Czy pojawiają się już gniska rdzy?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Arek_4k » 3 lut 2018, 19:39

Warunki gwarancji mazdy pkt. 3:

Gwarancja na powłokę lakierniczą i korozję powierzchniową.

W razie stwierdzenia wady powłoki lakierniczej lub korozji powierzchniowej Gwarancja na powłokę lakierniczą i korozję powierzchniową obejmuje naprawę wadliwej powierzchni lakierniczej zewnętrznych paneli nadwozia, z wyjątkiem powierzchni płyty podłogowej, wszelkich komponentów układu wydechowego, układu przeniesienia napędu, układu kierowniczego, zespołów i elementów komory silnikowej, zawiasów, części mocujących elementy pod zderzakami, listwami oraz osłonami, a także elementy zawieszenia, przez okres 36 miesięcy niezależnie od przebiegu samochodu, począwszy od Daty rozpoczęcia Gwarancji Mazdy.


Wygląda na to, że masz rację.

Pozostaje jedynie pytanie, czy warto coś robić z tą korozją czy ją zostawić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lip 2016, 12:44
Posty: 23 (4/1)
Auto: Mazda 3 BM | Hatchback | 2015 | 120 km | MT | Skyenergy | Meteor gray

Postprzez Biniu » 3 lut 2018, 20:03

No nie warto na jakimkolwiek elemencie samochodu mieć korozję.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/36)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez darrecki » 3 lut 2018, 20:13

To co jest na zdjęciach to są elementy zawieszenia, choćbyś stawał na głowie Mazda zleje sprawę ciepłym moczem. Np u mnie w M2 po 1 roku przód wyglądał tak:
IMG_20161219_103706.jpg

Odpowiedź Mazdy – gdyby był problem z hamulcami, to zmienilibyśmy zaciski, reszta to rdza powierzchniowa i nic z nią nie zrobimy.

To. że Mazdy od spodu wyglądają jak kupa po roku czy dwóch to niestety norma. Póki nadwozie (albo raczej w tym przypadku podwozie) jest ok nie ma się co przejmować. A tu niestety miejsca łączenia lubią rdzewieć. Przykład:
DSCI1723.JPG


Dlatego też najlepiej zrobić konserwację i podwozia i elementów zawieszenia
PRZED:
DSCI1721.JPG


PO:
DSCI1764.JPG


A tak przy okazji łączę ten wątek z podobnym, już istniejącym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1838 (27/75)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez meridian » 6 lut 2018, 09:13

No ładnie to wygląda :)
Sam robiłeś ta konserwację czy dałeś jakiejś firmie ?
Jakie są koszty takiej operacji ?
Początkujący
 
Od: 7 gru 2016, 08:09
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Dąbrowa G.
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Postprzez Biniu » 6 lut 2018, 09:54

Ja bym robił sam. Auto nowe nie trzeba podwozia doczyszczac. Za komplet środków w sprayu zaplacisz z 300-400zl a polecisz wszystko bardzo grubo i dokładnie, zarówno podwozie jak i profile zamknięte.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/36)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez darrecki » 6 lut 2018, 22:21

Można samemu, ale żeby zrobić to ładnie i dokładnie potrzeba minimum kanału i sporo wolnego czasu. Rozkładanie, mycie, suszenie, podkład, ze 2 warstwy środka – kupa roboty.
Szczerze to wolę wydać i nie kląć pod nosem przez 3 dni niż oszczędzić 1000 PLN.
Dawałem do zakładu pod Rzeszowem, szczerze nie pamiętam ceny ale cos w granicach 1600 PLN.
Zrobili dosyć ładnie, do paru miejsc bym się przyczepił – zachlapane elementy gumą w sprayu, bo nadkola robiłem innym środkiem. Miało pomóc z hałasem od kół, oczywiście w papierowej Mazdzie nic to nie dało <dupa>

Podsumowując, auto miało 3 lata w momencie konserwacji. W porównaniu do 3 letniej GG to spód wyglądał lepiej (więc jakiś tam postęp jest) aczkolwiek bez rewelacji. Rdza wychodziła w pewnych miejscach głównie z racji bardzo cienkiej warstwy lakieru. Gdyby spód był pomalowany jak należy to o rdzy można by zapomnieć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1838 (27/75)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Biniu » 7 lut 2018, 08:14

Czyli zabezpieczac, zabezpieczać, zabezpieczać!
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1049 (36/36)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez mxostry » 14 mar 2018, 11:16

Koledzy a czy ktoś wie dokładnie ile mikronów ma lakier w bm lub bn ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 10:19
Posty: 80 (2/2)
Auto: Mazda 3 BN skymotion aut

Postprzez darrecki » 14 mar 2018, 11:24

mxostry napisał(a):Koledzy a czy ktoś wie dokładnie ile mikronów ma lakier w bm lub bn ?


Na nadwoziu ma wystarczająco aby nie zgnić za szybko (minus pechowcy + 2 recalle związane z rdzą).
Od spodu nikt nie mierzył, ale mimo masy plastików i osłon niestety jest go za mało...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 1838 (27/75)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Steel » 14 mar 2018, 12:32

hehe to zalezy... jak mialem odebrac swoja mazde w Soul red za pierwszym razem przy braniu dokumentow postanowilem zmierzyc lakier i wszystko oprocz tylnych prawych drzwi i maski mialo 180-240mikronow. Oczywiscie [jakie?] drzwi i maska byly w standardzie. Wygladalo to dziwnie wiec podprowadzono mi inna sztuke w tej samej specyfikacji i ta juz byla okolo 110-120mikronow.
Wszystkie inne auta na salonie mialy 90-120 zalezy od miejsca i lakieru.

PS. we wnekach mam okolo 90-95
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/8)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Pankracy » 24 kwi 2018, 22:20

Po dzisiejszym myciu mazdolota zauważyłem mnóstwo maleńkich, rdzawych kropek na całej karoserii. Z daleka i średnio-bliska są niewidoczne. Trąc paluchem/paznokciem schodzą, jednak z uporem – zwykła myjnia nie działa. Mazda jest kolorze Snowflake White, niecałe pół roku od odbioru z salonu. Nie jest to raczej wada lakieru, podejrzewam, że to syf kominów/dróg etc zawierający jakieś metale i utleniający się na moim samochodzie.

Miał ktoś podobny problem? Jak usunąć to dziadostwo – pojechać do jakiejś porządnej firmy detailingowej na lekką polerkę, czyszczenie jakimiś mleczkami itp?

Dodam, że mam drugie auto, również w kolorze białym i lakier również jest pełen małych, ledwo widocznych rdzawych kropek, które schodzą dopiero po mocniejszym tarciu paluchem, jednak do tej pory nic z tym nie robiłem.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 47 (0/4)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez Steel » 24 kwi 2018, 22:47

Jesli to smola to usuniesz sam kupujesz jakis "tar and glue remover" (smola i klej)... Pryskasz i patrzysz czy splywa (rozpuszcza sie) po czym splukujesz pod cisnieniem.
Ew. jesli mowisz ze to rdzawy nalot... moze byc nawet z klockow, to usuniesz tez sam... Kupujesz Deironizer czyli popularne krwawiace felgi.
Wlasnie cos takiego na na jasnym lakierze w dwoch odcinkach pokazywal Deironizery na swoim Youtubowym kanale MX Nowicki (nota bene niektore filmiki bardzo przydatne na codzien) odcinek 42 w dwoch czesciach.

Jesli to odpryski po kamieniach do blach... to gorzej...wtedy albo zaprawka albo firma detailingowa moze nie chciec sie bawic w to ale tez nie wszystkie usuywaja tak male ubytki lakieru.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/8)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez tomeq83 » 25 kwi 2018, 09:01

Temat już istnieje, kolega dydek miał podobny przypadek viewtopic.php?f=494&t=198551

EDIT
Połączyłem z istniejącym wątkiem. D.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 293 (4/15)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez Imbeer » 25 sie 2018, 11:23

Orientujecie sie jakie śruby/wkręty wykorzystuje mazda do przykręcania tylnej ramki tablicy rejestracyjnej? Ostatnio zajrzałem pod tablicę i złapałem się za glowę że ASO Lubin pożałowało złotówki na śrubkach z kwasówki przez co ruda leje mi się za rejestracją. Wolałbym to zrobić na raz bo śruby są tak pordzewiałe że nie mam możliwości wykręcić ich do pomiaru, chyba że pojadę bez tablicy.

Zdjęcie 2 – typowe miejsce na wykwity w sedanie, czyli okolice uszczelki tylnej klapy, na zgrzewach. Auto garażowane. Jestem ciekaw czy rok po gwarancji wezmą to na siebie, czy policzą sobie za naprawę.
Załączniki
IMG_20180825_085628.jpg
IMG_20180825_085434.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 76 (22/3)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT, 2014

Postprzez tomeq83 » 26 sie 2018, 09:13

Po tym jak ostatnio przy zakładaniu haka w M3BL zobaczyłem korozję pod uszczelką bagażnika trochę się zraziłem...Dokładnie takie same wykwity na zgrzewach jak u Ciebie tylko pewnie więcej i bardziej zaawansowany stan. Wyczyściłem, trochę brunoxa i zaprawki żeby nie bolało w oczy.

Teraz zastanawiam się czy w M3BN zdjąć uszczelki i czymś zabezpieczyć (jakimś miodzikiem do profili zamkniętych, ktoś coś poleci?) żeby nie mieć takich wykwitów jak u Ciebie. Myślicie że jest sens, czy wykwity i tak się pojawią?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 17:39
Posty: 293 (4/15)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez kuba_t » 8 wrz 2018, 11:39

4 lata mija pod koniec miesiąca, zawias drzwi kierowcy....
Załączniki
IMG_9302.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 07:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda3 BM HB 2014, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Kritik » 12 wrz 2018, 10:15

z tego co czytalem to zawiasy nawet nie sa objete gwarancja <glupek2>
:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 213 (17/7)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BN HB 2018, 2.0 120km, SkyEnergy Soul Red + Full LED

Postprzez andrep » 12 wrz 2018, 11:51

To trzeba je raz na jakiś czas przesmarować, problemu nie będzie :)
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 16:58
Posty: 1002 (33/57)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety

Postprzez czarmi » 12 wrz 2018, 14:05

Jak najbardziej, w moim przypadku robią to przy każdorazowym przeglądzie auta.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1232 (28/36)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'

Postprzez kuba_t » 20 wrz 2018, 08:06

u mnie jak widać nie, a auto regularnie serwisowane w ASO – jak widać jakie ASO taki stan pojazdu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 07:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda3 BM HB 2014, 2.0 SkyActiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323