Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawel88cz » 13 lis 2023, 01:43

Wrzucam aktualizacje wyników.
Zaznaczę, że mam opony zimowe, które są znacznie głośniejsze od letnich, pewnie z uwagi na wiek.
Przed wygłuszeniem nie słyszałem ich hałasu (poprzednia zima), bo zagłuszały go świsty powietrza. Oznacza to, że jednak efekty są duże.
Zrobiłem ostatnie zamówienie. bo zabrakło mi trochę maty kauczukowej na podłogę pasażera przód.
Trochę wykleję matą butylową ścianę grodziową pod kierownicą ile będę w stanie. Za dmuchawą rozciąłem fabryczne wygłuszenie (filc) w jednym najwęższym miejscu, dzięki czemu miałem dostęp do sporych powietrzni blach. Pok kierownicą chyba zrobię podobnie, potem i tak mata butylowa, mata kauczukowa i filc można skleić albo oklecić mata kauczukową żeby estetycznie wyglądało.
Doszedłem do wniosku, że podłogi z tyłu nie ma sensu wygłuszać, poza tym nie wiem jak zdemontować wygładzinę (przy progach spinka, ale po kanapą nie wiem. Progi przód i tył od wewnątrz mam wygłuszone, a pod kanapą i tak chyba jest zbiornik paliwa.

Także, podsumowując po tym zamierzam zakończyć wygłuszanie samochodu, wiele razy zmieniałem na ten temat zdanie, ale teraz naprawdę już wystarczy, tym bardziej że efekt jest bardzo dobry.

Załączam tabelę z zestawieniem materiału i kosztów.
Całość zamyka się w kwocie 1826zł plus koszty wysyłki.
Za wysyłkę raz płaciłem a raz nie, w zależności od kwoty zamówienia.
Najlepiej zamówić od razu duża ilość, ja to robiłem na raty (wtedy Bitmat dorzuca metalowy wałek do maty butylowej gratis, plastikowy który dorzucają zawsze gratis jest do kitu).
W sumie można by od razu zamówić taki gotowy zestaw w wersji LUX (patrząc na moją tabelę):
https://www.bitmat.pl/zestaw-bitmat-wyg ... -samochodu
do tego zmywacz i uszczelki okien, zamknąć się w garażu na kilka dni i gotowe;)

Całość była rozciągnięta w czasie od końca maja do teraz, więc prawie pół roku.
Robiłem to wieczorami, gdybym chciał to zrobić w ciągu dnia, to musiałbym mieć tydzień wolnego.
Czas ten po części wynika z tego, że to pierwszy samochód jaki wygłuszałem, następny na pewno poszedł by znacznie szybciej (same boczki drzwi ściągałem z 5-6 razy każdy, coś poprawiałem, dodawałem, a wiadomo że praktycznie potrzeba tylko raz.

Mam nadzieję, że ta wiedza komuś się przyda.
Dużo z tego forum skorzystałem odnośnie tematu wygłuszenia, więc i sam chciałem coś wnieść od siebie, aby inni mieli łatwiej.
Załączniki
pomiary 6.png
koszty.png
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Postprzez KrzysiekWPR » 18 lut 2024, 21:57

Przyznam, że autko jest stosunkowo głośnie. Wygłuszenie chociaż drzwi nie jest chyba złym pomysłem, a juz coś daje.
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2018, 20:42
Posty: 103 (0/4)
Auto: Mazda 3 2.0 165 MT 2014 Skyactiv

Postprzez pawel88cz » 2 mar 2024, 22:04

Zostało mi trochę materiału, zastanawiam się czy jest sens wygłuszać słupki A.
Zostało mi jakieś 0,5m2 maty butylowej. Myślałem nad zamówieniem pianki z pamięcią kształtu.
Czy możliwe, aby hałas z nadkoli niósł się po słupku A?
Czy ktoś miał doświadczenie albo jakieś porównanie?
Nie ma tam poduszek, z instrukcji wynika, że demontaż jest bardzo prosty.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2010, 00:38
Posty: 55 (1/2)
Skąd: lubelskie
Auto: było: Mazda 121 DB 1.3 1992
było: Mazda 3 BK 1.6 2006
jest: Mazda 3 2017 BN Sedan SkyPassion 2.0 120KM AT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323