Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników
Astry były odpowiednio – I i II sedan, a III i IV hatchback. Wg. mojej opinii Mazda 3BM jest gorzej od nich wyciszona, a przede wszystkim nie było w niej tzw. efektu uchylonej szyby. Chociaż swoją M3 bardzo lubię, to coś w tym jest, że jest to taki trochę "papierowy/kartonowy" samochód
Mi tam wygłuszenie BM nie przeszkadza, jest OK, nie mam jakiś dziwnych efektów jak wy opisujecie, lub ja ich po prostu nie słyszę/nie zwracam uwagi/nie przeszkadza mi itd.
Ale mam rozwiązanie waszego problemu, pojeździjcie MX-5, z otwartym dachem lub zamkniętym, obojętne. Potem do BM i błoga cisza
Ale mam rozwiązanie waszego problemu, pojeździjcie MX-5, z otwartym dachem lub zamkniętym, obojętne. Potem do BM i błoga cisza
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Fisher napisał(a):2 Db mniej, a zrobiło mega różnicę. Troszkę się załamałem :/
Różnica 3 dB to dwa razy głośniej. dB nie jest skalą liniową tylko logarytmiczną. Opony wydające z siebie 71 dB w stosunku do opon wydających 69 dB są z grubsza blisko dwukrotnie głośniejsze dla człowieka (dB A).
Wrzuce kilka fotek ze swojego wyciszenia.
Ogólnie na razie zrobiłem tył ( bagażnik, nadkola ). To co zostało to podłogo, nadkola przednie i drzwi ( nie wiem czy w dach będę miał czas się bawić ). Ogolnie wyszedłem z założenia że nie ma co przesadzać, to znaczy wiadomo że najwięcej hałasu robią elementy o małej sztywności i dużej powierzchni. Dlatego jeżeli chodzi o maty butylowe nie obklejałem wszystkiego dokładnie, bo imo oklejanie np. szkieletu nadkola tylnego ( tego które idzie od podłużnicy a na górze jest mocowanie amorka ) troche mija sie z celem, ale to tylko moja opinia. Do wygłuszenia tej części użyłem maty butylowej 2 mm oraz pianki 6 mm ( zgodnie z zaleceniem bitmat.pl ) .
Efekty jak na razie są bardzo dobre, to znaczy że wcześnej prędkość > 120 km była upierdliwa, aktulanie 120-130 jedzie się bardziej przyjemnie i dominuje raczej świst powietrza a nie hałas od kół – testowane na róznych powierzchniach. To że całkiem spora cześć hałasu pochodzi z tyłu zauważyłem jeżdząc z psem, gdzie ma otwartą jedną połówke siedzeń, i wtedy było zdecydowanie głośniej.
Na koniec dodam jeszcze iż zauwazyłem że mój rocznik ( 2016 ) miał juz jakby poprawione wyciszenie – np w bagażniku miałem naklejone 2 warstwy takiej jakby twardej maty – na innych zdjęciach widziałem jedną lub takie cos dziwnego jakby nakładane – zresztą widać to na zdjęciach.
Ogólnie na razie zrobiłem tył ( bagażnik, nadkola ). To co zostało to podłogo, nadkola przednie i drzwi ( nie wiem czy w dach będę miał czas się bawić ). Ogolnie wyszedłem z założenia że nie ma co przesadzać, to znaczy wiadomo że najwięcej hałasu robią elementy o małej sztywności i dużej powierzchni. Dlatego jeżeli chodzi o maty butylowe nie obklejałem wszystkiego dokładnie, bo imo oklejanie np. szkieletu nadkola tylnego ( tego które idzie od podłużnicy a na górze jest mocowanie amorka ) troche mija sie z celem, ale to tylko moja opinia. Do wygłuszenia tej części użyłem maty butylowej 2 mm oraz pianki 6 mm ( zgodnie z zaleceniem bitmat.pl ) .
Efekty jak na razie są bardzo dobre, to znaczy że wcześnej prędkość > 120 km była upierdliwa, aktulanie 120-130 jedzie się bardziej przyjemnie i dominuje raczej świst powietrza a nie hałas od kół – testowane na róznych powierzchniach. To że całkiem spora cześć hałasu pochodzi z tyłu zauważyłem jeżdząc z psem, gdzie ma otwartą jedną połówke siedzeń, i wtedy było zdecydowanie głośniej.
Na koniec dodam jeszcze iż zauwazyłem że mój rocznik ( 2016 ) miał juz jakby poprawione wyciszenie – np w bagażniku miałem naklejone 2 warstwy takiej jakby twardej maty – na innych zdjęciach widziałem jedną lub takie cos dziwnego jakby nakładane – zresztą widać to na zdjęciach.
dydek napisał(a):Na koniec dodam jeszcze iż zauwazyłem że mój rocznik ( 2016 ) miał juz jakby poprawione wyciszenie – np w bagażniku miałem naklejone 2 warstwy takiej jakby twardej maty – na innych zdjęciach widziałem jedną lub takie cos dziwnego jakby nakładane – zresztą widać to na zdjęciach.
Na 4tej stronie tego wątu już to porównywałem i u mnie w 2015 też już jest taka mata jak u Ciebie. Ostatnio też dorzuciłem gąbkę z tyłu (wcześniej dawałem same maty) bo po zmianie na letnie michaliny ciężko było mi je zaakceptować. Przy niższych prędkościach i ciulowym asfalcie zmian nie odczułem, ale powyżej 100 tak jakby szumy od opon tracą dominację nad opływającym powietrzem. Muszę się przejechać z miernikiem, bo jak się robi etapami to ciężko o jednoznaczny efekt. PS: Rzuciła mi się w oczy delikatna prześwitka między fotelami, więc jeszcze tu może wypada coś podłożyć.
Hej, chciałem Was jeszcze spytać co myślicie o tym rozwiązaniu z wyciszaniem miejsca za przednimi nadkolami a między dzwiami ( to na zdjęciu ). Na forum 6 też piszą ze warto to poprawić, ale akurat w tym miejscu trochę się obawiam czy nie spowoduje to jakiegos zatrzymywania wilgoci a w rezultacie nie odbije się potem na tym że coś tam ruda zaatakuje ?
Jeszcze z ciekawych rzeczy – na co wcześniej nie zwróciłem uwagi, zobaczcie jak wygląda nasze wyciszenie w porównaniu do cx-3 – ciężko powiedzieć czy tam jest cieszej czy nie, ale widać że jest bardziej dokładnie zrobione.
Wyklejenie za kołem niewiele daje, tam jest w miarę gruba blacha więc drgań tak bardzo nie przenosi. Za to obklejenie samego plastikowego nadkola daje spore korzyści.
Co do standardowego wygłuszenia CX3, to pewnie zależy od rynku na jaki dane auto idzie. Niedawno widziałem jakiś stary filmik jak Japończyk rozbierał drzwi w BM – I co dziwne, było bardzo podobnie jak na zdjęciu powyżej.
Co do standardowego wygłuszenia CX3, to pewnie zależy od rynku na jaki dane auto idzie. Niedawno widziałem jakiś stary filmik jak Japończyk rozbierał drzwi w BM – I co dziwne, było bardzo podobnie jak na zdjęciu powyżej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Bardziej się zastanawiam bo widac że oni onklejają tam na blachę i również na to coś czarnego co jest wsadzone między gordź a błotnik – może to ma jakiś cel.
Co do nadkoli przednich to na pewno będę je robił, wg zaleceń od bitmat powinno tam być ok 2 mm maty + 12 mm pianki – takie otrzymałem info od nich i tak mam zamiar zrobić
Co do nadkoli przednich to na pewno będę je robił, wg zaleceń od bitmat powinno tam być ok 2 mm maty + 12 mm pianki – takie otrzymałem info od nich i tak mam zamiar zrobić
dydek napisał(a):Co do nadkoli przednich to na pewno będę je robił, wg zaleceń od bitmat powinno tam być ok 2 mm maty + 12 mm pianki – takie otrzymałem info od nich i tak mam zamiar zrobić
To nie będzie takie proste. 12 mm jest za grube i za sztywne. Lekko odejdzie, złapie wilgoć i trzymać się będzie na tzw słowo honoru. Uwierz mi, ja w tamtym tygodniu poprawiałem robotę z zeszłego roku (a może sprzed 2 lat, pamięć już nie ta).
Zerwanie wszystkiego do maty, potem 9mm we wgłębieniach i na to 3mm na dodatkowym kleju – coś w stylu budaprenu. Na razie się jakoś trzyma.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja dzisiaj nakleiłem sam bitmat i już było ciężko niektóre klipsy zapiąć. Więcej jak te 3mm butylu nie ma co dawać.
Co do efektu to póki co mało odczuwalny.
Co do efektu to póki co mało odczuwalny.
Nawiązując do tego ze chwilowo jeżdzę 6 2017 skypassion to w wolnych chwilach patrzę i porównuję czy tam coś pozmieniali ( niestety nie wiem jak to wygladało w przed liftach ani w słabszych modelach ) ale mam porównanie z moją 3. ( a w tej 6 jest ciszej ) .
Z ciekwych rzeczy np nadkole nie jest grubsze, ale za to ta pianka która jest zaraz przed przednimi drzwiami między błotnikiem ( zaraz jakby za tylnym kołem ) jest na pewno duzo bardziej solidna i ciasniej przylega, jest jakby twardsza. Również jest dodatkowy element wygłuszający który zasłania dojście dzwieków od strony nadkola gdzie nie ma balchy. Kilka rzeczy o uszczelkach jeszcze dodam pewnie do wątku o szumie wiatru – > viewtopic.php?f=494&t=188469&start=60
Z ciekwych rzeczy np nadkole nie jest grubsze, ale za to ta pianka która jest zaraz przed przednimi drzwiami między błotnikiem ( zaraz jakby za tylnym kołem ) jest na pewno duzo bardziej solidna i ciasniej przylega, jest jakby twardsza. Również jest dodatkowy element wygłuszający który zasłania dojście dzwieków od strony nadkola gdzie nie ma balchy. Kilka rzeczy o uszczelkach jeszcze dodam pewnie do wątku o szumie wiatru – > viewtopic.php?f=494&t=188469&start=60
https://www.youtube.com/watch?v=USCuKw6Ml8o&t=1169s
6 minuta filmu, ogólnie ciekawe testy ma ten facet.
6 minuta filmu, ogólnie ciekawe testy ma ten facet.
- Od: 29 sie 2010, 15:59
- Posty: 54
Postanowiłem przy okazji wymiany głośników wyciszyć również przednie drzwi. Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jakiej użyć grubości mat butylowych (2mm? 2,5mm?) i pianki kauczukowej (9mm?), aby wszystko się bez problemu "zmieściło"? A może przy okazji ktoś podzieliłby się wiedzą ile sztuk zamówić tego ustrojstwa żeby starczyło na parę drzwi (maty butylowe są w wymiarach 25x50cm, a kauczukowe 25x100cm)? Jeśli ktoś byłby tak miły...
ja uzywałem 2mm butylu i 10 mm pianki ale to na warstwę wewnętrzną na blache. Niestety nie wiem ile wyjdzie jak chcesz jeszcze robić boczki plastikowe oraz pokrycie drzwi od strony plastiku. Myślę że jak napiszesz do bitmat to oni spokojnie coś Ci doradzą ile mniej więcej potrzeba materiału.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości