Inteligentne ladowanie??

Witam wszystkich, czy przygladaliscie sie kiedykolwiek ladowaniu alternatora w waszych mazdach? Ja zaiteresowalem sie tym w momencie jak zauwazylem przy delikatnym dodaniu gazu sciemniaja sie swiatla mijania (przy wersji z lampami halogenowymi). Zaczalem mierzyc ladowanie i szukac dlaczego sie tak dzieje. Kupilem dodatkowo ladowarke do telefonu z woltomierzem aby podczas jazdy takze obserwowac ladowanie. Moj akumulator ma 1,5 roku , test akumulatora specjalnym do tego urzadzeniem wskazuje ze jest w bardzo dobrym stanie. Alternator mierzony bezposrednio tez wskazuje nawet 14,6 chwilami. Dodatkowo pod laczeniami kabli masowych wyczyscilem styki az do golej blachy wiec masa jest ok. Czasami woltomierz pokazuje mi napiecie nawet 12,5 podczas jazdy, wiem ze zaniza o 0,2v niz na akumulatorze. Jesli puszcze gas to dobija nawet do 14,6 wolta jak dodaje to spada do nawet do 12,4 ale to tak skrajnie , normalnie to ma jak mu sie podoba ale w tym przedziale miedzy 12,3 do 14,6. Na wolnych obrotach tez rozne ale potrafi takze miec 12,5 tyle ze bez obciazenia, w momencie jak powlaczam odbiorniki dobija do 14,4 zawsze. Nigdy nie mialem problemow z odpaleniem. Jedynie od jakiegos czasu uzywalem zarowek h9 zamiast cholernych h11, te pierwsze maja 65 watt i jakos przypadkiem podjezdzajac do sciany w nocy zauwazylem te sciemnianie swiatel. Obecnie zalozylem z powrotem h11 philips white cos tam, zjawisko wystepuje ale w mniejszej skali. Musze poobserwowac jak teraz sie bedzie zachowywac. Podejrzewam regulator napiecia. Serwis twierdzi ze to normalne i ze to inteligentne ladowanie. Ja pracuje w nissanie i powiem ze np. w qashqaju jak jest zimny to dopiero jest dyskoteka, nawet lampki oswietlenia wnetrza mrugaja i to jest normalne nawet w nowych autach i nie wazne czy diesel czy benzyniak. W internecie udalo mi sie znalesc film jak facet przez chyba dobe jezdzil z rejestratorem napiecia autem ze start stopem i inteligentnym ladowaniem i probowal rozkminic jakimi prawami sie rzadzi te inteligentne ladowanie i bylo ciekawie, napiecie spadalo nawet ponizej 12 volt gdzie w aucie starej daty rodzilo by to pewne problemy. Musze to rozkminic poniewaz mam jeszcze gwarancje chyba do listopada i w razie czego musze interweniowac, a alternator 300 euro . Serwis: Akku ok, ladowanie pod obciazeniem ok wiec problemu nie ma, a ze miedzy czasie cos tam skacze to jest to wlasnie inteligentne ladowanie. Dajcie znac jak to uwas wyglada?