Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez subframe » 25 lut 2019, 08:59

Kritik napisał(a):Bardzo dużo hałasu w naszych autach idzie od uszczelek i dzisiaj ja częściowo usunąłem ten problem.

Fajny i elegancki pomysł. Jak Ci się udało wcisnąć ten sznurek w uszczelkę, czy używałeś jakiegoś smaru? Jak skomplikowana była to operacja?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez Kritik » 25 lut 2019, 09:25

KrzyzakMitsu napisał(a):
Kritik napisał(a): Dla nadkoli(które są najbardziej głośna częścią podłogi, w ogóle są specjalne maty

osobiście polecam maty na zewnątrz, w sensie zakładane pod plastikowe nadkola – różnica jest kolosalna w przypadku np. jazdy po piasku czy wodzie
czasem uda się coś dopasować – do niektórych aut pasują fabryczne wyciszenia od volvo czy renówki, są hermetyczne
https://e.allegroimg.com/s512/035c4d/c9 ... 78aa766a0e
ideałem byłoby jeszcze dać filcowe nadkole, z taką warstwą wewnętrzną, żeby nie trzymała za długo wody
https://8.allegroimg.com/original/0ce6d ... b8254d51f8

Takich rzeczy nie polecam, bo wchłaniają wodę i powodują rdze.

subframe napisał(a):
Kritik napisał(a):Bardzo dużo hałasu w naszych autach idzie od uszczelek i dzisiaj ja częściowo usunąłem ten problem.

Fajny i elegancki pomysł. Jak Ci się udało wcisnąć ten sznurek w uszczelkę, czy używałeś jakiegoś smaru? Jak skomplikowana była to operacja?

Sznurek nawilżałem woda z mydłem i wchodzi bardzo lekko
uszczelka ma bardzo dużo miejsca w środku, wiec nie jest to jakiś duży problem, myślałem ze bedzie gorzej.
tak naprawdę to ściąganie i zakładanie uszczelek zajmuje więcej czasu niż wciskanie sznurku.

już przetestowałem ten "tuning" w trasie, jest super
nawet moja zona, która nigdy nic nie słyszy żeby cos stukało czy skrzypiało, zauważyła że jest o wiele ciszej <spoko>
Teraz najwięcej hałasu idzie od nadkoli i opon
czekam na wiosnę, zmienię opony na letnie i zobaczę czy to wina opon zimowych, czy jedna trzeba będzie robić wygłuszenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez KrzyzakMitsu » 25 lut 2019, 15:12

Kritik napisał(a):Takich rzeczy nie polecam, bo wchłaniają wodę i powodują rdze.

takie rzeczy są stosowane od lat i widać producenci się tym nie martwią, bo mają ocynkowane nadwozia :P
i druga sprawa, że takie rzeczy redukują hałas od kół gigantycznie – żadna mata od wewnątrz nie jest tak skuteczna
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Kritik » 25 lut 2019, 15:39

KrzyzakMitsu napisał(a):
Kritik napisał(a):Takich rzeczy nie polecam, bo wchłaniają wodę i powodują rdze.

takie rzeczy są stosowane od lat i widać producenci się tym nie martwią, bo mają ocynkowane nadwozia :P
i druga sprawa, że takie rzeczy redukują hałas od kół gigantycznie – żadna mata od wewnątrz nie jest tak skuteczna


Mieszamy pojęcie wibracji i hałasu
mata wygłuszająca gasi wibracje a ten filc pochlania dzwieki
ale ten filc to jest masakra, nawet wewnątrz auta po zimie on może być strasznie wilgotny i powodować rdze, a co mówić o używaniu tego materiału na zewnątrz
widziałem takie filcowe nadkola po kilku latach, rozpadają się na kawałki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez MichG » 25 lut 2019, 20:48

Miałem nadkola filcowe w C4 Grand Picasso. Po 8 latach nie było żadnego problemu.
Może to kwestia materiału a może producenta.
Hałas był powodowany piaskiem i kamykami, wyrzucanymi przez koła.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 08:40
Posty: 121 (0/2)
Skąd: Serock
Auto: Będzie: Mazda 3 ‘2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez KrzyzakMitsu » 26 lut 2019, 12:32

Panie, ale wibracje powodują ruch powietrza, który to przekłada się na dźwięk... fizyka.
Generalnie te wielkie wygłuszenia są hermetycznie zamknięte, nie mają prawa ciągnąć wody.
W seacie mam za to wielkie, wyprofilowane kawałki styropianu.
I podobnie jak kolega wyżej – miałem filce w renówce i pomimo 16 lat nic tam nie gniło... zwróć uwagę, że pisałem, aby wewnętrzna powierzchnia, czyli ta stykająca się z blachą (chociaż w renówce był spory dystans do blachy) była inna, nie chłonąca wody. Jako całość to też nie chłonie wody, jedynie bardzo rozprasza właśnie hałas od piasku czy wody.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Kane » 10 kwi 2019, 21:17

Kritik napisał(a):już przetestowałem ten "tuning" w trasie, jest super
nawet moja zona, która nigdy nic nie słyszy żeby cos stukało czy skrzypiało, zauważyła że jest o wiele ciszej <spoko>

Kolego od 2 miesiecy mysle o takim rozwiazaniu :D bo tez mam z tym klopot. Czy mozesz mi podpowiedziec jaka jest srednica tych wezykow? Z tego co zrozumialem z aukcji to 4 otworu wewnetrznego, a ile zewnetrzna? widzialem ze mozna kupic od 4,5 do 8. Co by pasowalo najlepiej? Ratuj a bede czytal z warg normalnie tak mnie do tej pory ten szum denerwowal <jupi>
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:55
Posty: 1
Auto: Mazda CX-7 2,3 turbo 2010

Postprzez Kritik » 11 kwi 2019, 08:42

Kane napisał(a):
Kritik napisał(a):już przetestowałem ten "tuning" w trasie, jest super
nawet moja zona, która nigdy nic nie słyszy żeby cos stukało czy skrzypiało, zauważyła że jest o wiele ciszej <spoko>

Kolego od 2 miesiecy mysle o takim rozwiazaniu :D bo tez mam z tym klopot. Czy mozesz mi podpowiedziec jaka jest srednica tych wezykow? Z tego co zrozumialem z aukcji to 4 otworu wewnetrznego, a ile zewnetrzna? widzialem ze mozna kupic od 4,5 do 8. Co by pasowalo najlepiej? Ratuj a bede czytal z warg normalnie tak mnie do tej pory ten szum denerwowal <jupi>


kup dokładnie ten z linku
DoreenBeads Black Round Rubber Jewelry Cord 4mm Dia. 10M length
Grubszy nie ma sensu, bo może być problem z przepychaniem w uszczelce a później nawet z zamykaniem drzwi

ale powiem tak szczerze ze pytanie szumu od wiatru, jest nie całkiem wyeliminowane, bo nie mamy uszczelek po zewnętrznej krawędzi drzwi, i między drzwiami, gdzie słupek.

Wiele innych aut(Octavia,Megane) mają tam uszczelkę, i to pomaga może nawet więcej niż ten tuning obecnych uszczelek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez adam_we » 28 maja 2019, 18:44

Kritik napisał(a):Bardzo dużo hałasu w naszych autach idzie od uszczelek
i dzisiaj ja częściowo usunąłem ten problem.

w jaki sposób?

1. kupiłem taki sznurek (2szt po 10m) jak później okazało się trzeba było zamawiać 3 opakowania.
https://www.aliexpress.com/item/Yiwu-Jewelry-Black-Round-Rubber-Jewelry-Cord-4mm-Dia-10M-length-B21611/1711530140.html?spm=a2g0v.10010108.1000001.7.13ddc6e1CRUH98

W4r0JNklrM4.jpg


1UtDcP_mIS0.jpg


2. Ściągnąłem uszczelki z drzwi.

IkLGdbLzbFY.jpg


3. Wsadziłem ten sznurek w środek uszczelek.

mpVdZQ2dAFo.jpg


Hałasu z zewnątrz w aucie znacznie mniej
Na trasie jeszcze nie testowałem, cuda nie oczekuje, ale jak za wydane 30zl myślę ze efekt – super


Dawałes jedną "warstwę" czy więcej, bo mi dwa opakowania spokojnie starczyły. Jeszcze na maskę zostało, a że mam jeszcze trzecie to chyba klapę bagażnika też zrobię. Udało mi się bez zdejmowania uszczelek, pół drzwi w jedną, pół w drugą stronę. Jeszcze nie testowałem, mam nadzieję, że efekt będzie, jak u Ciebie<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez Kritik » 29 maja 2019, 07:38

adam_we
tak
dawalem 1

ale ty robiles tylko na drzwiach? bo ja jeszcze na tej uszczelce co na nadwoziu robilem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez adam_we » 29 maja 2019, 09:21

Kritik napisał(a):adam_we
tak
dawalem 1

ale ty robiles tylko na drzwiach? bo ja jeszcze na tej uszczelce co na nadwoziu robilem


I wszystko jasne. Dziś zrobię drugie podejście :) Te uszczelki w nadwoziu chyba nie mają otworów, prawda ?? Trzeba samemu naciąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 10:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez Kritik » 29 maja 2019, 10:28

adam_we napisał(a):
Kritik napisał(a):adam_we
tak
dawalem 1

ale ty robiles tylko na drzwiach? bo ja jeszcze na tej uszczelce co na nadwoziu robilem


I wszystko jasne. Dziś zrobię drugie podejście :) Te uszczelki w nadwoziu chyba nie mają otworów, prawda ?? Trzeba samemu naciąć.

maja, ale albo duzo mniej albo tylko jedna
<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez termit093 » 23 cze 2019, 18:03

Testowałem właśnie rozwiązanie, coś dało, ale efekt mocno w stosunku do ceny, czyli jak za 30zł :p.
U mnie weszło gładko bez ściągania uszczelek, podpowiem, że warto co jakiś czas jak zacznie ciężko iść pęsetą wyciągnąć sznurek przez jeden z otworów na wierzch i spowrotem wpychać go dalej tym samym otworem, moim zdaniem mocno to przyspieszyło. <spoko>
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2018, 05:40
Posty: 45 (0/2)
Auto: Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM AT SkyPassion + safety

Postprzez esem » 9 sie 2019, 11:13

Skoro Madzia jest głośna (a jest, hałas toczenia kół mnie denerwuje) to jaki jest ranking najlepiej wyciszonych aut tego segmentu?
Fokus, Corolla i co jeszcze jest cichsze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 9 sie 2019, 12:44

esem napisał(a):Skoro Madzia jest głośna (a jest, hałas toczenia kół mnie denerwuje) to jaki jest ranking najlepiej wyciszonych aut tego segmentu?
Fokus, Corolla i co jeszcze jest cichsze?


https://www.autocentrum.pl/nasze-pomiary/ranking-wyciszenia/

Przy 130

1. Golf VII – 65,1db
2. Skoda Octavia – 65,9 db
3. MB C-class – 66,1 db
4. Opel Astra – 66,4 db
5. Toyota Corolla – 66,4 db
6. Renault Megane – 66,6 db
7. Seat Leon – 66,6 db
8. Peugeout 308 – 66,7 db
9. Ford Focus – 66,9 db
10. Mazda 3 – 68,3 db

Chce zaznaczyć ze głośność to jest geometryczna wielkość, i różnica miedzy 65 db i 68 db to nie jest 4-5% a to jest cos prawie 2 razy głośniejsze..... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez jaro93 » 9 sie 2019, 20:29

Kritik napisał(a):Przy 130

1. Golf VII – 65,1db
2. Skoda Octavia – 65,9 db
3. MB C-class – 66,1 db
4. Opel Astra – 66,4 db
5. Toyota Corolla – 66,4 db
6. Renault Megane – 66,6 db
7. Seat Leon – 66,6 db
8. Peugeout 308 – 66,7 db
9. Ford Focus – 66,9 db
10. Mazda 3 – 68,3 db


Astra na 4 miejscu wyciszenia? <rotfl> ciekawe która generacja, bo Astra J była tak samo jak nie bardziej głośna przy prędkościach autostradowych jak BN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez Kritik » 12 sie 2019, 09:07

jaro93 napisał(a):
Kritik napisał(a):Przy 130

1. Golf VII – 65,1db
2. Skoda Octavia – 65,9 db
3. MB C-class – 66,1 db
4. Opel Astra – 66,4 db
5. Toyota Corolla – 66,4 db
6. Renault Megane – 66,6 db
7. Seat Leon – 66,6 db
8. Peugeout 308 – 66,7 db
9. Ford Focus – 66,9 db
10. Mazda 3 – 68,3 db


Astra na 4 miejscu wyciszenia? <rotfl> ciekawe która generacja, bo Astra J była tak samo jak nie bardziej głośna przy prędkościach autostradowych jak BN


K
jest bardzo cicha
bylem na testach przed zakupem Mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez jaro93 » 12 sie 2019, 20:02

Kritik napisał(a):K
jest bardzo cicha
bylem na testach przed zakupem Mazdy


A co w twoim przypadku zaważyło na tym, że jednak Mazda a nie np wspomniana Astra K? Też się nad nią zastanawiałem, ale chciałem spróbować czegoś nowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez esem » 13 sie 2019, 07:12

To jak naprawdę z tą głośnością jest: https://www.auto-swiat.pl/testy/porowna ... ym/7pzz233 <co?>
Madzia wypada podejrzanie dobrze <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 13 sie 2019, 08:13

jaro93 napisał(a):
Kritik napisał(a):K
jest bardzo cicha
bylem na testach przed zakupem Mazdy


A co w twoim przypadku zaważyło na tym, że jednak Mazda a nie np wspomniana Astra K? Też się nad nią zastanawiałem, ale chciałem spróbować czegoś nowego.

Trafiłem w taki moment że wchodzili w zycie nowe standardy ekologiczne i już nie było prawie nic na placu, a nowe mieli być za kilka miesięcy

auta potrzebowałem na juz, bo pracuje ze miastem gdzie nie ma żadnej komunikacji, tylko auto

no i w sumie już miałem Astre, tylko ze H, GTC
tez chciałem spróbować nowego, Japończyka, bo wcześniej miałem tylko niemiecki/francuskie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323