5 krotny sygnał dźwiękowy po odpaleniu – Immobiliser OMEGA

Dział przeznaczony do rozwiązywania problemów z systemami elektronicznymi nadwozia

Postprzez Domelxp » 26 sie 2016, 08:01

Potwierdzam. Miałem ten san problem. Została wymieniona bateria w immobiliserze – koszt 14 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2015, 22:20
Posty: 73 (1/2)
Skąd: Warszawa - Pruszków
Auto: Mazda 3 BM 2.0 Automat Sky Energy 2015
Sedan

Postprzez krabdul » 26 sie 2016, 12:30

14zł? Kupiłeś 10ciopak czy dałeś się okraść w ASO? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez darrecki » 26 sie 2016, 21:42

Jako, że jest już wątek o identycznym problemie, cała dyskusja zostanie z nim połączona
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez malkontent » 7 wrz 2016, 12:15

Ja już wsadziłem 3 baterię. Od lutego. Nie wiem jak to robi, ale zżera je jak głupi, baterie na pewno nie są stare, bo mam kilka urządzeń które je wykorzystują (2 piloty, mini czołówka, oświetlenie w rowerze, czujnik karencji).
Nawet dezaktywacja Omega Can i wyłączenie pilota nie pomaga – raz miałem problem aby przez te zabezpieczenie odpalić auto, 200 km od domu.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 21:14
Posty: 35
Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km

Postprzez subframe » 7 wrz 2016, 16:58

Jeżeli dezaktywowaleś OmegaCan to dlaczego miałeś problemy?
BTW moja bateria trzyma od listopada i jeszcze nie wymieniałem, chociaż raz już mi piknęło.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez kyo » 27 wrz 2016, 12:30

Potwierdzam, że problem dotyczy baterii w kostce.
Napiszę jeszcze coś – dla potomnych.
Zacząłem wozić zapasową baterię w samochodzie i poczekać aż ta która jest rozładuje się do końca (co 2-3 włączanie miałem pikanie), wczoraj "pilocik" mi się wyłączył, wyszedł z trybu czuwania i za każdym razem jak się chciało włączyć auto trzeba było wcisnąć guziczek na pilocie. Nie jest to typowe wyjście ze stanu czuwania, bo nie dało się tego przywrócić. Dodatkowo kolor diody w pestce był czerwony. Teraz już wiadomo, że dioda ma co najmniej 3 odcienie kolorów :–)

Na razie będzie spokój z baterią, ale od razu wrzuciłem kolejną nową do schowka – niech jeździ, bo jak padnie w momencie najmniej odpowiednim, to będzie klops :–)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez Fisher » 1 lis 2016, 23:05

Można samemu wymienić tą baterię czy trzeba udać się do szanownego ASO?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 16:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez Megas » 2 lis 2016, 00:42

Można samemu. W kostce jest nacięcie, w które można wsadzić chociażby paznokieć i ją otworzyć.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez Fisher » 12 lis 2016, 16:59

Bateria wymieniona i dalej piszczy <co?>
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 16:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez krabdul » 12 lis 2016, 17:56

Zadam głupie pytanie.
Nie wymieniłeś przypadkiem baterii w pilocie? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Fisher » 12 lis 2016, 18:21

Właśnie wymieniłem w tej kostce co to się ją nosi w tym skórzanym etui.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 16:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez malkontent » 2 gru 2016, 16:27

Fisher napisał(a):Bateria wymieniona i dalej piszczy <co?>


Też tak miałem.
Nowa bateria, 2 dni, piszczy.
Kolejna z innego opakowania, kilka dni i też piszczy.
Baterie przełożone do światełka rowerowego – działają już kilka miesięcy i świecą.

Wyłączyłem to ustrojstwo w cholerę jak nie mogłem odpalić samochodu wieczorem, 200km od domu.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 21:14
Posty: 35
Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km

Postprzez Fisher » 3 gru 2016, 00:39

To mi następnego dnia przestało piszczeć.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 16:12
Posty: 53
Auto: M3 165KM 2016

Postprzez stasziek » 30 lip 2018, 20:47

Jaka bateria wchodzi do tej kostki?

Ok, rozebralem ta pastylke – bateria 2032 :)
Początkujący
 
Od: 9 cze 2016, 20:45
Posty: 16

PostTen post został usunięty przez darrecki 13 gru 2018, 20:09.
Powód: Nie ten model auta

Postprzez Skrzydlata » 13 gru 2018, 20:03

OK, wiemy już jak sygnalizuje auto wyładowanie baterii w immobilaizerze (pikanie po włączeniu zapłonu, 5 krotny sygnał dźwiękowy).
A moje pytanie – wiadomo jak auto sygnalizuje wyładowywanie się baterii kluczyka?
Dziś w drodze, podczas jazdy zdarzyło mi się, że auto piknęło 2 razy, po 3 sygnały w odstępie parunastu minut.
Możliwe, że to to?
Oczywiście, podczas sygnałów, szukałam zapalonych kontrolek, ale nic z tych rzeczy :) Wy jak mieliście?
Szukałam podobnego tematu, ale nie znalazłam <glupek2>
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2018, 20:55
Posty: 4
Auto: Mazda 3 '18, HB, 2.0 ,120 KM, AT, SkyPassion

Postprzez darrecki » 13 gru 2018, 20:13

Auto nie sygnalizuje słabej baterii w kluczyku. Pilot będzie działał coraz gorzej, auto będzie go "gubić" aż pewnego razu nie otworzysz samochodu.
Natomiast niski poziom baterii jest zapisany w DTC pojazdu, szkoda że użytkownik nie ma do tego wglądu bez interfejsu diagnostycznego.
Opisane przez ciebie dźwięki są dla mnie nieznane.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Skrzydlata » 13 gru 2018, 21:01

darrecki napisał(a):Auto nie sygnalizuje słabej baterii w kluczyku. Pilot będzie działał coraz gorzej, auto będzie go "gubić" aż pewnego razu nie otworzysz samochodu.
Natomiast niski poziom baterii jest zapisany w DTC pojazdu, szkoda że użytkownik nie ma do tego wglądu bez interfejsu diagnostycznego.
Opisane przez ciebie dźwięki są dla mnie nieznane.


Dzięki za odpowiedź :)
Sprawdziłam w razie co obie baterie, obie praktycznie pełne.
Pozostaje mi obserwować i nasłuchiwać, co to może sygnalizować.
Chociaż po cichu liczę, że więcej się to nie powtórzy.

Edit:
A to dokładnie pikanie, o które mi chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=e-5Vhj8Bh9M&feature=youtu.be
Brzmi, jak od alarmu...
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2018, 20:55
Posty: 4
Auto: Mazda 3 '18, HB, 2.0 ,120 KM, AT, SkyPassion

Postprzez darrecki » 13 gru 2018, 22:04

Te dźwięki nie są "oryginalne", muszą być od czegoś co nie jest w standardzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez 54ml » 13 gru 2018, 22:43

Witam,
Ja mam to samo w cx 5 z 2016r., bateria pestki bardzo szybko siada. Związane jest to ponoć z przebywaniem w obecności innych urządzeń np.telefon, w-fi, wszystko co sieje i wzbudza pestkę. Z baterią w kluczyku nie miałem problemów, powoli spadał zasięg otwarcia drzwi, wymiana i ok.
Dziś rano mi zapikało znów 5 razy, przejechałem 25km i już nie odpaliłem. Wróciłem drugim autem, wziąłem drugi komplet kluczyków z nowymi bateriami, aktywowałem pestkę (jest w instrukcji opisana kolejność kolorów diody i czynności). i tak wróciłem. Niestety po 4 godzinach znów to samo 5 piknięć!
Dlaczego?? nowe baterie, czy może coś zakłóca jego pracę? Czy może centralka OMEGI ma swoją baterię i ta wysiada? Kilka dni temu te 5 dźwięków było bardzo cichych i chrapliwych, jakby zasilanie padało. To skłania mnie do myślenia o odrębnej baterii. czy ktoś coś o tym wie?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2017, 23:33
Posty: 3
Auto: cx5 AWD 2.0 benz 2016r. manual

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323