Strona 1 z 1

Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 8 maja 2019, 16:50
przez simson12
witam ponownie jak już ogarnąłem OBD to teraz mam nowy problem błędy
U3000:49
B1A63
U0415
Mazda jest po małej stłuczce

PostNapisane: 8 maja 2019, 16:54
przez darrecki
simson12, chcesz pomocy z błędami – załóż odpowiedni temat. Ten w którym piszesz nie jest do tego przeznaczony. A tak pół żartem pół serio – to ta wspomniana mała stłuczka miała miejsce jeszcze przed czy już po obcięciu kabli od OBD? Bo się temu komuś mogły nożyczki omsknąć i mógł przy okazji przeciąć coś jeszcze...

Re: Dodatkowe funkcje w MZD connect

PostNapisane: 8 maja 2019, 18:47
przez simson12
nie wiem kupiłem samochód rozbity
ale te kable były obcięte przez fachowca ponieważ każdy przewód był obcięty o różnych długościach żeby nie było problemu z połączeniem tych samych kolorów i zawinięte profesjonalnie.

PostNapisane: 8 maja 2019, 21:48
przez darrecki
Każdy błąd ma opis w forscanie – sprawdź i będziesz wiedział co go boli
Na szybko błędy masz odnośnie:
– czujników na szybie (kamera i/lub laser)
– czujnik nasłonecznienia dla klimatyzacji

A niestety dokładnie zdiagnozować i naprawić musisz sam. Przez internet to się raczej nie da

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 9 maja 2019, 16:03
przez rafik85
Ogarniaj kabelkologię,przejrzyj bezpieczniki pod maską,kody są głównie z braku komunikacji

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 11 maja 2019, 20:52
przez simson12
głównie mi chodzi o ABS- BŁĄD U3000

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 12 maja 2019, 21:33
przez rafik85
Brak komunikacji!!!kabelkologia się kłania,ileż można pisać?

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 12 maja 2019, 21:40
przez simson12
kable i bezpieczniki są ok

PostNapisane: 12 maja 2019, 23:58
przez darrecki
U3000:49 Może być pokazany w przypadku problemu z przynajmniej 5 różnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą modułami. SAS / VCM / RBCM / FBCM / FSC / DSC HU/CM (pompa ABS z komputerem)... mam wymieniać dalej?

Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 13 maja 2019, 00:47
przez rafik85
Jak stwierdziłeś że kable są ok?na oko?

PostNapisane: 14 maja 2019, 21:08
przez simson12
darrecki napisał(a):U3000:49 Może być pokazany w przypadku problemu z przynajmniej 5 różnymi i pozornie niezwiązanymi ze sobą modułami. SAS / VCM / RBCM / FBCM / FSC / DSC HU/CM (pompa ABS z komputerem)... mam wymieniać dalej?

Masz uszkodzony samochód, my NIE wiemy jak mocno, z której strony, co było przy nim robione (co mogło by pomóc w ewentualnym wróżeniu z fusów). A Ty najwyraźniej oczekujesz jakiegoś cudu, bo inaczej diagnozy przez internet nazwać nie można.[/qu




Mazda miała wymieniony zderzak i maskę bo pocałowała sarnę
więc nie miała zbyt dużo szkód
jak bym zakupił sterownik do pompy hamulcowej o tym samym numerze to czy potrzebna jest jeszcze jakieś programowanie?

Dopisano 14 maja 2019, 20:11:

rafik85 napisał(a):Jak stwierdziłeś że kable są ok?na oko?




tak na oko czy są gdzieś po przecierane,
kable same się nie urywają

PostNapisane: 14 maja 2019, 21:23
przez jaro93
ale mogą się przełamać pod izolacją i tego gołym okiem nie zobaczysz. Miernik w dłoń i na tej podstawie możesz stwierdzić, czy aby na pewno przewody są całe.

PostNapisane: 14 maja 2019, 22:35
przez darrecki
Kable nie mają prawa się urwać, chyba że zostały mocno naprężone. A w tym przypadku (przynajmniej wg opisu) nie mogło mieć miejsca. Sam miałem przyjemność składać pewną (2 letnią) Mazdę, gdzie poszedł cały przód łącznie z kolektorem i nie miałem żadnych problemów z elektryką (a kable były w pewnym miejscu przecięte). Także albo to była wielka sarna albo ktoś podreperował przed sprzedażą.
Pompa ABS jest daleko schowana i nie miała prawa się uszkodzić podczas stłuczki, a jej wiązka idzie głęboko schowana. Problem to mógłby być z lampami, kierunkowskazami, czujnikiem poduszek albo sterowaniem wiatrakami chłodnicy.
Ja bym sprawdził szybę czy oryginalna, kilka błędów dotyczy czujników tam się znajdujących. Ten od ABS również może się ich tyczyć.
Jak auto złożone i jeździ, skasować błędy, przejechać się, zobaczyć czy znów się pojawiły. Wrzuć zdjęcie czujników na szybie

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 14 maja 2019, 23:01
przez simson12
jutro wrzucę z zdjęcia
a błędów nie idzie wykasować
szyba jest oryginalna

PostNapisane: 15 maja 2019, 11:51
przez darrecki
1. EATC: B1A63, B1A64 – błąd czujnika nasłonecznienia w desce rozdzielczej
2. IC/ICA: U0415, U0433, B11D4 – błąd czujnika laserowego na szybie
3. ABS: U3000 – 2 możliwośći: walnięty sterownik pompy wysyła nieprawidłowe dane do czujnika laserowego, albo problem z czujnikiem i karmi sterownik niepoprawnymi danymi. Mając IDS można przeprowadzić diagnostykę i wykluczyć (teoretycznie) co jest problemem.

Wniosek, jedź do ASO albo kogoś kto ma dedykowany komputer do Mazdy. Albo zmieniaj podzespoły w nadziei, że to coś zmieni. Czy można założyć pompę o takim samym numerze? Nie mam pojęcia

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 15 maja 2019, 21:42
przez simson12
wrzucam zdjęcie szyby wygląda że jest ok
tego chyba niema jak sprawdzić

czujnik nasłonecznienia wygląda na ok

głównie chodzi mi o ABS bo te kontrolki świecą mi na liczniku
zaryzykuje i kupie sterownik i podmienię może zadziała

PostNapisane: 16 maja 2019, 07:28
przez darrecki
Widzę, że sprawdzanie na oko masz opanowane. Ten czujnik nasłonecznienia to gdzie się znajduje? Bo jeśli to ten właściwy to wygląda jak oskalpowany, powinien być czarny. Nic dziwnego, że wywala błąd...
Tak jak pisałem wcześniej błąd U3000:49 może być spowodowany przez co najmniej 5 różnych modułów, a ten z pompą jest jedynie najbardziej prawdopodobny (co nie znaczy że właściwy). Jak chcesz się bawić w wymiany zamiast wydać kilkadziesiąt PLNów na poprawną diagnostykę to droga wolna.

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 16 maja 2019, 19:16
przez simson12
czujnik nasłonecznienia jest na pulpicie a kapselek zdjąłem do zdjęcia
a gdzie mam pojechać zdiagnozować te błędy byłem u mechanika to tylko z czytał błędy i zaproponował wymianę sterownika ABS

Re: Kody błędów, prośba o ustalenie przyczyny

PostNapisane: 26 maja 2019, 20:30
przez simson12
witam wymieniłem sterownik ABS o tych samych nr błędy się skasowały,
zostało tylko kalibracja, czy może ktoś się orientuje czy FORSCAN to ogarnie?

PostNapisane: 11 gru 2022, 14:52
przez rafik85
simson12 napisał(a):witam wymieniłem sterownik ABS o tych samych nr błędy się skasowały,
zostało tylko kalibracja, czy może ktoś się orientuje czy FORSCAN to ogarnie?

Ogarnie, ogarnie.