Strona 1 z 2

Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 21 lis 2018, 20:26
przez krabdul
Hejka

Miał ktoś kiedyś takie objawy?
Jadę normalnie, auto już zagrzanie, i-stoop gotowy do działania, więc akumulator chyba ok i nagle choinka na liczniku przez ok 3 sekundy. W tym czasie nie zauważam żadnych innych anomalii.
Zdarzyło mi się to wczoraj i dzisiaj przy powrocie z pracy i tylko po jednym razie.
Jakieś pomysły zanim zgłoszę do serwisu?

Pozdrawiam

PostNapisane: 21 lis 2018, 21:27
przez darrecki
A licznik pokazuje aktualną prędkość czy zero? To samo HUD?
Wpinając licznik do samochodu z włączonym zapłonem jest właśnie objaw "choinki", więc można podejrzewać problem z zasilaniem / masą. Możesz sprawdzić forscanem błędy IC.

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek

PostNapisane: 21 lis 2018, 22:19
przez krabdul
Nie zauważyłem – choinka odciągnęła moją uwagę od wskazań prędkości. Jak się powtórzy to zerknę na prędkość.

Edit: Dzisiaj powtórka. Znowu raz po paru km i na HUD wyświetlała się prędkość w trakcie choinki.
Dane z licznika jak przebieg A czy średnie spalanie nie kasują się.Umówiłem się na diagnostykę.

PostNapisane: 30 lis 2018, 13:06
przez darrecki
I co, naprawili?

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek

PostNapisane: 30 lis 2018, 13:42
przez krabdul
Znaleźli stary błąd pompy ABS i czujnika położenia kierownicy, ale w chwili diagnozy wszystko było niby ok. Wgrali nowy soft do ECU w razie czego.

Zanim pojechałem na diagnostykę to zauważyłem, że jedna nakrętka od celi w aku jest zapocona i jako jedyna była poluzowana tak z pół obrotu. Zrobiłem też traskę ok 100km. Od tego momentu nie miałem już choinki. Zwróciłem na to uwagę przy oddawaniu auta i stwierdzili lekkie zasiarczenie.

Jak się powtórzy to mam wrócić.

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 2 gru 2018, 23:28
przez krabdul
Dzisiaj posypało się wszystko.
Włączyły się w jeździe kontrolki ABS, DSC i migały TMPS i i-stoop. Później dołączyło SCBS
W aplikacji mam 5 ostrzeżeń o niedziałających systemach.
Jak się odpali to czasem jest spokój na liczniku ale np testowe hamowanie czy szybsze ruszenie i systemy nie działają a kontrolki znowu świecą. Jutro auto wraca do serwisu

PostNapisane: 8 gru 2018, 09:56
przez darrecki
Można wiedzieć który czujnik ABS zdiagnozowali? Jak miałem problem z przednim, to "choinka" nie znikała, auto miało totalny problem ze wskazaniem właściwej prędkości, nawigacja skakała jak żabka w stawie – jeździć się nie dało. Tyle, że diagnoza była łatwa bo jedno koło nie "obracało" się. Łatwo to Forscanem sprawdzić. No i problemem nie był czujnik a magnetyczna piasta, po zmianie czujnika (z przygodami) było to samo...

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 8 gru 2018, 14:08
przez krabdul
Nie wiem, jeszcze nie odebrałem auta. U mnie prędkość stabilnie pokazywało. Diagnoza polegała na znalezieniu przetartego przewodu od czujnika, więc mam nadzieję że to pomoże. Niestety nie zrobią tego gwarancyjnie, bo kiedyś wymieniałem sprężyny poza ASO i już mają wygodny punkt zaczepienia.

Diagnoza 250
Czujnik 180
Wymiana 120

A jak się okażę że coś jeszcze to pójdę po te 250 ;)

PostNapisane: 9 gru 2018, 15:14
przez Raptor77
Dobrze że nie powiedzieli że to przez grzebanie w MZD ;)

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 9 gru 2018, 15:50
przez krabdul
Oczywiście, że powiedzieli. Na ABS niby nie powinno mieć to wpływu ale ponoć TMPS jest mocno powiązany...
Podirytowałem się przy oddawaniu, bo zaczęło się w pierwszej kolejności od szukania haków na klienta.

PostNapisane: 9 gru 2018, 18:16
przez darrecki
"Panie, wgrałeś pan tapetę to MZD i się panu przez to kabelek ABS przetarł. Gwarancji nie ma, spadaj pan" No jaja jakieś. MZD jest systemem niezależnym, można go wypiąć i wyrzucić, a auto będzie nadal działać poprawnie, a jedynymi błędami będą te od systemu multimedialnego.

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 9 gru 2018, 19:58
przez krabdul
No sprężyny i hamulce robiłem poza ASO więc tu z nimi nie wygram, ale oczywiście ich podejście jest irytujące i żenujące. Przy zgłoszeniu zapisali sobie nawet, że mam moduł komfortu zamontowany.
Za pierwszym razem (przy diagnozie) mówili że nie mogli się dostać do pompy ABS, bo mam jakieś gąbeczki poprzyklejane no i że może wilgoć z nich to powoduje. Miałem tam 2 paski suchych jak pieprz dedykowanych do motoryzacji wygłuszeń, które jednym ruchem ręki można było wyjąć bo były lekko wciśnięte. A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.

Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy. Swoją drogą ta naprawa będzie mniej kosztowała niż różnica między zrobieniem tarcz i klocków na jednej osi u mechanika, który mógł teoretycznie odczepić ten przewód a wymianą w ASO.

PostNapisane: 9 gru 2018, 22:49
przez child
krabdul napisał(a):A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.


BM nie ma can busa?

Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy.


To działa trochę na zasadzie ubezpieczenia – płacisz za przeglądy i jak ci nic nie walnie, to jesteś w plecy. Ale jak będziesz coś miał poważnego, jak np. te słynne wałki rozrządu w SkyActive-D, to jesteś kupę kasy do przodu. Jakieś 10 lat temu pewnie miałoby to sens, ale przy obecnej "niezawodności" nowych aut...

PostNapisane: 10 gru 2018, 12:15
przez darrecki
CAN oczywiście jest w Maździe. Sporo rzeczy do niego podpięli, tyle że system nadal niemy i wszystko trzyma dla siebie... Forscanem można podejrzeć, nawet żarówki świateł tam są.

Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 10 gru 2018, 20:14
przez krabdul
Jakoś z wątku wymiany podświetlenia na LED wywnioskowałem, że nie ma bo do aut z CAN muszą iść ledy z dodatkowym oporniczkiem chyba. Nie ważne.

Auto odebrane i z miłych zaskoczeń nawet czystsze niż oddane.
Dostałem też stary czujnik ABS – przetarło prawy przód.

PS: Jak jest zbudowany sam czujnik? Tam jest jakakolwiek elektronika? Skoro zwierało tylko podczas wilgoci te odkryte żyły to rozumiem, że ich zaizolowanie przywróci go do użyteczności?

PostNapisane: 10 gru 2018, 21:20
przez child
darrecki napisał(a):Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...


Jednak niektórym powymieniali znacznie więcej niż sam wałek, więc moim zdaniem przykład nie jest chybiony. A że się wykręcają, to niestety bardzo nieładnie z ich strony, ale mam wrażenie, że jest to typowe podejście producentów :|

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 13 gru 2018, 21:52
przez ellipsis
Panowie spotkaliście się z sytuacją kiedy sam z siebie dezaktywuje się system kontroli trakcji? Kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka, tak jakbym go wyłączył z przycisku ale tego nie robiłem. Przez przypadek kolanem też nie da rady wcisnąć guzika, sprawdzałem – nie dostaje..

PostNapisane: 14 gru 2018, 02:18
przez child
Na pewno nie było żadnych błędów przy okazji?

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 14 gru 2018, 16:06
przez ellipsis
Nie sprawdziłem na tablecie, tylko odruchowo nacisnąłem guzik i kontrolka zgasła.

Re: Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

PostNapisane: 14 gru 2018, 18:41
przez krabdul
A jak nie włączysz trakcji przyciskiem to sama czasem powraca?
Może sam przycisk zwiera.