Zapalone wszystkie kontrolki przez ok 3 sek (choinka na liczniku)
1, 2
Hejka
Miał ktoś kiedyś takie objawy?
Jadę normalnie, auto już zagrzanie, i-stoop gotowy do działania, więc akumulator chyba ok i nagle choinka na liczniku przez ok 3 sekundy. W tym czasie nie zauważam żadnych innych anomalii.
Zdarzyło mi się to wczoraj i dzisiaj przy powrocie z pracy i tylko po jednym razie.
Jakieś pomysły zanim zgłoszę do serwisu?
Pozdrawiam
Miał ktoś kiedyś takie objawy?
Jadę normalnie, auto już zagrzanie, i-stoop gotowy do działania, więc akumulator chyba ok i nagle choinka na liczniku przez ok 3 sekundy. W tym czasie nie zauważam żadnych innych anomalii.
Zdarzyło mi się to wczoraj i dzisiaj przy powrocie z pracy i tylko po jednym razie.
Jakieś pomysły zanim zgłoszę do serwisu?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 2 gru 2018, 22:20 przez krabdul, łącznie edytowano 1 raz
A licznik pokazuje aktualną prędkość czy zero? To samo HUD?
Wpinając licznik do samochodu z włączonym zapłonem jest właśnie objaw "choinki", więc można podejrzewać problem z zasilaniem / masą. Możesz sprawdzić forscanem błędy IC.
Wpinając licznik do samochodu z włączonym zapłonem jest właśnie objaw "choinki", więc można podejrzewać problem z zasilaniem / masą. Możesz sprawdzić forscanem błędy IC.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Nie zauważyłem – choinka odciągnęła moją uwagę od wskazań prędkości. Jak się powtórzy to zerknę na prędkość.
Edit: Dzisiaj powtórka. Znowu raz po paru km i na HUD wyświetlała się prędkość w trakcie choinki.
Dane z licznika jak przebieg A czy średnie spalanie nie kasują się.Umówiłem się na diagnostykę.
Edit: Dzisiaj powtórka. Znowu raz po paru km i na HUD wyświetlała się prędkość w trakcie choinki.
Dane z licznika jak przebieg A czy średnie spalanie nie kasują się.Umówiłem się na diagnostykę.
Znaleźli stary błąd pompy ABS i czujnika położenia kierownicy, ale w chwili diagnozy wszystko było niby ok. Wgrali nowy soft do ECU w razie czego.
Zanim pojechałem na diagnostykę to zauważyłem, że jedna nakrętka od celi w aku jest zapocona i jako jedyna była poluzowana tak z pół obrotu. Zrobiłem też traskę ok 100km. Od tego momentu nie miałem już choinki. Zwróciłem na to uwagę przy oddawaniu auta i stwierdzili lekkie zasiarczenie.
Jak się powtórzy to mam wrócić.
Zanim pojechałem na diagnostykę to zauważyłem, że jedna nakrętka od celi w aku jest zapocona i jako jedyna była poluzowana tak z pół obrotu. Zrobiłem też traskę ok 100km. Od tego momentu nie miałem już choinki. Zwróciłem na to uwagę przy oddawaniu auta i stwierdzili lekkie zasiarczenie.
Jak się powtórzy to mam wrócić.
Dzisiaj posypało się wszystko.
Włączyły się w jeździe kontrolki ABS, DSC i migały TMPS i i-stoop. Później dołączyło SCBS
W aplikacji mam 5 ostrzeżeń o niedziałających systemach.
Jak się odpali to czasem jest spokój na liczniku ale np testowe hamowanie czy szybsze ruszenie i systemy nie działają a kontrolki znowu świecą. Jutro auto wraca do serwisu
Włączyły się w jeździe kontrolki ABS, DSC i migały TMPS i i-stoop. Później dołączyło SCBS
W aplikacji mam 5 ostrzeżeń o niedziałających systemach.
Jak się odpali to czasem jest spokój na liczniku ale np testowe hamowanie czy szybsze ruszenie i systemy nie działają a kontrolki znowu świecą. Jutro auto wraca do serwisu
Można wiedzieć który czujnik ABS zdiagnozowali? Jak miałem problem z przednim, to "choinka" nie znikała, auto miało totalny problem ze wskazaniem właściwej prędkości, nawigacja skakała jak żabka w stawie – jeździć się nie dało. Tyle, że diagnoza była łatwa bo jedno koło nie "obracało" się. Łatwo to Forscanem sprawdzić. No i problemem nie był czujnik a magnetyczna piasta, po zmianie czujnika (z przygodami) było to samo...
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Nie wiem, jeszcze nie odebrałem auta. U mnie prędkość stabilnie pokazywało. Diagnoza polegała na znalezieniu przetartego przewodu od czujnika, więc mam nadzieję że to pomoże. Niestety nie zrobią tego gwarancyjnie, bo kiedyś wymieniałem sprężyny poza ASO i już mają wygodny punkt zaczepienia.
Diagnoza 250
Czujnik 180
Wymiana 120
A jak się okażę że coś jeszcze to pójdę po te 250
Diagnoza 250
Czujnik 180
Wymiana 120
A jak się okażę że coś jeszcze to pójdę po te 250
Oczywiście, że powiedzieli. Na ABS niby nie powinno mieć to wpływu ale ponoć TMPS jest mocno powiązany...
Podirytowałem się przy oddawaniu, bo zaczęło się w pierwszej kolejności od szukania haków na klienta.
Podirytowałem się przy oddawaniu, bo zaczęło się w pierwszej kolejności od szukania haków na klienta.
"Panie, wgrałeś pan tapetę to MZD i się panu przez to kabelek ABS przetarł. Gwarancji nie ma, spadaj pan" No jaja jakieś. MZD jest systemem niezależnym, można go wypiąć i wyrzucić, a auto będzie nadal działać poprawnie, a jedynymi błędami będą te od systemu multimedialnego.
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
No sprężyny i hamulce robiłem poza ASO więc tu z nimi nie wygram, ale oczywiście ich podejście jest irytujące i żenujące. Przy zgłoszeniu zapisali sobie nawet, że mam moduł komfortu zamontowany.
Za pierwszym razem (przy diagnozie) mówili że nie mogli się dostać do pompy ABS, bo mam jakieś gąbeczki poprzyklejane no i że może wilgoć z nich to powoduje. Miałem tam 2 paski suchych jak pieprz dedykowanych do motoryzacji wygłuszeń, które jednym ruchem ręki można było wyjąć bo były lekko wciśnięte. A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.
Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy. Swoją drogą ta naprawa będzie mniej kosztowała niż różnica między zrobieniem tarcz i klocków na jednej osi u mechanika, który mógł teoretycznie odczepić ten przewód a wymianą w ASO.
Za pierwszym razem (przy diagnozie) mówili że nie mogli się dostać do pompy ABS, bo mam jakieś gąbeczki poprzyklejane no i że może wilgoć z nich to powoduje. Miałem tam 2 paski suchych jak pieprz dedykowanych do motoryzacji wygłuszeń, które jednym ruchem ręki można było wyjąć bo były lekko wciśnięte. A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.
Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy. Swoją drogą ta naprawa będzie mniej kosztowała niż różnica między zrobieniem tarcz i klocków na jednej osi u mechanika, który mógł teoretycznie odczepić ten przewód a wymianą w ASO.
krabdul napisał(a):A powiązanie niezależnych systemów ze sobą w tak prostym aucie, które nawet can busa nie ma jest oczywiście śmieszne.
BM nie ma can busa?
Czasami się zastanawiam czy w taki aucie gdzie nie ma 2masy, turbo czy dpfa nie lepiej już w pierwszym roku olać gwarancję i przeglądy.
To działa trochę na zasadzie ubezpieczenia – płacisz za przeglądy i jak ci nic nie walnie, to jesteś w plecy. Ale jak będziesz coś miał poważnego, jak np. te słynne wałki rozrządu w SkyActive-D, to jesteś kupę kasy do przodu. Jakieś 10 lat temu pewnie miałoby to sens, ale przy obecnej "niezawodności" nowych aut...
CAN oczywiście jest w Maździe. Sporo rzeczy do niego podpięli, tyle że system nadal niemy i wszystko trzyma dla siebie... Forscanem można podejrzeć, nawet żarówki świateł tam są.
Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...
Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Jakoś z wątku wymiany podświetlenia na LED wywnioskowałem, że nie ma bo do aut z CAN muszą iść ledy z dodatkowym oporniczkiem chyba. Nie ważne.
Auto odebrane i z miłych zaskoczeń nawet czystsze niż oddane.
Dostałem też stary czujnik ABS – przetarło prawy przód.
PS: Jak jest zbudowany sam czujnik? Tam jest jakakolwiek elektronika? Skoro zwierało tylko podczas wilgoci te odkryte żyły to rozumiem, że ich zaizolowanie przywróci go do użyteczności?
Auto odebrane i z miłych zaskoczeń nawet czystsze niż oddane.
Dostałem też stary czujnik ABS – przetarło prawy przód.
PS: Jak jest zbudowany sam czujnik? Tam jest jakakolwiek elektronika? Skoro zwierało tylko podczas wilgoci te odkryte żyły to rozumiem, że ich zaizolowanie przywróci go do użyteczności?
darrecki napisał(a):Przykład z wałkiem chybiony, Mazda jak tylko może bagatelizuje problem i wykręca z naprawą. A że rocznik 2013 już po gwarancji, to co zaoszczędzili to ich...
Jednak niektórym powymieniali znacznie więcej niż sam wałek, więc moim zdaniem przykład nie jest chybiony. A że się wykręcają, to niestety bardzo nieładnie z ich strony, ale mam wrażenie, że jest to typowe podejście producentów
Panowie spotkaliście się z sytuacją kiedy sam z siebie dezaktywuje się system kontroli trakcji? Kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka, tak jakbym go wyłączył z przycisku ale tego nie robiłem. Przez przypadek kolanem też nie da rady wcisnąć guzika, sprawdzałem – nie dostaje..
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości