Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez child » 15 paź 2019, 18:51

Zrobiłem właśnie moda z uszczelkami. Z pierwszych drzwi zdjąłem, a potem doczytałem i robiłem bez zdejmowania. Wysiłek praktycznie taki sam, a zdejmowanie uszczelek zdecydowanie najbardziej czasochłonne, więc skoro nie ma różnicy, to po co przepłacać?

Ostatnio jechałem autostradą i nie czułem specjalnej różnicy w głośności, ale była to betonowa A4 i hałas pochodził głównie od kół.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez czarmi » 15 paź 2019, 21:32

jaro93 napisał(a):Astra na 4 miejscu wyciszenia? ciekawe która generacja, bo Astra J była tak samo jak nie bardziej głośna przy prędkościach autostradowych jak BN

Tak się składa, że miałem Astrę J (IV) i była o wiele cichsza od M3BM. Poza tym jej drzwi zamykały się dostojniej/bardziej elegancko aniżeli drzwi M3. Uszczelki drzwi były "szlachetniejsze", a w górnej części przednich drzwi była dodatkowa dość szeroka uszczelka wykonana nie z gumy, a z takiego mechatowego materiału. W porównaniu z Mazdą, to premium. Ale to wg. mnie wszystkie zalety mojego poprzedniego auta, bo reszta w M3BM stanowczo bije Astrę J.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez adam_we » 16 paź 2019, 09:01

Hmm, ja mam odmienne zdanie odnośnie Astry J. Miałem okazję jeździć i odniosłem wrażenie, że to auto o klasę niższe. I duże głośniejsze od Mazdy. W dużej mierze to zasługa 115 konnego silnika 1.6 połączonego z pięciobiegową skrzynią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2018, 11:23
Posty: 208 (3/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 HB 2.0 '14

Postprzez mxostry » 26 lis 2019, 17:49

Waśnie wróciłem z 400 km trasy , byliśmy kupić dla kolegi BM w sedanie z 2016 , po trasie raz wsiadałem do mojej raz do jego ( moja z 18 roku ) jeśli chodzi o różnice w wyciszeniu to kosmos. Jeśli ktoś mówi ze nie widzi różnicy przed i po FL to znaczy ze chyba jest głuchy
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 26 lis 2019, 18:06

mxostry napisał(a):Waśnie wróciłem z 400 km trasy , byliśmy kupić dla kolegi BM w sedanie z 2016 , po trasie raz wsiadałem do mojej raz do jego ( moja z 18 roku ) jeśli chodzi o różnice w wyciszeniu to kosmos. Jeśli ktoś mówi ze nie widzi różnicy przed i po FL to znaczy ze chyba jest głuchy


ja mam 2018 i jest strasznie głośno, w porównaniu do innych aut tej klasy....
jestem ciekaw co się dzieje w przed liftowej wersji <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 26 lis 2019, 23:52

jest podobnie aczkolwiek lepiej na korzyść BM niż Np z moim byłym lancerem z 2015 , czyli masakra i tragedia jeśli chodzi o szum . Nie dziwie się już czemu wyciszają BM , BN to przepaść , naprawdę poprawili dużo , w BN do 150 lecisz normalnie , ale powyżej zaczyna się głośno i to dosyć głośno robić , jednak lancera nic nie przebije pod względem głośności wśród kompaktów

Dopisano 26 lis 2019, 22:54:

Ps na ręku garmin fenix 5 pokazywał tętno w stanie Spoczynku – jazdy o 10 wyższe podczas jazdy w BM , od hałasu od razu puls skakał do góry i łeb bolał , a gdy przesiadłem się do swojej tętno spadało – taka ciekawostka
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez darrecki » 27 lis 2019, 09:01

Jeździłem BM i BN. Z Mazdami to jest tak, że wszystko zależy od szczęścia. I tak czasami większa różnica jest w pojazdach wyprodukowanych jeden po drugim niż gdzie różnica wynosi 2 czy 3 lata.
Jedne Mazdy gwiżdżą przeraźliwie już przy 80km/h, inne dopiero przy 120. U mnie w BM gwizdy zaczynają przeszkadzać dopiero gdzieś ok. 140km/h.
Dużo zależy też od zastosowanych opon, ale tu już w kwestii ogólnego hałasu (pomijając świsty przez uszczelki). Być może trafiła Ci się dobra BN, a koledze kiepska BM.
Ot, takie to "premium" Mazdy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mxostry » 30 lis 2019, 23:59

Szybkie pytanko do tych co wygłaszali mazdę , mnie ogólnie w mojej BN nie przeszkadza
Hałas , co najwyżej irytuje mnie pusty dźwięk zamykania klapy w sedanie , i tak myślałem , ze i tak będę wymieniał żarówki T10 w podświetleniu tablicy rejestracyjnej to może i bym klapę wyciszył od góry , dlatego pytam czy takie samo wygluszenie klapy zniweluje ten dźwięk pusty i będzie się zamykała klapa po trzaśnięciu Np jak w mazdzie 3 2019
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez darrecki » 1 gru 2019, 00:18

Ja mam klapę w sedanie obklejoną od dawna i nie pamiętam jak było wcześniej, ale teraz żadnego odgłosu pustej puszki nie ma.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mxostry » 1 gru 2019, 00:22

Czyli trzeba tak robić , dziękuje
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 2 gru 2019, 10:31

mxostry napisał(a):Czyli trzeba tak robić , dziękuje


mata butylowa na blachę + trochę na na plastiki
+ taka pianka piramidowa miedzy blacha i plastikiem

zrób tak, i będzie git <spoko>
Załączniki
2019-12-02_09h29_27.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 2 gru 2019, 15:03

Dzięki kritik , może klapa będzie zamykać się jak kiedyś w mojej E klasie z 97 a nie jak pusta puszka , ale czytając cały wątek po raz kolejny stwierdzam ze oprócz tej klapy nie opłaci się więcej wyciszać bo efekt znikomy a fura cięższa i pewnie tez więcej pali
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez Kritik » 2 gru 2019, 16:07

mxostry napisał(a):Dzięki kritik , może klapa będzie zamykać się jak kiedyś w mojej E klasie z 97 a nie jak pusta puszka , ale czytając cały wątek po raz kolejny stwierdzam ze oprócz tej klapy nie opłaci się więcej wyciszać bo efekt znikomy a fura cięższa i pewnie tez więcej pali


ja myślę ze po prostu nikt nie zrobił tego całkiem i tak jak książka pisze
przez: brak wiedzy, brak czasu, brak materiałów, brak kasy i t.d.

ciekaw jestem czy ktokolwiek ma chociaż podobnie wyciszona Mazde tutaj na forum, jak na tych zdjęciach? myślę ze nie.... dla tego i nie ma zadowolonych osób

a kolejne pytanie czy jest wiele osób chętnych na wydanie kilka tys. zł na materiały i albo kilka dni spędzonych w garażu albo kilka kolejnych tys. zł za to ze ktoś to zrobi za nas (nie zawsze to będzie poprawnie zrobiony zabieg, widziałem kilka stron na FB firm które zajmują się niby profesjonalnie wyciszeniem, no to masakra.... <nie> sam bym lepiej zrobił, a kasę biorą nie mała.... <oczy> )

u mnie na razie wszystko blokuje wydanie i znalezienie miejsca gdzie to zrobić....

ale jak wspomnę różnice miedzy nie wyciszonym i w taki sposób wyciszonym autem jak na zdjęciach, to myślę ze wcześniej czy później wkurwię się na ten hałas i zrobię to <diabełek>
Załączniki
2019-12-02_15h01_22.png
2019-12-02_15h01_36.png
2019-12-02_15h01_46.png
2019-12-02_15h01_58.png
2019-12-02_15h02_10.png
2019-12-02_15h02_21.png
2019-12-02_15h02_33.png
2019-12-02_15h02_42.png
2019-12-02_15h02_50.png
2019-12-02_15h03_00.png
2019-12-02_15h03_22.png
2019-12-02_15h03_30.png
2019-12-02_15h03_42.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 2 gru 2019, 17:11

Tyle się napracowali, a uszczelkami, oknami i klamkami nadal będzie szumieć hahaha
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Dmb_T » 2 gru 2019, 17:27

lubią pracować:) ale chyba nie lubią dźwięku silnika:) świat się zmienia.. kiedyś silniki miały brzmienie.. teraz wszyscy chcą jeździć w ciszy....
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez darrecki » 2 gru 2019, 18:44

Najwyraźniej jest trendy udawać elektryka :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez mxostry » 2 gru 2019, 20:29

Żeby to zrobić porządnie tak jak wyżej to spokojnie 10.000 pln trzeba położyć , czy gra warta świeczki niech każdy sobie sam na to odpowie – wg mnie nie jest to warte tyle kasy i zachodu
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 11:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez esem » 3 gru 2019, 09:19

mxostry napisał(a):Żeby to zrobić porządnie tak jak wyżej to spokojnie 10.000 pln trzeba położyć , czy gra warta świeczki niech każdy sobie sam na to odpowie – wg mnie nie jest to warte tyle kasy i zachodu

Zrobić porządnie – to nie za takie pieniądze. Wyjąć silnik aby wyciszyć nadkola i komorę. Wymienić cieniutkie szyby. No i to co jest wyżej na zdjęciach. <oczko>
Sprzedać i kupić coś wyciszone fabrycznie. Wyjdzie taniej i efekt gwarantowany. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez Kritik » 3 gru 2019, 10:51

darrecki napisał(a):Tyle się napracowali, a uszczelkami, oknami i klamkami nadal będzie szumieć hahaha

uszczelki to już wiemy jak "tuningować"
pręż klamki nic nie będzie już słychać bo drzwi są wyciszone
zostają szyby.... i tutaj już się nic nie da zrobić <nie>

Dmb_T napisał(a):lubią pracować:) ale chyba nie lubią dźwięku silnika:) świat się zmienia.. kiedyś silniki miały brzmienie.. teraz wszyscy chcą jeździć w ciszy....

akurat w tym przypadku dzwiek silnika zostaje
bo deska nie była demontowana, bo klient nie zażyczył sobie tego, i nie chciał dopłacać za to, ale czasem robią i tak

Nowa BMW 3 G20 <faja>

mxostry napisał(a):Żeby to zrobić porządnie tak jak wyżej to spokojnie 10.000 pln trzeba położyć , czy gra warta świeczki niech każdy sobie sam na to odpowie – wg mnie nie jest to warte tyle kasy i zachodu


dużo taniej ;P

ale tak, pacząc na FB speców od wyciszenia które biorą za swoje pracy po 4000-5000, to to co na zdjęciach wygląda kilka razy lepiej i drożej.... ale tak nie jest :)

esem napisał(a):
mxostry napisał(a):Żeby to zrobić porządnie tak jak wyżej to spokojnie 10.000 pln trzeba położyć , czy gra warta świeczki niech każdy sobie sam na to odpowie – wg mnie nie jest to warte tyle kasy i zachodu

Zrobić porządnie – to nie za takie pieniądze. Wyjąć silnik aby wyciszyć nadkola i komorę. Wymienić cieniutkie szyby. No i to co jest wyżej na zdjęciach. <oczko>
Sprzedać i kupić coś wyciszone fabrycznie. Wyjdzie taniej i efekt gwarantowany. <spoko>

oooo
o tym Panie i mówiłem <lol>
brak wiedzy <ok>
po co wyciągać silnik jeżeli można wszystko zrobić od środka auta
wyciszenie kleimy na podłogę od środka a nie z kanału na zewnątrz auta
to samo i z silnikiem i z nadkolami....

ale na nadkola jest jednak fajny patent :)

i wygląda on tak

później to wszystko jest jeszcze malowane specjalnym zestawem, podobnym do sylikonu, takiego jak na punktach spawania idzie z fabryki <ok>
Załączniki
2019-12-03_09h41_46.png
2019-12-03_09h42_25.png
2019-12-03_09h49_06.png
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 15:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez esem » 3 gru 2019, 11:36

Patent na nadkola jest do: wpisz tu 4 litery. Nie z tej strony – będzie brud, smród i zgnilizna. :>
Rozpieprzać nowe auto aby eksperymentować <co?> Lepiej na trupie albo złomie – Klimek & Duda chętnie to zrobią. <spoko>
Ja decyzję podjąłem, sprzedaję za 4 miesiące (podatki). Nawet głuchawa (na moje życzenia i potrzeby) koleżanka Małżonka zwróciła mi uwagę, że po betonowej autostradzie to się nie da tym jechać. Radio na maxa nie daje rady. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323