Strona 1 z 1

Mrugająca kontrolka poduszek

PostNapisane: 23 maja 2018, 12:39
przez N1CO
Cześć,

Pojawił się u mnie wczoraj dziwny objaw.
Po odpaleniu silnika kontrolka poduszek zgasła jak zwykle, po czym zaczęła mrugać:
– 3 mrugnięcia
– chwila przerw
– 3 mrugnięcia chwila przerwy
– itd.

Przejechałem parę minut i nic się nie zmieniło.
Ale po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie, objaw zniknął.

Macie jakiś pomysł, o co może chodzić?
Dziś tego objawu nie ma.
Jedyne z czym mógłbym powiązać ten fakt, to auto cały dzień stało w pełnym słońcu (?).

Pozdrawiam.

Re: Mrugająca kontrolka poduszek

PostNapisane: 23 maja 2018, 17:25
przez andrep
Ja tak kiedyś miałem w renówce, okazało się że pod jednym z foteli (przednich) nie łączył kabel-kostka od napinacza pasów , jest coś podobnego?

Re: Mrugająca kontrolka poduszek

PostNapisane: 24 maja 2018, 08:25
przez N1CO
O, sprawdzę. Dzięki.

PostNapisane: 25 maja 2018, 18:56
przez darrecki
Wszystko zależy od ilości mrugnięć:

1 błyśnięcie-obwód poduszki kierowcy.
2 błyśnięcia-obwód poduszki pasażera.
3 błyśnięcia-usterka w obwodzie części wspólnej poduszki kierowcy i pasażera.
4 błyśnięcia-obwód napinaczy pasów bezpieczeństwa.
5 błyśnięć-obwód bocznej poduszki kierowcy.
6 błyśnięć-obwód bocznej poduszki pasażera.
7 błyśnięć-usterka czujnika zderzenia bocznego str.kierowcy.
8 błyśnięć-usterka czujnika zderzenia bocznego str.pasażera.

To z Forda, ale skoro dzielą z Mazdą interfejs diagnostyczny to pewnie kody również

Zobacz Forscanem, błąd zniknął ale powinien zostać po nim ślad w logach błędów.

Re: Mrugająca kontrolka poduszek

PostNapisane: 12 lip 2018, 12:13
przez zgoda150
3 mrugnięcia miałem gdy moduł poduszek miałem niesprawny po wystrzale, a naprawie już wszystkich poduszek.

PostNapisane: 16 lip 2018, 16:36
przez darrecki
Sprawdziłem organoleptycznie błędy poduszek. Miałem (w nie swojej) Mazdzie 2 i 4 błyśnięcia. I niestety nijak to się ma to tej listy, którą opisałem wcześniej. Niestety Forscan nie obsługuje modułu poduszek na ELM 327 (nawet tego z przełącznikiem), ale za to doskonale radzi sobie z interfejsem J2534. Pokazał błąd przedniego czujnika zderzeniowego po stronie kierowcy. Strzał w dziesiątkę, obwód był przerwany.
Także błyśnięcia można sobie pomiędzy poślady włożyć...