Witam,
Muszę wymienić przednie lampy w mojej sprowadzonej M3 z USA żeby uzyskać pierwszy przegląd (brak asymetrii w wersji z USA).
Czy ktoś podejmował się przeróbki? Generalnie da się kupić komplet europejskich reflektorów, ale zastanawiają mnie potencjalne problemy z okablowaniem/kostkami.
Wszelkie informacje bardzo mile widziane,
Pozdrawiam
Mazda 3 2018 z USA a lampy europejskie
Strona 1 z 1
Prosta sprawa jest z lampami bo można kupić sobie kostki na ali i zrobić przejściówki. Problem jest z silnikami do poziomowania lamp. Samo zrobienie wtyczek do lamp to jakieś 20 min. co do poziomowania to musisz wymienić ten włącznik po lewej by miał regulację poziomu i przeciągnąć jeden przewód z kabiny do silników od lamp.
Jak zakupisz lampy (najlepiej sobie kup ledy z xenonami) to musisz mieć wtyczki:
6 Pin sumitomo 6195-0021 6195-0024 – taką masz w lampie
https://pl.aliexpress.com/item/10050019 ... 5c0fWveCdw
14 Hole/Way 6189-7262 6181-0629 – taka jest w lampie EU i instalacji EU
też na ali po numerze znajdziesz i nawet z kablami.
Jak będziesz miał wtyczki to podeślę na forum jak podłączyć światła. Pracujemy nad tym z "Garcią" i damy znać.
Jak zakupisz lampy (najlepiej sobie kup ledy z xenonami) to musisz mieć wtyczki:
6 Pin sumitomo 6195-0021 6195-0024 – taką masz w lampie
https://pl.aliexpress.com/item/10050019 ... 5c0fWveCdw
14 Hole/Way 6189-7262 6181-0629 – taka jest w lampie EU i instalacji EU
też na ali po numerze znajdziesz i nawet z kablami.
Jak będziesz miał wtyczki to podeślę na forum jak podłączyć światła. Pracujemy nad tym z "Garcią" i damy znać.
Witam Koleżeństwo,
chcę wymienić reflektory USA na EU. W necie znalazłem kilku dostawców zamienników do wersji 2017 BN, m.in. DEPO, TYC, DIEDERICHS, VAN WEZEL, STANLEY. Miał może ktoś z Was styczność z tymi markami i może podpowiedzieć co wybrać?
Czy taką wymianę można przeprowadzić samemu, czy lepiej oddać do warsztatu? Zdolności manualne posiadam
@fabiomaster można liczyć na poradnik, o którym pisałeś wcześniej?
Pozdrawiam
chcę wymienić reflektory USA na EU. W necie znalazłem kilku dostawców zamienników do wersji 2017 BN, m.in. DEPO, TYC, DIEDERICHS, VAN WEZEL, STANLEY. Miał może ktoś z Was styczność z tymi markami i może podpowiedzieć co wybrać?
Czy taką wymianę można przeprowadzić samemu, czy lepiej oddać do warsztatu? Zdolności manualne posiadam
@fabiomaster można liczyć na poradnik, o którym pisałeś wcześniej?
Pozdrawiam
Cześć,
mam Mazda 3 2017 BN sprowadzoną z USA.
Chciałbym wymienić przednie lampy na europejskie.
Mam obecnie amerykańskie najzwyklejsze lampy halogenowe z manualną regulacją wysokości, zdjęcie jak to wygląda od tyłu poniżej. Jak widać jest tam wyłącznie śruba do ręcznej regulacji:

Szukam teraz w sieci lamp europejskich i najprostsze halogenowe lampy (oryginalne lub zamienniki) mają w zaznaczonym miejscu coś, co mi wygląda na połączenie silnika + manualnej regulacji. Zdjęcie poniżej to europejska wersja:

Nie mam w kabinie żadnej regulacji wysokości (sterowania takim silniczkiem).
Czy mogę po prostu pominąć podłączenie tego złącza 3pin silniczka i po prostu go nie używać?
Chciałbym mieć tak jak teraz czyli wyłącznie manualną regulację wykonaną raz do roku na przeglądzie
Wtedy bym sobie zrobił tylko adapter od wiązki w samochodzie (6pin) do kostki w europejskiej lampie (14pin) – a te 3 piny od silniczka bym pominął i tylko je zaślepił.
mam Mazda 3 2017 BN sprowadzoną z USA.
Chciałbym wymienić przednie lampy na europejskie.
Mam obecnie amerykańskie najzwyklejsze lampy halogenowe z manualną regulacją wysokości, zdjęcie jak to wygląda od tyłu poniżej. Jak widać jest tam wyłącznie śruba do ręcznej regulacji:

Szukam teraz w sieci lamp europejskich i najprostsze halogenowe lampy (oryginalne lub zamienniki) mają w zaznaczonym miejscu coś, co mi wygląda na połączenie silnika + manualnej regulacji. Zdjęcie poniżej to europejska wersja:

Nie mam w kabinie żadnej regulacji wysokości (sterowania takim silniczkiem).
Czy mogę po prostu pominąć podłączenie tego złącza 3pin silniczka i po prostu go nie używać?
Chciałbym mieć tak jak teraz czyli wyłącznie manualną regulację wykonaną raz do roku na przeglądzie
Wtedy bym sobie zrobił tylko adapter od wiązki w samochodzie (6pin) do kostki w europejskiej lampie (14pin) – a te 3 piny od silniczka bym pominął i tylko je zaślepił.
- Od: 29 sie 2023, 22:39
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 BN 2017
Kupujesz lampy z regulacją najtańsze jakie znajdziesz. Wysyłasz lampy do autgammy albo do innych mistrzów, przerabiasz na bi-led. koszt 1000 zł lampa. Kupujesz panel z regulacją wysokości świateł.
koszt 50 zł. Czerwone podświetlanie od mazdy cx-5, białem od cx-3 i 3 czy 6. nie ma to znaczenia. Musisz tylko mieć te same przyciski co masz w aucie (BSM, Trakcja, itp.)
Zrobienie regulacji wysokości w każdej maździe od 2014 do 2024 to koszt 20-30 zł. Potrzebujesz jeden przewód który wchodzi od silniczka lamp do środka kabiny. regulacja odbywa się nie zależnie od komputerów, CANów, itp. Znajdę schemat to podeślę.
Dopisano 25 paź 2023, 12:34:
I oraz J dajesz 12v z kabiny z podświetlania, z czego chcesz.
E – podłączasz do silniczka od lampy (środkowy) – tym jednym przewodem.
Silniczek od lampy ma prąd z lampy po włączeniu ( musisz zrobić przejście )
Wszystko zajmuje 10-20 min. Mam tak zrobione od 2 lat, wszystko działa perfect.
Dopisano 25 paź 2023, 13:04:
Dokładanie tak jak na załączonym schemacie. Jest to wszystko bardzo proste i ogarniesz sam bez pomocy jakiś magików.
Jest tylko jeden szczegół o którym warto wspomnieć.... jak dasz zasilanie regulatora w kabinie z podświetlania deski to ściemniając natężenie jasności licznika, będą sie tobie obniżały światła
. ponieważ spada napięcie i różnica na potencjometrze jest zbyt mała, taki mały szczegół.
koszt 50 zł. Czerwone podświetlanie od mazdy cx-5, białem od cx-3 i 3 czy 6. nie ma to znaczenia. Musisz tylko mieć te same przyciski co masz w aucie (BSM, Trakcja, itp.)
Zrobienie regulacji wysokości w każdej maździe od 2014 do 2024 to koszt 20-30 zł. Potrzebujesz jeden przewód który wchodzi od silniczka lamp do środka kabiny. regulacja odbywa się nie zależnie od komputerów, CANów, itp. Znajdę schemat to podeślę.
Dopisano 25 paź 2023, 12:34:
I oraz J dajesz 12v z kabiny z podświetlania, z czego chcesz.
E – podłączasz do silniczka od lampy (środkowy) – tym jednym przewodem.
Silniczek od lampy ma prąd z lampy po włączeniu ( musisz zrobić przejście )
Wszystko zajmuje 10-20 min. Mam tak zrobione od 2 lat, wszystko działa perfect.
Dopisano 25 paź 2023, 13:04:
Dokładanie tak jak na załączonym schemacie. Jest to wszystko bardzo proste i ogarniesz sam bez pomocy jakiś magików.
Jest tylko jeden szczegół o którym warto wspomnieć.... jak dasz zasilanie regulatora w kabinie z podświetlania deski to ściemniając natężenie jasności licznika, będą sie tobie obniżały światła



Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości