Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krabdul » 21 lis 2018, 19:26

Hejka

Miał ktoś kiedyś takie objawy?
Jadę normalnie, auto już zagrzanie, i-stoop gotowy do działania, więc akumulator chyba ok i nagle choinka na liczniku przez ok 3 sekundy. W tym czasie nie zauważam żadnych innych anomalii.
Zdarzyło mi się to wczoraj i dzisiaj przy powrocie z pracy i tylko po jednym razie.
Jakieś pomysły zanim zgłoszę do serwisu?

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 gru 2018, 22:20 przez krabdul, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 21 lis 2018, 20:27

A licznik pokazuje aktualną prędkość czy zero? To samo HUD?
Wpinając licznik do samochodu z włączonym zapłonem jest właśnie objaw "choinki", więc można podejrzewać problem z zasilaniem / masą. Możesz sprawdzić forscanem błędy IC.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 21 lis 2018, 21:19

Nie zauważyłem – choinka odciągnęła moją uwagę od wskazań prędkości. Jak się powtórzy to zerknę na prędkość.

Edit: Dzisiaj powtórka. Znowu raz po paru km i na HUD wyświetlała się prędkość w trakcie choinki.
Dane z licznika jak przebieg A czy średnie spalanie nie kasują się.Umówiłem się na diagnostykę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 30 lis 2018, 12:06

I co, naprawili?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 30 lis 2018, 12:42

Znaleźli stary błąd pompy ABS i czujnika położenia kierownicy, ale w chwili diagnozy wszystko było niby ok. Wgrali nowy soft do ECU w razie czego.

Zanim pojechałem na diagnostykę to zauważyłem, że jedna nakrętka od celi w aku jest zapocona i jako jedyna była poluzowana tak z pół obrotu. Zrobiłem też traskę ok 100km. Od tego momentu nie miałem już choinki. Zwróciłem na to uwagę przy oddawaniu auta i stwierdzili lekkie zasiarczenie.

Jak się powtórzy to mam wrócić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krabdul » 2 gru 2018, 22:28

Dzisiaj posypało się wszystko.
Włączyły się w jeździe kontrolki ABS, DSC i migały TMPS i i-stoop. Później dołączyło SCBS
W aplikacji mam 5 ostrzeżeń o niedziałających systemach.
Jak się odpali to czasem jest spokój na liczniku ale np testowe hamowanie czy szybsze ruszenie i systemy nie działają a kontrolki znowu świecą. Jutro auto wraca do serwisu
Załączniki
IMG_20181202_222700.jpg
IMG_20181202_222620.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 8 gru 2018, 08:56

Można wiedzieć który czujnik ABS zdiagnozowali? Jak miałem problem z przednim, to "choinka" nie znikała, auto miało totalny problem ze wskazaniem właściwej prędkości, nawigacja skakała jak żabka w stawie – jeździć się nie dało. Tyle, że diagnoza była łatwa bo jedno koło nie "obracało" się. Łatwo to Forscanem sprawdzić. No i problemem nie był czujnik a magnetyczna piasta, po zmianie czujnika (z przygodami) było to samo...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 8 gru 2018, 13:08

Nie wiem, jeszcze nie odebrałem auta. U mnie prędkość stabilnie pokazywało. Diagnoza polegała na znalezieniu przetartego przewodu od czujnika, więc mam nadzieję że to pomoże. Niestety nie zrobią tego gwarancyjnie, bo kiedyś wymieniałem sprężyny poza ASO i już mają wygodny punkt zaczepienia.

Diagnoza 250
Czujnik 180
Wymiana 120

A jak się okażę że coś jeszcze to pójdę po te 250 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Raptor77 » 9 gru 2018, 14:14

Dobrze że nie powiedzieli że to przez grzebanie w MZD ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 18:05
Posty: 434 (8/13)
Skąd: Słomniki | Kraków
Auto: RX-8 USDM '04,
Fiat 500e '16,
Tesla 3H '23

Postprzez krabdul » 9 gru 2018, 14:50

Oczywiście, że powiedzieli. Na ABS niby nie powinno mieć to wpływu ale ponoć TMPS jest mocno powiązany...
Podirytowałem się przy oddawaniu, bo zaczęło się w pierwszej kolejności od szukania haków na klienta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 9 gru 2018, 17:16

"Panie, wgrałeś pan tapetę to MZD i się panu przez to kabelek ABS przetarł. Gwarancji nie ma, spadaj pan" No jaja jakieś. MZD jest systemem niezależnym, można go wypiąć i wyrzucić, a auto będzie nadal działać poprawnie, a jedynymi błędami będą te od systemu multimedialnego.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 9 gru 2018, 18:58

No sprężyny i hamulce robiłem poza ASO więc tu z nimi nie wygram, ale oczywiście ich podejście jest irytujące i żenujące. Przy zgłoszeniu zapisali sobie nawet, że mam moduł komfortu zamontowany.
Za pierwszym razem (przy diagnozie) mówili że nie mogli się dostać do pompy ABS, bo mam jakieś gąbeczki poprzyklejane no i że może wilgoć z nich to powoduje. Miałem tam 2 paski suchych jak pieprz dedykowanych do motoryzacji wygłuszeń, które jednym ruchem ręki można było wyjąć bo były lekko wciśnięte. A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.

Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy. Swoją drogą ta naprawa będzie mniej kosztowała niż różnica między zrobieniem tarcz i klocków na jednej osi u mechanika, który mógł teoretycznie odczepić ten przewód a wymianą w ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez child » 9 gru 2018, 21:49

krabdul napisał(a):A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.


BM nie ma can busa?

Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy.


To działa trochę na zasadzie ubezpieczenia – płacisz za przeglądy i jak ci nic nie walnie, to jesteś w plecy. Ale jak będziesz coś miał poważnego, jak np. te słynne wałki rozrządu w SkyActive-D, to jesteś kupę kasy do przodu. Jakieś 10 lat temu pewnie miałoby to sens, ale przy obecnej "niezawodności" nowych aut...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 10 gru 2018, 11:15

CAN oczywiście jest w Maździe. Sporo rzeczy do niego podpięli, tyle że system nadal niemy i wszystko trzyma dla siebie... Forscanem można podejrzeć, nawet żarówki świateł tam są.

Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krabdul » 10 gru 2018, 19:14

Jakoś z wątku wymiany podświetlenia na LED wywnioskowałem, że nie ma bo do aut z CAN muszą iść ledy z dodatkowym oporniczkiem chyba. Nie ważne.

Auto odebrane i z miłych zaskoczeń nawet czystsze niż oddane.
Dostałem też stary czujnik ABS – przetarło prawy przód.

PS: Jak jest zbudowany sam czujnik? Tam jest jakakolwiek elektronika? Skoro zwierało tylko podczas wilgoci te odkryte żyły to rozumiem, że ich zaizolowanie przywróci go do użyteczności?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez child » 10 gru 2018, 20:20

darrecki napisał(a):Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...


Jednak niektórym powymieniali znacznie więcej niż sam wałek, więc moim zdaniem przykład nie jest chybiony. A że się wykręcają, to niestety bardzo nieładnie z ich strony, ale mam wrażenie, że jest to typowe podejście producentów :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 13 gru 2018, 20:52

Panowie spotkaliście się z sytuacją kiedy sam z siebie dezaktywuje się system kontroli trakcji? Kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka, tak jakbym go wyłączył z przycisku ale tego nie robiłem. Przez przypadek kolanem też nie da rady wcisnąć guzika, sprawdzałem – nie dostaje..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez child » 14 gru 2018, 01:18

Na pewno nie było żadnych błędów przy okazji?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez ellipsis » 14 gru 2018, 15:06

Nie sprawdziłem na tablecie, tylko odruchowo nacisnąłem guzik i kontrolka zgasła.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez krabdul » 14 gru 2018, 17:41

A jak nie włączysz trakcji przyciskiem to sama czasem powraca?
Może sam przycisk zwiera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323