Co do prądu ładowania, to byłbym ostrożny z tym 1/5pojemności i obliczyłbym sobie inną niższą wartość prądu jednocześnie wydłużając cały proces ładowania o odpowiednią jednostkę czasu biorąc pod uwagę ilość ładunku którą chcę dostarczyć do akusia.
Po w stopce widzę inną markę.
łoj, Panie – popatrz może od kiedy kolega jest na forum i porównaj z własnym stażem zanim zaczniesz wyciągać daleko idące wnioski..
Ja również w stopce nie mam mazdy..
Ładowarka elektroniczna po 1-2h robiła stop – aku naładowany.
Akumulatorowi brakowało tylko tej szczytowej wartości napięcia, aby uzupełnić ładunek i dlatego wystarczyła ci to jelektroniczne cudo.
czytam "jakąś" instrukcję producenta mojego samochodu
gdybyś nie miał zdrowego rozsądku, to może nawet zalałbyś do auta jakiś mineralny olej albo inny 15w40, bo pewnie na jakimś schemacie w danej książce taki olej widnieje...
te nieznaczące jak pisze różnice w budowie jak: większe zagęszczenie płyt, mniejsze odległości między płytami czy wyższe prawdopodobieństwo wystąpienia zwarć.
Takie różnice występują również w akumulatorach tej samej technologii tych samych wymiarów ale różnych pojemności.
Ładuje się je identycznie...
owyższe wszystkie wnioski pochodzą z rocznej "walki" z moim Panasonic-iem, który w grudniu 2019 miał iść na śmietnik, gdy stanął na dobre i-stop, i ani rusz.
Bardzo mnie cieszy,że podjąłeś trud i zmierzyłeś się z problemem.
Ja również cieszyłem się z każdego sukcesu prowadząc hobbystyczne odsiarczanie starych, zużytych akumulatorów metodą odnalezioną w materiałach z lat 60/70 ubiegłego wieku.
Dobrze,że dzielimy się wiedzą i nie budujemy barykad wokół własnych poglądów.
Nie mogę się jednak zgodzić z tym,że akumulator EFB jest cudem techniki, który wymaga strasznie nowatorskiego podejścia do ładowania i jakiegoś super sprzętu.
Jak dowiódł dobrzyn, jest wręcz przeciwnie – wymaga dużej uwagi i prostych sprzętów ładujących które posiadają możliwość regulacji napięcia i są odpowiednio wydajne prądowo.
Czyli zwykły transformatorowy prostownik z regulacją napięcia wystarczy, pod warunkiem, że napięcie na zaciskach uzyskamy w granicy 17V, czyli wystarczy przed mostkiem mieć coś ok 16V (chyba,że coś źle przeliczyłem w głowie).