Bagażnik dachowy Mazda3 BM
Ktoś do mnie pisał via PM e niechcący usunąłem wiadomość.
W sprawie dłuższych belek Thule 962. Zdecydowałem się na takie z pełną świadomością. Szersze dają szansę przewieźć 4 rowery, co przy oryginalnym bagażniku M3 i jego klonach jest już raczej niewykonalne...
W sprawie dłuższych belek Thule 962. Zdecydowałem się na takie z pełną świadomością. Szersze dają szansę przewieźć 4 rowery, co przy oryginalnym bagażniku M3 i jego klonach jest już raczej niewykonalne...
Czytałem wasze wypowiedzi i trochę się już pogubiłem.
Czekam na moją mazdę 3 Enso (HB). Chciałbym bagażnik, na który mógłbym zamontować rower.
Chodzi o to, aby bagażnik był bezinwazyjny, czyli kupuję listwy w salonie przystosowane pod bagażnik i je podmieniam.
Polećcie mi konkretne modele, co mam kupić (mogą być linki do allegro)
Wchodzi w grę albo bagażnik w salonie (jaki koszt?) + uchwyt na rower z innej firmy, albo wszystko z innej firmy (np thule – ale ważne żeby był bagażnik sprawdzony i montowany bezinwazyjnie).
Bardzo dziękuję
Czekam na moją mazdę 3 Enso (HB). Chciałbym bagażnik, na który mógłbym zamontować rower.
Chodzi o to, aby bagażnik był bezinwazyjny, czyli kupuję listwy w salonie przystosowane pod bagażnik i je podmieniam.
Polećcie mi konkretne modele, co mam kupić (mogą być linki do allegro)
Wchodzi w grę albo bagażnik w salonie (jaki koszt?) + uchwyt na rower z innej firmy, albo wszystko z innej firmy (np thule – ale ważne żeby był bagażnik sprawdzony i montowany bezinwazyjnie).
Bardzo dziękuję
- Od: 22 mar 2016, 17:11
- Posty: 38
- Auto: Mazda 3 2016 ENSO
W maździe kupujesz listwy i je wymieniasz. Sam bagażnik bierzesz albo ten z mazdy albo Whispbar'a – http://www.whispbar.info.pl/produkty/ca ... ki-Dachowe (na tej stronie wpisujesz model i sobie dopasujesz). Instalacja jest bezinwazyjna – ja wybrałem Whispbar'a ponieważ Thule (te które są w salonie) to stare modele i samo Thule się z nich wycofało już z tego co pamiętam. Whispbar montujesz bez żadnego nawiercania i kombinowania – mają też fajne uchwyty na rowery ale drogawe.
]Nieco odświeżajac temat przy okazji wakacji podzielę się swoimi doświadczeniami.
Kupilem stopy i belki Thule ( belki nie wychodzą poza stopy aby nie psuć estetyki auta gdy nie zakładem bagażnika dachowego).
Mimo swojego oplywowego kształtu ( ala skrzydło jak to sprzedawca mówił) hałas powyżej 120 jest nieco uciążliwy.
Drugi problem to gumowa uszczelka w rowku T. Zawsze używam tego typu mocowania gdyż jest pewniejsze (nawet w ostrych zakrętach nigdy nic nie przesuwa się na dachu. Wracając do uszczelki warto mieć dodatkowy komplet bo jak docina się oryginalna aby dostosować ja do przewozu bagażnika to ponowne jej wysadzenie ( tym razem w dwóch czesciach )w belki powoduje nieprzyjemne święty powyżej ok 120 km/h.
Box dachowy.
Długo szukalem i zastanawiałem się. Testowalem
Thule pacyfic 780 – szumu dość mocno juz od 105 km/h. I nieprzyjemne dudni gdy jest pusty i jedzie się po nierównościach.
Thule sprint – po prostu swietny do 120 względnie komfortowo, powyżej nieprzyjemne szumy.
Zastanawiałem się nad Thule Dynamic jako następcy sprinta ale nie spelniał jednego kryterium które dla mnie było ważne – produkcja w Polsce. Wtedy udało mi się znaleźć boks firmy Jost. Model: Moby 190
Ryzyko spore bo sprzedaż wyłącznie wysyłkowa (chyba ze jest się w Warszawie bo tam jest jeden sklep partnerski, lub blisko ich siedziby gdzieś na Pomorzu.
Box wykonany z włókna szklanego jest bardzo sztywny co jest jego dużym plusem (ciekawostka: producent ma boxy z dodatkowym stelażem na boksie do mocowania desek surfingowych. To dobrze pokazuje sztywność boxu :–). )
Mocowanie trochę starego typu tznn na zakretki z plastikowym uchwytem – mogło być lepsze ale nie stanowi to wielkiego problemu. Do wyboru albo na obejme albo w rowek T.
Otwietanie tylko z tylu ale nie ma problemu aby pakować go z boku bo po otwarciu dostęp jest praktycznie z 3 stron. Dla mnie jest to zaleta bo wjeżdżając do waskiego garażu gdzie mam m.in narty łatwo mi się pakuje. W przypadku Thule pakowanie od tylu auta było trudne przez zawiasy a z boku łatwo było po rysować auto.
Hałas subiektywnie jak w sprincie Thule.
Jak dla mnie jedyna wada to brak siatek w srodku ale można dodać uniwersalne siatki do samochodu
A największe zalety
Produkcja w Polsce – taki lokalny patriotyzm :–) dodam tylko ciekawostkę ze często spotykamy ten box w Niemczech
Materiał
Na stronie producenta info ze testowane przy 220km/h – albo odważni albo pewni swojego produktu.
Linia bagażnika – zdjecia tego nie oddają ale jest naprawdę ładna
Na koniec dodaje fotki
Kupilem stopy i belki Thule ( belki nie wychodzą poza stopy aby nie psuć estetyki auta gdy nie zakładem bagażnika dachowego).
Mimo swojego oplywowego kształtu ( ala skrzydło jak to sprzedawca mówił) hałas powyżej 120 jest nieco uciążliwy.
Drugi problem to gumowa uszczelka w rowku T. Zawsze używam tego typu mocowania gdyż jest pewniejsze (nawet w ostrych zakrętach nigdy nic nie przesuwa się na dachu. Wracając do uszczelki warto mieć dodatkowy komplet bo jak docina się oryginalna aby dostosować ja do przewozu bagażnika to ponowne jej wysadzenie ( tym razem w dwóch czesciach )w belki powoduje nieprzyjemne święty powyżej ok 120 km/h.
Box dachowy.
Długo szukalem i zastanawiałem się. Testowalem
Thule pacyfic 780 – szumu dość mocno juz od 105 km/h. I nieprzyjemne dudni gdy jest pusty i jedzie się po nierównościach.
Thule sprint – po prostu swietny do 120 względnie komfortowo, powyżej nieprzyjemne szumy.
Zastanawiałem się nad Thule Dynamic jako następcy sprinta ale nie spelniał jednego kryterium które dla mnie było ważne – produkcja w Polsce. Wtedy udało mi się znaleźć boks firmy Jost. Model: Moby 190
Ryzyko spore bo sprzedaż wyłącznie wysyłkowa (chyba ze jest się w Warszawie bo tam jest jeden sklep partnerski, lub blisko ich siedziby gdzieś na Pomorzu.
Box wykonany z włókna szklanego jest bardzo sztywny co jest jego dużym plusem (ciekawostka: producent ma boxy z dodatkowym stelażem na boksie do mocowania desek surfingowych. To dobrze pokazuje sztywność boxu :–). )
Mocowanie trochę starego typu tznn na zakretki z plastikowym uchwytem – mogło być lepsze ale nie stanowi to wielkiego problemu. Do wyboru albo na obejme albo w rowek T.
Otwietanie tylko z tylu ale nie ma problemu aby pakować go z boku bo po otwarciu dostęp jest praktycznie z 3 stron. Dla mnie jest to zaleta bo wjeżdżając do waskiego garażu gdzie mam m.in narty łatwo mi się pakuje. W przypadku Thule pakowanie od tylu auta było trudne przez zawiasy a z boku łatwo było po rysować auto.
Hałas subiektywnie jak w sprincie Thule.
Jak dla mnie jedyna wada to brak siatek w srodku ale można dodać uniwersalne siatki do samochodu
A największe zalety
Produkcja w Polsce – taki lokalny patriotyzm :–) dodam tylko ciekawostkę ze często spotykamy ten box w Niemczech
Materiał
Na stronie producenta info ze testowane przy 220km/h – albo odważni albo pewni swojego produktu.
Linia bagażnika – zdjecia tego nie oddają ale jest naprawdę ładna
Na koniec dodaje fotki
- Od: 13 sie 2014, 16:46
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3, bm, 2.0 benz. 165 KM
Czy ktoś może się orientuje czy podejdzie bagażnik z Mazda 3 BK 5d (rok 2005) do Mazdy 3 BM 5d?
Bagażnik jest wkręcany w fabryczne otwory...
Listwy dachowe do BM mam zamówione. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak się zabrać za wymianę tych listew?
Bagażnik jest wkręcany w fabryczne otwory...
Listwy dachowe do BM mam zamówione. Mógłby ktoś podpowiedzieć jak się zabrać za wymianę tych listew?
- Od: 9 paź 2016, 12:58
- Posty: 5
- Auto: M3 BM HB 2.0 120KM
Cześć, właśnie zakupiłem listwy w ASO i poszperałem trochę w necie i znalazłem fajną instrukcję jak je wymienić. Może się komuś przyda http://imgur.com/a/dbZ0Z
Co do bagażnika dachowego to chce kupić: http://www.whispbar.info.pl/pl/product- ... sh-bar-82/
Co do bagażnika dachowego to chce kupić: http://www.whispbar.info.pl/pl/product- ... sh-bar-82/
Ten post został usunięty
przez grzesiek_m3 8 gru 2016, 13:24.
Cześć,
zakupiłem listwy w ASO za około 80 dyszek i bagażnik Whispbar Flush (S26) z kitem K765.
Z kitem czeka niespodzianka, w postaci wiertła i zatyczek do seryjnych listew.
W instrukcji nawet jest jak sobie odmierzyć miejsce na dziurę.
Pozdrawiam,
Grzesiek
PS. I taki przydatny adres, do czego jeszcze można zastosować belki Whispbar S26 z M3 (oczywiście z innym kitem)...
http://strefakierowcy.home.pl/przewodnik/wb2.html
zakupiłem listwy w ASO za około 80 dyszek i bagażnik Whispbar Flush (S26) z kitem K765.
Z kitem czeka niespodzianka, w postaci wiertła i zatyczek do seryjnych listew.
W instrukcji nawet jest jak sobie odmierzyć miejsce na dziurę.
Pozdrawiam,
Grzesiek
PS. I taki przydatny adres, do czego jeszcze można zastosować belki Whispbar S26 z M3 (oczywiście z innym kitem)...
http://strefakierowcy.home.pl/przewodnik/wb2.html
- Od: 9 paź 2016, 12:58
- Posty: 5
- Auto: M3 BM HB 2.0 120KM
Może ktoś polecić fajny i nie drogi bagażnik na narty współpracujący z belką Whispbar? Miałem nadzieje ze mój stary bagażnik podejdzie ale jest za wąski niestety
I czy u Was po wymianie listew na te z otworami też nie dolegają idealnie jak te fabryczne ? U mnie chwyciło na wszystkie zaczepy ale odstaje i można naciskać je palcem, są lekko w powietrzu
I czy u Was po wymianie listew na te z otworami też nie dolegają idealnie jak te fabryczne ? U mnie chwyciło na wszystkie zaczepy ale odstaje i można naciskać je palcem, są lekko w powietrzu
No niestety. U mnie też te listwy trochę odstają.
Ja z kolei mam inne pytanie. Jak wyżej napisałem, zakupiłem Whispbar Flush S26 plus kit K765. Jak mocno należy wkręcić śruby od kitu w dach? Boję się, że zrobię "dziurę" w dachu.
Ech, w starym aucie było łatwiej, człowiek nie przejmował się tak każdym detalem...
Ja z kolei mam inne pytanie. Jak wyżej napisałem, zakupiłem Whispbar Flush S26 plus kit K765. Jak mocno należy wkręcić śruby od kitu w dach? Boję się, że zrobię "dziurę" w dachu.
Ech, w starym aucie było łatwiej, człowiek nie przejmował się tak każdym detalem...
- Od: 9 paź 2016, 12:58
- Posty: 5
- Auto: M3 BM HB 2.0 120KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości