Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kritik » 3 gru 2019, 12:02

esem napisał(a):Patent na nadkola jest do: wpisz tu 4 litery.

na 5
super

esem napisał(a):będzie brud, smród i zgnilizna

jakbyś czytał ze zrozumieniem a nie tylko oglądał obrazki – to byś nie pisał bzdur
1. taki patent jeździ już chyba ze 4-5 lat na rożnych autach i jest <spoko>
2. Mata musi być bardzo dobrze przy wałkowana do blachy i przez to ze materiał ma bardzo dobre właściwości przyczepne – nie ma szans zęby pod niego dostał się brud czy woda, która możne spowodować rdze czy zgniliznę
3.
później to wszystko jest jeszcze malowane specjalnym zestawem, podobnym do sylikonu, takiego jak na punktach spawania idzie z fabryki
<ok>

esem napisał(a):Rozpieprzać nowe auto aby eksperymentować

nie eksperymentować a fachowo nadawać usługę wyciszenia auta

esem napisał(a):Lepiej na trupie albo złomie

nikt nie inwestuje taka kasę w trupa
a dołożyć 1k-1,5k EUR i dostać w nowej BMW 3 komfort poziomu BMW 5 albo nawet lepszy – dobra inwestycja

esem napisał(a):Ja decyzję podjąłem, sprzedaję za 4 miesiące

a ja mam prawie nowe auto i muszę się męczyć jeszcze przez kilka lat <lol>

esem napisał(a):Rozpieprzać nowe auto

a wiesz co, kilka miesięcy temu do tej firmy było dostarczone jedno nowe autko
taki sobie Rolls-Royce, z przebiegiem chyba 70km, prosto z salonu
na wyciszenie
a nawet w tym aucie które jest najlepiej wyciszone auto dostępne na rynku, udało się obniżyć poziom hałasu na kilka dB

a o ilości wyciszonych Audi A6/A8/Q7 / BMW 5/7/x5/ MB E/S/ML/GL już nie wspominam

<oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Imbeer » 3 gru 2019, 12:15

Niedawno miałem okazję rozbierać plastikowe nadkole i nie było pod nim brudu, smrodu i zgnilizny
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez esem » 3 gru 2019, 13:49

Imbeer napisał(a):Niedawno miałem okazję rozbierać plastikowe nadkole i nie było pod nim brudu, smrodu i zgnilizny

A czemu miał być <co?> Nie myjesz nadkoli :> Nie miał na czym się zalęgnąć ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Imbeer » 3 gru 2019, 15:21

esem napisał(a):
Imbeer napisał(a):Niedawno miałem okazję rozbierać plastikowe nadkole i nie było pod nim brudu, smrodu i zgnilizny

A czemu miał być <co?> Nie myjesz nadkoli :> Nie miał na czym się zalęgnąć ;P


Mówię o tym, że na wskazanym zdjęciu wygłuszenie jest wrzucone pod plastikową pokrywę nadkola (a nie na nią jak sugerujesz), gdzie dostęp brudu/wody jest znacznie utrudniony, chyba że się mylę i wrzucili to od strony koła
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 22:22
Posty: 332 (47/25)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Kritik » 3 gru 2019, 15:55

Imbeer napisał(a):
esem napisał(a):
Imbeer napisał(a):Niedawno miałem okazję rozbierać plastikowe nadkole i nie było pod nim brudu, smrodu i zgnilizny

A czemu miał być <co?> Nie myjesz nadkoli :> Nie miał na czym się zalęgnąć ;P


Mówię o tym, że na wskazanym zdjęciu wygłuszenie jest wrzucone pod plastikową pokrywę nadkola (a nie na nią jak sugerujesz), gdzie dostęp brudu/wody jest znacznie utrudniony, chyba że się mylę i wrzucili to od strony koła


na blachę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 8 maja 2020, 15:37

Od momentu zakupu auta, bardzo denerwowało mnie strasznie słabe wyciszenie Mazdy….

Powiem ze miałem Audi A4 B7, Focus MK3, Renault Megane III, Opel Astra H GTC, Renault Megane IV, i Mazda ma najgorsze wyciszenie z tych wszystkich samochodów...

Trochę dużo czasu minęło od zakupu, ale nie kupowałem nowe auto żeby wrzucać w niego kupę kasy po zakupie, wiec po woli dochodziłem do tego momentu, najpierw Felgi 19, dalej Eibach -30, kamerka, przeniesienie tablicy, LEDy w środku auta i t.d… I w końcu doszło do wyciszenia auta.
Zakupiłem trochę materiałów dla wyciszenia samochodu. Po wielu dniach spędzonych na analizę dostępnych materiałów, wybór padł na materiały firmy Comfort Mat. Ta firma nie jest tak znana i popularna w EU jak STP, jak na przykład jak Bitmat w Polsce. Czemu wybór padł na te materiały? Bardzo proste… mają lepszy wskaźnik tłumienia drgań przy mniejszej masie maty.

Co kupiłem:

Obrazek

1. 20 szt. – Comfort Mat D3 (Dark) – pierwsza warstwa

Obrazek

2. 8szt – Comfort Mat INTEGRA – druga warstwa dla drzwi, czemu dla drzwi? Bo Materiał jest w 100% odporny na wilgoć i nie chłonie wody. I ma specjalną warstwę klejącą. (Jak okazało się ze kupiłem za dużo, to pójdzie i częściowo do środku auta, a nie tylko na drzwi)
https://www.comfortmat.pl/integra-grubo ... -p-25.html

Obrazek

3. 10 szt. – Comfort Mat BLOCKSHOT- druga warstwa dla środku auta. Jest super materiałem, bo łączy w sobie 2 i 3 warstwę, jedna warstwa pochlania dźwięk, a druga robi barierę dźwiękowa.
https://www.comfortmat.pl/blockshot-gru ... -p-24.html

4. 2 szt. – Pianka akustyczna fala – trzecia warstwa na drzwi
https://www.bitmat.pl/Pianki-wygluszaja ... cho-poglos

Obrazek

5. 1 szt. – Pianka akustyczna fala samoprzylepna – trzecia warstwa na nadkola (najbardziej obciążana hałasem cześć)
https://www.bitmat.pl/Pianki-wygluszaja ... -200x100cm

Obrazek

6. Odtłuszczać
https://www.bitmat.pl/pl/p/Zmywacz-uniw ... -spray/303

7. Ściągacze do plastików
https://www.bitmat.pl/pl/p/Sciagacze-ta ... 4-szt./396

Obrazek

8. Walek dociskowy stalowy z drewniana rączka

Zacząłem od drzwi

Ściągamy tapicerkę

Obrazek

rozbieramy środek

Obrazek

dziwimy się ze nie ma jeszcze rdzy xD, odtłuszczamy, kleimy 1 warstwę, dociskając wałkiem, bez przesady, żeby nie pogiąć cieniutki metal drzwi

Obrazek

później 2 warstwa

Obrazek

Obrazek

dalej 3 warstwa, wycinamy piankę pod kształt tapicerki

Obrazek

Obrazek

Jeszcze dawałem w niektórych miejscach mate z 1 warstwy na tapicerkę

Obrazek

i zbieramy wszystko z powrotem

Na 1 drzwi poszło mi w okolicach 2,5-3 godziny. Robiłem to przez kilka dni, po pracy.

Bylem zdziwiony ze ranty tapicerki są już oklejone taśma przeciw skrzypień, przy zakupie materiałów wahałem się czy kupować ta taśmę czy nie, i okazało się ze dobrze ze nie kupiłem.

Obrazek

Dalej Jeszcze kilka godzin poszło na klapę bagażnika. Proces bardzo podobny, tylko ze mało jest miejsc na klapie gdzie jest sens kleić mate, i w ogóle nie ma miejsca do klejenia 2 warstwy. Wiec wyszła 1 + 3 warstwa.

Obrazek

Obrazek

Ale i tak efekt jest mega. Jeszcze do tego wyciszyłem tablice rejestracyjna, wiec teraz klapa zamyka się jak w Bentley xD

Użycie materiałów na 4 drzwi + klapa bagażnika.
5 szt Comfort Mat D3 (Dark)
4 szt Comfort Mat INTEGRA
2 szt Pianka akustyczna fala

Po wyciszeniu drzwi i klapy bagażnika, miałem wycieczkę Kraków-Warszawa-Kraków, i mogę powiedzieć ze już jest dużo lepiej. Teraz przy 150km/h, jest tak jak kiedyś było przy 130km/h +/–

Niestety pomiarów nie robiłem, bo telefonem to jest taki pomiar, ze marnowanie czasu i paliwa na to.

Kolejnym etapem będzie wyciszenie podłogi bagażnika, i pod tylnymi siedzeniami, z tylnymi nadkolami. I oczywiście opisze cały proces po zakończeniu kolejnego etapu. <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez zadra » 8 maja 2020, 16:28

nie będę krytykował, oczywiście drzwi i klapa są miejscami gdzie dźwięki mocno wdzierają się do wnętrza, ale ja rozpocząlbym chyba od wygłuszenia nadkoli( z zewnątrz ) dalej podłogi bagażnika, półki nad bagażnikiem oraz klapy bagażnika.
Jeśliby było mi mało, to wówczas dopoero zabrałbym się za wnętrze – podłoga kabiny + nadkola(cienką warstwą) oraz przód pod kokpitem ile bym sięgnął bez demontażu oraz drzwi.
Nie wiem, czy oklejałbym dach.
Z jednej strony, to duża powierzchnia bez dobrego wyciszenia fabrycznego i przydałoby się coś z tym zrobić a z drugiej – demontaż jest pracochłonny i wymaga pomocy przy demontażu osób trzecich.

Ile ważyły kupione maty?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 8 maja 2020, 17:34

zadra napisał(a):nie będę krytykował, oczywiście drzwi i klapa są miejscami gdzie dźwięki mocno wdzierają się do wnętrza, ale ja rozpocząlbym chyba od wygłuszenia nadkoli( z zewnątrz ) dalej podłogi bagażnika, półki nad bagażnikiem oraz klapy bagażnika.
Jeśliby było mi mało, to wówczas dopoero zabrałbym się za wnętrze – podłoga kabiny + nadkola(cienką warstwą) oraz przód pod kokpitem ile bym sięgnął bez demontażu oraz drzwi.
Nie wiem, czy oklejałbym dach.
Z jednej strony, to duża powierzchnia bez dobrego wyciszenia fabrycznego i przydałoby się coś z tym zrobić a z drugiej – demontaż jest pracochłonny i wymaga pomocy przy demontażu osób trzecich.

Ile ważyły kupione maty?


no ja zacząłem od drzwi, i klapy bagażnika, jaka różnica <oczy>

dalej jak napisałem będzie bagażnik, tylne nadkola, i podłoga pod tylnym siedzeniem
dalej maska

A później już w kolejnym, dużym etapie, planuje dorobić podłogę od tylnego siedzenia do deski, i może wtedy od razy zrobię i dach, bo ściąganie dachu wiąże się i będzie dużo łatwiejsze kiedy cały środek będzie rozebrany

Co do nadkoli, to nie planuje ich wygłuszać z zewnątrz w ogolę, bo niestety nie mam zasobów do zrobienia tego porządnie. Do porządnego wysieczenia nadkoli zewnątrz jest potrzebne ich dokładne umycie, wysuszenie, odtłuszczanie, nałożenie maty, a później pokrycie tego wszystkiego specjalnym sylikonem, takim jaki jest używany w fabrykach do "malowania" spawów nadwozia. A do tego jest potrzebny kompresor, i t.d. a bez tego nie będę tego robić, zęby mnie później nie przeklinali kiedy to wszystko zgnije.... Moim zdaniem wystarczy 3 warstwy od środka auta na nadkola, 1. mata butylowa, 2. Blockshot, 3. piramidka.
Nie widzę sensu lepić kolejna warstwę na ta sama blachę tylko zewnątrz. Nie da to tyle efektu ile to potrzebuje czasu i pracy i zasobów. Warstwa od wewnątrz wyeliminuje na przykład 60% hałasu, a od zewnątrz kolejne 10%. Przy tym ze zrobić to od zewnątrz zajmie więcej czasu, pracy, i zasobów, to nie widzę w tym sensu. Halasy nie da się wyeliminować w 100%, wiec wybieram ten łatwiejszy i bardziej wydajny sposób. Zasada Pareto <spoko>

Nawet teraz widzę, ze chociaż z drzwi (z dolnej części) nie ma już prawie żadnego hałasu, to i tak on idzie z szyb. Wiec on dużo się pomniejszył, ale nie zniknął całkiem. I przez to nie wiem na ile mnie wystarczy w tej walce. Na pewno będę robić do póki nie wykorzystam materiał który kupiłem. A dalej zobaczymy.

Zobaczymy jak to pójdzie dalej, i jaki będzie z tego efekt. <ok>

To co kupiłem waży z opakowaniem około 50 kg, minus opakowanie ale może na plus bo coś trzeba będzie dokupić, tak ze myślę ze w 50kg powinno się wszystko zmieścić.
Niby jest trochę różnica, ale w sumie i nie duża, tak niby pusty czy pełny zbiornik paliwa.... czujecie różnice w jeździe przy pełnym czy pustym baku? ja nie... tak ze może się z tym zgodzić jeżeli to poprawi mi komfort jazdy <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez child » 8 maja 2020, 17:53

Szacunek za dokładnie "ozdjęciowanie" wszystko, linki do materiałów itp <spoko> Brakuje mi jeszcze ceny całości – chyba, że jestem ślepy i nie zauważyłem.

Co do samego efektu – "przy 150km/h jak przy 130km/h" – to szczerze mówiąc nie brzmi powalająco, ale ciekawe, jak to się odczuwa w praktyce. W kwestii cienkich szyb masz rację – to była zdaje się jedna z rzeczy poprawionych w BP. PIszesz, że hałas górą przechodzi – ale jest to pęd powietrza, czy szum opon? Ja się zastanawiam nad zrobieniem na początek nadkoli, żeby właśnie z dźwiękiem od opon powalczyć.

Dopisano 8 maja 2020, 17:53:

I jeszcze mi się przypomniało – czy audio teraz lepiej gra?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez zadra » 8 maja 2020, 18:35

jeszcze ceny

No właśnie – te materiały to w jakiej kategorii? Wypas, czy budżet? Jak cenowo do standardowych STP wyglądają?

zastanawiam nad zrobieniem na początek nadkoli

Dla mnie również odseparowanie dźwięków spod opon zwłaszcza w czasie padającego deszczu byłoby trafniejszym posunięciem, a gdyby wyniki mnie nie zadowalały, to zawsze można od środka dołożyć dodatkowe maty.

3 warstwy od środka auta na nadkola, 1. mata butylowa, 2. Blockshot, 3. piramidka.

Tak musisz spasować, żebyś jeszcze oryginalną tapicerkę założył.
Jak ja robiłem 626 GE i dawałem 2x warstwy filcu, to w kilku miejscach była walka, bo nie wszystko chciało pasować jak przed demontażem.

Tak, czy siak; gratulować zapału i chęci.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Kritik » 12 maja 2020, 11:13

child napisał(a):Szacunek za dokładnie "ozdjęciowanie" wszystko, linki do materiałów itp <spoko> Brakuje mi jeszcze ceny całości – chyba, że jestem ślepy i nie zauważyłem.

Co do samego efektu – "przy 150km/h jak przy 130km/h" – to szczerze mówiąc nie brzmi powalająco, ale ciekawe, jak to się odczuwa w praktyce. W kwestii cienkich szyb masz rację – to była zdaje się jedna z rzeczy poprawionych w BP. PIszesz, że hałas górą przechodzi – ale jest to pęd powietrza, czy szum opon? Ja się zastanawiam nad zrobieniem na początek nadkoli, żeby właśnie z dźwiękiem od opon powalczyć.

Dopisano 8 maja 2020, 17:53:

I jeszcze mi się przypomniało – czy audio teraz lepiej gra?


Wszystkie ceny można znaleźć po tych linkach co podałem
Comfort Mat https://www.comfortmat.pl/ i https://www.bitmat.pl/
Ile mi to wyszło to bez sensu podawać, bo kupowałem od producenta z dostawa z Rosji przez znajomego, wiec cena wyszła inna niż przy zakupie w Polsce od przedstawiciela
A po linkach i cenach w Polsce, każdy może sobie policzyć

co do pomiarów, to w sobotę jechałem 50km za miasto w stronę Zakopanego z zoną, i przypomnieliśmy sobie ze kiedyś jednak mierzyliśmy poziom hałasu jej telefonem (Samsung S8) i mamy nawet zapisane, ze przy 130km/h do wyciszenia na tych samych oponach, było prawie 80dB, a teraz przy wyciszonych tylko drzwiach i tych samych 130km/h pokazuje już 77-78, czyli o 2dB mniej.
A dźwięk ma geometryczna progresje, i tam jest tak, ze 2dB przy 80dB to jest prawie 50% ciszej.
Mam nadzieje ze zejdę do 76dB, co da obniżenie poziomu hałasu w 2 razy i to będzie [tiiit] wynik, który mnie totalnie zadowoli <serduszka>

Dopisano 12 maja 2020, 10:18:

zadra napisał(a):
jeszcze ceny

No właśnie – te materiały to w jakiej kategorii? Wypas, czy budżet? Jak cenowo do standardowych STP wyglądają?

zastanawiam nad zrobieniem na początek nadkoli

Dla mnie również odseparowanie dźwięków spod opon zwłaszcza w czasie padającego deszczu byłoby trafniejszym posunięciem, a gdyby wyniki mnie nie zadowalały, to zawsze można od środka dołożyć dodatkowe maty.

3 warstwy od środka auta na nadkola, 1. mata butylowa, 2. Blockshot, 3. piramidka.

Tak musisz spasować, żebyś jeszcze oryginalną tapicerkę założył.
Jak ja robiłem 626 GE i dawałem 2x warstwy filcu, to w kilku miejscach była walka, bo nie wszystko chciało pasować jak przed demontażem.

Tak, czy siak; gratulować zapału i chęci.

cenowo Comfort Mat jest z wysokiej polki, ale jakościowo to jest najlepszy produkt na rynku, i ma lepsze charakterystyki niż STP i plus do tego, dla mnie wyszło nawet taniej niż STP
STP Silver 3.0 – grubość 3mm / wskaźnik tłumienia 0,35 / waga 1 m.kw 5,5kg
STP GB 3 – grubość 3mm / wskaźnik tłumienia 0,25 / waga 1 m.kw 5,5kg
STP Aero – grubość 3mm / wskaźnik tłumienia 0,5 / waga 1 m.kw 4,2kg
Comfort Mat D-line D3 – grubość 3mm / wskaźnik tłumienia 0,41 / waga 1 m.kw 3,65kg

Jak widać Comfort Mat bije STP jeżeli brać kombinacje cena/waga/tłumienie
STP Aero nie brałem pod uwagę w ogolę, bo dla mnie to jest przesada, cenowa przesada, Aero 3mm, ma 0,09 lepsze tłumienie, waga większa, wiec o jakie Aero chodzi... , ale kosztuje 2 razy więcej od Comfort Mat, wiec dla mnie STP Aero od razu odpadło...

może dla mnie hałas od opon nie jest największym hałasem, bo mam Sava Intensa UHP2 z poziomem hałasu 67dB, i to są na prawdę bardzo ciche opony
dla tego zacząłem od drzwi, bo najwięcej hałasu dają duże, równe powierzchni, a drzwi i dach to są akurat te największe w samochodzie, bo i podłoga i bagażnik, maja dużo kształtów, i w sumie nie są tak obciążeni jak drzwi.

co do grubości, to 1 warstwa ma 3 mm, 2 warstwa ma 7 mm, co w sumie daje 1 cm + 3 warstwa pianka (ale to tylko na nadkola) kolejne 2,5cm, ale z możliwością ściskania, już zaglądałem pod tapicerkę bagażnika, tam jest wystarczająca miejsca na taka kanapkę <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez Kritik » 15 maja 2020, 10:57

I tak, kolejny etap wygłuszenia
Tym razem to był bagażnik + podłoga pod tylnymi siedzeniami

Na rozebranie wszystkiego poszło około godziny

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I zacząłem z 1 warstwy, mata Comfort Mat D3 (Dark)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dalej 2 warstwa Comfort Mat BlockShot ( i częściowo Integra, bo zostało mi trochę z drzwi, wiec zęby być zero waste, wykorzystywałem pozostałe kawałki)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i 3 warstwa na nadkola i błotniki, bo to są najbardziej hałasujące części bagażnika

Obrazek

+ pianka na wszystkie plastiki

Obrazek

No i złożyć wszystko z powrotem :)
Nie było z tym problemow, wszystko ułożyło się jak przed rozbieraniem

Obrazek

Czasu na to wszystko poszło około 12 godzin w sumie, robiłem to częściami przez kilka dni.

Kolejny mega efekt, w samochodzie jest już naprawdę bardzo cicho, dzisiaj jechałem do pracy bez muzyki, cieszyłem się cisza, której w Mazdzie nigdy wcześniej nie było.

Kolo pracy idzie budowa, i jest dużo drobnych kamieni po drodze, i co mnie zaskoczyło, to ze z tylnych nadkoli teraz w ogolę nic nie słychać, nawet kamieni <jupi>

Jeszcze mam plan, w kolejnym etapie wygłuszyć maskę i okleić pianką plastiki słupków i progów.

A dalej myślę ze będzie albo koniec albo duża przerwa, przed wygłoszeniem pozostałej podłogi.
Bo jak na razie to już jestem całkiem zadowolony ogólnym efektem po już zrobionych etapach <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez andrep » 15 maja 2020, 13:02

Bardzo dobra robota <spoko> podziwiam za cierpliwość i dokładność, sam bym tak zrobił u siebie ale boję się że nie złożę wszystkiego tak jak było :( (nie mam zdolności manualnych) .Dziękuję w imieniu większości za dokładny opis i foty, nie jednemu się przyda :)
Pozdrawiam
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Kritik » 15 maja 2020, 13:35

andrep napisał(a):Bardzo dobra robota <spoko> podziwiam za cierpliwość i dokładność, sam bym tak zrobił u siebie ale boję się że nie złożę wszystkiego tak jak było :( (nie mam zdolności manualnych) .Dziękuję w imieniu większości za dokładny opis i foty, nie jednemu się przyda :)
Pozdrawiam

Dzięki <oczko>
Sam się podziwiam ze wystarczyło mi nerwów na to wszystko <lol> bo to jest jednak taka monotonna, wolna, i nawet bym powiedział trudna robota.
Ale jak byś chciał zrobić to pisz, nie mamy daleko, to pomogę rozebrać i zebrać <ok>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez artgeo » 15 maja 2020, 13:56

Zaimponowałeś mnie normalnie. Ja jestem upierdliwy, ale Ty to przebijasz.
Możesz napisać ile szt każdej warstwy poszło na ten II etap? Bo czuję, że nie odpuszczę.

Dopisano 15 maja 2020, 13:07:

I jeszcze: demontaż i montaż robiłeś na logikę, czy koszystaleś z jakichś manuali na YT, wklej linki, jeśli możesz.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez mxostry » 19 maja 2020, 10:38

Patrząc na te materiały , które podał kritik w linku plus jego robotę , to zdecydowałbym się szybciej na oddanie w ręce profesjonalistów , – https://ciche-auto.pl/cennik/ , cenowo wyjdzie podobnie , nie licząc roboty , a i tak efekt nieporównywalny z robota specjalistów , którzy się naprawdę na tym znaja
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 19 maja 2020, 10:58

mxostry napisał(a):Patrząc na te materiały , które podał kritik w linku plus jego robotę , to zdecydowałbym się szybciej na oddanie w ręce profesjonalistów , – https://ciche-auto.pl/cennik/ , cenowo wyjdzie podobnie , nie licząc roboty , a i tak efekt nieporównywalny z robota specjalistów , którzy się naprawdę na tym znaja


fajna reklama, tylko

PAKIET BAZOWY OPTIMUM cena 3.450zł

a mi wyszło 3 razy taniej <lol>
jeżeli dla kogoś 2400zl to nie jest kwota, to nie wiem co takie osoby robią na tym forum
jest forum Bentley.pl <lol>

wyciszenie nadkoli przód od strony koła

już pisałem o tym i jak to ma być zrobione, zęby za kilka lat nie oddawać auto do blacharza
ciekawe jak to jest robione u tych "fachowców" <lol>

ahaaa
to 3450 to jeszcze bez drzwi i maski

DODATKOWE OPCJE, które możesz dokupić DO PAKIETU BAZOWEGO:

wyciszenie drzwi przód, tył (ew.boczków) oraz tylnej klapy (2 warstwy mat. tłumiacych) + 1200 zł
wyciszenie silnika (wyciszenie maski, przegrody, eliminacja zdudnień, inne działania) + 800 zł


czyli 3450+1200+800 = 5450 zl

czyli ja wydałem już nie 3 razy mnie a tylko 5 <rotfl>

operacja uelastycznienia uszczelek kpl. o wartości 600zł

wow! super! ten tuning za 600 zł już opisywałem tutaj również i kosztuje to jakieś 50 zł

W naszej działalności posługujemy się tylko i wyłącznie PROFESJONALNYMI MATERIAŁAMI

jakimi? Nazwy? zdjęcia? cokolwiek jest na tej stornie oprócz cen i wychwalania ze jesteśmy fachowcami?
pacząc na materiały na zdjęciu pod tym tekstem, to tam i nie pachnie "profesjonalnymi" materiałami, tylko budowlane maty z Castoramy.
Mam nadzieje ze to jest tylko przykładowe zdjęcie z netu, i nie wyciszają auta po 100-200 tys zł, tym syfem, a jeszcze za 4-5 tys zł...

no i czemuś te super fachowcy nie pokazują swojej roboty?
https://ciche-auto.pl/realizacje/wyciszenie-mazda-6-2019/
zdjęcia rozebranej CX5, no i co dalej? a gdzie zdjęcia po robocie? co mamy porównywać?

i tak z każdym autem!
gdzie kurka zdjęcia wyciszonego auta????

płacić 5000 zł za to czego nawet nie pokazują?
super reklama, tylko nie działa na osób które umieją myśleć i na czymś się znają i mogą zrobić wiele rzeczy swoimi rekami.

zgadzam się, ze może moje wyciszenie nie jest w 100% ładnie wyglądające, gdzie nie gdzie użyłem kawałki pozostałych z drzwi, ale sorry, to nie jest mój zawód, ja nie mam na magazynie nie wiadomo ile materiałów, i robiłem tego dla swojego portfolio. Starałem się maksymalnie efektywnie wykorzystać materiał z zachowaniem największej jakości i efektywności. I jak by ktoś z was, przejechał się teraz moja Mazda, to bylibyście bardzo zdziwieni ze Mazda może być taka cicha.

ale fachowcy reklamowcy znają się lepiej <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez artgeo » 19 maja 2020, 11:12

Kritik – ponawiam pytanie o ilość użytych materiałów w II etapie.
I o manuale do bezpiecznego rozbierania tapicerki Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2020, 10:23
Posty: 56 (1/8)
Skąd: Pomorskie
Auto: Mazda 3 BN, 2017, 179KM
Mazda 3 BM, 2014, 120KM

Postprzez Kritik » 19 maja 2020, 11:27

artgeo napisał(a):Kritik – ponawiam pytanie o ilość użytych materiałów w II etapie.
I o manuale do bezpiecznego rozbierania tapicerki Mazdy.


na 2 etap mi poszło:
7 szt Comfort Mat D3 (Dark) – pierwsza warstwa
7 szt Comfort Mat BLOCKSHOT- druga warstwa
pianki-piramidki 1 kawałek 1*2m – wystarczy i na nadkola i na plastiki

co do rozbiórki to nie szukałem żadnych filmików
wszystko jest bardzo proste
zaczynasz od odkręcania tylnego siedzenia, najpierw ściągasz siedzenie, później odkręcasz oparcia, i pas środkowy, inne pasy nie trzeba odkręcać. Dalej bagażnik, zaczynasz od plastiku pod zamkiem, dalej plastiki boczne tam gdzie światełko, i wentylacja, dalej plastiki nadkoli od strony salonu, i wtedy zostają do ściągnięcia tylko filcowe kawałki.
Wszystko bardzo łatwo ściąga się, dużo łatwiej niż na przykład boczki drzwi.

Do rozebrania całego bagażnika jest potrzebny klucz na 10 i na 14, i jakaś łopatka/plaski cienki wkrętak lub specjalna łopatka do ściągania spinek, ich jest gdzieś do 20 szt na cały bagażnik

Zbieramy wszystko odwrotnie :)

Chyba tyle <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 19 maja 2020, 12:40

Kritik zle mnie zrozumiałeś , bardzo podoba mi się wykonana praca przez ciebie i szanuje ta prace oraz to , ze się z nami dzielisz , może się mylę ale mnie z twoich linków wyszło , ze gdybym mial kupić to co ty i zrobić wyciszenie tych miejsc , które ty zrobiłeś to wyszłoby podobnie co ci fachowcy . Bo mnie wychodzi na to , ze koszt wygłuszenia za same materiały twojego bagażnika , drzwi przód i tył i kawałka nadkoli to około 2.500 zł ( mówię o cenie normalnej a nie to , ze sobie zalatwiles taniej . Chyba ze zle zrozumiałem , a może wyraźniej trochę byś opisał swoją inwestycje , tzn Np – wygluszylem na początek bagażnik , zużyłem tyle i tyle mat i tyle i tyle zapłaciłem. Potem wygluszylem drzwi – tyle i tyle zapłaciłem i materiału poszło na to X ... Aha No i żadna to reklama, bo ja z nimi nie mam nic wspólnego , goście są z drugiego końca polski , po prosu na stronie subaru bardzo dobrze się o nich wypowiadają
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323