Dołożenie haka holowniczego. Jaki kupić?
Strona 1 z 1
Witam wszystkich zainteresowana jestem zamontowaniem haka. Czy ktoś z formowaczów takowy posiada. Jeśli tak to jak on jest zamontowany na śruby czy spawany. Jak się sprawuje podczas użytkowania. Czy macie zamontowany oryginalny hak jakiej jest firmy czy zakupiliście gdzieś indziej a tylko montaż i podpięcie wiązki dokonał serwis ? Zainteresowana jestem hakiem Thule albo Westfalia.
Czy ktoś z was drodzy użytkownicy ma założony hak ? Chciałbym zapytać jak wygląda montaż oraz jak wygląda zderzak po montażu. Czy jest wycinany i zostaje dziura, czy wszystko chowa się pod zderzakiem ? Może ktoś kto zakładał w hatchbacku mógłby wstawić zdjęcia.
- Od: 23 gru 2013, 11:27
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy
Ja mam hak montowany fabrycznie. Jest zdejmowany, wycinany otwór plus zaślepka którą się zdejmuje przed założeniem.
Dopisano 18 lut 2015, 18:58:
viewtopic.php?f=494&t=166591
w tym temacie jest moje zdjęcie gdzie widać tą zaślepkę na zderzaku.
Dopisano 18 lut 2015, 18:58:
viewtopic.php?f=494&t=166591
w tym temacie jest moje zdjęcie gdzie widać tą zaślepkę na zderzaku.
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Myślałem że mniej wycinają zderzak a widzę że dość mocno jest podcięty i zakładają na wkręty nakładkę która nie wygląda zbyt estetycznie ale to kwestia gustu. Starałem się znaleźć co to za hak i chyba jest to Thule.
- Od: 23 gru 2013, 11:27
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy
Wczoraj zamontowano u mnie hak wygląda całkiem dobrze. Jest to firma MVG adres strony http://www.mvg-ahk.de tam znajdziecie więcej informacji. Miejsce na hak maskowanie jest za pomocą przyklejanej nakładki, w której znajduje się mniejsza z pokrętłami do do jej zamknięcia.
- Od: 23 gru 2013, 11:27
- Posty: 30
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 3 2,0 165KM SkyEnergy
Odświeżę temat,
Od dłuższego czasu przymierzam się do założenia haka do trójeczki, który byłby wykorzystywany wyłącznie do przewożenia rowerów (4 sztuki).
Ponieważ oryginalny do sedana kosztuje krocie (w cenie są bowiem: hak holowniczy, wsporniki haka holowniczego, nakładka tylna, tylne światło przeciwmgielne + wiązka elektryczna haka holowniczego) rozglądam się za jakimś zamiennikiem.
Znalazłem hak westfalia do sedana.
Przyglądając się kształtowi, wygląda na to, że montaż nie będzie wymagał przeróbek, podcinania, etc. Ale czy na pewno??
Ktoś z Was montował już (nieorginalny) hak do Mazdy 3 BM (sedan) ?
Od dłuższego czasu przymierzam się do założenia haka do trójeczki, który byłby wykorzystywany wyłącznie do przewożenia rowerów (4 sztuki).
Ponieważ oryginalny do sedana kosztuje krocie (w cenie są bowiem: hak holowniczy, wsporniki haka holowniczego, nakładka tylna, tylne światło przeciwmgielne + wiązka elektryczna haka holowniczego) rozglądam się za jakimś zamiennikiem.
Znalazłem hak westfalia do sedana.
Przyglądając się kształtowi, wygląda na to, że montaż nie będzie wymagał przeróbek, podcinania, etc. Ale czy na pewno??
Ktoś z Was montował już (nieorginalny) hak do Mazdy 3 BM (sedan) ?
mad-man napisał(a):Jaki hak
Było wspominane w temacie... ale moze pojawiły się nowe oferty
mad-man napisał(a):który warsztat możecie polecić w Warszawie?
Zerknij do działu polecane warsztaty / sklepy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Pytanie do użytkowników haka...
Teraz doczytałem, że hak holowniczy (oryg) umożliwia przewożenie max 2 rowerów...
Trochę to dziwne... Czyżby chodziło o to, że uchwyt na 3-4 rowery może niebezpiecznie nisko zwisać ze względu na nie wysokie zawieszenie M3??
Teraz doczytałem, że hak holowniczy (oryg) umożliwia przewożenie max 2 rowerów...
Trochę to dziwne... Czyżby chodziło o to, że uchwyt na 3-4 rowery może niebezpiecznie nisko zwisać ze względu na nie wysokie zawieszenie M3??
Nie znalazłem zbyt wielu pomocnych informacji, więc dodam swoje spostrzeżenia.
Zakupiony hak to sprzęt firmy Auto hak ze Słupska – sprzedaje je kilka osób choćby na Allegro. Zakupiłem wraz z nim dedykowaną do modelu auta wiązkę.
Hak na kluczyk, wypinany w pionie.
Opis montażu, który jest generalnie prosty:
– demontaż lamp i zderzaka ( polecam filmik na YouTube, bo można niechcący coś urwać )
– demontaż starej belki zderzaka
– montaż elementów do nowej belki – wykorzystujemy fabryczne otwory w ramie auta, które są pozaślepiane taśmą.
Tu jedno spostrzeżenie – montując hak tej firmy ( nie wiem jak jest w innych ) pozbawiani jesteśmy otworów na ucho do holowania w belce
– podcięcie od spodu zderzaka – praktycznie niewidoczne
– montujemy belkę + gniazdo
– zaczynamy rozprowadzać wiązkę ( uprzednio demontując elementy we wnętrzu bagażnika oraz progi z lewej strony auta ).
– odłączamy akumulator
Wtyczki/przewody powinny znaleźć się po obu stronach tylnych świateł, w okolicy lewego nadkola, oraz przy bezpiecznikach pod kierownicą ( przy stopach ). W okolicy nadkola , w wiązce trzeba odnaleźć 2 przewody – od światła wstecznego, oraz od p. mgielnego, i się w nie wpiąć ( jasny brąz i brąz ). Również w okolicy lewego nadkola, tyle że całkiem z tyłu przyklejamy dołączony moduł do czujników parkowania i wpinamy się w znajdujące się tam fabrycznie wtyczki.
– podłączmy ( w moim przypadku ) 13 przewodów do gniazda przy haku – wszystko opisane numerami w instrukcji
– montujemy z powrotem zderzak i plastiki, podłączamy aku.
– udajemy się do stacji diagnostycznej na sprawdzenie poprawności montażu i elektryki po zaświadczenie
– z zaświadczeniem, dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu udajemy się do wydziału komunikacji po wpis
Chyba tyle, w razie pytań chętnie podpowiem
Zakupiony hak to sprzęt firmy Auto hak ze Słupska – sprzedaje je kilka osób choćby na Allegro. Zakupiłem wraz z nim dedykowaną do modelu auta wiązkę.
Hak na kluczyk, wypinany w pionie.
Opis montażu, który jest generalnie prosty:
– demontaż lamp i zderzaka ( polecam filmik na YouTube, bo można niechcący coś urwać )
– demontaż starej belki zderzaka
– montaż elementów do nowej belki – wykorzystujemy fabryczne otwory w ramie auta, które są pozaślepiane taśmą.
Tu jedno spostrzeżenie – montując hak tej firmy ( nie wiem jak jest w innych ) pozbawiani jesteśmy otworów na ucho do holowania w belce
– podcięcie od spodu zderzaka – praktycznie niewidoczne
– montujemy belkę + gniazdo
– zaczynamy rozprowadzać wiązkę ( uprzednio demontując elementy we wnętrzu bagażnika oraz progi z lewej strony auta ).
– odłączamy akumulator
Wtyczki/przewody powinny znaleźć się po obu stronach tylnych świateł, w okolicy lewego nadkola, oraz przy bezpiecznikach pod kierownicą ( przy stopach ). W okolicy nadkola , w wiązce trzeba odnaleźć 2 przewody – od światła wstecznego, oraz od p. mgielnego, i się w nie wpiąć ( jasny brąz i brąz ). Również w okolicy lewego nadkola, tyle że całkiem z tyłu przyklejamy dołączony moduł do czujników parkowania i wpinamy się w znajdujące się tam fabrycznie wtyczki.
– podłączmy ( w moim przypadku ) 13 przewodów do gniazda przy haku – wszystko opisane numerami w instrukcji
– montujemy z powrotem zderzak i plastiki, podłączamy aku.
– udajemy się do stacji diagnostycznej na sprawdzenie poprawności montażu i elektryki po zaświadczenie
– z zaświadczeniem, dowodem rejestracyjnym i kartą pojazdu udajemy się do wydziału komunikacji po wpis
Chyba tyle, w razie pytań chętnie podpowiem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Czy ktoś z montujących hak w Mazdzie 3 BM mógłby mi powiedzieć, czy podpięcie gniazda 13 pin do instalacji samochodu jest plug&play na gotowe wtyczki czy trzeba wpinać się w instalację w inny sposób? Zastanawiam się nad hakiem Westfalia bo w tym przypadku nie trzeba wycinać otworu w zderzaku
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości