nie hamuje i nie przyspieszam nie potrzebnie? Spalanie chyba zalezy o stylu jazdy a nie predkosci.
To nie moja wina i szkoda, że nie rozumiesz co ma wspólnego. Można wobec tego wg Twojego myślenia – w drugą stronę. Mianowicie, jedź np. przez 8 km po mieście bardzo często stając i ruszając oraz od świateł do świateł tak, aby średnia prędkość auta wyszła bardzo mała (uprzednio kasując średnią prędkość i spalanie). Wówczas zobaczysz jakie będzie spalanie Twojego auta i przy jakiej średniej prędkości.
A tak metaforycznie, wszelkie przegięcia w tej materii nie są wskazane.
Jake – Katalogowe spalanie Mazdy 3, poprzedniczki BM 2.0 150km w miescie – 9 litrów, konkurencja Civic 1.8 142km – 7.6 wiec rożnica spora. Co do TSI to zaznaczam, że mowie o najnowszej wersji tych silników od 2014 roku. To sa całkiem inne silniki niz te pierwsze awaryjne..
Na spalanie ma wplyw styl jazdy, a więc plynność, przewidywalność, przyspieszanie czy hamowanie bez potrzeby tylko je zwiększaja. Ja mimo ze mamy mała predkosc srednia jezdze plynnie, duzo hamuje silnikiem, nie krece silnika wysoko, max 3tys, rozpedzam auto dosc dynamicznie i utrzymuje docelowa predkość. Jakos moj styl jazdy w poprzednich autach czy motocyklach zawsze dawal mi bardzo niskie spalanie a w mazdzie co by nie robic to i tak pali jak smok. Nie wydaje Ci sie to dziwne?
Na poczatku mowiliscie o tym ze robie krotkie odc, jest zima + auto nie dotarte. Mamy +30C, silnik robi sie gorący po chwili jazdy, auto ma 8 tys przebiegu. Jeszcze ta skrzynia ktora nie pozwala w trasie obnizac spalania, jazdac 120km/h mamy 3 tys obr na 6tym biegu, jak to auto ma malo palic..
Na spalanie ma wplyw styl jazdy, a więc plynność, przewidywalność, przyspieszanie czy hamowanie bez potrzeby tylko je zwiększaja. Ja mimo ze mamy mała predkosc srednia jezdze plynnie, duzo hamuje silnikiem, nie krece silnika wysoko, max 3tys, rozpedzam auto dosc dynamicznie i utrzymuje docelowa predkość. Jakos moj styl jazdy w poprzednich autach czy motocyklach zawsze dawal mi bardzo niskie spalanie a w mazdzie co by nie robic to i tak pali jak smok. Nie wydaje Ci sie to dziwne?
Na poczatku mowiliscie o tym ze robie krotkie odc, jest zima + auto nie dotarte. Mamy +30C, silnik robi sie gorący po chwili jazdy, auto ma 8 tys przebiegu. Jeszcze ta skrzynia ktora nie pozwala w trasie obnizac spalania, jazdac 120km/h mamy 3 tys obr na 6tym biegu, jak to auto ma malo palic..
ellipsis napisał(a):nie krece silnika wysoko, max 3tys
Już Ci to kiedyś pisałem. To może być klucz do Twojej porażki – zamęczanie silnika zbyt niskimi obrotami. Masz nawyki z diesela. Dla mnie używanie wolnossącej benzyny w taki sposób, to jak odpychanie się nogami pod górkę, zamiast używanie manetki gazu w ścigaczu. Spróbuj sobie jeden bak spalić w mieście zmieniając biegi w okolicach 5-6k rpm – niczym nie ryzykujesz.
Co do Civica pełna zgoda, 8l po mieście z umiarkowaną nogą jest realne, nawet ostatnio koleżanka zaintrygowana naszą M3 (zindoktrynowana przez tatę i wujka, myślała że dobrą marką jest wyłącznie Volkswagen
) prosiła o poradę co do autka kompaktowego do miasta i poleciłem jej civica z 1.8 Pb.
Co do stylu jazdy pełna zgoda, czytając opis mam wrażenie, że jeździmy tak samo, tzn. przewidująco i moje wyniki spalania to odzwierciedlają. Spalanie w Twoim egzemplarzu, jeśli faktycznie poruszasz się jak opisałeś, wydaje mi się dziwne. Przydałaby się też znajomość śr. prędkości, bo akurat w mieście ma to duże znaczenie (ja tam w terenie zabudowanym jeżdżę zgodnie z przepisami, więc jak mam średnią >40, tzn. że prawie nigdzie nie stałem, jak <25, tzn. że były korki i spalanie leci +1-1,5l –> mowa o Wawie).
120km/h 6b/3tys. obr. – i jakie masz wówczas spalanie?
Mam przetestowany sposób u siebie: 6bieg, tempomat, autostrada/ekspresówka, 135km/h licznikowe (129GPS), 3600obr/min, spalanie ok. 7,5l/100km z dystrybutora. Mam rozumieć, że u Ciebie przy takich parametrach silnik w BM spala więcej?
edit: Załączam wydruk z Torque, jaki mi się na szybko udało odnaleźć, takiej jazdy na tempomacie. Nowszej nie mam, przestałem używać ELM w czerwcu, bo wyniki spalania praktycznie pokrywały się z dystrybutorem. Nie jestem tylko pewien czy samo Torque mam w 100% prawidłowo skonfigurowane(np.: dokładna masa pojazdu w zależności od liczby pasażerów, itp.).
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Co do stylu jazdy pełna zgoda, czytając opis mam wrażenie, że jeździmy tak samo, tzn. przewidująco i moje wyniki spalania to odzwierciedlają. Spalanie w Twoim egzemplarzu, jeśli faktycznie poruszasz się jak opisałeś, wydaje mi się dziwne. Przydałaby się też znajomość śr. prędkości, bo akurat w mieście ma to duże znaczenie (ja tam w terenie zabudowanym jeżdżę zgodnie z przepisami, więc jak mam średnią >40, tzn. że prawie nigdzie nie stałem, jak <25, tzn. że były korki i spalanie leci +1-1,5l –> mowa o Wawie).
120km/h 6b/3tys. obr. – i jakie masz wówczas spalanie?
Mam przetestowany sposób u siebie: 6bieg, tempomat, autostrada/ekspresówka, 135km/h licznikowe (129GPS), 3600obr/min, spalanie ok. 7,5l/100km z dystrybutora. Mam rozumieć, że u Ciebie przy takich parametrach silnik w BM spala więcej?
edit: Załączam wydruk z Torque, jaki mi się na szybko udało odnaleźć, takiej jazdy na tempomacie. Nowszej nie mam, przestałem używać ELM w czerwcu, bo wyniki spalania praktycznie pokrywały się z dystrybutorem. Nie jestem tylko pewien czy samo Torque mam w 100% prawidłowo skonfigurowane(np.: dokładna masa pojazdu w zależności od liczby pasażerów, itp.).
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości