Problem z niskim napięciem oświetlenia w bagażniku
1, 2
Witam. To jest mój pierwszy post więc z góry przepraszam jeśli zamieściłem go w niewłaściwym miejscu. Mój problem jest następujący. W bagażniku spaliła mi się żaróweczka oświetlenia, więc postanowiłem wymienić. Niestety nie miałem takiej zwykłej więc włożyłem ledową, o takim samym oznaczeniu, mocy jak oryginał. Okazało się że zamiast świecić się mocno tylko delikatnie się tliła. Wziąłem miernik i zmierzyłem napięcie i tu okazało się że zamiast 12v jest 7,5 a przy takim napięciu żadna żarówka się nie zapali normalnie. Więc pojechałem do Aso i tam mi Pan miły i sympatyczny znający się bardzo dobrze na elektryce powiedział że przez to że założyłem niewłaściwą żaróweczkę spalił się moduł który kosztuje 1100 zeta w ASO i że owszem wymienią go ale nie w ramach gwarancji serwisowej. I tu powstaje pytanie czy jest możliwe by żarówka ledowa spowodowała takie spustoszenie, a może ktoś spotkał się już z takim problemem. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 mar 2016, 00:15 przez Raducioju, łącznie edytowano 1 raz
Raducioju napisał(a):Więc pojechałem do serwisu w Tarnowskich Górach i tam mi Pan miły i sympatyczny znający się bardzo dobrze na elektryce powiedział że przez to że założyłem niewłaściwą żaróweczkę spalił się moduł który kosztuje 1100 zeta w ASO i że owszem wymienią go ale nie w ramach gwarancji serwisowej.
bzdury... zmień serwis...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ale czy zmiana serwisu coś da. Pewnie wpisali mi już do systemu ze mam taką a nie inną awarię i raczej zmiana serwisu na nic się zda. A swoją drogą jakieś dwa tygodnie temu miałem jakiś dziwny spadek napięcia i pokasowały mi się ustawienia serwisowe a propo przegladów i w tym przypadku stwierdzili że to zakłócenia z telefonu mogły to spowodować.
... ale czy masz jakieś niepokojące objawy w wyniku spalenia jakiegoś tam modułu, czy coś się dzieje
Może włóż (po uprzednim zakupieniu) tę żarówkę jaka być powinna zgodnie z instrukcją i pojedź do innego ASO jakby coś się działo niepokojącego 

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


Raducioju napisał(a):Poza brakiem oświetlenia nic innego się nie zmieniło a na nic innego to nie wpływa
Rozumiem, że wymiana żarówki na tę oryginalną nic nie dała – dalej nie świeci

Raducioju napisał(a):Można spróbować zagrać przysłowiowego głupka i pojechać do innego serwisu
Spróbować zawsze można, tym bardziej, że to może zadziałać
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


Każda żarówka (ledowa, czy tradycyjna) może się przepalić lub "dać" zwarcie. Każdy układ zasilania w aucie jest zabezpieczony bezpiecznikiem, który w tym przypadku oznaczony jest jako oświetlenie wnętrza.
To jest fizyka.
Moduł (prawdopodobnie BCM) mógł ulec uszkodzeniu ale z innej przyczyny...
Sprawdź tą starą żarówkę miernikiem... może ta się nie przepaliła a siada zasilanie...
To jest fizyka.
Moduł (prawdopodobnie BCM) mógł ulec uszkodzeniu ale z innej przyczyny...
Sprawdź tą starą żarówkę miernikiem... może ta się nie przepaliła a siada zasilanie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ten moduł moim zdaniem uległ degradacji w momencie kiedy pokasowały mi się ustawienia z przeglądów okresowych, i takie jest moje zdanie, ale oczywiście serwis i ich elektrycy wiedzą lepiej
A swoją drogą to Pan z serwisu rozbawił mnie pytaniem a skąd wziął pan masę sprawdzając napięcie( już miałem ochotę odpowiedzieć mu z d...y ale oczywiście się powstrzymałem) Przecież to oczywiste ze każda takiego typu żarówka ma masę na obudowie 

Raducioju napisał(a):Przecież to oczywiste ze każda takiego typu żarówka ma masę na obudowie![]()
Nie byłbym tego taki pewien...
Pozostańmy przy stwierdzeniu, że każda zarówka ma minimum dwa punkty styku (*)
* – ilość styków (połączeń elektrycznych) zależy od typu żarówki
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Raducioju napisał(a):A możecie mi polecić jakiś sprawdzony serwis Aso Mazdy w okolicy województwa Opolskiego byle by nie był to Serwis Mirai Motors
A co, u nich cie tak wkrecaja? Ktory dokladnie serwis Mirai Motors, bo ich jest kilka?
deadeye napisał(a):Raducioju napisał(a):A możecie mi polecić jakiś sprawdzony serwis Aso Mazdy w okolicy województwa Opolskiego byle by nie był to Serwis Mirai Motors
A co, u nich cie tak wkrecaja? Ktory dokladnie serwis Mirai Motors, bo ich jest kilka?
W Mirai Motors Zabrze nie mieli czasu by mnie przyjąć i przyjął mnie serwis Mirai Tarnowskie Góry
Podobne zjawisko zaobserwować można w modelu BK. Wielu użytkowników na forum pisało, że po włożeniu w miejsce oświetlenia bagażnika żarówki LEDowej oświetlenie znikało całkowicie. Pomagała wówczas wymiana mikrostyku (tzw. switcha) w zamku pokrywy bagażnika. Ma on określone parametry prądowe i włożenie innej żarówki prawdopodobnie powoduje jego uszkodzenie (widocznie jest jakiś czuły...). Ktoś na forum mierzył napięcie po takim uszkodzeniu i także wychodziło mu za niskie... Nie wiem czy w BM przyczyna jest ta sama, ale objawy niemalże identyczne więc myślę, że trzeba by iść najpierw tym tropem
Jako, że jestem trochę na bieżąco z tematem (poprzedni właściciel także próbował założyć żarówkę LED i obecnie nie mam oświetlenia bagażnika),nie dawno zamawiałem taki switch i mam fotkę zamka z jego umiejscowieniem to załączam fotkę z forum (ta zielona kosteczka):

Jako, że jestem trochę na bieżąco z tematem (poprzedni właściciel także próbował założyć żarówkę LED i obecnie nie mam oświetlenia bagażnika),nie dawno zamawiałem taki switch i mam fotkę zamka z jego umiejscowieniem to załączam fotkę z forum (ta zielona kosteczka):

Mi Pan z serwisu powiedział że ten padnięty moduł ma umiejscowienie pod tapicerką z lewej strony bagażnika centralnie pod jego oświetleniem. nie będę grzebał bo jak wyjdzie znowu jakiś problem to zostanie mi on przypisany jako moja wina
Uderzę do innego serwisu np. do Opola ale to dopiero w połowie kwietnia
Uwierz, że bardzo często taki "pan z serwisu" albo nie ma zielonego pojęcia o przyczynach i chce iść najprostszą (często najdroższą) drogą albo jest świadomy i chce naciągnąć klienta. Na jakiej podstawie stwierdził że ten moduł jest padnięty? Diagnozował go jakoś czy wywróżył to z fusów?
Myślę,że tak czy tak wina będzie leżała po Twojej stronie. W końcu producent przewidział zastosowanie zwykłej żarówki o mocy 5 czy 10W a nie jej zamiennika LED o mocy 1,5W więc postąpiłeś niezgodnie z instrukcją obsługi... Mimo wszystko, jeśli miałbym zapłacić kafla za moduł to najpierw zajrzałbym w ten zamek i zmierzył rezystancję switcha. Byłoby jasne czy aby na pewno mikrostyk sam w sobie działa poprawnie.
Jak już pojedziesz do tego innego ASO to na pewno nie mów, że próbowałeś włożyć tam żarówkę LED albo dokonywałeś jakichkolwiek pomiarów napięcia. Bo zawsze powiedzą, że to Twoja wina i gwarancja uszkodzenia nie obejmuje...
Myślę,że tak czy tak wina będzie leżała po Twojej stronie. W końcu producent przewidział zastosowanie zwykłej żarówki o mocy 5 czy 10W a nie jej zamiennika LED o mocy 1,5W więc postąpiłeś niezgodnie z instrukcją obsługi... Mimo wszystko, jeśli miałbym zapłacić kafla za moduł to najpierw zajrzałbym w ten zamek i zmierzył rezystancję switcha. Byłoby jasne czy aby na pewno mikrostyk sam w sobie działa poprawnie.
Jak już pojedziesz do tego innego ASO to na pewno nie mów, że próbowałeś włożyć tam żarówkę LED albo dokonywałeś jakichkolwiek pomiarów napięcia. Bo zawsze powiedzą, że to Twoja wina i gwarancja uszkodzenia nie obejmuje...

Ja mam LEDowa tasme zamiast zarowki jakies 4 miesiace juz, ciagle wali po oczach jak 1szego dnia po zalozeniu. Zero problemow.
Poza tym sama Mazda sprzedaje zestawy oswietlenia wnetrza na LED, w zestawie jest zarowka do bagaznika w HB, wiec pan z ASO jest jakis lekko niedorobiony... A jesli chodzi o Sedana, to jak przedstawia ponizsze zdjecie wlozenie tasmy z kilkunastoma diodami nie odbija sie jakos negatywnie na instalacji. Jesli modul jest uszkodzony, na pewno nie jest to wina zarowki! Niedlugo to i myc trzeba bedzie auta w ASO...

Poza tym sama Mazda sprzedaje zestawy oswietlenia wnetrza na LED, w zestawie jest zarowka do bagaznika w HB, wiec pan z ASO jest jakis lekko niedorobiony... A jesli chodzi o Sedana, to jak przedstawia ponizsze zdjecie wlozenie tasmy z kilkunastoma diodami nie odbija sie jakos negatywnie na instalacji. Jesli modul jest uszkodzony, na pewno nie jest to wina zarowki! Niedlugo to i myc trzeba bedzie auta w ASO...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Raducioju, zakładając że to jednak LED namieszał to może podaj dla potomnych co dokładnie tam wsadziłeś (jaka moc, czy z CAN, na oporniku czy z przewtwornicą itp). Mi kolega z M6 GJ mówił, że u nich też był przypadek bałaganu w elektronice po wsadzeniu LEDa właśnie do bagażnika (chyba nawet to była taśma). Dopytam go czy to był SD czy Kombiak bo tu moce żarówek są zupełnie inne, tak jak u nas.
Ty masz HB czyli tam chyba idzie rurka (pewnie 3-5W a nie 5-10W jak ktoś tu wspomniał, ale do SD idzie już W1,2W która ma właśnie te całe 1,2W czyli podobnie co mocny LED.
Ty masz HB czyli tam chyba idzie rurka (pewnie 3-5W a nie 5-10W jak ktoś tu wspomniał, ale do SD idzie już W1,2W która ma właśnie te całe 1,2W czyli podobnie co mocny LED.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość