Pisałem już trochę o tym temacie w wątku z instalacją A/V ale tym razem zrobiłem to porządnie wraz ze zdjęciami. Poniżej przedstawiam jak zdemontować część podłokietnika i poprowadzić dodatkowe przewody w celu podłączenia ładowarki bezprzewodowej i przy okazji rozszerzenia możliwości złącza zapalniczki
1. Pierwszym etapem będzie demontaż części podłokietnika
2. Po demontażu elementy wyglądają tak jak poniżej (trzeba pamiętać o odłączeniu wtyczki od joystika)
3.Następnie podłączamy się do gniazda zapalniczki – można podłączyć się bezpośrednio w przewody pod gniazdem, ale ja potrzebowałem dodatkowo podciągnąć HDMI i nie chciałem nic przecinać, więc wyjąłem gniazdo zapalniczki i podłączyłem do niego rozgałęźnik, który z jednej strony podciągnąłem przedłużaczem do schowka (o tym dalej) a drugi dałem tam gdzie orientalne gniazdo wraz z przewodem HDMI do którego podłączyłem dongle do bezprzewodowej transmisji video poprzez Miracast (mogłem ten dongle podłączyć w schowku i nie ciągnąć kabla HDMI ale chciałem mieć w przyszłości możliwość podłączenia pod ten kabel zamiast tylko bezprzewodowo). Do gniazda zapalniczki podłączyłem ładowarkę samochodową ze złączem Quick Charge żeby telefon móc podładować szybciej niż ze zwykłego USB a dodatkowo zamaskowałem dziurę powstałą po wyjęciu oryginalnego gniazda.
4.Dowolną ładowarkę bezprzewodową możemy zdemontować w celu wyjęcia samej elektroniki (polecam, więc coś taniego żeby nie było szkoda). Możemy uzwojenie umieścić pod gumą, która znajduje się przed skrzynią biegów a przewód możemy poprowadzić poprzez dziurę pod gumą. Jak dobrze się pokombinuje to po instalacji nie ma śladu
5. Do schowka prowadzimy wszystkie przewody i niezbędne urządzenia. Na zdjęciu poniżej widać Ładowarkę [1], którą zamontowaliśmy w poprzednim punkcie podłączoną do przetwornicy [2], która jest zasilana z gniazda zapalniczki i zasila dodatkowo konwerter HDMI –> A/V [3], który opisany jest w wątku „Mobile Mazda! Jak dołożyć opcje AV in. (How to add AV in)” wraz ze sterownikem [4]. Przetwornica dodatkowo zapewnia nam opóźnienie włączenia w celu zmniejszenia obciążenia w trakcie rozruchu oraz monitoring poboru prądu, jeśli w przyszłości będzie podłączanych więcej urządzeń to warto wiedzieć jak obciążamy akumulator.
6. Na koniec warto sprawdzić czy wszystko działa
Mazda Qi – instalacja ładowarki bezprzewodowej
Strona 1 z 1
Skończyłem właśnie montaż ładowania indukcyjnego w mojej Maździe 3 MB (2017).
Działa to tak:
Użyłem:
1. Cewka – koszt u chińczyków $4.88. Moc 10W.
2. Przewód MicroUSB <–> USB
Koszt u chińczyków $0.95. Jako że na mój zamówiony nie mogłem się doczekać, kupiłem ten ze zdjęcia za 15zł w pobliskim sklepie z elektroniką.
Długość 1 metr, ale 0.5 metra też by na styk wystarczył.
3. Przetwornik 6-24v –> USB. Koszt u chińczyków $3.31.
I to wszystko – razem $9.14 z przesyłką!
Całość połączyłem tak: od złącza ('kostki') zapalniczki biegnie napięcie do przetwornika, który połączony jest przewodem USB z elektroniką cewki.
Demontaż konsoli centralnej jest dość prosty. Jest 1 śruba pod podkładkami na kubki, reszta to zatrzaski.
Tam gdzie jest ładowanie, na górze jest guma, a pod spodem plastik.
W tym plastiku wyciąłem otwór o średnicy 50mm dokładnie taki jak szerokość cewki.
Cewka jest w tym otworze, przymocowana od spodu na gorąco pistoletem do kleju, tak, aby cewka była płasko z powierzchnią elementu plastikowego.
Jak zdemontować poszczególne elementy można obejrzeć np. na tym filmiku (trzeba tylko pamiętać o śrubie):
https://my.hidrive.com/share/hsodpqja.l ... veal%20CMU
filmik ma nazwę "2016 Mazda 3 Full Install.mp4"
Narazie działa to świetnie. Telefon mam w etui, a mimo to nie muszę się specjalnie gimnastykować aby zaczął się ładować. Kładę i działa nawet ze sporym marginesem pozycji telefonu
Działa to tak:
Użyłem:
1. Cewka – koszt u chińczyków $4.88. Moc 10W.
2. Przewód MicroUSB <–> USB
Koszt u chińczyków $0.95. Jako że na mój zamówiony nie mogłem się doczekać, kupiłem ten ze zdjęcia za 15zł w pobliskim sklepie z elektroniką.
Długość 1 metr, ale 0.5 metra też by na styk wystarczył.
3. Przetwornik 6-24v –> USB. Koszt u chińczyków $3.31.
I to wszystko – razem $9.14 z przesyłką!
Całość połączyłem tak: od złącza ('kostki') zapalniczki biegnie napięcie do przetwornika, który połączony jest przewodem USB z elektroniką cewki.
Demontaż konsoli centralnej jest dość prosty. Jest 1 śruba pod podkładkami na kubki, reszta to zatrzaski.
Tam gdzie jest ładowanie, na górze jest guma, a pod spodem plastik.
W tym plastiku wyciąłem otwór o średnicy 50mm dokładnie taki jak szerokość cewki.
Cewka jest w tym otworze, przymocowana od spodu na gorąco pistoletem do kleju, tak, aby cewka była płasko z powierzchnią elementu plastikowego.
Jak zdemontować poszczególne elementy można obejrzeć np. na tym filmiku (trzeba tylko pamiętać o śrubie):
https://my.hidrive.com/share/hsodpqja.l ... veal%20CMU
filmik ma nazwę "2016 Mazda 3 Full Install.mp4"
Narazie działa to świetnie. Telefon mam w etui, a mimo to nie muszę się specjalnie gimnastykować aby zaczął się ładować. Kładę i działa nawet ze sporym marginesem pozycji telefonu
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości