Nie znalazłem zbyt wielu pomocnych informacji, więc dodam swoje spostrzeżenia.
Zakupiony hak to sprzęt firmy Auto hak ze Słupska – sprzedaje je kilka osób choćby na Allegro. Zakupiłem wraz z nim dedykowaną do modelu auta wiązkę.
Hak na kluczyk, wypinany w pionie.
Opis montażu, który jest generalnie prosty:
– demontaż lamp i zderzaka ( polecam filmik na YouTube, bo można niechcący coś urwać )
– demontaż starej belki zderzaka
– montaż elementów do nowej belki – wykorzystujemy fabryczne otwory w ramie auta, które są pozaślepiane taśmą.
Tu jedno spostrzeżenie – montując hak tej firmy ( nie wiem jak jest w innych ) pozbawiani jesteśmy otworów na ucho do holowania w belce
– podcięcie od spodu zderzaka – praktycznie niewidoczne
– montujemy belkę + gniazdo
– zaczynamy rozprowadzać wiązkę ( uprzednio demontując elementy we wnętrzu bagażnika oraz progi z lewej strony auta ).
– odłączamy akumulator
Wtyczki/przewody powinny znaleźć się po obu stronach tylnych świateł, w okolicy lewego nadkola, oraz przy bezpiecznikach pod kierownicą ( przy stopach

). W okolicy nadkola , w wiązce trzeba odnaleźć 2 przewody – od światła wstecznego, oraz od p. mgielnego, i się w nie wpiąć ( jasny brąz i brąz ). Również w okolicy lewego nadkola, tyle że całkiem z tyłu przyklejamy dołączony moduł do czujników parkowania i wpinamy się w znajdujące się tam fabrycznie wtyczki.
– podłączmy ( w moim przypadku ) 13 przewodów do gniazda przy haku – wszystko opisane numerami w instrukcji
– montujemy z powrotem zderzak i plastiki, podłączamy aku.
– udajemy się do stacji diagnostycznej na sprawdzenie poprawności montażu i elektryki po zaświadczenie
– z zaświadczeniem, dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu udajemy się do wydziału komunikacji po wpis
Chyba tyle, w razie pytań chętnie podpowiem
