Akumulator doładowanie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zadra » 6 lis 2020, 19:11

dobrzyn, właśnie potwierdziłeś to co pisałem (fakt – dość oględnie) w postach powyżej.

Co do prądu ładowania, to byłbym ostrożny z tym 1/5pojemności i obliczyłbym sobie inną niższą wartość prądu jednocześnie wydłużając cały proces ładowania o odpowiednią jednostkę czasu biorąc pod uwagę ilość ładunku którą chcę dostarczyć do akusia.

Po w stopce widzę inną markę.

łoj, Panie – popatrz może od kiedy kolega jest na forum i porównaj z własnym stażem zanim zaczniesz wyciągać daleko idące wnioski..

Ja również w stopce nie mam mazdy.. <faja>
Ładowarka elektroniczna po 1-2h robiła stop – aku naładowany.

Akumulatorowi brakowało tylko tej szczytowej wartości napięcia, aby uzupełnić ładunek i dlatego wystarczyła ci to jelektroniczne cudo.

czytam "jakąś" instrukcję producenta mojego samochodu

gdybyś nie miał zdrowego rozsądku, to może nawet zalałbyś do auta jakiś mineralny olej albo inny 15w40, bo pewnie na jakimś schemacie w danej książce taki olej widnieje...

te nieznaczące jak pisze różnice w budowie jak: większe zagęszczenie płyt, mniejsze odległości między płytami czy wyższe prawdopodobieństwo wystąpienia zwarć.

Takie różnice występują również w akumulatorach tej samej technologii tych samych wymiarów ale różnych pojemności.
Ładuje się je identycznie...

owyższe wszystkie wnioski pochodzą z rocznej "walki" z moim Panasonic-iem, który w grudniu 2019 miał iść na śmietnik, gdy stanął na dobre i-stop, i ani rusz.


Bardzo mnie cieszy,że podjąłeś trud i zmierzyłeś się z problemem.
Ja również cieszyłem się z każdego sukcesu prowadząc hobbystyczne odsiarczanie starych, zużytych akumulatorów metodą odnalezioną w materiałach z lat 60/70 ubiegłego wieku.

Dobrze,że dzielimy się wiedzą i nie budujemy barykad wokół własnych poglądów.
Nie mogę się jednak zgodzić z tym,że akumulator EFB jest cudem techniki, który wymaga strasznie nowatorskiego podejścia do ładowania i jakiegoś super sprzętu.
Jak dowiódł dobrzyn, jest wręcz przeciwnie – wymaga dużej uwagi i prostych sprzętów ładujących które posiadają możliwość regulacji napięcia i są odpowiednio wydajne prądowo.
Czyli zwykły transformatorowy prostownik z regulacją napięcia wystarczy, pod warunkiem, że napięcie na zaciskach uzyskamy w granicy 17V, czyli wystarczy przed mostkiem mieć coś ok 16V (chyba,że coś źle przeliczyłem w głowie).
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez RobertPi » 6 lis 2020, 21:58

To ja tak trochę dla rozluźnienia atmosfery.
Mazda trochę postała, bo po mieście łatwiej I10 więc jak ostatnio zachciało mi się "komfortu" to zauważyłem, że I-Stop odmówił współpracy. Akurat temat na czasie i mocno dyskutowany na forum więc zgodnie z radą kolegów wziąłem tester i sprawdzam. SOC 64%. I-Stop nie dział, akumulator nie gotowy. Cóż robić, z natury jestem leniwy, akumulatora wyciągać nie będę. Uznałem, że producent tak niezawodnych aut nie może robić takich numerów więc auto samo się naprawi. Przejechałem po mieście jakieś 150 km i nagle I-Stop wystartował. Tester w rękę i sprawdzam. SOC 100%. Pięknie, wychodzi na to, że mamy wbudowany odpowiedni prostownik, który z takimi małymi usterkami radzi sobie doskonale tylko jak mi się wydaje trzeba dać mu szansę.
Tak na marginesie SOH mam 65% i to mnie bardziej martwi. Jak na 7 letni aku to słabo a miałem nadzieję, że wytrzyma 10 lat jak stary z BK ale się chyba nie uda :D .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez czarmi » 6 lis 2020, 22:02

To mnie trochę pocieszyłeś, bo mój od nowości i w październiku skończył 6 lat. Może jeszcze z rok nim pojeżdżę :| W zasadzie i-stop załącza się cały czas, a jeżdżę teraz co kilka dni w zasadzie tylko w mieście po 15-30km.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez RobertPi » 6 lis 2020, 22:11

Cieszę się, że mogłem poprawić samopoczucie w tych trudnych i dziwnych czasach <jupi> a tak na poważnie, we wszystkich dotychczasowych Mazdach jakie miałem oryginalne aku Panasonica wytrzymywały 9-10 lat. U ojca w 2 DE z 2009 aku jest oryginalny i całkiem dobrze się trzyma. Boję się tylko, że te nowe wynalazki mogą mieć z tym problem. U córki w Mitsubishi z 2015 aku już wymieniony.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Neonixos666 » 6 lis 2020, 23:11

Jedno jest pewne kosmiczna technologia zawarta w akumulatorach EFB tak poszła do przodu że teraz nie ma urządzeń które dały by radę odpowiednio go naładować i stąd te problemy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 7 lis 2020, 10:04

To ja może tak trochę z boku – nie znam się na akumulatorach i z zainteresowaniem czytam niniejszy wątek, bo są to dla mnie nowe i przydatne rzeczy. Z jednej strony artgeo ma swoje teorie, z drugiej ty i zadra macie swoje – latają argumenty, filmiki, wykresy. Fajnie, można się zastanowić nad racjami każdej ze stron. Ale tylko z waszej strony widzę bezsensowne złośliwości i uszczypliwości :( I dyskusja na tym naprawdę traci, a wasze merytoryczne argumenty słabną.

Co do samej kwestii doładowywania EFB – nie wiem, czy technologia jest kosmiczna, czy nie i czyli da się takie akumulatory bez problemu doładować. Ale czytałem na tym forum całą masę narzekań na to, że i-stop się nie włącza i nie pomaga przejechanie nawet kilkuset kilometrów w trasie. Z reguły za to pomagało wybranie się do ASO, gdzie akumulator był doładowywany. Czyli nie u wszystkich (bo jak napisał parę postów wyżej Robert – jemu pomogło przejechanie odpowiedniego dystansu), ale są to powtarzające się przypadki i jakiś problem natury ogólnej istnieje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 7 lis 2020, 18:20

@child,
wybacz że zapytam..
dyskusja dyskusją, ale gdzie te złośliwości i uszczypliwości?

Uważam wręcz, że dyskusja wyjątkowo spokojna i na poziomie a argumenty padają ze wszystkich stron..

Dobrze, że się rozwija – kiedyś innym się przyda.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez child » 8 lis 2020, 17:21

Spoko, jeśli nabijanie się z kosmicznej technologii EFB czy z czytania instrukcji nie jest uszczypliwością, to luzik ;)

Zgadzam się, że argumenty padają ze wszystkich stron, tyle że dla mnie – jak pisałem – zniżanie się do złośliwości te argumenty osłabia, zwłaszcza że nie mam wrażenia, że przeciwna strona wali argumentami od czapy i zasługuje na złośliwość (co się czasami zdarza).

Ale dobra, zostawmy tę "dyskusję o dyskusji" – skoro nikomu poza mną to nie przeszkadza, to nie będę szedł drogą nowoczesnej młodzieży, która się o byle co obraża ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 8 lis 2020, 17:36

child napisał(a):nabijanie się z kosmicznej technologii EFB czy z czytania instrukcji nie jest uszczypliwością


zdecydowanie nie jest !! :P

child napisał(a):zostawmy tę "dyskusję o dyskusji

<spoko>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez darrecki » 12 lis 2020, 14:17

Nie myślałem, że jeszcze można coś interesującego znaleźć na tym forum, a tu proszę – wątek o akumulatorach.

Akurat mój ponad 6 letni, oryginalny aku z BM diesel kiepsko już kręci gdy zimno. Dodatkowo robię krótkie, 5 minutowe trasy więc nawet nie ma się jak doładować.

Nie mam pojęcia co to EFB, czym się różni od "normalnego" aku. Skoro jest i-stop to podejrzewam że ten u mnie to wspomniana kosmiczna technologia.

Problem w tym, w szczególności na początku obcowania z autem, że udało mi się kilka razy rozładować aku praktycznie do 0. Znaczy zero reakcji na cokolwiek – auto "trup". I podłączałem toto do uniwersalnej ładowarki z lidla i za każdym dawała radę – auto ożywało.
Dodatkowo akumulator w CX3 2015r stojącym ponad 6miesięcy na placu był już totalny trup – "nawet" moja ładowarka (z Lidla) go nie wykrywała, a miernik pokazywał 0V. Za to jakiś stary prostownik z lat 80 (nie było na nim żadnych ustawień) dał radę i akumulator żyje po dziś dzień.
Nie mam pojęcia, czy w tych wszystkich wspomnianych przypadkach akumulator został naładowany do pełna, ale przynajmniej na tyle żeby bezproblemowo odpalić auto.

No i teraz po raz kolejny chciałem podładować słabnący aku z 3, ale nie wiem czy to coś da.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez subframe » 14 lis 2020, 22:39

Jak się nie załącza start-stop to aku należy doładować.
Jak to nie pomoże, to należy pomyśleć o wymianie na nowy. 380PLN to chyba nie tak sporo na kolejne co najmniej 6 lat spokoju.

Żeby dokładniej sprawdzić kondycję baterii, stopień jej naładowania, kondycję, napięcie ładowania, spadek napięcia podczas rozruchu można kupić za ok 80-120PLN tester akumulatorów np. Autool BT360. Jest dużo filmików na YT jak to działa.

pozdrawiam
Subframe
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez Dmb_T » 16 gru 2020, 12:20

subframe napisał(a):Jak się nie załącza start-stop to aku należy doładować.
e


Serio? To dobry wskaźnik w sumie. Mój aku ma trzy lata, 100 tysięcy najechane, nie widzę żadnego zużycia aku.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 17:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez RobertPi » 16 gru 2020, 22:07

Jak 100 kkm w trzy lata to raczej dłuższe trasy więc aku musie mieć się dobrze. Mój ma 70 kkm w 7 lat i też jest OK. Kolega subfram to takie uproszczenie zastosował .
Jak masz problem z aku to wymień na nowy i nie marudź . Tak jest prościej :D .
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez reg » 12 sty 2021, 21:55

Ktoś wie jakie jest minimalne wymagane SoC żeby samochód odpalił (akumulator fabryczny, benzyna)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 22:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez tomw » 14 mar 2021, 22:25

Ostatnio w ASO mówili mi, że 30%.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2021, 11:10
Posty: 5 (0/1)

Postprzez artgeo » 15 mar 2021, 09:24

Ach te nasze kochane ASO...
Benzyna – powyżej 68,4%; diesel – powyżej 70%.
Załączniki
i-stop conditions.jpg
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 09:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez reg » 15 mar 2021, 10:14

Pytałem o uruchomienie silnika, a nie i-stop. W międzyczasie trafiłem na informację, że wartość pokazywana w BAT_SOC nie jest zbyt precyzyjna. Poza tym często po dłuższej jeździe trzeba odczekać dzień albo dwa, żeby ten parametr pokazał wyższą wartość. Widziałem przypadek, że u kogoś wartość BAT_SOC wynosiła 0, a samochód się uruchamiał. Sam na razie miałem minimalnie 40% i nie było jeszcze problemu z zapłonem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2015, 22:25
Posty: 32 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0 PB, 165KM, MT
Była: Mazda 6 GG '06, 2.0 PB, 147KM, AT

Postprzez artgeo » 15 mar 2021, 10:36

Fakt, nie doczytałem.
Potwierdzam odczyty SOC w okolicach 40% i brak problemów z uruchamianiem auta. Sporo tu innych zmiennych, więc i Mazda tego nie podaje. Podaje natomiast minimalną gęstość elektrolitu 1,17, co w temp. +25stC odpowiada SOC na poziomie 45%, ale przy +10stC już tylko 40%, a przy -5stC już tylko 35%.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 09:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez tomw » 19 mar 2021, 14:04

Ja miałem coś ok. 33% i odpalał bez pudła, ale właśnie wtedy powiedziano mi, że 30% to jest dolna granica. Nie wiem natomiast jak to się ma do i-stopu i tabeli wrzuconej przez artgeo, bo system działał wtedy normalnie po rozgrzaniu silnika...
Początkujący
 
Od: 2 lut 2021, 11:10
Posty: 5 (0/1)

Postprzez czarmi » 29 sie 2021, 12:11

Witam,
mój akumulator w październiku mieć będzie już 7 lat i nic się złego nie dzieje, ale w spoczynku, na mierniku pokazuje odczyt 12,35 V, więc boje się już trochę nadchodzącej zimy i zamierzam go wymienić. Fabrycznie najprawdopodobniej montowali akumulator YUASA 64Ah 620A YBX7005 EFB i taki chcę zakupić, tym bardziej, że zdał egzamin. Pytania do kogoś kto już wymieniał akumulator, bądź do specjalisty w tym zakresie:
1.czy trzeba go jakoś programować po zamontowaniu tzw. procedurą podłączania nowego akumulatora (reset licznika BATT_Day). Czy też nic nie trzeba robić.
Chodzi przede wszystkim o i-stop, bo w ASO za sam montaż nowego akumulatora wołają ok 300zł.
2. czy były jakieś inne problemy związane z zamontowaniem świeżego akumulatora.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323