Bagażnik dachowy Mazda3 BM

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sucharsson » 5 sie 2015, 22:02

dnf napisał(a):Czy zamontowałeś już bagażnik? Jestem ciekaw jak to wygląda i jak wyglądają te koreczki po założeniu.

Zamontowałem dzisiaj, ale ponieważ już było ciemno to nie zakładałem listew. Sam bagażnik wygląda bardzo dobrze, łatwo się go montuje, wszystko łącznie z narzędziami do montażu jest w komplecie. Jutro przejadę się z samymi belkami , to sprawdzę jaki jest poziom hałasu ( akceptowalny bądź nie ), zamontuję też pewnie listwy , bo bez nich to trochę dziwnie wygląda. . W sobotę trzy rowery na dach i wyjazd do Czech w Karkonosze, będzie okazja sprawdzić przy większych prędkościach. Jak będzie WiFI , to napiszę jak się sprawdził ten bagażnik.

creet napisał(a):Nie znam się, ale czy dobrze rozumiem:
– belka Whispbar – katalogowo 799?
– oryginał z listwami ~700+-12%?

Komplet Whispbar to 953 pln ( bez listew z klapkami ), oryginał jak widać można kupić taniej. Według mnie ten pierwszy prezentuje się lepiej ( ja wybrałem model gdzie belka nie wystaje poza stopy – wersja Flush ) , ale to oczywiście kwestia gustu. Poza tym bagażnik Thule ( a taki chyba oferują jako oryginał) ,szczególnie wersji z belkami WingBar, lubi sobie gwizdać całkiem głośno przy prędkościach od 50 do 80 km/h. Tak miałem w Avensie kombi, odgłos był jak granie na organkach :)
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez creet » 6 sie 2015, 07:15

Tak wygląda oryginał (link do fotek zajumany z mazda3revolution)
http://imgur.com/a/dbZ0Z

zrzut22.jpg


Mógłbyś podesłać fotkę jak wygląda auto z Whispbarem?

Podkreślam, że się nie znam, ale chyba do oryginalnego bagażnika można wstawić dowolną trumnę, łapy na rower czy narty?
I kolejne pytanie. Czy posiadacze oryginału mogą napisać jak zachowuje się on przy wyższych prędkościach?
Ostatnio edytowano 6 sie 2015, 07:53 przez Wojtek, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawienie załącznika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 07:56

Link zawiera relację montażu listew dachowych i podstawy bagażnika... Co ciekawe, to nowe listwy dachowe były w komplecie... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sucharsson » 6 sie 2015, 09:45

creet napisał(a):Podkreślam, że się nie znam, ale chyba do oryginalnego bagażnika można wstawić dowolną trumnę, łapy na rower czy narty?
I kolejne pytanie. Czy posiadacze oryginału mogą napisać jak zachowuje się on przy wyższych prędkościach?

Ten bagażnik z linka to Whispbar , ale troszkę inny model niż ten ,który kupiłem (inne stopy ). Nie było też listew w komplecie. W Polsce, jeśli wierzyć zdjęciom w cenniku Mazdy 3, oferowany jest jako oryginał bagażnik Thule.
Do każdego bagażnika można zamontować dowolny box czy uchwyt na rower lub narty.
Przy 120 km/h samego bagażnika Whispbar nie słychać wcale, szybciej nie było gdzie pojechać <oczko> .
Fotki wrzucę może wieczorem, przed urlopem w robocie urwanie głowy.

Dopisano 6 sie 2015, 12:19:

Obiecane fotki bagażnika Whispbar.
Załączniki
IMAG3665.jpg
IMAG3663.jpg
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez creet » 6 sie 2015, 18:01

Panowie. No i mam nadal zgryz:)

Podesłałem fotorelację z montażu oryginału Mazdowskiego z USA, gdy tymczasem na http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda3/2013-05/przewozenie/BHR1V4701/ widać jakieś dziwnie wysokie próchno z odstającymi belkami. Możecie mi to jakoś łopatologicznie wyjaśnić? Jak w rzeczywistości wygląda oryginalny bagażnik dachowy sprzedawany w polskich ASO? Tak jak na fotorelacji, czy tak jak na zdjęciu ze strony Mazdy?

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 18:57

Są dwa rodzaje bagażników dachowych...
Te dla M3 BM (2013 – on) są takie:
5HB –> BHS2-V4-701

bag_1.jpg


Sedan –> BHR1-V4-701

bag_2.jpg


Zwróćcie uwagę, że trzeba dokupić listwy dachowe... :(

Drugi typ przeznaczony jest dla modelu M3 BL (2008 – 2013)
nowy aerodynamiczny wzór... <spoko>

5HB – > BDA1-V4-701

bag_3.jpg


Sedan –> BBP8-V4-701

bag_4.jpg


Różnią się nośnością... Nie wiem, czy można je montować zamiennie... tzn. zamontować ten aerodynamiczny od M3 BL, ale w USA je właśnie mają... <co?>
Można także pokusić sie o zakupy za oceanem
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sucharsson » 6 sie 2015, 20:44

Te oryginalne do BM wyglądają mi na Thule ze starą stopą 751 do punktów fabrycznych na dachu i belką alu też starego typu. Wada starych stóp to ich wysokość, belki są wtedy dość wysoko nad dachem auta. Thule zastąpiło je stopami 753 zdecydowanie niższymi.
Bagażniki od BL moim zdaniem nie będą pasować do BM (niezależnie od ich producenta) ze względu na profil dachu . Gumowe podkładki są specjalnie profilowane do miejsc , w których się z dachem stykają. Dochodzi jeszcze długość belki . W aerodynamicznym bagażniku Whispbar różnica w długości między BM a BL to 5cm dla każdej belki, w BM dłuższe.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 20:53

ciekawe co mają w USA...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sucharsson » 6 sie 2015, 21:00

http://www.mazdausa.com/MusaWeb/musa2/p ... ochure.pdf
Wygląda jak Whispbar, tylko stopy troszkę inne niż te oferowane przez polskiego dystrybutora tych bagażników ( zamek w innym miejscu) .
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez Wojtek » 6 sie 2015, 21:18

O mam... tylko 300 $

bag_5.jpg


Chyba najlepsze rozwiązanie :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sucharsson » 6 sie 2015, 21:28

Na belce nawet jest napis Whispbar :) .
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez Marianek » 7 sie 2015, 06:23

Pozostał mi po GH bagażnik (jak w BL) , zobaczę czy da się przerobić :) Rozebrać i belkę skrócić nie problem :)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez creet » 7 sie 2015, 07:07

Chyba się wyjaśniło. Autor podlinkowanej przeze mnie fotorelacji konwersuje z kimś następująco:

Do you know if the oem roof rack is the same as the yakima whispbar? It looks exactly the same, but the yakima is $450!

Edit: They are the same. I looked closer at the photo album and it says "Whispbar" on the actual crossbars.

[–]Gen 3 Hatchbnguyen227[S]

I have no idea what the difference is, but mine cost $276 from here: http://www.mazdaparts.org/mazda-3-roof-rack-crossbars.html

Czyli 274$ za bagażnik Whispbara z logotypem Mazdy z dodatkowymi listwami. Przy obecnym kursie dolara, chyba Sucharsson nie zróbił złego biznesu. Oryginały Mazdy wyglądają, żeby ich nie urazić... gorzej:)

Edit: Tu kolejny dowód, że to Whispbar z podmienionym logo na łapach: http://www.ebay.com/itm/Mazda-3-Hatchback-5-Door-2014-2015-New-OEM-Roof-Rack-Crossbars-with-Moldings-/321819528375?fits=Make%3AMazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 22:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Sucharsson » 7 sie 2015, 11:12

Generalnie nie chodziło mi o to , żeby kupić taniej, tylko żeby to fajnie wyglądało, było ciche i funkcjonalne. Ten efekt udało się osiągnąć nie rujnując portfela :) . Polecam to rozwiązanie.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez Wojtek » 7 sie 2015, 11:32

creet napisał(a):Tu kolejny dowód, że to Whispbar z podmienionym logo na łapach

wrzucam zrzuty zdjeć z aukcji, bo za chwilę zniknie i nic nie będzie widać... :)

11111.jpg


22222.jpg


33333.jpg
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Sucharsson » 16 sie 2015, 21:34

Bagażnik Whispbar przetestowany w warunkach bojowych. Trzy rowery na dachu , 1500 km przejechane po różnych drogach – autostrady , ekspresówki, kręte drogi w czeskich i polskich Karkonoszach, max prędkość 160 km/h na autostradzie ( tylko przy wyprzedzaniu , normalnie 120 do 140 ). Sprzęt spisał się na medal. Głośność jak to z rowerami – do 120 można zapomnieć , że są , przy wyższej prędkości jest już gorzej, ale da się wytrzymać. Bagażnik dość sztywny, cały zestaw nie buja się na dachu. Na bardzo krętych drogach, przy przechyłach nadwozia słychać leciutkie trzeszczenie belek ( trzeba się dobrze wsłuchać) . Po przejechaniu pierwszych 50 km sprawdziłem czy mocowania do dachu się nie poluzowały i dokręciłem nakrętki mocujące o 1/2 obrotu ( to normalne zjawisko przy nowym bagażniku), po 500 km nie było potrzeby nic dokręcać. Polecam to rozwiązanie, nie stwierdziłem żadnych wad. Jedyny minus to odczuwalna strata mocy ze względu na opory powietrza stawiane przez rowery na dachu ( silnik 120 KM ), dodatkowo ze względu na temperatury na zewnątrz ( do 41 stopni ) przyłożyła się też pewnie klima ustawiona na 22 stopnie.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 14:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez dnf » 18 sie 2015, 17:30

Ja dzisiaj kupiłem także bagażnik WHISPBAR S26W Flush Bar + zestaw montażowy K694W. Do tego zmieniłem listwy (w salonie za 90zł ale obyło się bez wiercenia i gumowych zatyczek). Poza tym w komplecie uchwyty rowerowe tej firmy (WB201) z nowym łatwym w montażu mocowaniem . Z tego co rozmawiałem w sklepie ten bagażnik jest nowocześniejszy i cichszy niż Mazdowy Thule (podobno te co sprzedaje Mazda są już starego typu z którego Thule już zrezygnowało). Poza tym bagażniki Thule które można kupić w sklepie mocowane są na „łapy” a nie w oryginalne otwory montażowe co mnie jakoś nie przekonywało szczególnie, że nie mam zamiaru jeździć cały rok z bagażnikiem.
Na razie po mieście nie słyszałem w ogóle że bagażnik tam jest ale w praktyce dam znać jak tam bagażnik sprawuje się z tymi uchwytami.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez dnf » 19 sie 2015, 21:18

Jakby kogoś interesowały zdjecia bagażnika i uchwytów:

20150819_174624221_iOS.jpg


20150819_174617587_iOS.jpg


20150819_174632425_iOS.jpg


20150819_174638957_iOS.jpg


20150819_174645916_iOS.jpg


20150819_174653158_iOS.jpg


20150819_174700245_iOS.jpg


20150819_174704837_iOS.jpg


20150819_174710256_iOS.jpg
Ostatnio edytowano 20 sie 2015, 07:37 przez dnf, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez Wojtek » 19 sie 2015, 21:23

Wrzuć do nas na serwer...

tt user
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 30 gru 2015, 16:48

Mógłby mi ktoś podać rozstaw listew/otworów montażowych bagażnika?
Dzięki :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323