Przegląd klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Rubik » 28 kwi 2016, 20:53

Za kilka dni będę umawiał się na drugi przegląd w ASO.
Mam nieduży przebieg 15000 km po dwóch latach. Zastanawiam się czy zlecić przegląd klimy ( cały czas na eco , w upał ac ) Chyba w ramach przeglądu klimy nie "robią" ?
Jak uważacie jest sens , bo w sunie czytałem , że raz w roku wypadałby ... z tego co wiem na pierwszym przeglądzie chyba nie robili.
Może ktoś wie jaki jest koszt w/w usługi ?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 172 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez Megas » 28 kwi 2016, 21:35

Moim zdaniem, jeżeli klimatyzacja dobrze chłodzi i nie dochodzą z niej żadne przykre zapachy, to nie ma potrzeby robienia przeglądu klimy. Autem jak widać jeździsz bardzo mało, więc też klimatyzacja nie powinna być zbytnio wyeksploatowana. Szczególną uwagę zwróciłbym właśnie na zapach – jeżeli jest normalny, to moim zdaniem nie ma sensu.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez pmaniek89 » 4 maja 2016, 14:26

Ja uważam, że podstawowy przeglad klimatyzacji warto zrobic regularnie co roku, nie tylko jak śmierdzi. Jak śmierdzi to zwykle grzyby sie rozwinęły i czasem zwykłe ozonowanie moze nie wystarczyć i trzeba mechanicznie czyscic parownik z "glutów". Ogólnie wychodze z założenia, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Po za tym warto też zrobić samą kontrolę szczelności układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez darrecki » 5 maja 2016, 11:29

Świece też wykręcasz co roku i sprawdzasz kompresję? Przecież lepiej zapobiegać niż leczyć.
Nie popadajmy w skrajności, klimatyzacja jest układem zamkniętym i nie powinno się tam grzebać bez potrzeby. Co innego czyszczenie, to można i należy robić regularnie.
Poza tym jest to temat ogólny i powinien się w takowym dziale znaleźć.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kmax » 5 maja 2016, 21:33

stan czynnika sprawdziłbym po 4-5 latach przy takich przebiegach natomiast, już niezależnie od przebiegu, co najmniej raz w roku należy wymienić filtr i odgrzybić układ jedną z dostępnych metod.
najlepiej utrzymana klima to ta która jest używana cały rok a nie od święta.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez Motion » 5 maja 2016, 22:48

Ja już po roku (12tyś) wymieniłem filtr kabinowy bo jak zajrzałem do niego to się przeraziłem tym co się tam uzbierało i będę robił to co roku mimo iż większość tras robiona w mieście a zalecana wymiana co drugi przegląd. Co do czyszczenia to po 2 latach z pewnością należy wykonać. Jak śmierdzi to już musi być tam grubo. Aby jak najdłużej utrzymać klimę w dobrym stanie, w miarę możliwości pod koniec jazdy osuszyć należy parownik. Czyli wyłączamy klimę i pełny ciąg na nogi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2014, 17:33
Posty: 49 (7/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3, Sedan, SKYACTIV-G 2.0 120KM 6MT, SkyEnergy, Jet Black

Postprzez pmaniek89 » 5 maja 2016, 23:01

@darrecki
Nie pisałem nic o tym, żeby podpinać klimatyzację do maszyny, jedynie o tym zeby zrobic czyszczenie oraz sprawdzić szczelność, a to można zrobić chociazby światłem UV i zobaczyc czy nie ma kontrastu gdzieś. Inna sprawa ze klimatyzacja nigdy nie jest w 100% szczelna i traci około 20g czynnika rocznie. Łatwo więc policzyc ze przy pojemnosci 500g wypadałoby po 4-5 latach podpiąc do maszyny i zobaczyć czy nie trzeba uzupełnić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez michal55yh » 11 lip 2016, 14:13

Niedawno zauważyłem, że klimatyzacja przy załączaniu się zaczęła "syczeć", co może być oznaką małej ilości czynnika. Dodatkowo czuć, że klima nie chłodzi tak jak powinna. Co jest w tym dziwnego? Auto ma niecałe dwa lata i tylko 35tys km przebiegu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez pmaniek89 » 11 lip 2016, 14:25

To jeszcze nic dziwnego. Podnieś maskę i zobacz na chłodnice klimatyzacji z przodu czy nie ma jakis tłustych olejowych plam. Najprawdopodobniej strzelił jakis kamyczek i przelatujac przez grill zrobil dziurkę w chłodnicy i tu jest nieszczelność. Chłodnice robi sie z bardzo cienkiego aluminium wiec taka awaria to sie moze trafić w aucie które wczoraj wyjechało z salonu i przejechane ma 15km :) shit happens jak to mawiaja. No chyba ze to nie to:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez michal55yh » 11 lip 2016, 14:45

Mam nadzieję, że raczej ubytek jakiś naturalny bo nie uśmiecha mi się wymieniać chłodnicy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez pmaniek89 » 12 lip 2016, 13:16

wbrew pozorom operacja moze nie byc taka droga. Robiłem to w BK i za nową chłodnice nissens dalem cos okolo 350zł + wymiana + napełnienie układu zamknąłem się w 500zł. Tanio nie było ale tez nie 5 tys. Ale zobacz najpierw bo to wcale nie musi byc to. Generalnie ze sprawnego układu nie powinno uciekać więcej niż 10-20g / rok. Nie wiem ile tam wchodzi ale w BK wchodziło 500g a klima przestaje dzialac chyba jak upłynie około 60% czynnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez Mariusz-TT » 12 lip 2016, 16:28

To może być parownik a nie chłodnica klimatyzacji a wtedy trzeba wyjąć deskę aby się do niego dostac
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez darrecki » 12 lip 2016, 16:45

Auto na gwarancji więc nie widzę problemu – niech się ASO męczy.
Za czasów GG Mazda nie miała za dużo problemów z układem klimatyzacji – 13 lat eksploatacji, 350 tyś na budziku i zmieniłem 1 przegnitą rurkę i właśnie chłodnicę. Problemy były co najwyżej w autach po przejściach. Trochę dziwi mnie problem w zasadzie nowym aucie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mariusz-TT » 12 lip 2016, 17:08

Mnie też ale czasy kiedy samochody były robione na wiele lat niepowrotnie minęły.....
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez pmaniek89 » 13 lip 2016, 15:30

to ja tylko mały off w temacie klimatyzacji, otoz moje auto ma 2 miesiące a już śmierdzi grzybek z klimatyzacji. Czy ja nie umiem jej obsługiwać czy o co chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez loloxm1 » 13 lip 2016, 17:05

tez tak mialem (zwłaszcza po deszczu) na poczatku ale szybko przeszło
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 18:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez Mariusz-TT » 13 lip 2016, 17:49

Może za mało klimy używasz?
Pracuje cały czas czy korzystasz sporadycznie?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez pmaniek89 » 13 lip 2016, 18:16

sporadycznie, boje się jeździć cały czas na włączonym AC eco bo obawiam się o stan kompresora po pewnym czasie. Chodzi mi o to ze np. po jeździe gasze samochod i wychodze, a kompresor ponoc jak turbina wymaga chłodzenia o czym z czystego lenistwa nie chce mi się pamietac, dlatego tez wlaczam klime tylko jak potrzeba i troche przed koncem jazdy wyłączam. Ale moze ktos z was jezdzi tak z na stale włączoną klimą (jeszcze w trybie auto np.) i przejechal juz troche i wie ze nic zlego sie nie dzieje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez darrecki » 13 lip 2016, 18:28

Pierwsze słyszę, żeby kompresor wymagał chłodzenia. Jeżdżę GG na auto od lat 13, kompresorowi nic nie dolega. Jedyny sens wyłączania klimy przed końcem jazdy jest osuszenie parownika, żeby się grzybki nie robiły. Ale jak widać, w Twoim przypadku to nie działa. Śmierdzi, to sprawdź filtr, może wciągnęło trochę mokrych liści np.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3019 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez tomeq83 » 13 lip 2016, 18:37

Pojeździj z 2 tyg. na klimie (może być w trybie eco) żeby się układ osuszył. Jak jeździsz sporadycznie z klimą to może trochę wilgoci jest. Zrób też jak radzi darrecki.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323