Witam,
od sierpnia 2014 jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 BM SkyActive Sedan.
Niestety wczoraj przy wjeżdżaniu na strzeżony parking zawadziłem zderzakiem o wysepkę na której jest zamontowany szlaban i wgniotłem oraz porysowałem dolną część zderzaka, poniżej migacza i lampy przeciwmgielnej.
W warsztacie zajmującym się tego typu naprawami powiedzieli mi, że naprawa (odgięcie powstałego wgniecenia + niwelacja rys) wyniesie ok 100 złotych. Zdecydowałbym się ale mam pytanie.
Jak wygląda w takiej sytuacji sprawa z gwarancją na samochód?
Czy jednak powinienem usunąć szkodę z AC (oczywiście takie mam) w ASO Mazdy czy jeśli zrobię to w zakładzie niezależnym, bez udziału ubezpieczyciela (obawiam się utraty zniżek, które w tej chwili mam na maksymalnym poziomie) to czekają mnie jakieś konsekwencję?
Żaden element mechaniczny lub oświetlenia nie jest uszkodzony jedynie małe wgniecenie na najniższej części zderzaka wielkości ok 8-10 cm. Koszt naprawy 100 PLN.
Co powinienem zrobić? Czy będą kłopoty jeśli podczas najbliższej wizyty w ASO zauważą nieznaną im naprawę zderzaka?
Pozdrawiam!
Naprwawa zderzaka a gwarancja i AC
Strona 1 z 1
lantern napisał(a):W warsztacie zajmującym się tego typu naprawami powiedzieli mi, że naprawa (odgięcie powstałego wgniecenia + niwelacja rys) wyniesie ok 100 złotych. Zdecydowałbym się ale mam pytanie.
Jak wygląda w takiej sytuacji sprawa z gwarancją na samochód?
Myślę, że wszelkie naprawy w okresie trwania gwarancji, winny być przeprowadzone zgodnie z technologią producenta. Nie musi to być ASO, ale sądząc z podanej przez Ciebie kwoty za tę usługę (100zł) nie wierzyłbym raczej w to, że ona taka będzie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
czarmi napisał(a):Myślę, że wszelkie naprawy w okresie trwania gwarancji, winny być przeprowadzone zgodnie z technologią producenta. Nie musi to być ASO, ale sądząc z podanej przez Ciebie kwoty za tę usługę (100zł) nie wierzyłbym raczej w to, że ona taka będzie. Zadzwoń do ASO i zapytaj o zakłady niezależne w tym zakresie. Telefonując, możesz to zrobić incognito.
Dzięki za odpowiedź w granicach 5 minut od opublikowaniu mojego posta
Co do meritum sprawy to facet który wycenił szkodę prowadzi firmę o dobrej opinii w Krakowie gdzie ceny nie są niskie. Z oceny "wizualnej" warsztatu wynika, że nie jest to warsztat "Pana Ździska", tak więc wydaje mi się, że bez malowania samo dokształcenie elementu tyle może kosztować.
I proszę o poradę jak wykonać anonimową rozmowę z ASO
- Od: 14 kwi 2014, 00:10
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black
Jeśli nie będzie śladu i uszkodzeni lakieru, nie musisz nikogo informować. Jeśli będzie uszkodzenie mechaniczne lakieru stracisz gwarancje na perforacje i lakier tylko w tej części (element karoserii) gdzie jest uszkodzenie. Reszta będzie objęta normalnie gwarancja. Gwarancja mechaniczna zostaje bez zmian.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Jeśli nie będzie śladu i uszkodzeni lakieru, nie musisz nikogo informować. Jeśli będzie uszkodzenie mechaniczne lakieru stracisz gwarancje na perforacje i lakier tylko w tej części (element karoserii) gdzie jest uszkodzenie. Reszta będzie objęta normalnie gwarancja. Gwarancja mechaniczna zostaje bez zmian.
Mam nadzieję, że tak właśnie jest. Uszkodzony jest tylko plastikowy zderzak tak więc ewentualna utrata gwarancji na ten element mnie nie zaboli. Jutro czeka mnie naprawa, wrzucę zdjęcie przed i po, może komuś się przyda.
- Od: 14 kwi 2014, 00:10
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości