Maksymalny zasięg po tankowaniu wg komputera pokladowego
Strona 1 z 1
Witam mam pytanie związane z moją Madzią 3 hb 120k ponieważ po przeglądzie chociaż do końca nie wiem czy to po przeglądzie akurat, ale gdy wcześniej zalałem pełny bak jak to mogłem przejechać 700km ponad a teraz gdy zaleje do pełna to pazuje, że mogę zrobić około 55O km i jeszcze zauważyłem jak jechałem autostradą A4 Kr-Rzeszów z prędkością 190 to spalanie średnie miałem 10l ... czyżby coś się Popsuło ?
Tak, popsuł ci się samochód – średnie spalanie przy 190km/h powinno być wyższe niż 10l 
A tak serio – te dwie rzeczy są powiązane ze sobą. Zasięg po zatankowaniu jest wyliczany na podstawie spalania z poprzednich baków (a tak właściwie to mam wrażenie, że na podstawie tylko ostatniego baku). Jeśli więc ciąłeś prawie dwoma stówkami po autostradzie, to twoja Mazda uznała, że tak będziesz teraz jeździł i przy takim stylu jazdy szacuje zasięg na 500km. Zrób eksperyment – przejedź następny bak bardzo ekonomicznie, to zasięg po zatankowaniu wyraźnie wzrośnie. Mój rekord to chyba 820km
A co do spalania – rzeczywiście przy 190km/h Mazda bierze nieco więcej niż 10l, ale twoje spalanie wynika zapewne z faktu, że nie jechałeś cały czas taką prędkością.
A tak serio – te dwie rzeczy są powiązane ze sobą. Zasięg po zatankowaniu jest wyliczany na podstawie spalania z poprzednich baków (a tak właściwie to mam wrażenie, że na podstawie tylko ostatniego baku). Jeśli więc ciąłeś prawie dwoma stówkami po autostradzie, to twoja Mazda uznała, że tak będziesz teraz jeździł i przy takim stylu jazdy szacuje zasięg na 500km. Zrób eksperyment – przejedź następny bak bardzo ekonomicznie, to zasięg po zatankowaniu wyraźnie wzrośnie. Mój rekord to chyba 820km
A co do spalania – rzeczywiście przy 190km/h Mazda bierze nieco więcej niż 10l, ale twoje spalanie wynika zapewne z faktu, że nie jechałeś cały czas taką prędkością.
No dobra, ale czy maksymalny zasięg pokazuje wam się wg pełnego baku, czyli 51 litrów, czy wg wskazówki na desce, czyli jakichś 37 litrów? U mnie kiedy pasek na desce zejdzie do zera, to i zasięg mam na 0, chociaż w baku jest 13-14 litrów paliwa jeszcze (~200km)? Byłem z tym w ASO, niby każda M3 tak ma i nie da się zrobić.
ereste83 napisał(a):niby każda M3 tak ma i nie da się zrobić.
W M5 z 2008 roku była możliwość ustawienia rezerwy (od 1 – do 15 litrów) jak i sposobu naliczania pozostałego zasięgu... Niestety, ale tylko za pomocą IDS-u...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
ereste83 napisał(a):Zależy czy problem jest w czujniku w baku, czy w ustawieniach komputera.
to nie jest problem ani usterka. Na temat wysokiej rezerwy paliwa było już sporo pisane na tym forum z czego wyciągnąłem jeden według mnie słuszny wniosek, dla którego ma to sens – uniknięcie zasysania przez pompę zanieczyszczeń w baku. O ile w nowej BMce nie ma się co tym martwić o tyle po kilku latach używania wątpliwej w naszym kraju jakości paliwa ryzyko uszkodzenia wrażliwych pod tym kątem wtrysków jest większe. Tak wiem, jest filtr paliwa ale nie sądzę aby był w stanie przesiać wszystko co pływa w baku po kilku latach.
Dodam tylko, że równie dobrze rezerwa mogłaby być trochę mniejsza – np. 5 – 8 litrów.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości