Mazda Qi – instalacja ładowarki bezprzewodowej

Pisałem już trochę o tym temacie w wątku z instalacją A/V ale tym razem zrobiłem to porządnie wraz ze zdjęciami. Poniżej przedstawiam jak zdemontować część podłokietnika i poprowadzić dodatkowe przewody w celu podłączenia ładowarki bezprzewodowej i przy okazji rozszerzenia możliwości złącza zapalniczki 
1. Pierwszym etapem będzie demontaż części podłokietnika
2. Po demontażu elementy wyglądają tak jak poniżej (trzeba pamiętać o odłączeniu wtyczki od joystika)
3.Następnie podłączamy się do gniazda zapalniczki – można podłączyć się bezpośrednio w przewody pod gniazdem, ale ja potrzebowałem dodatkowo podciągnąć HDMI i nie chciałem nic przecinać, więc wyjąłem gniazdo zapalniczki i podłączyłem do niego rozgałęźnik, który z jednej strony podciągnąłem przedłużaczem do schowka (o tym dalej) a drugi dałem tam gdzie orientalne gniazdo wraz z przewodem HDMI do którego podłączyłem dongle do bezprzewodowej transmisji video poprzez Miracast (mogłem ten dongle podłączyć w schowku i nie ciągnąć kabla HDMI ale chciałem mieć w przyszłości możliwość podłączenia pod ten kabel zamiast tylko bezprzewodowo). Do gniazda zapalniczki podłączyłem ładowarkę samochodową ze złączem Quick Charge żeby telefon móc podładować szybciej niż ze zwykłego USB a dodatkowo zamaskowałem dziurę powstałą po wyjęciu oryginalnego gniazda.
4.Dowolną ładowarkę bezprzewodową możemy zdemontować w celu wyjęcia samej elektroniki (polecam, więc coś taniego żeby nie było szkoda). Możemy uzwojenie umieścić pod gumą, która znajduje się przed skrzynią biegów a przewód możemy poprowadzić poprzez dziurę pod gumą. Jak dobrze się pokombinuje to po instalacji nie ma śladu
5. Do schowka prowadzimy wszystkie przewody i niezbędne urządzenia. Na zdjęciu poniżej widać Ładowarkę [1], którą zamontowaliśmy w poprzednim punkcie podłączoną do przetwornicy [2], która jest zasilana z gniazda zapalniczki i zasila dodatkowo konwerter HDMI –> A/V [3], który opisany jest w wątku „Mobile Mazda! Jak dołożyć opcje AV in. (How to add AV in)” wraz ze sterownikem [4]. Przetwornica dodatkowo zapewnia nam opóźnienie włączenia w celu zmniejszenia obciążenia w trakcie rozruchu oraz monitoring poboru prądu, jeśli w przyszłości będzie podłączanych więcej urządzeń to warto wiedzieć jak obciążamy akumulator.
6. Na koniec warto sprawdzić czy wszystko działa
1. Pierwszym etapem będzie demontaż części podłokietnika
2. Po demontażu elementy wyglądają tak jak poniżej (trzeba pamiętać o odłączeniu wtyczki od joystika)
3.Następnie podłączamy się do gniazda zapalniczki – można podłączyć się bezpośrednio w przewody pod gniazdem, ale ja potrzebowałem dodatkowo podciągnąć HDMI i nie chciałem nic przecinać, więc wyjąłem gniazdo zapalniczki i podłączyłem do niego rozgałęźnik, który z jednej strony podciągnąłem przedłużaczem do schowka (o tym dalej) a drugi dałem tam gdzie orientalne gniazdo wraz z przewodem HDMI do którego podłączyłem dongle do bezprzewodowej transmisji video poprzez Miracast (mogłem ten dongle podłączyć w schowku i nie ciągnąć kabla HDMI ale chciałem mieć w przyszłości możliwość podłączenia pod ten kabel zamiast tylko bezprzewodowo). Do gniazda zapalniczki podłączyłem ładowarkę samochodową ze złączem Quick Charge żeby telefon móc podładować szybciej niż ze zwykłego USB a dodatkowo zamaskowałem dziurę powstałą po wyjęciu oryginalnego gniazda.
4.Dowolną ładowarkę bezprzewodową możemy zdemontować w celu wyjęcia samej elektroniki (polecam, więc coś taniego żeby nie było szkoda). Możemy uzwojenie umieścić pod gumą, która znajduje się przed skrzynią biegów a przewód możemy poprowadzić poprzez dziurę pod gumą. Jak dobrze się pokombinuje to po instalacji nie ma śladu
5. Do schowka prowadzimy wszystkie przewody i niezbędne urządzenia. Na zdjęciu poniżej widać Ładowarkę [1], którą zamontowaliśmy w poprzednim punkcie podłączoną do przetwornicy [2], która jest zasilana z gniazda zapalniczki i zasila dodatkowo konwerter HDMI –> A/V [3], który opisany jest w wątku „Mobile Mazda! Jak dołożyć opcje AV in. (How to add AV in)” wraz ze sterownikem [4]. Przetwornica dodatkowo zapewnia nam opóźnienie włączenia w celu zmniejszenia obciążenia w trakcie rozruchu oraz monitoring poboru prądu, jeśli w przyszłości będzie podłączanych więcej urządzeń to warto wiedzieć jak obciążamy akumulator.
6. Na koniec warto sprawdzić czy wszystko działa