Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kritik » 19 maja 2020, 13:10

Nie, no jak

Etap I
Drzwi + klapa bagażnika
5 szt po 51.04 zł
https://www.comfortmat.pl/comfort-mat-d3-dark-grubosc-30mm-p-8.html
4 szt po 48.04 zł
https://www.comfortmat.pl/integra-grubosc-60-mm-blokada-halasu-klasy-premium-p-25.html
2 szt pianki piramidki po 29.99
https://allegro.pl/oferta/pianka-akustyczna-fala-mata-wygluszajaca-2x1m-2cm-5107895760?snapshot=MjAyMC0wNC0yNlQxNzowNjozMi41NjNaO2J1eWVyOzM5MmI3ZTBlNzJjZGJjMmQ3YjdhMjEyNTA3ZWExMWExZjU5NDk5ODA3ZjNhNjJjZDI5YWM0YWRiMzY2MTViYzI%3D
suma 505 zl


Etap II
Podłoga + pod tylnymi siedzeniami
7 szt po 51.04 zł
https://www.comfortmat.pl/comfort-mat-d3-dark-grubosc-30mm-p-8.html
7 szt po 49.84 zł
https://www.comfortmat.pl/blockshot-grubosc-70-mm-blokada-halasu-klasy-premium-p-24.html
1 szt po 59.99 zł
https://allegro.pl/oferta/pianka-akustyczna-mata-wygluszajaca-samoprzylepna-5643821159?snapshot=MjAyMC0wNC0yNlQxNzowNjozMi42NjZaO2J1eWVyOzc4ZmIwYzkwMDI3MzBjMTRkNTk0MjgwMjZjMjkyZjM2N2E5M2UxNjM4ZDYzOTY3NTA4NjYxOTJiMzhiNDYwZWE%3D
suma 765 zł

+ wałek 35 zł
+ Zmywacz odtłuszczacz 15 zł
+ Ściągacze tapicerek 10 zł

dla każdego, to co ja już zrobiłem, będzie kosztować 1330 zł

i kosztuje to minimum 3 razy taniej niż u fachowców, którzy nie pokazują czym i jak robią
i efekt od tych wydanych 1330 zł i kilka dni pracy, będzie oszałamiający
tych wydanych 1330 zł uważam za najlepsza inwestycje w Mazdę, bo to jest fajne i na zewnątrz i na wewnątrz auto, niezawodne, szybkie w porównaniu do innych modeli w tej klasie, tylko dla mnie, jak i dla wielu z was, największym minusem, był totalny brak wygłuszenia. Wydane 1330 zł pozwala podwyższyć klas auta na kilka poziomów, czego nie zrobisz nawet za kilka tys. euro, jeżeli byś chciał wymieniać auto :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 19 maja 2020, 13:59

Ps stelaż kanapy tylnej tez wyciszales ? Jak odkręcić kanapę żeby dostać się pod spod ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez artgeo » 19 maja 2020, 14:01

Kritik napisał(a):
artgeo napisał(a):Kritik – ponawiam pytanie o ilość użytych materiałów w II etapie.
I o manuale do bezpiecznego rozbierania tapicerki Mazdy.


Zbieramy wszystko odwrotnie :)


O ostatnie zdanie mi najbardziej chodziło ;) Dzięki.
Zaskoczyła mnie ilość po 7szt, obstawiałem max 5.
Moim uchem i zdaniem, przynajmniej w moim egzemplarzu, większość nieprzyjemnych odgłosów dochodzi z tyłu: bagażnik, wanna na zapas, nadkola, klapa. Ilość użytego na ten etap materiału, nawet po cenach normal bez specjalnych upustów, nie powala. Do tego dochodzi jakość wykonanej pracy, a kto zrobi to lepiej od właściciela.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez mxostry » 19 maja 2020, 14:03

Dzwoniłem właśnie z ciekawości do bitmat.pl i oni twierdzą , ze zupełnie bez sensu jest dawać dodatkowa warstwę tej piramidki , nawet w drzwi , ze wystarcza tylko te dwie warstwy

Dopisano 19 maja 2020, 13:14:

Dzwoniłem właśnie z ciekawości do bitmat.pl i oni twierdzą , ze zupełnie bez sensu jest dawać dodatkowa warstwę tej piramidki , nawet w drzwi , ze wystarcza tylko te dwie warstwy

Dopisano 19 maja 2020, 14:03:

Dzwoniłem właśnie z ciekawości do bitmat.pl i oni twierdzą , ze zupełnie bez sensu jest dawać dodatkowa warstwę tej piramidki , nawet w drzwi , ze wystarcza tylko te dwie warstwy
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 19 maja 2020, 15:12

mxostry napisał(a):Ps stelaż kanapy tylnej tez wyciszales ? Jak odkręcić kanapę żeby dostać się pod spod ?

nie, stelaż bez sensu
on nie produkuje żadnego hałasu, i samo siedzenie ma tyle materiału i pianki ze i tak jest super wyciszona przegródka miedzy bagażnikiem a salonem
kanapa nie odkręca się tylko odpina się 2 zatrzaski pod siedzeniem z każdej strony i wyciąga się siedzisko
oparcie jest na 2 śrubach każda cześć, na zawiasach, same zawiasy boczne nie trzeba odkręcać, a środkowy odkręcałem, bo jest duży i przeszkadza

Dopisano 19 maja 2020, 14:14:

artgeo napisał(a):a kto zrobi to lepiej od właściciela

o tak, ja tez zawsze tak mowie i staram się robić wszystko co się da – sam.
bo tak jak sam – nie zrobi ci nikt
nawet prosta wymiana klocków, kto ci wszystko wyczyści? posmaruje? w 99% warsztatów to wygląda jak ekspresowa wymiana, stare off, nowe on, i jedziesz dalej... i t.d...

Dopisano 19 maja 2020, 14:25:

mxostry napisał(a):Dzwoniłem właśnie z ciekawości do bitmat.pl i oni twierdzą , ze zupełnie bez sensu jest dawać dodatkowa warstwę tej piramidki , nawet w drzwi , ze wystarcza tylko te dwie warstwy


bitmat może sobie mówić co chce
a każdy robi jak uważa za potrzebne
ta pianka kosztuje grosze, a tyle ile ona pochlania dźwięków, to moim zdaniem one jest niezbędna <ok>
no i w najlepszym serwisie który ja spotykałem, po wyciszeniach samochodów, stosują dokładnie taki schemat wyciszenia jak ja użyłem.
a na chwilkę, ten serwis wycisza Rols-Royse, Maybachi i t.d.... i pokazuje cały proces na zdjęciach, nawet właściciel może być obecny przy całym procesie.
i u nich nie ma basic/medium/super/premium pakietów, jest tylko jeden, najlepszy, bo albo robić albo wcale <oczko>

Ja bardziej ufam takim fachowcom, niż bitmatu i innym....

Przykładowe zdjęcia wyciszenia Maybacha, dodaje.
Tak jak mowie, starałem się zrobić tak jak oni, schemat ten san, może wykonanie nie jest takie same, i nie tak ładnie to wygląda u mnie, no bo sorry, ja robię to tymi materiałami pierwszy raz, a nie tak jak oni, setkami aut, ale myślę ze efekt jest podobny <spoko>
Załączniki
2020-05-19_15h21_23.png
2020-05-19_15h21_32.png
2020-05-19_15h21_42.png
2020-05-19_15h21_58.png
2020-05-19_15h22_24.png
2020-05-19_15h22_47.png
2020-05-19_15h22_58.png
2020-05-19_15h23_14.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 19 maja 2020, 18:44

Czyli siedzenia tylnego demontaż zaczynamy od kanapy i potem plecy? A trzeba w ogóle zdejmować plecy ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez artur1313 » 19 maja 2020, 22:29

Kritik, wyciszając drzwi, nie kleiłeś następnej warstwy mat d3 dark już na zamkniete otwory tymi plastikowymi zaślepkami przed zamontowaniem tapicerki z pianką? Pytam, bo na filmach instruktażowych
pierwsza wewnętrzna warstwa idzie jeszcze raz na uzbrojone drzwi przed montażem tapicerki. Rozumiem, że nie ma już takiej potrzeby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 166 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez mxostry » 20 maja 2020, 08:21

Kritik daj link do tej ruskiej firmy co ta mazdę granatowa na maxa wygłaszali na zdjęciach co wrzuciłeś wcześniej , a czemu drzwi tylnych nie robili ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 20 maja 2020, 09:20

mxostry napisał(a):Czyli siedzenia tylnego demontaż zaczynamy od kanapy i potem plecy? A trzeba w ogóle zdejmować plecy ?


tak
myślę ze trzeba, to zajmuje kilka minut dosłownie, a bez tego stracisz dużo więcej czasu

artur1313 napisał(a):Kritik, wyciszając drzwi, nie kleiłeś następnej warstwy mat d3 dark już na zamkniete otwory tymi plastikowymi zaślepkami przed zamontowaniem tapicerki z pianką? Pytam, bo na filmach instruktażowych
pierwsza wewnętrzna warstwa idzie jeszcze raz na uzbrojone drzwi przed montażem tapicerki. Rozumiem, że nie ma już takiej potrzeby.

nie, bez sensu tam kleić
1. tam jest tyle wytłoczeń i kształtów, a jak wiadomo, hałasują tylko płaskie i równe powierzchnie
2. Wtedy drzwi będą jeszcze prawie 2 razy tyle obciążone, a to nie jest good
ja uważam ze to jest nie potrzebne, i tylko marnuje materiały

mxostry napisał(a):Kritik daj link do tej ruskiej firmy co ta mazdę granatowa na maxa wygłaszali na zdjęciach co wrzuciłeś wcześniej , a czemu drzwi tylnych nie robili ?


https://www.auto-loker.ru/noisebuster/

a dalej wybierasz po markach i modelach, maja mega dużo aut zrobionych

tylne drzwi 100% były robione, albo ja nie wrzuciłem, albo oni, bo przy codziennie wyciszanych kilku autach, już nie zwracają na to uwagi
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 20 maja 2020, 09:29

Ja dziś zaczynam zabawę , na początku bagażnik , klapa (sedan ) i nadkola wewnątrz, potem w planie 4 drzwi , nadkola od zewnątrz
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez artgeo » 20 maja 2020, 09:39

Czym będziesz robił?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez mxostry » 20 maja 2020, 12:30

Mata Alu butyl i mata gumowa pianka kauczukowa 6 mm z bitmatu, jadę najpierw z bagażnikiem, nadkolami od wewnątrz i kawałkiem podłogi, na dalszy ogień pójdą 4 drzwi i nadkola od zewnątrz i na tym koniec , więcej na pewno nic nie będę wygłuszal. Jakbyście chcieli się doedukowac tu ciekawy filmik na temat wygłuszania https://youtu.be/R4roUgsyBxs

Dopisano 20 maja 2020, 11:32:

Ps kritik a ty robiłeś tylne drzwi czy tylko przód ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez artgeo » 20 maja 2020, 13:43

Fotorelacja mile widziana. W tym z demontażu kanapy, plastikow tych co trudniejszych.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez Kritik » 20 maja 2020, 13:52

mxostry napisał(a):Mata Alu butyl i mata gumowa pianka kauczukowa 6 mm z bitmatu, jadę najpierw z bagażnikiem, nadkolami od wewnątrz i kawałkiem podłogi, na dalszy ogień pójdą 4 drzwi i nadkola od zewnątrz i na tym koniec , więcej na pewno nic nie będę wygłuszal. Jakbyście chcieli się doedukowac tu ciekawy filmik na temat wygłuszania https://youtu.be/R4roUgsyBxs

Dopisano 20 maja 2020, 11:32:

Ps kritik a ty robiłeś tylne drzwi czy tylko przód ?


wszystkie 4 oczywiście :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 20 maja 2020, 17:57

Zastanawia mnie jeszcze to , że np kolega darrecki wyciszył tyle tych punktów i nadal jest niezadowolony z efektu a kritik mówi ze jest rewelacja .

Dopisano 20 maja 2020, 19:31:

Ps kritik ile mam wziąć na 4 drzwi tak żeby starczyło ale nie było za dużo ?
4 sztuki mata darł grubość 30 mm
4 szt integra 60 mm
I 2 sztuki czyli 4 metry kwadratowe pianki piramidki ?? Dobrze będzie ? To na same 4 drzwi bez klapy bagażnika bo mam sedana
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 21 maja 2020, 10:00

Zastanawia mnie jeszcze to , że np kolega darrecki wyciszył tyle tych punktów i nadal jest niezadowolony z efektu a kritik mówi ze jest rewelacja


przeczytałem jeszcze raz watek, i <glupek2>

to jak na pierwszej stronie ktoś wygłuszał drzwi, to po prostu masakra <nie powiem>

wiec wygłuszenie wygłuszeniu różnica

jak ktoś powie, na przykład ten Pan z pierwszej strony, ze wygłuszał drzwi i jest nie zadowolony z efektu, to ja się nie dziwie.... i nie ma się co na takich równać....
zostały oklejone zupełnie niepotrzebne części, i zupełnie w głupi sposób, i zupełnie bez żadnego efektu, a może będzie nawet głośniej, bo zewnętrzna cześć drzwi dalej faluje i wibruje, a to oklejenie zrobiło fajny pojemnik dla wzmacniania tego hałasu... masakra...

co do darreckiego, to nie wiem czy był używany stalowy wałek do dociskania, bo na zdjęciach nie widać w ogolę śladów od dociskania, i struktura kwadracików/piramidek, jest nienaruszona
bez dociskania to nie ma żadnego sensu!
no i same materiały, były niby zastosowane STP, ale te najtańsze wersie, i nie zauważyłem jakiej grubości, a to tez jest ogromna różnica

porównajmy maty, dużo producentów w ogolę nie podaje wskaźnika tłumienia, a to jest podstawowy wskaźnik przy wyborze maty
0 to jest brak tłumienia
1 to jest totalny brak wibracji i hałasu
czyli im więcej tym lepiej

2mm
StP GB 2 – 0,2
StP Silver 2.0 – 0,25
StP Gold 2.3 – 0,33
StP Aero – 0,33
Comfort Mat Silver S2 – 0,25
Comfort Mat S-line S2 – 0,26
Comfort Mat G-line G2 – 0,33
Comfort Mat D-line D2 – 0,35

czyli kupując mate 2mm STP GB2 – tłumimy tylko 20%, a tych samych 2mm Comfort Mat D2 – 35%
Rożnica prawie 2 razy, wiec nie ma co się dziwić ze mamy rożne wyniki po wygłuszeniu
i jednak te premium materiały nie tylko z nazwy i ceny premium

teraz 3mm (ja używałem)
StP GB 3 – 0,25
StP Silver 3.0 – 0,35
StP Aero Plus – 0,5
Comfort Mat S-line S3 – 0,32
Comfort Mat G-line G3 – 0,39
Comfort Mat D-line D3 – 0,41
i widzimy to samo, różnica od 25% do 50%, czyli znowu 2 razy

to samo mamy z druga warstwa, sorry, ale te pianki K3/K6/K9 to bardziej nadają się do budowlanki niż do wyciszenia samochodów, wiec nie ma co się dziwić ze otrzymujemy bardzo rożne wyniki po niby tej samej pracy....

mxostry napisał(a):Ps kritik ile mam wziąć na 4 drzwi tak żeby starczyło ale nie było za dużo ?
4 sztuki mata darł grubość 30 mm
4 szt integra 60 mm
I 2 sztuki czyli 4 metry kwadratowe pianki piramidki Dobrze będzie ? To na same 4 drzwi bez klapy bagażnika bo mam sedana

tak, darka i integry będzie akurat na styk, po 4 szt
a piramidki zostanie spory kawałek, ale niestety jednego nie wystarczy tylko na 3 drzwi, a dla 4-j już trzeba kolejny kawałek, ale to co zostanie można później wykorzystać gdzie indziej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 21 maja 2020, 10:57

Kritik – przeraża mnie demontaż drzwi , wykręcanie tych bebechów i nie wiem o co chodzi z szyba , po co na filmikach przyklejają szybę taśmami – co ona opada bez tego czy co ?
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 21 maja 2020, 11:06

mxostry napisał(a):Kritik – przeraża mnie demontaż drzwi , wykręcanie tych bebechów i nie wiem o co chodzi z szyba , po co na filmikach przyklejają szybę taśmami – co ona opada bez tego czy co ?


nie, tam niema nic skomplikowanego

odkręcasz 2 śruby, jedna pod klamka, druga pod uchwytem do otwierania
dalej zrywasz plastik, lepiej zaczynać od strony zawiasów
później odpinasz kostkę od przycisku otwierania szyby i wyciągasz uchwyt do otwierania drzwi
no i masz plastik w rekach
dalej przyklejasz zamknięta szybę na taśmę, bo będziesz ściągać silnik od szyby i może spaść
dalej odpinasz kostkę od silnika szyb, i odkręcasz 3 śruby co trzymają silniczek
dalej odkręcasz może z 10 śrub co trzymają ten centralny plastik
dalej kostka od głośnika i 4 śruby głośnika
pierwszy raz mi to zajęło może z 20 minut, a kolejne już po 10 :)

zobacz ten filmik
jest mega pomocny :)

https://www.youtube.com/watch?v=knJ5Ph9vh8A

Dopisano 21 maja 2020, 10:12:

a tym czasem ja zrobiłem 3 etap
maska, i trochę jeszcze plastików

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

no i okleiłem jeszcze słupki, te gdzie pasy i trochę plastików (plastik słupka, plastik przedni progu, i plastik nadkola pod deska)

Obrazek

na razie kończę z tym efekt jest mega, jestem super zadowolony :)

może jak kiedyś będę się nudzić to dorobię resztę podłogi i przednie nadkola
ale ten efekt co mam teraz, już jest całkiem super i wystarczający
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez artgeo » 21 maja 2020, 13:04

Kritik napisał(a):
mxostry napisał(a):Kritik – przeraża mnie demontaż drzwi , wykręcanie tych bebechów i nie wiem o co chodzi z szyba , po co na filmikach przyklejają szybę taśmami – co ona opada bez tego czy co ?


zobacz ten filmik
jest mega pomocny :)

https://www.youtube.com/watch?v=knJ5Ph9vh8A


Po co nakleja na końcu na plastik drzwi taśmę wokół?
Ważne info: rozpoczyna przy szybie zamkniętej (żeby nie spadła), następnie ją podnosi (żeby mu nie blokowała dostępu do drzwi), na koniec ją opuszcza (żeby nie spadła).
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez Kritik » 21 maja 2020, 13:08

artgeo napisał(a):
Kritik napisał(a):
mxostry napisał(a):Kritik – przeraża mnie demontaż drzwi , wykręcanie tych bebechów i nie wiem o co chodzi z szyba , po co na filmikach przyklejają szybę taśmami – co ona opada bez tego czy co ?


zobacz ten filmik
jest mega pomocny :)

https://www.youtube.com/watch?v=knJ5Ph9vh8A


Po co nakleja na końcu na plastik drzwi taśmę wokół?
Ważne info: rozpoczyna przy szybie zamkniętej (żeby nie spadła), następnie ją podnosi (żeby mu nie blokowała dostępu do drzwi), na koniec ją opuszcza (żeby nie spadła).

myślę ze to jest przedlift i może tam nie być taśmy na rancie plastików
u mnie w lifcie już była z fabryki
ale nie jestem pewien czy to od tego zależy

tak widziałem ze on to opuszcza to podnosi, nie wiem po co
ja robiłem tak jak napisałem i było OK
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323