Jak ustawić światła LED w Mazdzie 3 BN
Szanowni, pytanie jak w temacie – czy ktoś z Was już ten temat ćwiczył? Nie mogę znaleźć śrub regulacyjnych do ustawienia wysokości przednich reflektorów LED (auto po lifcie). Będę wdzięczny za pomoc
Jesli chodzi Ci poprawe ich wysokosci to sugeruje wizyte w ASO.
Ja tak zrobilem. Przy pierwszym przegladzie w ASO poprosilem, zeby sprawdzili ustawienia. Podobno byly ok. Nie dawalo mi to spokoju i umowilem sie na kolejna wizyte i argumentowalem, ze swieca mocno ale zbyt krotko. Pracownik podszedl do sprawy powaznie i sprawdzili jeszcze raz oraz podobno zaktualizowali, cytuje "oprogramownie odpowiedzialne za swiatla". Teraz jest duzoo lepeij, swiatla miajania swieca duzo dalej i wygald ana to, ze nie raza innych kierowcow (nikt jeszczenie mignal dlugimi).
Dodam, ze usluga byla za free
Ja tak zrobilem. Przy pierwszym przegladzie w ASO poprosilem, zeby sprawdzili ustawienia. Podobno byly ok. Nie dawalo mi to spokoju i umowilem sie na kolejna wizyte i argumentowalem, ze swieca mocno ale zbyt krotko. Pracownik podszedl do sprawy powaznie i sprawdzili jeszcze raz oraz podobno zaktualizowali, cytuje "oprogramownie odpowiedzialne za swiatla". Teraz jest duzoo lepeij, swiatla miajania swieca duzo dalej i wygald ana to, ze nie raza innych kierowcow (nikt jeszczenie mignal dlugimi).
Dodam, ze usluga byla za free
maku99 napisał(a):Dodam, ze usluga byla za free
... a niby dlaczego miałaby być odpłatnie, jeśli auto jest na tej prawdziwej, trzyletniej gwarancji
Korzystajcie póki jeszcze możecie i jeździjcie do nich z rzeczami które wydają się być duperelkami, bo czas bardzo szybko mija
Dzięki Panowie Końca końcem odwiedziłem ASO, które po sprawdzeniu poziomu świateł stwierdziło, że sa ok... a nawet ciut zbyt ok więc nie ma czego regulować. Pojeżdżę jeszcze trochę i zobaczę – być może to kwestia przestawienia się ze zwykłych halogenów i przyzwyczajenia do wyraźnej granicy odcięcia (odnoszę wrażenie, ze coraz mniej mi to przeszkadza)
rowniez spotkalem sie z takim problemem w swojej Mazdzie z LEDami
swiatla swieca bardzo mocno i ladnie ale baardzo krotko
jechac w nocy w trasie bez oswietlenia na krotkich swiatlach – po prostu strach....
widac 15m przed autem i koniec..... czaaarny koniec
wyregulowalem sam swiatla w garazu podziemnym przy scianie, jest duzo instrukcij w necie jak to zrobic poprawnie i nie ma w tym nic skomplikowanego
teraz swieca duzo lepiej i przy tym nikogo nie razi
swiatla swieca bardzo mocno i ladnie ale baardzo krotko
jechac w nocy w trasie bez oswietlenia na krotkich swiatlach – po prostu strach....
widac 15m przed autem i koniec..... czaaarny koniec
wyregulowalem sam swiatla w garazu podziemnym przy scianie, jest duzo instrukcij w necie jak to zrobic poprawnie i nie ma w tym nic skomplikowanego
teraz swieca duzo lepiej i przy tym nikogo nie razi
U mnie nie bylo OK
musialem podniesc na scianie okolo 5-7cm, juz nie pamietam dokladnie
i tylko teraz jest w miare OK
problem jest w tym ze soczewka bardzo mocno i drastycznie odcina swiatlo
i za ta linija jesz zupelna ciemnosc
z jednej strony to jest dobrze bo nie razi
ale z drugiej
musialem podniesc na scianie okolo 5-7cm, juz nie pamietam dokladnie
i tylko teraz jest w miare OK
problem jest w tym ze soczewka bardzo mocno i drastycznie odcina swiatlo
i za ta linija jesz zupelna ciemnosc
z jednej strony to jest dobrze bo nie razi
ale z drugiej
Podobnie jak przedmówcy miałem problem z LEDami, po wizycie w ASO światła zostały podniesione, faktycznie widoczność jest dużo lepsza, pojawił się niestety problem mrugania kierowców z naprzeciwka kilku już zdołało zaprotestować w ten sposób
Wizyta w ASO, Pan z obsługi zaprezentował żonie (akurat miała czas na tą wizytę), że wg aparatury pomiarowej, wszystko jest ok. Więc nie było ponownej regulacji.. zobaczę jeszcze chwilę jak to będzie wyglądało, najwyżej odwiedzę ponownie :/
Wizyta w ASO, Pan z obsługi zaprezentował żonie (akurat miała czas na tą wizytę), że wg aparatury pomiarowej, wszystko jest ok. Więc nie było ponownej regulacji.. zobaczę jeszcze chwilę jak to będzie wyglądało, najwyżej odwiedzę ponownie :/
oczywiscie ze w niektorych momentach swiatla moga razic innych
niestety drogi nie sa idealnie rowne, bez zakretow, i t.d.
a przez to ze LEDy swieca bardzo mocno to i razi tez mocno
ale co zrobic, albo czasami razisz innych, albo nic nie widzisz.....
mi na razie jeszcze nikt nie mrugal
jezeli wg aparatury pomiarowej, wszystko jest ok, widac rowniez dobrze, to nie przejmuj sie
niestety drogi nie sa idealnie rowne, bez zakretow, i t.d.
a przez to ze LEDy swieca bardzo mocno to i razi tez mocno
ale co zrobic, albo czasami razisz innych, albo nic nie widzisz.....
mi na razie jeszcze nikt nie mrugal
jezeli wg aparatury pomiarowej, wszystko jest ok, widac rowniez dobrze, to nie przejmuj sie
Nie – właśnie przejmuj się, bo skoro innym kierowcom to przeszkadza (i nie jest to pojedynczy przypadek), to znaczy, że coś jest nie tak. Cieszy mnie, że nie zostawiasz sprawy na etapie "ja mam fajnie" i chcesz, aby przy okazji nie przeszkadzać innym
Co do samego ustawienia świateł – może warto byłoby samemu pomierzyć na ścianie?
Co do samego ustawienia świateł – może warto byłoby samemu pomierzyć na ścianie?
child napisał(a):Nie – właśnie przejmuj się, bo skoro innym kierowcom to przeszkadza (i nie jest to pojedynczy przypadek), to znaczy, że coś jest nie tak. Cieszy mnie, że nie zostawiasz sprawy na etapie "ja mam fajnie" i chcesz, aby przy okazji nie przeszkadzać innym
Co do samego ustawienia świateł – może warto byłoby samemu pomierzyć na ścianie?
zalezy w jakich okolicznosciach razi innych
jezeli przy jezdzie w gore czy na zakretach, kiedy na innych moze swiecic nawet prawa strona prawej lampy, ktora powinna swiecic po znakach drogowych, to oczywiscie ze to bedzie razic innych
i ja bym sie tym nie przejmowal, bo jak wyreguluje tak zeby w zadnym przypadku nie razic innych, to sam nie bedzie nic widziec... i jak wyleci cos czy ktos na droge, no nawet nie zdazy zahamowac.....
Faktem jest, że mrugali w sytuacji podjazdów na wzniesienia itp, przynajmniej w większości przypadków, ale przy okazji będę musiał sprawdzić samemu jak to wygląda, bo wcześniej nie zdarzało się to wcale. A samemu również nie lubię być oświetlany...
nexus30 napisał(a):Czy Ledy w Maździe nie mają układu samopoziomowania? Pytam bo sam mam wersję z xenonami i tam taki system występuje.
Chyba jest, bo kilka razy widziałem jak po całkowitym zatrzymaniu na światłach, światła opuszczają się na kilka centymetrow.
ale nie ma tańczenia świateł gora-dol/lewo-prawo po uruchomieniu auta ( jak w VAG czy Opel)
No i właśnie teraz pytanie – w jakich sytuacjach samopoziomowanie naszych reflektorów działa? Ja zauważyłem jedynie kilka sytuacji przy których dokonywana jest korekta ustawień reflektora (spostrzeżenia na przykładzie Mazdy 3 BM LED+Xenon):
1) Uruchomienie świateł
2) Postój+otwarcie drzwi na włączonych światłach (system podnosi delikatnie światła)
3) Postój+zamknięcie drzwi – korekta oświetlenia, lekkie opuszczenie bądź nie
Z tego wnioskuję, że korekty pozycji świateł system dokonuje jedynie przy rozruchu, oraz zmianie obciążenia pojazdu (po otwarciu drzwi wykonywany jest test obciążenia na wypadek jakby ktoś się dosiadł/wysiadł czy dorzucono bagażu itp.). Skąd taki wniosek? Wyjeżdżając z garażu mam lekki spad do studzienki, więc jeśli przed zamknięciem bramy garażowej zostawię auto na wzniesieniu, to przez całą drogę mam dość wysoko ustawione reflektory (pojazdy zza zakrętów/na wzniesieniach potrafią mi mrugnąć, max. 2 pojazdy na 30km dystansie). Jeśli przed zamknięciem bramy odjadę trochę dalej na równe podłoże – wtedy przy wsiadaniu system prawidłowo poziomuje mi reflektor przed ruszeniem i nikt nie mruga.
A jakie są wasze obserwacje? Może ktoś zna wszystkie przypadki w których system poziomowania świateł wprowadza korektę?
1) Uruchomienie świateł
2) Postój+otwarcie drzwi na włączonych światłach (system podnosi delikatnie światła)
3) Postój+zamknięcie drzwi – korekta oświetlenia, lekkie opuszczenie bądź nie
Z tego wnioskuję, że korekty pozycji świateł system dokonuje jedynie przy rozruchu, oraz zmianie obciążenia pojazdu (po otwarciu drzwi wykonywany jest test obciążenia na wypadek jakby ktoś się dosiadł/wysiadł czy dorzucono bagażu itp.). Skąd taki wniosek? Wyjeżdżając z garażu mam lekki spad do studzienki, więc jeśli przed zamknięciem bramy garażowej zostawię auto na wzniesieniu, to przez całą drogę mam dość wysoko ustawione reflektory (pojazdy zza zakrętów/na wzniesieniach potrafią mi mrugnąć, max. 2 pojazdy na 30km dystansie). Jeśli przed zamknięciem bramy odjadę trochę dalej na równe podłoże – wtedy przy wsiadaniu system prawidłowo poziomuje mi reflektor przed ruszeniem i nikt nie mruga.
A jakie są wasze obserwacje? Może ktoś zna wszystkie przypadki w których system poziomowania świateł wprowadza korektę?
Ostatnio edytowano 14 lis 2018, 09:50 przez Imbeer, łącznie edytowano 1 raz
child napisał(a):Tzn. jaki problem występuje? Że oślepiasz pod górę? Ja sądziłem, że samopoziomowanie jest właśnie po to, żeby tego uniknąć...
ten system nie może aż na tyle opuścić świateł
to nie jest adaptywne LED światło, jak w topowych BMW czy Audi
ale nic dziwnego, kolega na kilku letnim MB GL, tez walczy ze światłem, jak ma wszystkie systemy włączane to nic nie widzi, a jak wyłączy to widzi dobrze, ale w niektórych przypadkach razi innych.
@Imbeer – jeśli to tak działa, to słabo Ja myślałem, że to działa cały czas na bieżąco... Chociaż w moim drugim samochodzie mam LEDy i poziomowanie (bo po odpaleniu robią góra/dół), a w trakcie jazdy rzeczywiście się nie przestawiają, więc pewnie masz rację.
Tzn. na ile nie może opuścić? Przecież już lekka górka może powodować oślepienie. Widziałeś kiedyś zakres tego "cyknięcia" światłami po uruchomieniu?
A co ma do tego adaptacyjne oświetlenie, przecież to kompletnie inna technologia Zresztą jest o wiele popularniejsza, niż ci się wydaje – mają ją np. Volkswageny, a także nowa Mazda 6.
Kritik napisał(a):child napisał(a):Tzn. jaki problem występuje? Że oślepiasz pod górę? Ja sądziłem, że samopoziomowanie jest właśnie po to, żeby tego uniknąć...
ten system nie może aż na tyle opuścić świateł
Tzn. na ile nie może opuścić? Przecież już lekka górka może powodować oślepienie. Widziałeś kiedyś zakres tego "cyknięcia" światłami po uruchomieniu?
to nie jest adaptywne LED światło, jak w topowych BMW czy Audi
A co ma do tego adaptacyjne oświetlenie, przecież to kompletnie inna technologia Zresztą jest o wiele popularniejsza, niż ci się wydaje – mają ją np. Volkswageny, a także nowa Mazda 6.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości